Deze wilde ik niet onthouden...

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2006 12:18

Wat vooraf ging:

Een aantal mensen waren hevig verontwaardig over de kulum van Lebbis. Hieronder de reactie van ene Henk, op zich al een kulum waard:

reactie op eerder geplaatst bericht -
Heb me eerlijk gezegd rotgelachen om het stukkie van Lebbis. En wat betreft de column zelf, het had van mij nog wel wat scherper mogen zijn. Natuurlijk heeft Ome Jan veel voor de sportvisserij betekent, natuurlijk zijn velen door zijn boeken en artikelen geinspireerd. Maar een beetje held moet tegen een stootje kunnen. En laten we eerlijk zijn, de boeken van Schreiner werden een stuk minder leuk toen het gedram en gezever over demping, buigingscooficienten, actievermogen en meer van dat soort hocus pocus de overhand nam. De laatste boeken van Schreiner waren niets anders dan advertorials voor doormidden gezaagde, ongebakken deegslierten voorzien van een loodzwaar stuk metaal om de beide helften provisorisch bij elkaar te houden. Vissen kon je er eigenlijk niet mee. Ook dat geleuter over eerlijk spel heeft me altijd tegengestaan. Een zo dun mogelijk lijn en een hengel die lekker doorbuigt. Een eerlijk gevecht tussen man en vis, ja, ja. Nou geef mij maar een spatstrakke Titanium van Simonsz met een bijna onbreekbaar dyneemalijntje. Vist toch echt wel effectiever! Terug naar de column: een geslaagde actie tegen al dat retrogezever dat zo nu en dan op dit forum voorbijkomt. Laten we nu eens blij zijn dat we geen godsvermogen meer hoeven uit te geven voor een hengel waar je geen haak mee kunt zetten, waar je maar met een lijndikte mee kunt vissen (sic)en die je tenslotte na een dag vissen niet meer uit elkaar krijgt.


MVG

Klaas

deegslierten... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-01-2006 18:33

Ik ken het forum waar dit vanaf komt.
Persoonlijk vind ik het overdreven om er zo tegen aan te trappen.
Het is humor, een columnschrijver doet niets anders dan zijn visie opgesmukt met zijn humor te plaatsen.
Als het Balkenende, het Koningshuis of wat dan ook is mag je de meest schunnige opmerkingen maken en nu het JS is moeten ze eraf blijven.
:roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2006 19:02

Daarom vond ik deze reactie zo een toffe.

MVG

Klaas
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

30-01-2006 19:35

Klaas,

Vergeet het maar gewoon!!!!!!!!
Groet,

John
Martijn de Groot
Berichten: 152
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00

30-01-2006 21:06

ben nu wel benieuwd naar die column van Lebbis. Tijd om te googlen!
wim heres
Berichten: 10
Lid geworden op: 21-02-2006 08:11
Locatie: nl

08-03-2006 08:16

om even terug te komen op jan schreiner leuke boekjes om te lezen de man heeft er nogal een paar geschreven.
vooral zijn beschrijving van een goede hengel is leuk om te lezen,
jammer dat het iedere keer weer op het zelfde neerkomt .
er zijn niet veel goede hengels op de markt ,dit kun je vertalen als ik weet het en de rest snapt er niet veel van.
ik heb nogal wat hengels gebouwd en kan rustig zeggen nog veel meer hengels in handen gehad en geloof me er zijn nog wel een paar anderen die een heel mooie en kwalitatief goede hengel maken.
en wat betreft de vistechnieken ,ook daarover komen iedere week weer nieuwe boeken en dvd's uit.
ik persoonlijk koop er niets van ik heb het niet zo op die goeroes,
mij valt altijd op dat ze wel erg nauw verbonden zijn met een of andere hengelsport groothandel of zoiets.
doet mij een beetje teveel aan verkapte reclame denken
Plaats reactie