Bush

Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 08:05

Zo heren (en dame ook),

zojuist zag ik een herhaling van president George Bush op het nieuws. Het ging daar met name over de olieverslaving (letterlijke woorden van die maffe trekpop) van de VS. NU PAS KOMT IE DAAR MEE die zakkenwasser. Hij vind dat de VS erbij gebaat is het millieu te redden door andere bronnen aan te boren (plantaardige olie) en zo de afhankelijke positie van de VS van het Midden-Oosten op te heffen.

Als we nu eens kijken naar de recente geschiedenis en alles wat er is gebeurd in Irak, Afghanistan en nog wat andere gebieden, dan kunnnen we dus regelrecht concluderen dat die oorlogen echt niet zijn vanwege de schrikbewinden in betreffende landen zijn gevoerd, maar simpelweg om een paar binnenlandse probleempjes op te lossen. Dat wisten we natuurlijk al.

Dus...nu heb ik er zo zwaar de pest over in dat dit clubje hielenlikkers in Den Haag, ten koste van het Nederlandse volk, die tuinkabouter in Washingtom steunt op diverse manieren, dat ik ervan begin te walgen.

Nu zul je mij niet zo vaak politieke uitspraken horen doen, maar dit gaat me allemaal te ver. Indien ik dus plotsklaps verhuis naar Belgie, dan weten jullie waarom. Vang ik ook eens een karper van formaat.

Mijn excuses voor deze galspugerij, maar het moest even.

Nederland Krimpt
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

01-02-2006 08:19

Mitz ik ben het volledig met je eens.Ach we moeten toch weer het beste jongetje van de klas zijn?Ben benieuwd of we nog naar afghanistan gaan.Het zal wel, we moeten tenslotte die 3 miljard extra belastings geld ergens aan uitgeven. :(


Grtz.Marc
Smells like fish,looks like your mother
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 08:23

Het is tijd voor een portie Zalmmousse van ca 110 kilo..... :D
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2006 08:28

Het vervelende is, dat ook wij niet gebaat zijn met een olieprijs van meer als het dubbele van nu.

Welliswaar hebben wij nog wat gas en kunnen daarom wat gemakkelijker praten, maar als de doorvoor naar het oosten stil komt hebben ook wij de geeuwhonger.

Wat ik minimaal zo vervelnd vind is dat gedoe in Denemarken. Graag verwijs ik naar de kulum van Rob Hoogland in de Telegraaf.

1 en 1 = nederland.

MVG

Klaas
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

01-02-2006 08:30

State of the Union

Die gasten verbranden al jaren olie like there is no tomorrow
Wie zou hem dat briljante idee hebben ingefluisterd?
Een rancuneuze arabier? of is ie bang voor ze'n baan?
Hoeft ie geen oorlogje meer te spelen voor olie
De zaal zat weer vol met vrienden en gelijk gestemden die hun handen al blauw klapten toen ie alleen al ze'n kop liet zien.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-02-2006 09:41

Zeg Mitsz,
Welke Bush bedoel je eigenlijk??

http://www.gwjokes.com/pictures/talibush.php
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2006 09:54

Vreemd he als het ergens heel gevaarlijk is dat men goed opgeleide beroepsmilitairen stuurt, het zou toch zo moeten zijn dat ze alleen ergens naar toe gezonden worden als ze lekker achter de wijfen aan kunnen gaan en lekker op het strand kunnen liggen.
Een militair heeft niets in gevaarlijke gebieden te zoeken, stel je voor dat er op hem geschoten wordt dat kan toch niet.

Politie moet ook alleen nog maar op de stranden rondlopen stel je voor dat ze in aanraking komen met criminelen veel te gevaarlijk toch?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-02-2006 10:14

Douwe,

Dat vind ik een kromme vergelijking. Wat is de primaire taak van een beroeps? Ons land verdedigen of ook op 'vredes- heropbouwings'missie in het buitenland? Twee totaal verschillende zaken.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Joris van Asteren
Berichten: 109
Lid geworden op: 16-04-2005 15:38
Locatie: Hoevelaken

01-02-2006 10:37

Mitz,

Ik vind dat je wel erg kort door de bocht gaat...

Alsof Amerika in Afganistan zit vanwege de olie.. Alsof Nederland enkel beslist om de 'hielen te likken' van de VS, om bijvoorbeeld naar Uruzgan te gaan... Wellicht heb je ook in het nieuws gezien wie hier deze week allemaal waren in ons koude Kikkerlandje? Zegt de naam Koffie Annan jou iets?

Verder speelt uiteraard olie een grote rol in het irak-conflict, ik zou de laatste zijn die dat ontkent. Maar er spelen meerdere factoren mee. Internationale veiligheid is ook van belang. Noord-Korea wordt bijvoorbeeld gemonitord door de VS, en ook hier geldt dat ze dit niet doen vanwege olie oid.

Overigens is het niet zo dat wanneer iets publiekelijk naar buiten gebracht wordt, er dan pas actie is/wordt ondernomen... "NU PAS KOMT IE DAAR MEE die zakkenwasser" is naar mijn mening dan ook niet van toepassing. Voordat een president een dergelijke toespraak houdt, zijn er allang beslissingen en acties ondernomen. Denk bijvoorbeeld aan oorlogshandelingen, op het moment dat bush de oorlog aan irak publiekelijk verklaarde was het een kwestie van uitvoeren, alles was al in gereedheid gebracht. Publieke woorden worden vaak gebracht op het juiste moment om de publieke opininie tegemoed te komen. Hoe dat juiste moment bepaald wordt zullen jij noch ik niet te weten komen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2006 10:40

Mark die vergelijking is niet krom, tot de primaire taken behoren ook de overeenkomsten die er bestaan en die dan ook na te leven.
Het is kort door de bocht dat begrijp ik.
Dit is geen vredesactie zo simpel is het wel, het is wel een heropbouwingsactie met een heel groot risico.
Uiteraard zullen de terroristen aanslagen plegen en op voorhand dit al bekend maken, maar moet de wereld dan zwichten voor terreur?
Voorwaarde is uiteraard wel dat "onze jongens en meiden" een absolute sterke ondersteuning in bescherming en een goede instructie mee krijgen.
Want het zal je maar gebeuren dat je hier vervolgd wordt omdat je een Talibanstrijder neerhaald.

Weet je wat laf is? D 66 die dreigt met een kabinetscrisus en nu laat doorschemeren dat het toch niet zo'n vaart zal lopen, nu het toch door dreigt te gaan.
Is Pechtholt de man die hij zegt te zijn blijft hem maar één keuze over, eindelijk eens opdonderen.

Maar wat jij of ik vind is niet belangrijk, het zal je kind of vriend maar zijn die aan de "ontvangende" kant staat.
Bovendien is de Nederlander net als hier zo vaak gebeurd half om half voor en tegen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-02-2006 10:44

Douwe,

Mijn broer staat op de nominatie om heen te gaan en ik word kotsmisselijk van die besluiteloosheid en kontengedraai van al onze politici.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-02-2006 10:48

Mischien dat dit een beetje oplucht dan... 8)

http://www.planetdan.net/pics/misc/georgie.htm


(link komt oorspronkelijk van Marco Zandvoort)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2006 10:50

Mark ik voel met je mee, en ik wens jou broer samen met zijn collega's het allerbeste.
Ik ben het ook voor 1000 % met je eens dat er duidelijkheid moet komen en wel zo snel mogelijk.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Joris van Asteren
Berichten: 109
Lid geworden op: 16-04-2005 15:38
Locatie: Hoevelaken

01-02-2006 10:59

Die besluiteloosheid lijkt mij inderdaad voor defensie erg irritant. Er moet een krachtig besluit worden genomen, ondersteund door een (grote) meerderheid. Het enige voordeel is wel dat er nu tenminste discussie wordt gevoerd, in plaats van in een achterkamertje te beslissen (zoals destijds over sebrenica). Er is (mede door de discussie) veel meer buitenlandse (veiligheids) steun toegezegd, steun die in srebenica ver te zoeken was. Dus al met al heeft de discussie ook enige pluspunten mijn inziens.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2006 11:17

"We"gaan naar Afganistan. Da's duidelijk. en terecht.

Of... morgen uit de NAVO. Ook goed, mits dan ook uit de EU en de Euro.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-02-2006 11:44

Wie is "we"?
Wie of wat is Bush??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Willem Barnas

01-02-2006 11:55

1. Geld/Economische positie
2. Invloed/Machtspositie

Fuck Bush en fuck de vrede en fuck de welvaart.

Als ze baat hadden bij Afrika hadden ze daar allang ingegrepen, maar nee, laat die huttenbouwers en woudlopers lekker wegrotten...

Fucking groetjes zeg...
WB :cry:
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

01-02-2006 12:07

Toch ook maar reageren.

Er wordt luidkeels gemekkerd dat de missien naar Afganistan en naar Irak niet terecht zouden zijn. Ik vind het ten eerste al fijn dat ik nu WEET dat er geen massavernietigingwapens in Irak liggen. Ondanks dat het een tegenvaller is voor de Amerikanen dat ze niets hebben gevonden vind ik dit toch een geruststellende gedachte. Ook dat vriendje Saddam H. achter de tralies zit, trouwens. Nou Iran en Noord-Korea nog. Wat mij betreft door Amerika en bondgenoten (incl. Ned.)

Ten tweede. Waarom zouden we niet meedoen. Waar men aan begonnen is moet men ook afmaken. Dus sturen maar die militairen. We hebben als nederlands volk (regering is gekozen door het volk) gekozen VOOR de zending een paar jaar/maanden geleden. Waarom nu dan niet? De situatie is daar (volgens mij) nog steeds zo dat ze echt wel een paar man kunnen gebruiken.

Ten derde. Staan nederlanders nooit achter hun eerder genomen beslissingen ofzo? Kun je van Amerkanen niet zeggen. Ik vind het uitstekend dat Bush voor een tweede termijn is gekozen. Het amerikaanse volk heeft hem de gelegenheid gegeven om (voor zover mogelijk) af te maken waar ie aan begonnen is. Dat andere groeperingen (tegenstanders van Bush) hier niet tegenkunnen lijkt me duidelijk, en ze doen er dan ook alles aan om hem in een negatief daglicht te plaatsen. Er zijn natuurlijk ook gevallen waarin Bush niet helemaal vrijuit gaat maar goed... Dit gevallen worden wel uitvergroot door alles wat maar Anti-Bush en Anti-Amerika is. Bijna iedereen dus.

Ten vierde. Binnenkort hebben we weer een linkse regering ( :cry: ) wat dus inhoud dat alle maatregelen die nu voor het een en ander zijn ingesteld (aantrekken van de financiële broekriem, uitzetbeleid enz.) weer teruggedraaid gaan worden. Is iedereen weer blij voor een periode van een jaar of 8 (zo lang houd links het wel vol met zoetsappige verhaaltjes). Daarna weer mekkeren als de puinhopen van 8 jaar links weer moeten worden opgeruimd.


Pieter
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-02-2006 12:07

Ik mag het niet zeggen misschien: Maar wat heb ik een hekel aan die
Bush!!! Vind het net zo'n "wild westen" cowboy! Heb gewoon geen vertrou-
wen in die man... :wink:

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2006 12:20

mooiste is dat het geen reet uit maakt wie er president is.

Wel is fijn dat wij dit zo maar mogen zeggen.

Dank je wel amerika. Er liggen er nog een paar bij Arnhem, samen met wat britten en canadezen enzo.

MVG

Klaas
Willem Barnas

01-02-2006 12:29

Pieter,

Hier:

mitsz van der kamp schreef:Zo heren (en dame ook),

zojuist zag ik een herhaling van president George Bush op het nieuws. Het ging daar met name over de olieverslaving (letterlijke woorden van die maffe trekpop) van de VS. NU PAS KOMT IE DAAR MEE die zakkenwasser. Hij vind dat de VS erbij gebaat is het millieu te redden door andere bronnen aan te boren (plantaardige olie) en zo de afhankelijke positie van de VS van het Midden-Oosten op te heffen.

Als we nu eens kijken naar de recente geschiedenis en alles wat er is gebeurd in Irak, Afghanistan en nog wat andere gebieden, dan kunnnen we dus regelrecht concluderen dat die oorlogen echt niet zijn vanwege de schrikbewinden in betreffende landen zijn gevoerd, maar simpelweg om een paar binnenlandse probleempjes op te lossen. Dat wisten we natuurlijk al.

Dus...nu heb ik er zo zwaar de pest over in dat dit clubje hielenlikkers in Den Haag, ten koste van het Nederlandse volk, die tuinkabouter in Washingtom steunt op diverse manieren, dat ik ervan begin te walgen.

Nu zul je mij niet zo vaak politieke uitspraken horen doen, maar dit gaat me allemaal te ver. Indien ik dus plotsklaps verhuis naar Belgie, dan weten jullie waarom. Vang ik ook eens een karper van formaat.

Mijn excuses voor deze galspugerij, maar het moest even.

Nederland Krimpt


Had Mitsz het over...

En Pieter,

Ben jij zo vreselijk blij met een rechts/centrum-rechts kabinet? Dat hele paars, met die kurkdroge VVD en dat overgemoedelijke CDA heeft tot nu toe nog nergens voor gezorgd, alleen een recordaantal moties van wantrouwen, spoeddebatten en kabinetscrisissen... En dat verhoudingen scheef lopen, dat de verschillen groter worden...

Maar goed, het zal wel aan mijn achtergrond liggen...

Veel plezier,
WB
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

01-02-2006 12:54

Mits heeft het over een paar binnenlandse probleempjes.

Ik noem het mogelijk verrijken van Uranium en ander minder prettige stofjes nou niet bepaald alleen een binnenlands probleempje. Dan zou ik ook het liefst het zekere voor het onzekere nemen. Het namelijk toch jammer dat de VS pas achteraf kon concluderen dat er twee vliegtuigen door de T.Towers vlogen. Nu proberen ze dat te voorkomen.

Natuurllijk hebben Bush en Amerika voordeel bij een stabiel midden oosten. Logisch dat er dan meer olie naar de VS stroomt. Ik denk idd dat Bush ook zoiets heeft van: Als wij zorgen voor vrede en 'voorspoed' allicht dat de oliekraan dan nog wat verder wordt opengedraaid. Er zit vast een gedeelte eigenbelang bij.

Nu blijkt dat hij die vrede niet voor elkaar krijgt, begint het door te dringen dat de oliekraan wel eens wat dichter zou kunnen worden gedraaid. Dat ie daarom zegt dat er nieuwe energiebronnen moeten worden aangesproken is een gevolg hiervan. Dat ie erbij zegt dat ie het doet om het milieu te redden lijkt me ook wat overdreven en laat.
(Dit was mijn idee hierover)


Het kabinet met al zijn moties van wantrouwen enz. vind ik prima zo. Voor een student als ik wordt het ook financieel niet beter, maar ik hoop over een jaar of wat hier wel de vruchten van te plukken.

Die crisissen, moties enz. zijn ook een gevolg van het feit DAT er nu wat gebeurt. Er worden eindelijk zaken uitgevoerd die al jaren geleden hadden moeten worden gedaan (onder paars dus). Bijv:
Uitlekken van AIVD info, daar had Kok nog niet mee te maken, want toen bestond terrorisme nog niet.
Moties tegen Verdonk ivm privacy-schending van Kongolezen waren er toen nog niet, want toen werden ze gewoon binnengehaald zonder na te denken.


We zullen zijn wat de toekomt ons gaat opleveren.
(Naast de politiek, hopelijk mooie vissen) :lol:

Pieter
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

01-02-2006 12:57

pieter Stam shreef:

Ik vind het uitstekend dat Bush voor een tweede termijn is gekozen. Het amerikaanse volk heeft hem de gelegenheid gegeven om (voor zover mogelijk) af te maken waar ie aan begonnen is.

Is dit wel EERLIJK gegaan dan???Als je de docu bekijkt van fahreheit 9/11
dan krijg je toch echt een ander beeld van die lul met vingers. :x :x :evil: :cry:
Smells like fish,looks like your mother
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 13:31

Nou Mannen,

lekker hoor de vlam weer goed in de pan....

Douwe,

misschien is het wachten voor de militairen wat lastig, maar het gaat mij erom, waarOM we militairen moeten sturen. Volgens mij hebben we sinds de 2e wereldoorlog volkdoende afgelost, maar nee hoor. We worden gestraft als we geen militairen sturen!! Gestraft door de VS wel te verstaan. Dat is dus niet houden aan een asfspraak, maar domweg de Texaans Buttplug ingebracht gekregen en als we on niet netjes gedragen, dan dan wordt ie zo ver opgepomt, dat het wel heel erg gaat rekken.


Het enige verschil met de Duitse bezetting is dus, dat we nog Nederlands praten in NL

Pieter,

Ik had het over de binnenlandse probleempjes in de VS. Waarom moeten zij zo nodig landen binnenmarcheren en alles naar hun eigen hand zetten? Is dat nou democratie? Laat me niet lachen man! Gelul natuurlijk. Het gaat hier gewoon om het bedrijf USA, dat wel wat oorlog moet voeren, want anders loopt de wapenindustrie niet lekker. Heel Afrika wordt door elkaar uitgemoord (lees Willem B) en daar gebeurd helemaal NIETS! Niks, nada nul zilch! Nee beste man de BV Nederland wordt hier gewoon vanuit de directie van het moederbedrijf op het matje geroepen en wat wij ervan vinden in EIGEN land is niet meer van belang. Het uranium wordt verrijkt in Iran en niet in Afghanistan. Met het oog daarop, lijkt het me helemaal verstandig ons te concentreren op onze eigen binnenlandse politiek en die gasten niet al teveel op stang te jagen.

Het wordt waarschijnlijk Zweden of Zwitserland......meer dan genoeg karper in beide landen.......

Klaas,

sommige mensen lezen echte kranten :D

een fijne dag en laat het voorjaar maar komen...

een groet Mitsz
Laatst gewijzigd door mitsz van der kamp op 01-02-2006 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Barnas

01-02-2006 13:31

Nou zeg hé...

Voor ik me op ga zitten naaien, pas ik maar.

Veel plezier na je studie Pieter!

Groeten,
WB :wink: