Landis positief...

Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

29-07-2006 21:39

ja klopt ik had een beetje moeten nadenken voordat ik dat bericht had geplaatst.

maar kon niet zo goed uit mijn woorden komen het lap had lance amstrong ook op een te hoog van dat spul betrapt na nader onder zoek bleek dat niet waar te zijn zo beter?

mvg thijs.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-07-2006 21:48

Kees Ouwehand schreef:Ja, viel mij ook op. :D

Maar onnauwkeurigheid bij beschuldigingen in het openbaar dagen mij toch uit tot commentaar. Kan ik moeilijk voorbij laten gaan. :-?

Trouwens, het testosteron was véél te hoog. Dat zal de contra expertise wel bevestigen. Als een lab zoiets meet, dan meten ze dat nog wel een keertje. En nog een keertje... De oorzaak is een andere zaak. Vraag maar aan Teunissen. :D

Groet, Kees


En aan vele andere Tour en etappewinnaars Kees, de Tour puur natuur uitrijden met de huidige gemiddelde's is ondoenlijk.

Was het ditmaal een Fransman geweest dan had hij de Tour gewoon gewonnen zonder gezeur achteraf..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 21:51

Nou, niet helemaal Thijs. Lees nog maar eens na wat ik hierboven schreef.

De meting was goed. De link naar Lance Armstrong werd gelegd door L'Equipe. Die hadden kennelijk een lijst van de labmonsters en de bijbehorende renners weten te bemachtigen. Die had het lab niet en kon dus niets bevestigen. Verder is er niet op ingegaan en is Lance Armstrong nergens officieel van beschuldigd.

Niet uitgesloten dat L'Equipe het bij het juiste eind had. Maar als er in 1999 gemeten wordt is 2005 een beetje te laat. Vraag is waarom er bij de Tour in 1999 niets mee is gedaan door de officiële instanties.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 21:54

Dat vermoeden heb ik ook Henk.

Voor de Fransen wordt het tijd voor een Franse Tour winnaar en niet een Amerikaan.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-07-2006 21:55

L'Equipe heeft later officieel haar verontschuldigingen aan Armstrong aangeboden...
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

29-07-2006 21:56

oke kees.

maar lance amstrong zij dat hij het niet echt zeker wist op de radio omdat dezelfde mensen hem ook al eens beschuldigd hadden.

en douwe stomme reactie van mij was een beetje snel bij mijn conclusie maarja ik ga maar is op de bank liggen ben net door mijn broertje met stok geslagen nu een hele dikke buld op mijn kop zitten en bloed vlekken.

mvg thijs.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 21:57

Jonger broertje Thijs? :P

Wat zal inhouden dat L'Equipe achteraf de zaak niet waterdicht kon maken, Aart.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 29-07-2006 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

29-07-2006 22:00

behoorlijk ja 8jaar maar hij heeft van die woede aanvallen dat hij niet weet wat hij doet nou ik was dus aan het zwemmen en lok het wat uit en ik kom boven en bam recht die stok op mijn hoofd maar dan ook recht hij loopt gewoon recht in het midden van mijn hoofd en boven op mijn hoofd een grote buld neus heel dik boven lip kan ik niet echt meer bewegen en onderlip gaat het al weer wat beter maar er zitten van die grote vlekken die blijven bloeden.

thijs.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 22:02

Fijn zo een broertje, Thijs.

Nou ja, rustig aan maar weer. En opletten dan maar. :roll:

Kees
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

29-07-2006 23:04

ja oke kees maar het was lang niet zo erg geweest als het houd was geweest maar het was ijzer.

mvg thijs
nu maar weer ontopic :P
stassen erwin
Berichten: 202
Lid geworden op: 05-06-2006 23:07
Locatie: st truiden

30-07-2006 21:34

zoals j vd beek zegt na 2 weken begint de meeste doping pas te werken
er bestaan echter ook soorten die onmiddelijk beginnen te werken en na een aantal uren uit het lichaam verdwenen zijn bv tabletten
voor injecties hangt alles af vd oplosstof(net als bij flavours) gebruikt word
de meeste zijn op basis van olie die duren inderdaad 2 weken eer je resultaat begint te merken
de wateroplossingen meestal werken al na een paar uur en zijn ook snel weer uitgewerkt
plus het feit dat er nog zoveel dingen bestaan wat ze zelfs nog niet kunnen opsporen
voraleer ze produkt x kunnen opsporen is het al een tijdje in circulatie geweest en bied pruduckt y zich al weer aan
weinig renners zijn clean neem dat maar van me aan met of zonder hun medeweten
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

30-07-2006 22:21

stassen erwin schreef:weinig renners zijn clean neem dat maar van me aan met of zonder hun medeweten


dat klopt zeker! en dat komt mede doordat de "lijn" tussen doping en voeding maar erg dun is. alle renners hebben een hogere testosteron als een normaal mens, ze zitten allemaal tegen de lijn aan dat toegestaan is. iedereen wilt nou eenmaal goed presteren en daardoor letten ze op hun voeding en krijgen meerdere voedings supplementen toegediend die wel legaal zijn. en als je verzorger of dokter een kleine berekenings fout maakt zit je al snel boven de toegestane hoeveelheid. ik kan persoonlijk veel mensen die aan mtb of aan wielrennen doen en als je zit wat die allemaal voor voeding en alles krijgen kan je eigenlijk wel zeggen dat de meeste niet helemaal clean zijn. maar dat kan je ook niet verwachten als je zulke prestatie's neer moet zetten. op normale voeding is het niet te doen om 3400km in 3 weken te fietsen.

ook gebeurd het regelmatig dat renners in het vroege voorjaar EPO krijgen toegediend om harder te kunnen trainen, en dat onthouden je spieren en word je sterker tijdens wedstrijden. en de reden waarvoor dat in het vroege voorjaar gebeurd is omdat er dan weinig wedstrijden zijn, dus weinig controle's en op het moment dat er weer controle's zijn is er niks meer van te vinden in het bloed maar onthouden de spieren het wel. en is je herstel vermogen een stuk sneller.

veel renners zijn vaak in het vroege voorjaar voor langere tijd het land uit en omdat ze vaak in verre landen op stage zijn kunnen ze niet snel opgeroepen worden voor doping controle. en dan gebeuren die dingen als hierboven beschreven vaak.

het wielrennen zal nooit helemaal schoon zijn. want ze verzinnen steeds weer wat nieuws wat op dit moment nog niet op de lijst staat maar later nadat het ontdekt is natuurlijk wel.

ik hoop dat men mijn uitleg een beetje begrijpt.

mvg joery
s.j kijk in de vegt
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-02-2006 20:54
Locatie: zwolle

02-08-2006 20:52

ze leven op het randje wat wel mag en nie mag,das fietsen!!
iederene in de tour of wat voor wielerwedstrijd gebruikt,alleen net op het randje,dus soms gaat er een erover,das jammer,
heb respect voor die mensen,want ze zitten 6 a 7 u op een dag op de fiets!!

over 2 jaar heeft ie wel weer een ploeg
K. van den Herik

05-10-2010 15:34

Weer een iets negatiefs over het positief zijn ener toerheld...

http://www.nu.nl/sport/2349122/nieuwe-t ... tador.html