Meest verschrikkelijke vissessie ooit??

De Ryck Peter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-11-2002 01:00
Locatie: Houthalen

08-12-2002 13:29

Mijn ergste vissessie.
Vorig jaar laatste dag van het seizoen. Eind november. Kou en regenachtig ging ik nog maar een keertje proberen op men thuiswater.
Ten eerdte men vismaat die met me mee zou gaan kwam maar niet opdagen en dus begon ik alvast op men eentje te vissen. Bij het inwerpen van men derde stek blijf in hangen aan een braamstruik achter me (eigenlijk wel best dom) en men stek over in drie stukken. Een wandelaar die bij me stond kon het ook niet geloven. Ik natuurlijk gans kwaad maarja nu niet treuren het is de laatste keer dit jaar. Bleef dan maar zitten en ja hoor men camaraad kwam aan. Dat hebben we toch al gehad. Later op de dag trek ik nog een paar maal kapot, ik verbrand met aan mijn kookpotten en terwijl ik naar huis reed scheurde mijn regenbroek ook nog. De kosten voor het volgende jaar stonden al vast voor erover te denken. Heb later dan nog heel veel geluk gehad dat ik nog zo'n stok heb kunnen vastkrijgen want natuurlijk staat dit bij fox niet onder de naam garantie. Ik moetzeggen dat ik dit jaar goed met de schrik heb gezeten toen ik voor de laatste keer ging maar gelukkig geen ongelukjes meer maar een mooie afsluiter.

Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-12-2002 11:40

cursus spelling doet wonderen!!
mark hofman.

09-12-2002 21:01

ik word er nderdaad niet veel wijzer uit
mark hofman.

09-12-2002 21:02

inderdaad

sorry

mark
Luuk Dekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-08-2002 02:00
Locatie: Leiden

16-12-2002 11:03

Dat is mij ook een keer overkomen Bart. Maar bij mij kwam het lood op mijn neus, gebroken dus.

Altijd lachen dat karpervissen. Maarja soms moet je pijn Leiden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luuk Dekker op 2002-12-16 11:04 ]</font>
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

16-12-2002 12:45

Ik was eens een dagje met mijn broer naar een vijvertje zo een 6km denk ik van huis. S nachts had het lichtjes gevroren maar er lag gelukkig geen ijs. Het was daarentegen wel spekglad, ook het gras. een viskar had ik nog niet, dus had ik de foudraal omhangen en mijn bagagedrager was ook vol. Ik kon gelukkig nog net fietsen.
We komen aan het water en ik rijd naar mijn geliefkoost plekje. Ik stond ongeveer 1m van het water af, maar ik zat nog op mijn fiets. Ik wou afstappen en ja hoor, daar begon het zooitje te glijden. PLONS!!! Daar lag ik in het water met fiets en al. Het was ongeveer 1m diep daar. Mijn fiets zonk direct naar de bodem maar die kon ik dus nog redden. mijn foudraal en zo had ik nog om behalve was ik mijn leefnetje kwijt. Ik in de vrieskou razensnel nar huis gefietst. RRRRRRR!!! Thuis een warm bad genomen en mijn vader bracht mij terug. die dag heb ik wel enkele mooie vissen gevangen met de feeder.

Met rillende groet
Piotr
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

16-12-2002 17:08

Mijn ergste vissesie was toen ik op een meer zat te vissen en we kwamen aan en het begon al te regen oké geen goed begin. toch maar alles opgezet en lijntjes lagen mooi in alles stond mooi geinstalleerd!! Tot aan de namiddag niks gevangen even hengels terug van aas ververst en terug ingegooid mijn maat had ondertussen ook nog niks! Om 2u krijg ik een loeiharde run ik sla direct aan en land een mooie spiegel van 17pond ja de eerste vis! maar mijn maat had mijn ene hengel voor een heel stuk binnengedraaid en die lag nu ongeveer 3-4m van de kant waar we nog nooit iets gevangen hadden!! En natuurlijk de slip had mijn maat natuurlijk dichtgedraaid! Ik was mijn ene hengel van aas aan het verversen en opeens hoor ik een paar piepjes ik ren naar men hengel en kijk even niks meer ik draai men rug om en snok in 1keer hengel uit mijn rodpod ik greep hem nog met 1 hand maar de vis was te sterk en ik moest loslaten!! Gelukkig waren deze hengels van kurk een uurtje later zien we de hengel een goede 50-60m verder bovenkomen ik snel mijn andere hengel binnengehaald en mijn maat zijn hengels ook en op de hengel proberen te gooien!! was het mij gelukt en ik maar daaien en rustig drillen zodat ik bij de hengel kon aan de kant direct de slip open van de andere hengel en die ging er als een speer vandoor!! Ik en mijn vriend snel de 2 hengels uitelkaar gehaald terwijl de vis er nog aan zat! ik lekker drillen alles werkte nog goed en na nog een dril van een 3kwartier zagen we de vis komen 2m voor de kant schept mijn maat hem het was een prachtige spiegel van ongeveer 82cm en we hebbe hem niet kunne wegen want toen we hem wouden wegen begon het te hard te regenen en we vonden de weegschaal niet maar ik en mijn vriend schatte de vis rond de 27pond zoiets!! toen hengels terug ververst en ingegooid en verder gevist voor de rest nog 1 vis gevangen en die ving mijn maat!! De meest natte sessie van mijn leven. Maar toch nog goed afgelopen met die hengel en spijtig van de weegschaal!!

vriendelijke karpergroeten nick