Kennismaking en vissen via het DB!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-12-2002 16:35

September 2002 heb ik via dit board kennis gemaakt met Wim Schotman. Het is nu zover dat we 02-01-2003 een sessie gaan maken samen. Ik vroeg me af of er meer DBers waren die het zelfde hebben gedaan. En misschien leuk om daarover wat sessieverslagen te maken en op te sturen naar KWO??? Wie weet.

Ik ben benieuwd.
Groet
Bart.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-12-2002 16:55

Ik heb 3 vismaten waar ik geregeld mee vis. 1tje echt intensief.

De ontmoetingen hoe we ooit samen zijn gaan vissen zijn nogal bizar, en ook stom toeval denk ik.

Toen ik net een jaartje begonnen wat met karpervissen, las ik nogal wat boeken.
Ik ging 2x per week naar de Bibliotheek, en huurde alles wat er te huren viel over de karper, en karpervissen.
Normaal gesproken haalde ik me bonnetjes altijd uit de boeken, maar nu was ik het een keertje vergeten.
De week erop ging ik naar voetbal training, en toen hoorde ik in een x van een team maat van me "Hey vis jij ook op Karper ofzow?".
Dus ik keek stomverbaasd om, "Hoe weet jij dat nou weer?", "Ja moet je maar niet je bonnetjes in de boeken laten zitten :wink: !"
De eerst komende vrijdag hadden we meteen een sessie geplanned, en zo kwam het dat we nu nogsteeds samen vissen.

De andere "ontmoette" ik onder een potje CounterStrike. (voor de mensen die dit niet kennen, Dat is een "Online Strategische Shoot'mUp")
Ik zat in een nogal "beroemde" clan, en der begon iemand tegen me te praatte. Het was noal een saaie match, dus we gingen wat dieper in onderwerpen in. Bleek dus dat hij ook uit Zaandam kwam, en Ook een karpervisser was.
Het enige wat er op dat moment in je opkomt is "Die gast loopt me te fokken". een week later zouden we met z'n allen even gaan voetballen, en hij zou ook komen.
En dat gebeurde ook nog, en de eerst komende vakantie plande we een paar sessies samen.

De laatste begon tegen me te praten vis M$N, omdat hij via m'n site zag, dat ik ook op een bepaald, afgelegen "natuurgebied" viste.
Hij kwam welliswaar uit purmerend, maar dat deed er niet toe, hij vond 't een erg mooi/leuk watertje, en kwam er daarom ook afentoe.
Vaak gepraat over M$N, en na een paar maanden, ben ik eens langsgegaan toen hij op die bewuste plas zat te vissen. Spontaan als 't ging, heb ik er daarna nog een vismaat bij gekregen.

Zo zie je maar hoe raar 't kan lopen in "dit wereldje". Never the less dat 't aardig wat leuks op geleverd heeft.

Nu voetbal ik niet meer bij een Club, en huur nooit meer boeken bij de Bibliotheek.
Het zal dus bij dezen vismaten blijven denk ik :roll:

Ik zie dat ik al weer aardig uitgeschoten ben met de "pen". I Apoligize :grin:


Met vriendelijke groet,

Christiaan van Klaveren.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-12-2002 16:58

Hallo Bart,
ik heb zoiets momenteel ook bij de hand.
Iemand gaan helpen die zijn karperspullen te koop wilde zetten omdat hij na anderhalf jaar nog steeds geen karper wist te vangen.

Eerst via De Vraagbaak van Evert en Gerard van vele adviezen voorzien, ook en niet in de laatste plaats door andere en zeer goede vissers.
Na verloop van tijd kwam nog steeds niet het beoogde resultaat boven water voor "de beginner".

Op gegeven moment dan toch de stoute laarzen aangetrokken om te gaan helpen, je kent " de beginner" in kwestie nog niet eens (woont 135 km ver weg), maar hup, gaan met de banaan.

Onderstaand verhaalt hoever we momenteel zijn, en word absoluut vervolgt,
http://62.131.231.51/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81

Sportieve groeten Henk
ps,
Danny had ook wel in het stukje Bart Blank gepast, dacht ik toen ik het artikeltje las.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-12-2002 17:07

Henk, inderdaad een leuk verhaal. Het kan soms raar lopen op het internet. Ik denk dat er nog wel veel meer mensen zich herkennen in het Bart Blank verhaaltje, hehehe.

Christiaan zelfs drie keer en een vismaat er aan over gehouden! En de topic staat er net op! En ik maar denken dat ik de enige was, en de karperwereld (algemeen bedoeld) maar roepen hoe egoistisch de karpervissers wel niet zijn! Wat kan het toch mooi lopen soms.

Groeten
Bart.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-12-2002 17:28

Ja Bart,
een leuk verhaal en het heeft mij in ieder geval weer een nieuwe Drive gegeven.
Bovendien byzonder leuk om te doen en geeft veel voldoening, wacht nog eventjes op het vervolg in deze en wat is nou mooier dan elkaar te helpen met kleine tips en aanwijzingen, ook voor Wim en jouzelf want je leert zonder meer wat van elkaar.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-12-2002 19:58

via het internet heb ik vele mensen ontmoet en ook daardoor op beurzen etc elkaar gesproken.

mensen die ik dit jaar kende via het db en heb ontmoet aan de waterkant zijn onder andere:
menno blok, eus molewijk, bob van biemen (inmiddels een zeer goede maat geworden waarmee ik het komende jaar veel zal gaan vissen) en zo zijn er nog wel meer te noemen.

diverse malen kwamen er ook mensen naar me toe aan de waterkant die me kop herkenden van het internet en op het board dingen volgden waardoor ze ook mijn naam wel kenden.

erg leuk eigenlijk... misschien is het leuk om eens op deze manier wat groepssessies op groot water te bespreken?

frank
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

29-12-2002 20:34

Ik heb er wel verschillende leren kennen, via msn praat ik met sommige elke dag over het karpervissen. En er zijn er ook twee van bij mij in de buurt die ik via het DB heb leren kennen, waarvan ik trouwens al heel wat van heb opgestoken! Thanks guys!

Spijtig genoeg zal ik met personen die iets verder bij mij vandaan wonen minder contact hebben en ook niet snel een keertje mee vissen omdat ik geen vervoer heb buiten mijn oude vertrouwde fiets en kar! :grin:
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

29-12-2002 20:43

He bartje,
Ik zie het ook wel zitten om een sessie verslag te schrijven maar alleen als ik veel vis vang he :grin: anders kunnen we ook geen reclame maken voor FM-baits de trots van Huissen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-12-2002 18:43

Hallo Bart,
het vervolg staat er nu ook ergens, het heet KERST KADO.
Ik dacht onder sessie's?!?

Sportieve groeten Henk
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

31-12-2002 19:58

Hallo Bart,

Via het internet ben ik ook in kontakt gekomen met enkele mensen die ik nu onder mijn beste vismaten mag rekenen. Wat zeg ik!? ik heb eigenlijk geen betere of andere.
Tijdens een van mijn verblijven in Nederland hebben we ook al samen een heel avontuurlijke sessie beleefd waar ik, ondanks de ontberingen die we geleden hadden, nog steeds met plezier aan terug denk. Ook zullen die maten wel eens richting Finland komen om hier eens een lijntje nat te komen maken. Iets waar ik me nu al op verheug ook al is er nog niets definitief afgesproken.

Met oud op nieuw vierende groet,

Hans
Arnold Haandrik

02-01-2003 13:24

Ik moet Hans hierin gelijk geven,ook ik heb nieuwe contacten opgedaan via dit board,maar of ik hier nou zo blij mee moet zijn,he Johan. :lol: (grapje).
Sommige hebben me zelfs gemotiveerd en gecorigeerd bij het schrijven van artikelen,en in dit nieuwe jaar zullen jullie nog veel meer van mijn avonturen kunnen lezen.komt tijd komt raad.Ik moet opletten wat ik zeg want het staat allemaal nog in de kinderschoenen maar ik heb er zin an(zou pim zeggen)!Een man een man een woord een woord. :wink:

met buitenlandse groet,
Harald.

P.s. dit is meteen een klein feestje,ik heb mn 300ste (onzinnige) posting gedaan.
dat er nog vele mogen volgen en vooral de dubbelzinnige....







<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2003-01-02 13:29 ]</font>
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

03-01-2003 20:36

Proficiat maat met je 300ste bericht.....maarruh wanneer komde eens deze kant op vissen?

met afwachtende groet,Rob
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-01-2003 22:12

Het zou misschien leuk zijn om op een beurs ook een stand te hebben van KWO waar je anderen kunt ontmoeten ofzo.

Indien dat niet mogelijk is:

Ik ben die knappe jongen die op zondag in de koffiehoek zit in Zwolle :razz:

hehe

Sjoerd
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-01-2003 22:51

Sjoerd,

Zover ik weet is KWO evenals Carpweb gewoon aanwezig hoor.

MVG

Klaas
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

04-01-2003 01:58

:S 3 dubbelgepost kan er maar eeeeeen weghale :roll:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-01-04 02:07 ]</font>
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

04-01-2003 01:59



Op 2003-01-02 13:24, schreef Harald Hendriks:
Ik moet Hans hierin gelijk geven,ook ik heb nieuwe contacten opgedaan via dit board,maar of ik hier nou zo blij mee moet zijn,he Johan. (grapje).

Harald.



Yo Harald, haha, ennuh, is je netje al nat geweest de laatste 2 weken? de 16 + 17 janu ben ik vrij, heb je dan tijd? ik hoor ut wel,

Met niet nuchtere groet J0H@N


En ik heb gelukkig wel meerder KWO & CW "bewoners" gesproken, en wat info meegekregen, en gegeven.

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-01-04 02:10 ]</font>
Plaats reactie