hoe was 2002 ???

mario lagerwerf
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: de lier z-h

29-12-2002 20:41

Hallo allemaal.
Het afgelopen jaar heb ik op een goede manier afgesloten met op 29-12 nog 4 karpers.
Heel het jaar is bij mij goed gegaan, ik heb er genoeg mogen vangen en er zaten ook nog hele mooie bij dus ben ik zeer tevreden.
Dus ik hoop dat het komende jaar weer net zo mag zijn als 2002.
Het enigste wat ik nog hoop te verminderen zijn het aantal lossers wat ik gehad heb,maar ja wie wil dat niet.
Hoe kijken jullie terug op het afgelopen jaar?
In iedergeval wens ik een ieder veel vis plezier voor het komende jaar en vang ze!!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-12-2002 21:44

ik kijk met een glimlach terug op mijn seizoen.

dit jaar wist ik niet alleen mijn eerste dertiger te vangen... maar meteen 3 stuks!

een beter seizoen dan dit heb ik nooit gehad met 65 karpers waarvan 24 boven de 10kg en daarvan 3 boven de 15kg grens.

tevens heb ik enkele wateren bevist die voor mij al een tijdje op het lijstje stonden en deze zal ik ook in de toekomst vaak bevissen.

65 karpers is opzich niet veel voor sommigen van jullie... maar het gaat er ook om dat ik bijna alleen maar dressuurwateren heb bevist dit jaar.

Succes in 2003!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-12-2002 21:51

Mooi seizoen achter de rug. Veel nieuwe stekken gevonden, en ook bevist. Gevangen werd er ook nog.
Veel lol aan de waterkant gehad onder het vissen ook nog. Gezelligheid was er altijd. Weer/geen weer, de pret deed er niet voor onder.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-12-2002 22:08

Afegelopen jaar was een topjaar. Kan nooit meer beter worden. Ik heb namelijk voor het eerst in een jaar alle soorten Nederlandse karpers gevangen, daarnaast meerdere malen m'n record gebroken, veel nieuwe karpervissers leren kennen, ongelofelijk veel gelachen en m'n kennis weer een beetje omhoog kunnen krikken.

Gewoon klasse.
Bart
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

29-12-2002 22:14

voor mij het meest geslaagde jaar ooit! Eindelijk op groot water begonnen en direct prachtig gevangen. tevens heb ik mijn persoonlijk record verbroken en een prachtige goudkarper gevangen.
Nieuwe karpervissers leren kennen en heel wat technieken bijgeleerd van hen en hier op het DB. ook heel veel plezier gemaakt en ontzettend veel gebabbeld erover!

Met onvergetende groet
Piotr
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

29-12-2002 22:25

mijn jaar....

In de winter een paar visjes op kleine watertjes waaronder een vis van 24pond

In het voorjaar blank na blank na jaja blank gedraait op het water waar ik vorig jaar in het najaar heel goed gevangen had. Op zo'n 25 sessies zo'n 3 visjes.

Zomer niet veel anders maar toch maar een beetje op een ander water gevist waar ik wel redelijk ving, maar bijhoorlijk klein terwijl het toch open water betrof, zelfs ook nog een projectspiegeltje gevangen en eentje verspeeld.

Het najaar was ook bagger bagger en nog eens bagger!!!!
Wel op een klein putje weer een bekende teruggevangen voor de derde keer terwijl ik daar maar 6 vissen heb gevangen en ik niemand over die vis ooit gehoord heb, terwijl hij toch rond de dertig zit top 31,5

Maar 16 vissen gevangen vorig jaar zo'n zestig terwijl ik niet veel minder uren heb gedraait

MAAR het kan komende jaar dus enkel beter zou je zeggen

Niels
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

29-12-2002 23:13

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henri van der Wal op 2003-02-02 17:56 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-12-2002 23:55

Dit jaar had ik als doel gesteld om 5 twintigers te vangen, een run te krijgen op een erg moeilijk water, en een geslaagde sessie hebben op ons thuiswater. Alle drie de doelstellingen zijn gelukt, maar het had veel meer kunnen zijn.
2x een dikke vis verspeeld, een heel voorjaar verprutst, door op een verkeerd deel van het water aan de slag te gaan (wisten wij veel).

Tamelijk wat lossers gehad, maar na verlenging hair geen lossers meer (probleem opgelost dus). Eindelijk een goed systeem in mekaar gefutseld (was nog altijd een zwak punt van mij) en veel, heel veel dingen bijgeleerd.

Vooral ook veel karpervissers leren kennen, was al een eer om eens met henri, aart en klaas te mogen spreken oa.

Veel mooie wateren ontdekt, waarvan ik op een van die wateren volgend jaar zal gaan vissen.

Al met al toch een geslaagd jaar, ook al had er een stuk meer in gezeten.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-12-2002 08:19

Redelijk geslaagd jaar met zo'n 18 vissen.
Martijn Schild

30-12-2002 10:27

33 karpers (tot nu toe, ik ga morgen nog :smile:), 1x PR verbeterd. Het belangrijkste is dat ik veel geleerd heb van mijn vismaat en dit board, om volgend jaar misschien nog meer te vangen.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

30-12-2002 10:50

dit jaar = rampjaar

dat komt omdat ik door diverse omstandigheden een groot aantal weken niet heb kunnen vissen (6 weken in t voorjaar niet gevist, 4 weken op "halve kracht" kunnen vissen in de zomer, en na september maarliefst 1,5 uur (!!) kunnen vissen. Kortom, bagger. Het enigste lichtpuntje was dat ik niet zo ver van mijn huis een watertje gevonden heb waar toch zeer sterke/mooie (maar niet al te grote) vis zit waarvan ik er in 7 avonden er 6 gevangen heb (per avond 1 run, daarna steeds niks).

ik geloof dat ik al met al zo'n 10 a 12 vissen gevangen heb waarvan 2 mooie volschubspiegels (jawel mijn vangst bestond dit jaar uit maarliefst ongeveer 20% volschubspiegels, haha)

Volgend jaar beter......
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-12-2002 12:04

Prachtig jaar, met eigenlijk alleen maar ups.

Ik denk dat de minste periode een serie van zeven korte blanks was, in juni.

Ook op ander gebied was het een goed jaar. Veel nieuwe mensen leren kennen, die stilaan mijn beeld van de karpervissers wat positiever maken.

Om volgend jaar beter te doen, zal moeilijk zijn.....
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

30-12-2002 14:30

Ach why not,
Een prachtig en heel leuk jaar achter de rug, het voorjaar was op het thuiswater balen. Op m'n ene water kregen we met een enorme vissterfte te maken waarbij zowat alle topvissen het loodje hebben gelegd. OP m'n ander water liep het niet van een leien dakje in het voorjaar. Goed gestart in de nog echt koude periode maar hoe meer naar de paai toe hoe slechter ik begon te vangen. Het voorjaar op een Franse rivier echter was fantastisch, heel wat vissen gevangen, niet de echt monsters maar ze zitten er wel dus die komen (hopelijk) nog wel.
Ook de zomer was niet super qua aantallen, wel twee mooie dertigers gevangen op het thuiswater. De zomer op de rivier was heel slecht, maar enkele visjes en niks boven de 10 kg.
Dan het najaar (en dan vooral september) was fantastisch. Heel veel gevist toen en fantastisch gevangen, zowel qua aantallen als qua gewicht. Nog eens een leuke sessie op de rivier met vissen tot 14.6 kg. Op het thuiswater liep het als een trein. In de 'vroege' winter nog twee sessies in frankrijk maar die werden beiden blank.
Eindbalans: zo'n 130 vissen waarvan er een 70tal de 10 kg grens overschrijden van die 70 waren er 9 boven de 15 kg tot net 20 kg toe.
Spijtig genoeg geen rivierdertiger gevangen, maar dat is zowat m'n doel volgend jaar. Plus op een nieuw water starten in ons belgenlandje.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

30-12-2002 16:16

heb genioten van natuur en visserij, dat vind ik het belangrijkst, naast de ups en downs die er elk jaar bij zitten
groetjes Da Fox
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

30-12-2002 17:25

tsja, vriendin gevonden, jochie van vijf leren kennen en nogal wederzijds verzot op elkaar geworden (zelf zonder kinderen) na 15 jaar ontslag gekregen, nieuwe baan gevonden, binnenkort verhuizen; na 12 jaar alleen, nu weer samenwonen dus.

ow, en ik ben lid geworden op een karpervisforum, wat vast niet iedereen ontgaan is, na alle jaren zwijgen op het karpervisgebeuren, nu open boek aan het spelen (hoedt je voor komend jaar;o)

een nogal bewogen jaar dus zogezegd.

owja, ben 2x naar de Seine gegaan, 1 x gevist, waarin 1 gevangen, enne nog een keer geweest, maar direct weer omgedraaid (stek bezet) Verder heel het jaar mijn stokken niet aangeraakt.

Wat dat betreft ben ik blij met komende verhuizing.... nieuw water met nieuwe verhalen ;o)

Hoogtepunt? Eindelijk de Two Towers gezien... ow, maar dat is Off-Topic

beste wensen voor volgend jaar

groeten Ed
;o)
HansPeter van Ee

30-12-2002 18:57

Karpervissers

Dit jaar ook weer een flink aantal uur achter de hengels gezeten en had weinig te klagen.
Veel actie gehad doordat ik afgelopen jaar weer meer naar de basis ben gegaan van het karpervissen.
vissen gevangen op de korst, met de pen en freelinend.
Dit jaar zal ik niet meer vissen dus de honderd haal ik net niet.
Geeft ook niet, ik heb weer een hoop geleerd, geregistreerd en geobserveerd.

Een behouden vaart en goede vangst voor een ieder in 2003.

met toewensende groet

HPE
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

30-12-2002 20:57

2002 was een jaar van keuzes maken. Ik had eind 2001 mijn visserij afgesloten op een water waar ik zo'n vier jaar gevist heb. Die vier jaar zijn echt een leerschool voor het karpervissen geweest, maar ik besefte dat ik veel meer voldoening kreeg door vissen op "nieuw" water te vangen.

Dit jaar heb ik dus mijn vertrouwde water gelaten voor wat het is en vele uitdagingen aangegrepen die al langer in mijn hoofd maalden.

Om een beetje een beeld te schetsen; de afgelopen vier jaar klom het gemiddelde gewicht van de karpers die ik in een jaar ving gestaag van 17 naar 20 pond. Dit jaar was het gemiddelde gewicht ruim 25 pond. Gewoon een kwestie van vissen waar ze zitten.

Nadeel is wel dat het aantal karpers dat ik ving dit jaar lager ligt, maar dat nadeel weegt niet op tegen het voordeel van de intensere beleving van de natuur en de rust.

Zo ben ik dit jaar veel meer ijsvogels, herten, schotse hooglanders, ratten, slangen en -allerlei vreemde insecten waarvan ik de naam niet weet- tegengekomen dan in voorgaande jaren. Alleen die teken worden nog eens mijn dood. Want sluipen door het struikgewas kan ik toch niet laten.

Dit jaar was ook een jaar dat ik niet al mijn doelstellingen gehaald, maar als het te makkelijk wordt is de lol er gauw van af.

komend jaar een veertiger????

iedereen een vangstrijk 2003 toegewenst,
Jeroen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-12-2002 21:34

Veel tegenslagen, Héél veel tegenslagen!
Martijn Schild

30-12-2002 22:47

Even een toevoeging op mijn eerdere post... ik heb een uur geleden mijn doel gehaald! Ik ving een uur geleden een karper van 22 pond. Ik wilde er dit jaar een bepaald aantal vangen en dat heb ik op deze koude decemberavond gehaald. Ik ben echt superblij, dit sluit mijn toch al goede jaar fantastisch af.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

30-12-2002 23:26

No Nooit zo weinig gevist als dit jaar.
Simpelweg....geen tijd, door mijn eigen bedrijf wat 363 dagen per jaar geopend is.
eigenlijk vond ik het ook wel eens best zo
Echter ben al wel weer plannen aan het maken voor 2003. Wil met name veel tijd steken in de voorbereiding en planning.
Doordat ik in het voorrecht ben gekomen van een privemeertje verwacht ik ook daar de komende jaren wel wat uren door te brengen.
Echter ook het kanaal wordt in februarie al weer onder de loep genomen.
Eerst lekker met vrouw en kids op vakantie naar Florida (wie weet ook nog een dagje vissen, wat er ook mag zwemmen) en dan weer gauw eens naar de waterkant.

Richard
Paul Vanmol
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-12-2002 01:00

31-12-2002 11:44

Hallo,
Ook geen klagen hier, het was wel niet mijn beste seizoen maar ik ben gestopt met 74 karpers. De grootste was 14KG. Nu lig ik wat stil tot begin maart dan weer vollen bak er tegen aan
Groetjes
pisera Heidi
Berichten: 5
Lid geworden op: 31-12-2002 01:00
Locatie: Houthalen

31-12-2002 11:47

Voor mij was het een rustig jaar,in belgie ben ik niet zoveel gaan vissen,maar ben wel 2 x met mijn man naar frankrijk gegaan en 1 x naar luxenburg.

Heb in het totaal maar 39 vissen.
Er is wel een prachtige 23kg zware rijen bij.En enkele 10+vissen
Jeroen Leuven

31-12-2002 12:01

Hallo,

Mijn jaar was goed.
Het begon matig maar dat kwam doordat ik net verhuisd was en niet goed wist waar ik moest vissen.
Na wat hulp van diverse karpervissers uit de buurt ben ik een stuk wijzer geworden.
Ik heb de aantallen niet echt bijgehouden dus heeft het geen zin om daar een uitspraak over te doen.
Helaas m'n PB niet kunnen verbeteren maar in 2003 ga ik er voor.

De beste wensen voor 2003.

Gr.
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

31-12-2002 13:10

Johoplahoi
Ook ik heb een mooi jaar achter de rug.
Mijn eerste 5 sessie's waren wel een blank.
In het totaal heb ik nu 127 ea gevangen. de mooiste was een spiegel van 14.5 kg,gevolgd door een schub van 12.5.
Eergisteren was mijn laattste sessie van het jaar en deze bracht een schub van 8 en van 11.2 kg op,de 5 sessie's ervoor eindigde op een blank.
Ik ben heel tevreden over dit resultaat,dit mede omdat al de vissen op Belgische openbare wateren zijn gevangen,het enkel dagsessie's betrof en dat ik totaal op andere waters ben gaan vissen dit jaar.

Verder een vangend en gezond 2003 gewenst.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

31-12-2002 15:15

dit jaar was het op het kanaal heel erg slecht,ik had ongeveer een gemiddelde van 1 vis op 6 nachten.Terwijl het voor 2 jaar terug nog bijna andersom kon zijn.
Verder op de putjes en vijvers wel redelijk.Mijn pr niet verbeterd maar wel een paar hele mooie vissen gevangen.
Ik wens iedereen veel vis toe volgend jaar en dat we nog lang van het (nacht)vissen mogen genieten.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.