1e (nacht)sessie met mijn zoon, 7 jaar

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-08-2006 12:05

Collegae,

Afgelopen nacht maar eens mijn zoon mee genomen om een nachtje te vissen. En wat denken jullie dat mannetje schaakt zijn eerste karper ooit en meteen een respectabele 15 pondjes. Uiteraard veel aanwijzingen en af en toe een klein handje toegestoken maar het is gelukt. Hij is helemaal in de ban van de karpers nu ...... als ik nu nog maar af en toe alleen mag :-)

Het resultaat:

Afbeelding

Oogjes dicht vanwege de flits.

Gelukkig trok de onweer lekker langs ons heen en hebben wij een droog nachtje mee mogen maken. Alleen donkere wolken en pas nadat de wolken ons voorbij waren zagen wij enkele flitsen.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

21-08-2006 12:29

mogguh,

marc, feliciteer hem maar en dat hij mag vangen

weer een verslaafde erbij

groeten vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-08-2006 12:31

hehe zo klein en dan al zulke vissen vangen het is me allemaal wat..
Jong geleerd is oud gedaan.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

21-08-2006 12:35

Leuk zijn eerste karper en dan al 15 pond mijn eerste was 4 pond. :oops:
Gertjan Kremers
Berichten: 47
Lid geworden op: 07-07-2006 15:17

21-08-2006 16:47

Dit vind ik echt cool :) Ik ga mijn neefje van 6 binnenkort ook leren vissen :D
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

21-08-2006 17:16

toppertje alleen moet ik nog even wachten voor ik mij jongens mee kan n emen zijn 5 en 4.Komen wel kijken mar als het tegen een uur of half 7 wordt moeten ze weer naar huis om te slapen.ze vinden het wel reuze intresant allemaal dat gaat wel goed komen met die twee :P
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

21-08-2006 17:47

remon van dusschoten schreef:toppertje alleen moet ik nog even wachten voor ik mij jongens mee kan n emen zijn 5 en 4.Komen wel kijken mar als het tegen een uur of half 7 wordt moeten ze weer naar huis om te slapen.ze vinden het wel reuze intresant allemaal dat gaat wel goed komen met die twee :P


5 jaar kan wel hoor haha! Mijn neefje moet er ook aan geloven!

Hij is nu al een paar keer wezen kijken, en hij schijnt het nog leuk te vinden ook!

Afbeelding

Afbeelding

De eerste zelf gevangen vis...Een heeeeele beste

Afbeelding
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-08-2006 19:35

Lache man

Zo ben ik ook begonnen
Met me vader mee
Een zak vol snoep en eten

ALLES op en ik wou weer naar huis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-08-2006 19:40

Hier ook hoor .....

Chocola een zak chips een zak met snoepmuisjes, drinken mee etc etc.....

Gister tot "vet laat" zat hij aan de watrerkant te pennen, jammer genoeg geen aanbeet op de pen (mijn fout, stekkeuze) maar mijn mannetje piepte niet.

Maar vanmorgen bij het opstaan wilde hij niet naar huis, nee meneer wilde nog door met vissen. Helaas geen aanbeten meer, maar wel van de opkomende zon genoten met zijn tweetjes.

btw, even komen kijken of een nacht aan het water zelf actief vissen .......

We hebben iig genoten!

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

21-08-2006 20:59

Wat ontzettend leuk dat die kleintjes nou al zo fanatiek bezig zijn. helemaal om dat lange geduld op te brengen. Ik weet nog goed dat ik op die leeftijd mee ging ook met men pa. maar na een kwartier verveelde ik me al dood, en ging dan maar op verkenning daar in de buurt. men pa balen natuurlijk en me nooit weer meenemen :oops:

Magoed al met al. leuk om te zien dat het ook anders kan!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-08-2006 21:33

Mooi Mark, en erg herkenbaar, hier lopen ook van die fanatieke apen rond, en al over boilies en voerstekken praten. Ze vechten er bijna om wie er aan de beurt is en gaan soms met zijn 2en mee. En dan willen ze 's morgens ei met spek eten, wat ze normaal echt niet hoeven.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-08-2006 22:10

Blijft wel opletten met de kleintjes erbij, vooral wanneer ze gevoelig zijn voor 'slaapwandelen'.
Mijn dochters mochten al mee vanaf hun vierde jaar, en oom Alex of ik paste tijdens de nachtelijke drilparijen wel op dat de koters niet slaapdronken de plomp inliepen.

Picknicmandje stond 's morgens al ingepakt wanneer we 's avonds na het werk pas gingen vissen. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-08-2006 23:17

He Cees (Als ik geen c mag, krijg jij geen K ;-))

Ontbijtje dit keer geen rekening mee gehouden, ik dacht die wil meteen naar huis. Volgende keer de Coleman ook maar meenemen :-)

Henk,

Slaapwandelen was er nog niet bij. Toen hij eenmaal sliep hielp er geen run aan :-). Hij kan ook niet zomaar de tent uitlopen hoor, mijn stretcher staat ervoor. Daarbij heeft mijn zoon geen last van slaapwandelen, thuis niet en aan het water ook niet gelukkig. Maar wel weer een nuttige tip thanx!

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jan van kranenburg

22-08-2006 02:00

De Appel die niet ver van de stam valt.

Mooi om te lezen.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-08-2006 09:06

Zo,en vanaf nu kan je de spullen voor je zoon naar de waterkant slepen, en dan zegt hij : papa je mag nu wel naar huis gaan!

Kom je ook nog eens ergens anders aan toe...

gr Harnold
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-08-2006 09:44

Haha, en de volgende fase is:

Je wilt gaan vissen, maar hengels en zoon(s) pleite!

MarC,

Sorry hoor, ik zal het nooit meer doen! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-08-2006 14:20

egt leuk dat die kleine pikkies nu al zo bezig zijn met het karperen :D 8)
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-08-2006 21:27

Prachtig die kids mee naar het water,zeker als ze het gewoon echt leuk vinden,
Mn zoontje was 4 jaar toen hij de eerste keer mee ging met een nacht sessie,was gelijk mn beste sessie ooit op desbetreffend water.
Wat toch bekend staat als niet al te makkelijk,werden we die nacht verrast met 8 runs waarvan we er 6 pakten.
Sindsdien is hij niet alleen mn zoontje maar ook mn mascotte :wink:
Inmiddels is hij ook alweer 12 en al verschillende keren mee geweest met frankrijk sessies,de eerste keer hiermee was hij 8 jaar.
Echt op karper vissen doet hij nog niet,laat hem eerst maar goed de basis leren kennen van het vissen.
Natuurlijk drilt hij wel eens een vis als hij bij me is,maar ben van mening dat hij eigenlijk gewoon nog niet voldoende kracht in die armpjes en lichaampje heeft om bv een dikke 20 plusser goed te kunnen drillen.
Maar hij vind het heerlijk om mee te gaan,zeurt niet over eigen hengels en geniet gewoon.
Vist zelf wat met vast hengeltje en een winkle pickertje,en leggen er in de avond dan wel eens een hengeltje op snoekbaars bij.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-08-2006 21:41

Daarbij heb ik ook een dochter die 2 jaar ouder is en wel nieuwsgierig werd van al die wilde en spannende verhalen van broertje lief.
Dus duurde het niet lang voor de vraag "Pa,mag ik ook een keer mee?" kwam.
Natuurlijk mocht zij ook mee dus de volgende keer was het geen zoontje maar een dochtertje van 6 jaar die erbij was.
Ging allemaal goed tot dat het ze ongeveer 5 minuten in het tentje lag om te gaan slapen.
"pa er zit een vlieg in mn tent" was de eerste van vele opmerkingen over dingen die de natuur nu eenmaal met zich mee brengt.
Is wel een uurtje zo door gegaan tot ik zei "nu echt gaan slapen anders doe ik zo je schoenen aan en breng je naar huis"
Binnen 3 minuten kwam de opmerking "pa,ik heb mn schoenen al aan". :lol:
Gelukkig was mn vismaar erbij dus kon ik haar gewoon ff thuis brengen,sindsdien is ze ook nooit meer mee geweest.
Mzzl Bart
jan van kranenburg

23-08-2006 01:54

Jammer dat je die vlieg niet even elimineerde :cry:
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

23-08-2006 16:47

jan van kranenburg schreef:Jammer dat je die vlieg niet even elimineerde :cry:


Waarop baseer jij(of moet ik u zeggen) dat dat niet gebeurd is?
Mzzl Bart
Plaats reactie