mijn mobiele tent.

Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

09-01-2006 19:14

Waarschijnlijk is die bus het probleem niet want er zijn wel meer mensen die een bus hebben en gaan vissen. Als je de deurtjes dicht doet ziet niemand die strecher staan plus slaapzak. Ramen zijn immers geblindeerd.
Waarschijnlijk is de randapparatuur er omheen die meer het kampeeridee bij de mensen oproept.

Heb zelf 5 jaar een Opel Combo gehad die meerdere keren als slaapverblijf heeft gefunctioneerd. Stretcher paste er schuin net in als je de leuning van de rechtervoorstoel een eind naar voren klapte. Achterramen geblindeerd, de tassen schoof je onder de stretcher en wat er buiten stond was enkel een stoel een visplu en een pot koffie. Was het bedtijd geworden dan werd dat boeltje opgeruimd, ging het deurtje open, het vissertje kroop in de slaapzak, deurtje ging weer dicht en niemand die wat zag. Het was wel niet ruim van binnen maar het vissertje was met zijn 1,75 meter en 65 kilo ook niet veel ruimte nodig en het diende enkel als slaapvertrek.
Jammer dat ik er nooit foto's van heb genomen :D
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-01-2006 19:23

Jacco,

De dingen die jij noemde kunnen ook niet, klopt. Hier in het Noorden mag je het hele jaar nachtvissen, dus wat da betreft geen probleem. En 3 stokken vissen doe ik ook niet aan.
Het stoort mij omdat ik vind dat je een bepaald beeld oproept van een karpervisser die waarschijnlijk onterecht is, maar daar is dan niets meer aan te doen. Het beeld zal blijven.

Er heeft hier in mijn omgeving ook een man gestaan die viste vanuit een gecamoufleerde camper.. Ik moet zeggen dat ik me daar behoorljk aan kan ergeren. En dat heeft totaal niks met jaloezie te maken of afgunst, nee ik vind het gewoon niet kloppen/kunnen om zo te vissen.
Ieder zijn meug, maar ik vind het hélemaal niks!

Gr Bart
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

09-01-2006 19:23

zal er het volgende op zeggen denk dat het veel afgunst is maar daar maak ik me niet echt druk om. En zo als er al werd gezegt waar ik vis is het heel normaal in een bus of bijvoorbeeld peugeot partner te vissen, en het is ook toegestaan te nachtvissen in een tent ik vis namelijk nooit in nederland......Dus ze zijn er zeer zekers niet mee bezig om te om zo als hier het nachtvissen met een tent weer terug te krijgen op sommige plaatsen. Maar de luifel zit er heel weinig aan als ik eerlijk ben had eerst dat bedacht maar toen dacht ik laat ik het maar maken zo dat ik er doorheen kan kijken en dan zit ik ook nog uit de wind..........Nou hoop dat het nu een beetje duidelijker is en jullie niet denken daar weer zo een die alles kapot maakt waar anderen mee bezig zijn nu ( de wet proberen aan te passen weer i.v.m. de tenten aan de waterkant).........Vlekkie
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

09-01-2006 20:57

Daniel, ik denk dat jij ook wel begrijpt dat ik op die foto geen nachten aan het vissen ben. Dit gaat om enkele uurtjes.

Marco,

Wat jij zegt slaat echt totaal nergens op!
Ik veroordeel niemand, ik geef alleen kritiek. Als je geen kritiek wil hebben, plaats zo'n foto hier dan gewoon niet.

Dus Marco, jij bent hier degene die begint te veroordelen, met je jaloezie.
Op de plekken waar ik 's nachts vis kan je niet eens met een auto komen :wink:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

09-01-2006 23:24

Joachim, ik vond het alleen maar opvallend dat je stond te verkondigen dat een bus aan de waterkant niet bepaald goed is voor het imago van een karpervisser, terwijl je zelf de auto achter de hengels zet :wink:
Ik veroordeel verder niemand, ieder z'n meug. Alleen niet mijn meug.
Tot slot: ik denk dat je eerder de opmerking "maar dat heeft toch niks meer met vissen te maken?" krijgt van een voorbijganger bij het zien van zo'n bus dan als 'ie me ziet zitten in de struikjes onder een pluutje.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
klaas de jong
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2006 20:38
Locatie: friesland

09-01-2006 23:45

Joachim

kijk eens naar je eigen afbeelding.
beetje vreemde posting van jou.

Mario

Een prachtbus!
Succes ermee!

Klaas :wink:
jan van kranenburg

10-01-2006 02:44

mario van de westerlo schreef:Laat ik dit zeggen waar ik vis kan mijn bus gewoon staan op een manier zo als het is toegestaan dus ik rij niet door struiken of bossen heen ,en als ik daar ga vissen waar ik dat niet kan met mijn busje slaap ik lekker in mijn gewone tent....Dus hoop nu dat anderen dat ook ze doen en zich er aan houden en niet alles stuk rijden of vernielen. Laten we zuinig en behoudzaam omgaan met onze natuur......Vlekkie


Mario,

Waar had je die fiets voor nodig? :)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-01-2006 05:37

Joachim,
ik schreef er toch boven in het algemeen ?
Daar bedoel ik dus mee ; wie de schoen past trekke hem aan.

Netzoals jij op je Avatar met je auto op het gras aan de waterkant mag staan, mag Mario op zijn stek aan 'n kanaal ( buiten NL ) aan het kanaal staan.

Tuurlijk is dat geen vissen, zeiden ze een paar jaar geleden ook als je met een electronische beetmelder ging zitten ipv een alu wakertje.

Mijn punt is dat ik het jammer vind dat als iemand zijn ideetje of manier van vissen wil laten zien, dat de mensen die hier niks in zien dit weer eens breed komen uitmeten. De vraag is in deze topic niet wat men ervan vindt, nee, hij laat 't zien zodat een ander misschien hier ook iets van kan gebruiken in zijn/haar visserij.

Wederom voor een ieder, probeer eens een week lang alleen maar positieve berichten te plaatsen, iemand eens 'n complimentje te geven in je omgeving etc etc.

Succes allen,
CarpeR Diem
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

10-01-2006 17:34

Die fiets die is niet van mij, en ik ben ook niet wie daar met de vaste stok zit te vissen ( anders had ik de foto ook niet kunnen nemen zelf) . Maar de fiets is van mijn zoon hij staat normaal bij een boer daar in de schuur, bracht hem mee dacht soms handig als we ff naar de winkel of frituur moeten. Zo zie je maar ik ben van alle gemaken voor zien in het mooie Belgie.........Vlekkie
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

10-01-2006 17:42

Bart,

Ook in noorden staan er vaak zat auto's langs het kanaal van waaruit gevist wordt dus een echt probleem is het schijnbaar niet, en als die mensen zo willen vissen langs nw en norgervaart laat ze in hun waarde heb er weinig rotzooi bij gezien dat is bij tenten wel eens anders.

Gr Paul
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

10-01-2006 17:45

Sorry vergeet er dit bij te zetten net ,dus nog een reactie van mij. Het valt me op die het niks vind in een bus vissen is zelf nog maar 17 jaar ( kijken hoe jij over 30 jaar aan de waterkant zit te vissen) teminste als je nog wel vist dan en ook zo veel uren draait als ik het doe , en als je zelf een auto hebt je kan nu wel mooi zeggen vind het mooi niks zo maar we zullen eens zien hoe jij naar de waterkant gaat als je dat papiertje hebt en een auto erbij..........Denk dat je dan soms wel denk had ik maar zo een busje als waar ik nu zo gek tegen aan kijk , en nogmaals ik gebruik het niet in nederland zo als Marco al aangeeft .....Vlekkie.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-01-2006 18:55

Paul,

Het kan best dat het zo is, mijn voornaamste punt is ook niet dat het een probleem is m.b.t. wetgeving oid, maar meer dat ik het absoluut niet vind staan. Ik vind het maar nik's zo'n bak ijzer bij de stokken :)

Marco,

Het klopt dat ik "pas" 17 ben, en dat ik dus idd ook nog geen rijbewijs heb, maar ik denk bijna zeker te weten dat als ik hem zou hebben dat ik nog never nooit niet vanuit een bus zou gaan vissen.

Gr Bart
jan van kranenburg

11-01-2006 01:56

Bart,

Lees je eigen posting nog es na.

Je zit nu aan de waterkant met kilo's ijzer en een bonk electronica.
Misschien ook nog wel met een min of meer lux tentverblijf ipv van een simpel pluutje. Zittend op een luxe Karperstoel ipv op een minuscuul stoeltje, of met je reet in het gras.

Tijden veranderen.

Vind 't een zeer gave oplossing van Mario.

Niks mis mee; net zomin als met jouw methode.

Groet,

Jan
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

11-01-2006 11:09

Jan,

Tijden veranderen, maar ik ben zeker geen visser die zijn hele hebben en houden uitstalt wanneer hij gaat vissen. Ik probeer alles zo klein en onopvallend mogelijk te houden. IK slaap trouwens bijna altijd onder en oval, maargoed. Ik vis met losse steuntjes en niet met zware rod pods. Maakt allemaal niet uit, maar ik blijf gewoon bij mij punt dat ik het echt niet vind staan, en dat het voor mijn gevoel veel afdoet aan de charme van het vissen.

GR Bart
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-01-2006 17:51

ziet er goed uit kerel!! erg makkelijk vooral op kanalen lijkt me het perfect.
Gebruikersavatar
beumer marc
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: limburg

11-01-2006 20:30

je kunt maar beter in een busje liggen dan in een tent
al is het maar voor je eigen veiligheid

ik vind het gewoon super,

mario ik zal het je maar zeggen ik ben gewoon jaloers
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

11-01-2006 20:33

Die wagen heb ik int weekend nog zien staan daar ergens in het Belgenland :D

grts
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

11-01-2006 20:39

in 1 woord: geweldig
Gebruikersavatar
Pieter Janssen
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-12-2005 19:01
Locatie: Egchel

15-01-2006 13:28

ziet er echt geweldig uit mario. heb deze tijd ook gehad . zo van wie doet me wat . :lol: ik en mijn bus.. :( :( tot dat.. de jacht werd geopent op de karper vissers. :we werden een makelijke prooi voor de overheid om aan geld te komen .. 8) een ieder die zich in bus of auto ophield of zelfs het lef had om een tent op te zetten :-? kreeg een bekeuring :( het is hier nu zo ver dat we onder een plu mogen nacht vissen :-? maar wel met de zijkantjes netjes omhoog zo niet dan krijg je als nog een bekeuring.. :o te gek voor woorden.ik zou zeggen geniet maar lekker van jou busje zolang als het nog kan. :roll: