Penvissen

Plaats reactie
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

18-10-2002 17:34

Penvissers,

Nu de zomer en de warme tijd over is breekt er een tijd aan dat de vissen niet meer in het ondiepe relatief koude water komen.

Wat is jullie aanpak voor deze periode. Dus de stekken,de techniek met het gebruikte aas.
Deel je ervaringen zodat iederen er wijzer van wordt.

Misschien een idee voor de redactie plaats een penvissers forum??

Gr,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

20-10-2002 16:59

Goedemiddag,

Geen slecht idee !!!

Her en der onder/naast wat bruggetjes met een mix van Hennep-trouvit-sweetcorn voeren.Ik kies meestal wel voor een wat dichter bezet water (kanaal) dan in de zomer.

Vis meestal met een stukje pieper of een paar korrels mais op de haak.M'n pennekke lood ik staand uit.

MVG "GRUM"
martijn van den hoven
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2002 02:00
Locatie: waalwijk

25-10-2002 12:29

Op 2002-10-20 16:59, schreef Jeroen Grummel:
Goedemiddag,

Geen slecht idee !!!

Her en der onder/naast wat bruggetjes met een mix van Hennep-trouvit-sweetcorn voeren.Ik kies meestal wel voor een wat dichter bezet water (kanaal) dan in de zomer.

Vis meestal met een stukje pieper of een paar korrels mais op de haak.M'n pennekke lood ik staand uit.

MVG "GRUM"


Ik ben het helemaal met Jeroen eens dat je nu op kanaaltjes bij de brugge moet zijn. De watertemperatuur daalt en de vissen gaan zich vaak groeperen bij obstakels op monotome kanalen... Maar ik weet niet of een mengsel van particles zo effectief is.. Het is aangetoond dat particles bij een lage watertemperatuur niet zo'n goed effect hebben en ik heb dat zelf ervaren.. Zelf kies ik voor een stukje boillie of zelf een pellet. Het heeft zijn aantrekkingskracht (duidelijk groter dan particles) en ik vang er goed mee! Maar een pieper sla ik ook niet af! Of een blokje kaas.. Maar mijn ervaring is dat ik op particles in de koude maanden gewoonweg nix van met de pen en dat met boillies en aardappelen beter gaat... maar da sgeelt per water en ook per visser.

Nou vang ze!!!

Martijn
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

25-10-2002 13:43

Goedemiddag,

De kleine hoeveelheden particles die nu gebruikt gaan worden kan naar mijn inziens geen kwaad.Logisch dat ik geen emmers vol meer dump (doe ik anders ook niet,hoor !!)

De hoeveelheden die ik doorgaans s'winters gebruik;2 kilo hennep,1 kilo trouvit en twee blikjes sweetcorn.Met dit mengsel bevoer ik twee á drie plekjes.

Wil komend winter eens meer met dierlijk aas gaan vissen,denk aan pieren !!!

MVG "GRUM"
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

25-10-2002 13:50

Penvissen is toch vrij regelmatig instant vissen. Zie dan zelf de aantrekkingskracht van vast voedend aas zoals boilies niet zitten. Ik kies zelf voor een heel simpel lokvoertje. Veel fijne deeltjes die wolken lijkt mij in dit jaargetijde de beste wijze om de vissen erop te attenderen dat er ergens toch iets lekkers te halen valt. Het blijft echter wel als een paal boven water staan dat je m.i. juist in de winter de karper moet opzoeken. Voordeel van een lokvoertje is dat je ook kans maakt op heerlijke bijvangsten, welke in de winter soms de enige activiteit kunnen geven als de karper het laat afweten. Tja, ik ben er zo een die bijvangsten kan waarderen.

Groet,

Ron
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

25-10-2002 19:29

Goedemiddag,

Een van de redenen dat ik trouvit gebruik,lost redelijk snel op in het water en geeft met een beetje geluk een spoor voor azende vis.

Wellicht een optie om eens varkensbrok te gaan gebruiken !!!!! (tip :smile: )

Door veel hennep te gebruiken trek je ook veel voorn aan,persoonlijk vang ik met regelmaat liever een voorn dan een brasem !!! Dan nog maar te zwijgen over prachtige zeelten.

MVG "GRUM"
Plaats reactie