Steunbetuigingen gevraagd!

Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 07:52

Beste mensen,

Iedereen heeft net Kerst gevierd…
Kerst staat in het teken van licht, vrede op aarde, zonnewende, saamhorigheid, gezelligheid, familiegevoelens, nieuwe kansen en noem maar op.

Voor een grote groep mensen in Nederland staat Kerst 2005 in het teken van verlies, angst, onwetendheid, en geen licht maar een donkere toekomst.

Ik heb het nu over onze asielzoekers in Nederland. Mensen die uit erbarmelijke situaties in Nederland zijn gekomen en in afwachting zijn van hun lot.
In deze brief praat ik over het asielzoekerscentrum Alkmaar de Vluchthoef maar eigenlijk betreft dit alle AZC’s in Nederland.

In de Vluchthoef wonen 250 mensen, mensen die afschuwelijke dingen hebben mee gemaakt in hun leven. Die van plek naar plek zijn getrokken met niets meer dan zij zelf kunnen dragen, in de hoop ergens en veilige haven te kunnen vinden. Jaren geleden zijn zij in Nederland aangekomen en deze 250 mensen hebben een “thuis” gevonden in de Vluchthoef in afwachting van hun lot. Het lot of ze mogen blijven in Nederland of niet.

Lees alstublieft verder, er wordt geen geld gevraagd maar alleen een steunbetuiging!

Velen van hen zitten inmiddels al 5-10 jaar in de Vluchthoef zonder nog maar enig idee wat hun lot zal zijn. Het leven gaat ondertussen door en de kinderen moeten naar school, er worden nieuwe kinderen geboren en men bouwt een vrienden/kennissenkring. Velen staan onder behandeling van een arts in het nabij gelegen ziekenhuis waar inmiddels een vertrouwensband is ontstaan met de artsen. De mensen hebben weer een bestaan weten op te bouwen met sociale contacten en weer wat speelgoed, huisraad en kleding kunnen verzamelen.

De overheid heeft besloten dat alle AZC’s moeten reorganiseren en de Vluchthoef wordt een Oriëntatie- en Inburgeringscentrum. Dit houdt in dat bijna al deze mensen die nu al jaren in de Vluchthoef wonen, weer moeten vertrekken. Niet wetende waar zij heen gaan, waar zij terechtkomen en wat hun toekomst, die toch al onzeker was, zal gaan inhouden.
Zij moeten vertrekken uit hun veilige omgeving en alles wat zij in deze jaren hebben opgebouwd achter laten. Zij mogen meenemen wat zij kunnen dragen…..
Hoe neem je een kennissenkring die je hebt opgebouwd, je vrienden en je veilige gevoel mee in een tas?
Weer moeten deze mensen alles wat zij bezitten achter laten, terwijl wij nu praten over een groep mensen die nog een kans hebben om een verblijfsvergunning te krijgen.

De overheid heeft aan alles gedacht.
De mensen worden overgeplaatst in 2 fases. Een groep voor de crocusvakantie en een groep voor de mei vakantie. Dit om het leed van de achtergebleven klasgenootjes te verzachten als er een “leuke” vakantie aan vastzit. Ook worden er afscheidsfeestjes georganiseerd door een extern bedrijf, genaamd “BV Vrolijk”.

Het is natuurlijk te triest voor woorden.

Helaas kunnen we voor de uitgeprocedeerde mensen niet veel meer doen maar wel voor de grote groep mensen die nog steeds niet weten wat hun toekomst zal inhouden.
Samen kunnen wij een protest maken tegen het nieuwe beleid. Samen kunnen wij proberen om ervoor te zorgen dat deze mensen in elk geval tot zij weten of zij wel/geen verblijfsvergunning krijgen, in hun eigen veilige omgeving kunnen blijven.

Schrijf alsjeblieft een berichtje in het gastenboek van de hiervoor speciaal opgezette website: http://www.alkmaar.protesteert.nl als blijk dat wij in Nederland tegen een dergelijk asielzoekersbeleid zijn.

Voor ons een kleine moeite om te doen maar hopelijk voor deze mensen een groot verschil.
Ook ik hoop dat als ik ooit ergens asiel zou moeten vragen, op een humanere manier behandeld zou worden.

Inmiddels is er een actiecomité opgericht met vertegenwoordigers uit scholen, kerken, moskeen en ziekenhuizen.

Met vriendelijke groet,

Cindy & Marc Schrikkema

http://www.alkmaar.protesteert.nl
Laatst gewijzigd door Marc Schrikkema op 27-12-2005 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-12-2005 11:26

Marc ik heb je een PB gestuurd, ik plaats mijn reactie maar niet hier er zijn teveel die het weer aan kunnen grijpen om er een zootje van te maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 11:46

Voor alle duidelijkheid en de mensen die mijn verhaal misschien niet goed lezen:


Ten eerste gaat het om een protest tegen het huidige asiel beleid

Ten tweede gaat hier om een grote groep mensen die nog NIETS hebben gehoord van hun asiel aanvraag.
Voor deze mensen die nog alle kans hebben om wel een verblijfsvergunning te krijgen willen wij vechten.


Het AZC in Alkmaar is namelijk een orientatiecentrum geworden waar mensen geplaatst worden die in afwachting zijn van een verblijfsvergunning.

De groep mensen waar wij voor strijden is in afwachting en behoort in een orientatiecentrum. Het is dan ook onmenselijk om hun uit de eigen omgeving weg te halen en in een orientatiecentrum elders in Nederland te plaatsen.


De mensen die uitgeprocedeerd zijn en die volgens de wet zouden moeten vertrekken kunnen wij niet helpen. Zij moeten vertrekken naar een terugkeercentrum

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 14:13

Kom op jongens...(en meisjes) steun mee in een ander asielzoekers beleid.

Bijna 150 keer het bericht gelezen en maar 2 mensen die daadwerkelijk een stukje geschreven hebben?


Als het om karpers ging dan was het gastenboek al vol geschreven! 8)

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-12-2005 15:04

Sorry Cindy, ik ben absoluut niet racistisch of anti iedere asielzoeker, maar ik denk hier wel veel genuanceerder over dan jij en zal dus jouw verzoek om een ander asielbeleid niet steunen. En als ik de opiniepeilingen mag geloven zal de meerderheid van de bevolking jouw verzoek ook niet steunen. Anderzijds heb ik best waardering voor jullie inzet in deze kwestie, maar nogmaals, ik kijk er wat anders tegenaan.
Hopelijk zal deze topic niet, zoals een vorige, weer ontaarden in allerlei discriminerende uitlatingen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 15:09

Discriminerende uitlatingen lijken mij overbodig.

Wij willen ook niet de rechtsgang of iemand wel/geen verblijfsvergunning krijgt ter discussie stellen.

Als iemand geen vergunning krijgt en moet vertrekken dan is dat helaas de harde waarheid.

Maar als iemand nog in afwachting is dan heeft hij/zij in onze ogen recht op:

-Een eerlijk proces
-Medische/geestelijke/sociale zorg
-Een plek om veilig te wonen
-Scholing

Voor deze laatste groep wordt onnodig die veilige plek enz ontnomen.
Een onzinnige verhuizing aangezien het ACZ eenzelfde functie krijgt als een waar ze heen gestuurd zullen worden.

Dat beleid.. dat is waar wij tegen protesteren.

Het kost de gemeenschap ook nog eens onnodig geld. Misschien dat dit voor sommigen genoeg redenen zal zijn om tegen dit beleid te zijn?
Waarom mensen verhuizen als ze naar hetzelfde gaan maar dan elders in het land?

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-12-2005 15:20

Discriminerende uitlatingen of flauwe opmerkingen worden verwijderd!

Vriendelijk verzoek om er ook niet op te reageren, zodat de berichten een begrijpelijk verloop houden.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

27-12-2005 15:34

marc je hebt me steun, ik heb in het gastenboek geschreven.Ik hoop dat je aktie een succes wordt, want ik zou niet willen ruilen met de onzekerheid van die mensen. zo lang zonder wetenschap en dan verplicht weg, zonder dat je dit zelf wil, dat je al zo moe bent van het wachten.pffffffffffffff hoe moeten die mensen zich wel niet voelen.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 15:36

Hallo Martijn,

In deze uitzondering is het meer Cindy (de vrouw) dan Marc maar bedankt voor je steun!
Hopelijk komen er nog velen met jou en zeg jij het ook weer voort!

Ik denk dat uiteindelijk niemand in zulke onzekerheid zou willen leven..

Dankje!

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-12-2005 15:37

Waarvoor dank, Kees.

Cindy in een PB hebben wij al iets gewisseld ik zal dat hier niet over doen.
Je hebt met drie dingen gelijk.
Eerlijk Proces.
Medische, Geestelijke en Sociale zorg.
Een plek om gedurende het verblijf veilig te verbijven.

Die drie dingen zijn in mijn idee niet plaatsgebonden als de waarborg er maar is.

Scholing is buiten de financiële kant niet aan te bevelen, het zou kunnen leiden tot een verwachting die niet waar gemaakt kan worden.

Succes met je actie, ik denk er ook net iets anders over om die te steunen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 15:41

Scholing is m.b.t. de kinderen die er bij zijn.. kinderen die hier geboren worden.

Deze kinderen zitten in Alkmaar op de basisscholen waar onze kinderen ook gewoon naar toe gaan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-12-2005 15:43

Waarin ik mij heel goed kan vinden, scholing is een grondrecht van een kind waaraan niet getornt mag worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

27-12-2005 15:54

Scholing voor een kind is inderdaad een recht, maar wie neemt er dan kinderen als je geen vaste verblijfplaats hebt.?
Zwangere vrouwen die hier rechtsstreeks het land binnen komen is natuurlijk een ander verhaal, maar kom op, je neemt toch geen kinderen als je nog niet weet hoe je toekomst eruit ziet..
Of denk ik hier nou te simpel over..Of schiet de medische zorg zo tekort dat het ontbreekt aan voorbehoedsmiddelen..?

Zo wordt volgens mij binnen een jaar ook verteld of deze mensen hier mogen blijven of niet. Het lastige of juist het goede is dan dat ze in hoger beroep en dergelijke kunnen gaan, dat kan soms jaaaaaren duren en dan heb je hier een leven opgebouwd. Dan is het heel moeilijk om opeens terug te gaan, zoniet onmogelijk..!!

Moeilijke situatie....
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 16:00

Nils,

Er zijn mensen die al meer dan 5 jaar wachten op een 1e verzoek (dus geen hoger beroep of zo).

Moeten deze mensen allemaal maar geen kinderen krijgen terwijl zij deze wel graag zouden willen?
Moeten zij hun leven NOG meer op een hold zetten?..

Ja het zou zo moeten zijn dat men binnen een jaar uitsluitsel krijgt over wel/geen vergunning. Helaas is dit niet de werkelijkheid

Wie bepaalt of iemand wel/geen kinderen zou moeten krijgen/willen krijgen. Onzekere toekomst of niet.

In de oorlogen die hier zijn geweest.. wees blij dat er toen ook mensen waren die toch kinderen wilden krijgen ONDANKS hun onzekere toekomst. Anders waren wij er wellicht niet eens geweest (mijn vader is eind van de oorlog geboren namelijk).

Het feit dat er kinderen zijn/bijkomen is geen reden om wel een vergunning te geven vind ik. MAAR.. deze kinderen hebben wel recht op zorg/veiligheid en onderwijs voor de tijd dat zij hier zijn.

Juist in onzekere tijden is men geneigd om dicht tegen elkaar aan te kruipen :wink:

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-12-2005 16:01

Douwe,

Zo hebben kinderen wel meer grondrechten die hier, op dit moment met voeten getreden worden. Helaas moet ik zeggen.


Ik steun trouwens deze actie van mijn vrouw volledig, ondanks dat ook ik weet dat sommige asielzoekers onze regels met voeten treden.

Natuurlijk zitten er boeven tussen die:

1. Hun paspoort in het vliegtuig weg flikkeren, waardoor de procedure hier onnodig lang duurt.

2. Maar blijven procederen, terwijl de uitkomst allang bekend is.

3. NIET weggaan als ze eigenlijk klaar zijn en weg zouden moeten gaan.

Maar het wrange is, daar gaat het hier niet om. Het gaat hier om mensen die door de fouten van onze overheid na zo'n tijd nog steeds niet weten waar ze aan toe zijn.

Marc

P.S. Dit is eerste en laatste wat ik er over wil zeggen. Lees het bericht, bedenk of jij het er mee eens bent en teken vervolgens al dan niet het gastenboek.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

27-12-2005 16:17

Cindy,


Waar ik ook mee eindigde net, moeilijke situatie..

Je hebt asielzoekers die inderdaad echt niet terug kunnen en hun best doen om zich aan te passen en dergelijke, maar wat Marc ook zei..
Je hebt ook "boefjes".. :wink:
En probeer daar maar is als buitenstaander een verschil in te zien..

Maar dit allemaal heeft niet echt iets maken met je verzoek om een berichtje achter te laten tegen het nieuwe beleid..
Ik wens je succes hiermee..

Oh ja..dicht tegen elkaar aan kruipen zitten er niet in voor me, m'n dochtertje ligt er meestal tussen, haha.
En ja..die gun ik ook het allerbeste, net zoals de ouders hun kroost uit het AZC..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-12-2005 19:45

Marc en Cindy ik heb respect voor jullie inzet.
Waar het vooral om gaat is dat ik niet de andere kant van het verhaal ken.
Er is een beslissing gevallen op bepaalde gronden.
Om mijn steun zo maar op blindelings vertrouwen of op mooie blauwe ogen te geven kan ik niet.

Emotionele argumenten aanvoeren heeft in mijn ogen geen zin.

Meer zeg ik er ook niet over, net wat je zegt men tekent of men tekent niet.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

27-12-2005 20:56

Hoi ,
mischien stap ik wel op lange tenen mischien ook niet!
Maar ik voor 100% voor dit asielbeleid en omdat het kerst is moeten we dan algemeen pardon gaan geven echt niet,
ik word zo moe van dat aaibaarheidsfactor van de asielzoeker terwijl we in staat zijn om een ministerie en daarmee een minister die het eens zegt en doet wat ze zegt naar huis te sturen vanwege het feit dat een op een formulier van een stel asiel(gelukzoekers)zoekers die terug zijn gestuurd aangevinkt is!!!!!
Deze hadden in de eerste plaats zo wie zo hier niets te zoeken.
Nee ik zeg Rita keep strong.
Verder zal ik mijn mening niet geven ,maar ik denk niet dat ik teken

groet Henk
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

27-12-2005 21:35

Ben het helemaal met je eens Henk. Ik vind dat Verdonk misschien wel wat hard is, maar haar werk wel consequent uitvoert.






mvg Maik
Carpe Diem...!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-12-2005 21:44

Henk, ik had al aangegeven ook niet te tekenen, zij het om wat andere redenen dan jij naar voren brengt.
Voor alle duidelijkheid wil ik wel stellen dat Cindy en Mark met geen woord over een algemeen pardon gerept hebben, maar dat zij begaan zijn met het lot van de kinderen en daar is natuurlijk op zich helemaal niets mis mee, integendeel zelfs, daar kan ik alleen maar waardering voor hebben.
De vraag is in feite simpel, wel of niet tekenen.
Ik vind het een beetje jammer dat in deze topic nu weer termen als een algemeen pardon en gelukszoekers gebruikt worden...
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

27-12-2005 21:53

karpervissen en asielzoekers?? Ik dacht dat ik op het verkeerde board was. Is hier niet een andere site voor?? alsjeblieft zeg.
To The Boat!
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

28-12-2005 00:52

te zwaar onderwerp denk ik???? voetbal, metal en ongein gaan veel beter samen met de gemiddelde karpervisser, lijkt wel

gelukkig zijn er ook nog wel mensen bij het karpervissen die medeleven kennen en nadenken over de wereld. Zich inzetten bij akties etc
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-12-2005 01:05

Hoop in ieder geval dat henk nooit in de zelfde situatie terecht komt als sommige van de door hem gedefinieerde gelukszoekers. Let op ze zijn er zeker bij alleen wil ik graag niet ieder mens over 1 kam scheren.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

28-12-2005 02:01

hoi,

Met de kinderen impliceer je toch ook de ouders of mogen de kinderen blijven en die ouders niet.

Buiten het feit dat het zo word gebracht als ging het alleen om de kinderen is niet fair om zo over deze mensen te praten.
Kom dan ook met de echte feiten waarom het hier gaat, een verblijfsvergunning uit medelijden,

In de oorlogen die hier zijn geweest.. wees blij dat er toen ook mensen waren die toch kinderen wilden krijgen ONDANKS hun onzekere toekomst. Anders waren wij er wellicht niet eens geweest (mijn vader is eind van de oorlog geboren namelijk).

Met alle respect Mark maar dit is een heel slap excuus, want op de eerste plaats zijn deze meestal arme mensen wel gebleven en hebben de verschrikkingen(razzia`s en dergelijke) ook allemaal doorgemaakt
2 er was ook in die periode ook geen veiligheid ,geen scholing voor sommige geen onderdak, medische zorg en noem het maar op , en dan heb ik het niet eens over de hongerwinter .

Ik hoor ook niets over de groepen mensen(ja ik heb het nog steeds over mensen)die naar hier komen die betaalt zijn door de gemeenschap daar, om hier een inkomen te verwerven zodat er geld kan worden overgemaakt naar zo een gemeenschap, een klein bedrag hier is een vermogen daar.

Ik zou graag willen dat er hier net zo veel vrijwilligersorganisatie`s waren en het vuur uit de sloffen liepen en hier de ouderen verzorgen.
Inplaats ze te laten creperen, maar daar kan je geen goede sier mee maken.
Deze mensen zijn op , en hebben geen waarde lijkt het wel.
Als je door een verzorgingshuis loopt weet je wat ik bedoel,
weet wel waar prioriteiten liggen.

En asielzoekers staan hoog op de politiek-correcte agenda van menig vrijwilliger.

Het zijn ook meestal deze vrijwillersorganisatie die deze schijnveiligheid aanwakkeren, en op het moment dat dit niet word gesteund ben je dus automatisch of rechts of rasistisch of niet nadenkend.

En ik hoop ook niet dat ik in die situatie kom, maar voor je het weet lig je ook hier op straat of in de schuldhulpsanering.

En zo kan ik nog wel door gaan, ik denk dus echt wel over dingen na .
maar ik wil niet dat er een mening opgedwongen wordt
alleen omdat die van mij soms niet helemaal politiek correct is in de ogen van een ander,
Vroeger werd je uitgemaakt voor ketter en verbrand, maar dat is gelukkig niet meer zo.

En voor dat deze topic nu echt zwaar gaat worden wil ik het hierbij graag laten, groet Henk
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-12-2005 07:23

Hallo,

Vooralsnog is het mijn Actie (Cindy) en is Marc alleen degene die mij steunt..

Dan nog voor de mensen die kennelijk mijn doel niet begrijpen. Ieder zijn eigen mening wordt door mij gerespecteerd dus ook graag respect voor de mijne.

Verschillende mensen halen aan dat Verdonk voet bij stuk moet houden en ieder waar het "vinkje" weg aan staat ook moet wegsturen.
Daar ben ik het mee eens.
Deze mensen hebben hun kans gehad en helaas moeten zij weg. Stuur ze alleen wel op een goede manier weg en niet zoals bij Kongo. Maar hier gaat mijn verhaal niet over.

Mijn verhaal gaat over de groep mensen die nog NIET het vinkje hebben. Die dus een aanvraag hebben ingediend en nog wachten op een WEL/NIET.
Deze groep mensen moet je in mijn ogen (en gelukkig vele anderen) blijven op de plek waar ze (soms al 5-10 jaar) zitten TOT zij weten of ze WEL/NIET mogen blijven.

Mijn stukje over de kinderen.
Kinderen hebben zo wie zo recht op scholing in de tijd dat zij in Nederland verblijven.

Wij praten niet over steun om ze een verblijfsvergunning te geven. Hiervoor hebben wij een rechtsysteem.
Wij praten niet over "omdat het kerst is moeten zij blijven".

Met "wij" bedoel ik de mensen die dit initatief wel steunen.

Als jullie meer informatie willen en eens echt willen weten waar het over gaat dan raad ik je aan de website http://www.alkmaar.protesteert.nl te bezoeken.

Voor de mensen die vinden dat dit een "te" zwaar onderwerp is voor een karperboard, sla dit topic over.

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)