POPEYE

Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-08-2002 17:15

Aha, mooie vis,

Ik dachta lleen even toen ik de naam Herman Wessels las, dat het over de voorzitter van FC Twente ging :razz:

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-08-2002 20:13

hangt die Johan Smelt niet ook met een aantal foto's bij Kruidenier?
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

19-08-2002 10:50

Beste HPE jij schreef:


Wat het wel wrang maakt voor deze grappenmakers is dat de man die hun leerde 'goede' boilie's samen te stellen, medeverantwoordelijk is voor het naar buitentreden met Popeye.

met bedankende groet

HPE


Nou, dan vertel jij mij maar eens wie mij die ‘goede boillies’ heeft leren maken? Ben erg benieuwd!!! Misschien is niet iedere karpervissers boekjes geil en zit er in sommige karpervissers nog wat eigen initiatief. Ik heb in ieder geval geen hulp nodig gehad bij het produceren en maken van de juiste knikkers en al helemaal geen bekende vissers of boekjes! Dus HPE: ben benieuwd wie die man dan wel niet mag zijn die mij dat geleerd heeft??

En daarbij komt: of je nu bij koffietafelpraat zit of in de discussiehoek: een geintje tussendoor moet toch kunnen?

Mochten jullie toch nog steeds denken dat dit soort publiekelijke bekendmakingen geen kwaad kunnen dan geef er gelijk nog even wat gedetailleerde stekinfo bij, dan zijn jullie in een klap helemaal popie jopie!

Tim
Hans-Peter van Ee

19-08-2002 12:45

Tim

Via deze link kom je er.

http://karpervoer.cjb.net

met zelfdraaiende groet

HPE
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

19-08-2002 18:42

Hehe, die gast die in z'n onderboks aan de muur hangt ( mijn zwaarste karper heb ik ook in mijn onderbroek gevangen hoor:P)
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

20-08-2002 11:29

Beste HPE,

Hoe kom je er in godsnaam bij dat ik van deze man heb geleerd boillies te draaien???????? Staat nog een discussie op dit board over de eat-theorie, als je die goed gelezen hebt, en naar mijn idee heb je dat, want volgens mij heb je zelf ook gereageerd daarop, dan had je kunnen weten dat ik me nou niet echt bepaald bezig hou met, of intresseer voor dit soort theorieen. Vind het fijn voor Evert Aalten en fijn voor alle mensen wat zich er wel in verdiepen, maar ik heb zo mijn eigen ideetjes en meningen.

Dus HPE, rest mij alleen nog te vragen hoe je er in godsnaam bij komt dat die man mij wat geleerd heeft?

Met vragende doch uiterst vriendelijke groet

Tim
Hans-Peter van Ee

20-08-2002 14:08

Tim

Ik doelde dus niet op jouw, maar op die twee andere grappenmakers.
Het is ook beter dat mensen het doen zoals jij, zelf ondervinden en uitvogelen wat vangt.
En wat daar dan de oorzaak van is hoeft men van mij niet wetenschappelijk te onderzoeken.

The proof of the pudding is eating it!!

met beantwoordende groet

HPE
Gast

20-08-2002 14:14

Beste HPE,

Ik denk dat jij nog heel veel kan leren van die wetenschappelijke onderzoeken!

Gr. Jeroen
Hans-Peter van Ee

20-08-2002 14:34

Hallo Jeroen

Sinds wanneer is karpervissen een exacte wetenschap??
Wees niet bang, ik vang mijn deel aan vissen wel.

met vissende groet

HPE
Gast

20-08-2002 14:37

Sorry HPE, dat was ik niet. Zie bij discussiehoek waarom
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

21-08-2002 11:59

Dan is dat ook weer opgelost. Snap er alleen weer helemaal niks van. Moet ik op zo’n site dan weer zoiets lezen. Niet voor de artikel schrijver op zich, want eerlijk is eerlijk, hij presenteert daar een schitterend artikel waar best wat gegevens verzameling voor nodig is geweest. Wat ik alleen niet begrijp is dat je zo veel moeite doet om zoiets te begrijpen en te verklaren, en dan gooi het voor jan en alleman te grabbel.
Ik zie dat hetzelfde als dat ik een huis ga bouwen en dan als het af is, tegen een wildvreemde op straat zeg: Alsjeblief kerel hier heb je de sleutel je mag het hebben!!

Iemand helpen is niks mis mee, maar moet je nou iedereen volledig gaan informeren? En ik begrijp de mensen ook niet wat dan met die info echt aan de slag gaan?
Ik heb eigenlijk nadat ik rigs kon maken echt alles zelf gedaan en geleerd, en gaande die weg leer je veel meer dan dat je in boekjes sites ooit kan leren. Je gaat weliswaar wat vaker op je waffel, maar uiteindelijk krabbel je op en sta je beter en steviger op je benen dan al die ‘info vissers’. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Wat ik allemaal bedoel is gewoon, sites en boards zijn niet slecht, maar houd die hot items gewoon van het board het schaad meer dan het baat. Neem popeye, die vis was al n tijd een geliefd object in twente en t twente kanaal is sowieso erg populair om zijn bestand, ook buiten twente. Stom voorbeeld: zo’n corrupte betaalwater joep heeft nogal wat centjes over voor een vis als popeye, en geloof me helaas is het zo dat er collega vissers zijn die wat die vissen vangen en het niet kunnen laten om daar hun slaatje uit te slaan.

Overigens denk ik wel dat hij er nog rond zwemt. In het grafiekje van dat artikel zie je begin 90 ook een jaar dat hij niet werd gevangen en een jaar maar 1x. Misschien is hij wel afgeweken van zijn vaste route. En een vis als popeye reageert natuurlijk ook op dressuur.

Hoe lang is hij nu al niet gevangen??

Op een locale plas hier werd de topvis 3 seizoenen niet gevangen en er werd toen geroepen dat ie dood was of overgeplaatst naar een andere plas in de buurt. Echter in het vierde seizoen kwam hij er 12 pond zwaarder uit dan voorheen, op een stek waar eigenlijk nooit op karper werd gevist vanwege weinig tot geen vangkanst, totdat een eigenwijs mannetje dat toch deed en daar kwam dus de zeer gemakkelijk herkenbare vis (litteken op kieuwdeksel) er weer uit!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

21-08-2002 15:11

Tuurlijk, het kan best zo zijn dat hij er over een jaar, of misschien 2 jaar of nog wel meer er weer uitkomt. Het Twentekanaal is groot, en hij moet precies op die ene vierkante meter bodem rondzwemmen waar je rig ligt en dan moet ie nog happen ook, en dan moet je hem nog verzilveren ook! Ik zou het dus helemaal niet zo raar vinden als het een paar jaartjes duurt voordat hij er weer uitkomt...

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

22-08-2002 20:21

Op 2002-08-13 22:46, schreef Ronnie braakhuis:
Als eerste :

Hoezo 'nog' niet dood???

groetjes, Sjoerd Groot
_________________
alle vissen gaan een keer dood vandaar "nog" niet dood.

de groeten...

Elke vis gaat dood...

Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-08-2002 20:50

Ja ok, maar dat weet toch iedereen, dat zet je toch niet overal bij? Als ik aan jou vraag hoe het met je is, dan zeg je toch ook niet: 'Ik ben nog niet dood" !?

'T is verder geen punt, maar ik vond het alleen een beetje raar klinken...

Groetjes, Sjoerd
hans ten voorde
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-11-2002 01:00
Locatie: deventer

11-11-2002 20:33

Jongens, ik heb Popeye gezien, ik fietste van het weekeinde langs het Twenthekanaal en zag hem bovenin zwemmen, vlak bij de kant!
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

14-11-2002 17:23

Dag mensen,

is het al niet vaker gebeurd, dat een topvis waar vaak en met veel mensen op gevist wordt opeens verdwenen lijkt te zijn, om zo een paar jaar later opeens weer op te duiken een paar honderd km verderop??????? (ik meen namelijk ooit zoiets te hebben gelezen van een topvis uit de maas)

Want, wat ik begrepen heb werd deze vis vaak op of in de buurt van een bepaalde plek gevangen. Zou het dan niet zo kunnen zijn, dat deze vis het een keer voor gezien houdt op dit stuk water??? Het twente kanaal is groot natuurlijk!!!!!!

met nadenkende groet,

ferdi
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

14-11-2002 18:01

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hoedemakers Mark op 2002-11-14 18:03 ]</font>
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

20-11-2002 20:24

Ik vis redelijk veel op het Twentekanaal maar mijn menings is ook dat het water erg groot is en die vis natuurlijk kilometers verder kan zitten!!
Ik ken een engelsman die een rijen ving op het kanaal (bij enschede) en die ving hem anderhalve maand later in de haven van lochem weer!!
En hij heeft er bewijs van want de fotõ`s waren wel overduidelijk!!!
Dus luister ik meestal niet naar geruchten maar zie ik liever zelf eerst het keihrde bewijs!

~TIGHT LINES Jordy