ik zal wel veel mensen op hun teentjes trappen nu, maar scooters zijn echt pleepotten op wielen. een cilinder LATEN tjoeenen? dat doe je toch zelf? en wat valt er eigenlijk nog te tjoeenen? die dingen zijn al bijna 100% ik heb een oude puch monza, die cilinders, daar valt nog veel zelf aan te kloten. ik heb zelf mn poorten en spoelers berekend en juiste flow gegeven. heb de cilinder hoogtoerig gemaakt zodat een homoet uitlaat er beter onder past. ik krijg sterk het idee dat scooter fanatici gewoon veel geld uitgeven aan cilinders die al optimaal zijn, en daar een hele set omheen bouwen. dan doe je toch niets meer zelf? zo kan ik ook 100+ rijden. heb zelf een bocht moeten verlassen om een uitlaat die ik graag wilde eronder te krijgen.
maarja, dat is mijn mening hoor, voor ieder wat wils.
owja, als er niet teveel wind staat dan haal ik mn top van 85 km/h, en ja, ik ben er zeer tevreden mee
goed, voor de liefhebbers mn setup dan maar
50cc uit een puch m50 racing.
18mm bing (erg moeilijk af te stellen, maar de moeite meer dan waard)
homoet 6P uitlaat (iets langere bocht, heeft zn top nu bij 7000 rpm)
de rest is niet echt boeiend, zwaardere veren omdat mn 29 jaar oude koppeling het anders niet trekt.
groeten tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.