iemand nog mee gedaan aan de wedstrijd op de bosbaan?

Plaats reactie
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

28-05-2006 19:52

heeft iemand nog mee gedaan met de wedstrijd op de bosbaan afgelopen weekend zo ja heb je met resultaat gezeten? :P
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

28-05-2006 20:02

grootste onzin ter wereld die wedstrijd.
Een volgepropte vis vol stres een half uur voor de wedstrijd uitzetten....


of sta ik nu voor lul en is ie wel gevangen? :roll:
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

28-05-2006 20:03

nee hij si niet gevangen dagt ik ook al die bijt nog een tijdje niet :P
denk ik :roll:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-05-2006 22:45

zeker een erg triest gebeuren op die baan!

maarja iedereen beoefend zijn hobby op zijn eigen manier.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-05-2006 22:48

Ze gaan het nooit leren daar op die Bosbaan. Zag het vandaag op AT5. Blijft toch een apart slag volk wat daar zit te vissen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

29-05-2006 07:52

wie organiseerd zoiets?

gr Gerrit
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-05-2006 09:14

amsterdamse hengelsport vereniging.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

29-05-2006 16:02

nee het was hengelsport osdorp volgens mij :roll:
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

29-05-2006 16:10

Het was een jubileum wedstrijd voor alleen maar leden van de ahv.
De ahv bestaat 100 jaar en vandaar die wedstrijd.
Dus volgens mij heeft hengelsport osdorp er weinig mee te maken gehad.

Mvg,

Bouke
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

01-06-2006 00:17

amen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
peter andrae

01-06-2006 05:13

De wedstrijd van hengelsport Osdorp heeft niks te doen gehad met de wedstrijd die de AHV hield waren 2 op zich staande wedstrijden.

groet peet.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-06-2006 08:52

[quote="ferenc van de vorstenbosc"]grootste onzin ter wereld die wedstrijd.
Een volgepropte vis vol stres een half uur voor de wedstrijd uitzetten....
quote]
Het meest trieste was nog dat ALS je een prijskarpr ving, deze niet terug gezet mocht worden :( . De wedstrijdleiding zou dan zorgen voor transport naar een ander water :-?

T's wat....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-06-2006 08:57

peter andrae schreef:De wedstrijd van hengelsport Osdorp heeft niks te doen gehad met de wedstrijd die de AHV hield waren 2 op zich staande wedstrijden.

groet peet.


Peter, zo staat het niet omschreven in het programma van de AHV.
Letterlijke tekst:
Vanaf woensdagmiddag 24 mei organiseert de AHV i.s.m. hengelsport Osdorp een karpernachtwedstrijd langs de bosbaan voor max 100 deelnemers

Zaterdag 27 mei was de jubileumwedstrijd met extra uitgezette spiegels georganiseerd door de AHV.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

01-06-2006 10:39

jongens,luister nu is ff allemaal voor hengelsport osdorp hier te grabbel word gegooid....

de wedstrijd van 24 mei tot 25 mei was georganiseerd door hengelsport osdorp,dit was een nachtwedstrijd en staat los van het gebeuren van de zaterdag erna.

op de nachtwedstrijd van osdorp was aardig gevangen,maar geloof op de zaterdag van de ahv dag,helemaal niks!!

tis een trieste bedoening daar,heb even gekeken (op de osdorp wedstrijd op 24 mei)bij een kennis van me en zag hoe hij een karper ving met een pappegaaien bek,toen zijn buurman er ook 1 ving,was het zelfde lot voor het zielige beesie weggelegd ,een wonder dat de boilie er nog doorheen kon.

50 meter van zijn plek werd zowaar een 29 pond spiegel gevangen met een frommelmondje,wie kan mij is uitleggen hoe dat kan dat bijna alle vissen dat hebben:

*geen obstakels
*geen taluten
*recht toe,recht aan
*geen zwaar lood te gebruiken
*geen voorslag te gebruiken

waarom zien de vissen er dan zo slecht uit?

Is het de zogenaamde oude garde(60 plus),die zelden een onthakingsmat hebben,die keihard aanslaan en naar achteren lopen(waarom).

komt het door dressuur? te grote haken?

volgens mij komt het door 1 hoofdfactor en dat is onkunde.....met daarna nog andere factoren,ik vind het gewoon zielig wat zich daar afspeelt....

gister reed ik er ook weer langs,staat er een amiaud peche met 3 hengels op,richting hemel gezet....ik de auto stoppen,voorslag erop,zag er zwaar lood aanhangen.

Dan heb ie zeker geen zin om de boel om te bouwen of het is de grootste peppie die ik ken,als je het leest hoop ik dat je eraan gaat werken,want hoe ik je zag vissen,heb je niet meer inhoud in je kop als een zak goedkope boilies
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
peter andrae

01-06-2006 15:32

Verkeerd gelezen of verkeerd begrepen Hans of ze hebben het niet goed neergezet maar wat Barry ook al zegt 2 op zich staande wedstrijden.


groet peet.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

01-06-2006 18:02

Barry, volgens mij komen die beschadigde bekken maar door een ding, en dat doen wij allen, namelijk vissen verwonden met een haak.
Iedere wond hoe klein ook laat een litteken achter. Littekenweefsel is nu eenmaal anders dan het originele weefsel, het is harder en minder soepel. Te veel littekenweefsel, en dan ouder en nieuwer weefsel naast en over elkaar zorgt voor vergroeiingen.
Wij zorgen allemaal voor beschadigingen zowel klein als groot in de bek van de vis. En hoe vaker de vis gevangen wordt hoe erger deze zal vergroeien.
Alle wondjes, hoe klein ze ook zijn, werken mee aan het onstaan van papagaaiebekken.

Jos.
Thomas Laurens
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-04-2006 21:04
Locatie: wageningen

01-06-2006 22:21

weet wel zeker dat t door de mensen zelf komen.ik ga er wel s vissen.(vanuit wageningen ;) ) gewoon omdat k t wel s leuk vind om met mn maat aardig wat vis te vangen, k heb er wel s gezeten hej...damn zaten zoveel vissers we hebben minstens wel 100 hengels op een rij gezien.maar goed ieder zn meug, werd soms wel s een visje gevangen maar als je dan ziet hoe met die vissen om word gegaan daar.echt respectloos.sorry dat k t zeg voor de mensen die zich niet aangesproken voelen.maar man man man, karper op de stenen leggen, en spartelen,je zegt er wat van, krijg je een grote bek.de haak keihard uit de bek rukken dat k d8 van nou als die geen hoofdpijn hebt nou danweet k t ook niet meer,maar goed heb er nix meer van gezegd, want t resultaat wist ik al.
al met al voor soms vink t wel een leuke strook om op te vissen.
Always try 2 improve your methods
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-06-2006 22:26

peter andrae schreef:Verkeerd gelezen of verkeerd begrepen Hans of ze hebben het niet goed neergezet maar wat Barry ook al zegt 2 op zich staande wedstrijden.


groet peet.

Dan houden we het er maar op dat de AHV onjuiste informatie heeft verstrekt. :wink:

Thomas .... :-? ..ieder z'n meug
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

02-06-2006 11:58

We zijn het er inmiddels over eens dat de Bosbaan een water met vraagtekens is. Waarom organiseert een gerenommeerde winkel als “Hengelsport Osdorp” daar dan een wedstrijd?

En waarom grijpt zo’n hengelsportzaak zo’n wedstrijd niet aan om eens een beetje voorlichting te geven. Ja kan de deelnemers bv een blaadje meegeven met het wedstrijdreglement, en tegelijkertijd uitleggen waarom het belachelijk is om op de Bosbaan met een voorslag te vissen. Of 140 gram lood. En dan ook nog even vermelden waarom, en vervolgens afsluiten met de opmerking: “maar dat wist U natuurlijk allang!”.

Datzelfde geldt voor de AHV. Bovendien zouden controleurs (als die er überhaupt zijn) ook wat meer aan voorlichting kunnen doen tijdens een controlerondje. Bovendien kunnen beiden (controleurs en organisatie van de wedstrijd) tijdens een rondgang deelnemers aanspreken op bv het ontbreken van een onthaakmat, al vind ik niet dat we daarin moeten doorslaan, maar ook op zin en onzin aan het uiteinde van de hengel.

Als wij van de KCA een wedstrijd organiseren krijgt iedereen een reglement, een brief waarin uitgelegd wordt wat “het jaar van de vuilniszak” betekend, een brief waarin onze “aanbevelingen voor verantwoord nachtvissen” staan vermeld, en natuurlijk een vuilniszak.

Ook tijdens controles delen we formulieren en vuilniszakken uit. Dit kost geld, maar wordt volledig betaald door één van onze sponsors. Krijgt hij een stukje reclame op de flyer voor terug. Een tweede gegadigde heeft zich inmiddels al gemeld. Uiteraard kent de plaatselijke Boswachter deze formulieren nu ook. Alleen jammer dat wij het allemaal voor niks doen, maar goed, rijk wordt ik waarschijnlijk toch nooit.

Wat ik wil zeggen: de hengelsportbranche mag ook wel eens een beetje verantwoordelijkheid nemen, ipv alleen maar de grootste tenten verkopen terwijl ze weten dat dat problemen kan geven, of anderzijds alleen maar proberen zo veel mogelijk geld te verdienen. Als de mogelijkheid voor voorlichting zich voordoet, grijp die dan aan.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

02-06-2006 18:57

Hengelsport Osdorp heeft natuurlijk ook regels voor de wedstrijd,wie zich er niet aan houd mag niet meer mee doen.

Waarom op de bosbaan?Men wilt graag vis vangen,en waar kan je anders makkelijk 50koppels kwijt?
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-06-2006 19:02

Jos Holla schreef:Ja kan de deelnemers bv een blaadje meegeven met het wedstrijdreglement


Houdt je er wel rekening mee dat het IQ van de gemiddelde deelnemer aan zulk soort "wedstrijden" te laag is om te kunnen lezen...
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

02-06-2006 19:06

Dennis van den Bogaert schreef:
Jos Holla schreef:Ja kan de deelnemers bv een blaadje meegeven met het wedstrijdreglement


Houdt je er wel rekening mee dat het IQ van de gemiddelde deelnemer aan zulk soort "wedstrijden" te laag is om te kunnen lezen...


Denk dat je bij sommige wedstrijden wel in kan vergissen.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-06-2006 16:46

Dennis van den Bogaert schreef:
Jos Holla schreef:Ja kan de deelnemers bv een blaadje meegeven met het wedstrijdreglement


Houdt je er wel rekening mee dat het IQ van de gemiddelde deelnemer aan zulk soort "wedstrijden" te laag is om te kunnen lezen...



roep dat maar is hard in de hengelsportzaak,dan word je er meteen uitgezet.....

of bedoel je de wedstrijd van de zaterdag met de auto als hoofdprijs?
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Plaats reactie