Jouw moment van 2005.

Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-12-2005 13:29

Coldplay in het Gelredome, de eerste zelfstandige Frankrijktrip met Steef en dan meteen een mooie 30-er vangen. Maar ook het stekken zoeken daar, rondrijden, koffie drinken met de locale franse bevolking.

En... de eerste vis gevangen m.b.v. mijn boot!

Dat waren toch wel drie topmomenten. Helaas ook wat dalen gekend (afgelopen week nog! :( ) Maar zo is het leven. Niemand blijft overal gespaard voor. sometimes life just sucks! Soms echter, is het gewoonweg prachtig!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-12-2005 13:37

Ohja, ik vergeet er nog een. Op vakantie in Spanje een vrouw van de verdrikingsdood redden. Ook een zeer aangrijpend moment voor mij...

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-12-2005 14:00

De eerste stappen en woordjes van mijn jongste dochter vond ik toch wel het mooiste. In de visserij waren er tal van momenten.
Het afscheid van het Oosterpark en (voor sjoerd :lol: ) De overwinning van Groningen op Twente!

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

26-12-2005 14:05

Inderdaad William, helemaal mee eens, het blijft een forum over vissen daarom maar wat opsommingen van mijn hand:

Illegaal de nacht doorbrengen aan een Franse rivier, in een park waar zwervers op bankjes liggen te meuren. En in alle spanning voor diefstal van je hengels uiteindelijk 's morgens in een diepe slaap vallen en gewekt worden door een Pitt Bull die je gezicht schoonlikt. Ik heb gebruld...

Mijn eerste gezamelijke sessie met Roelof (!) in onbekend Belgie en dan de boot traileren en binnen 5 minuten een sms krijgen "ze hebben jullie in Belgie gezien, groeten John van Eck''...Schiet mij maar lek. De afloop was ook machtig, thuis komen met een 30, 40 en een 50 ponder. Belgie heeft indruk achter gelaten met name het KK dat ik voor het eerst zag.

Iedereen heeft wel een voorbeeld in zijn visserij en ik ook. Het is dan wel heel erg raar om in het Noorden des lands ineens jouw grote 'voorbeeldvisser' uit Amsterdam midden op je voerstek bezig te zien. Afin de eerste ontmoeting na meer dan 10 jaar 'fan' van Neerlands pionier Paul Neaff, die dus in het Noorden des land woont, was ook een momentje.

De vangst van Bertil zijn langbeviste en dus zwaarverdiende BAK is wat mij betreft een van de beste stories die ik ooit heb gehoord :wink:

Maar alles boven alles staat natuurlijk 1 januari, toen ons zoontje door het oog van de naald is gekropen. Het bericht dat we geen kwartier later hadden moeten zijn in de verloskamer heeft zijn littekens op mij achter gelaten.

Met de kerstgroeten uut t'Noorden,

Kwinsel
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

26-12-2005 14:24

Dit jaar was voor mij en mijn vriendin zeer aangrijpend. Een jaar wat het allermooiste bracht, een lieve mooie dochter, die groeide als kool, die lachte met haar hele gezicht. Die me zulke mooie licht blauw kijkers aankeek, was op een dag niet meer. Ze heeft heel kort en vol liefde geleeft. de momenten dat ze gecrased op mijn buik uit lag te buiken van haar flesje en ik lekker Rex Hunt keek, zal ik voor eeuwig koesteren.

De uitvaart en de mensen die ze allemaal geraakt heeft zijn onvoorstelbaar mooi. We hebben zoveel steun van familie, vrienden, CarpteamEnschede en kennissen, dat ik me afvraag of ik en mijn Fritha, het zonder hun allemaal ooit gered hadden.

Het blijft maar komen, de steun, het onbegrip het medeleven. We zijn ontroerd en sterken aan. Amelie zal altijd leven in onze harten en blijven dansen en vissen met haar schepnetje, die ik haar meegegeven heb naar de andere zijde.

Mensen heb je naasten lief. Ik wens iedereen het allerbeste en dat ze zich realiseren wat het allerbelangrijkste is in het leven.

Ik las dat Kwint niet veel verder was dan ons. Hou die boy nog maar eens even stevig vast voor me. Want niets is zo dierbaar en zo puur als een kind.

Mensen, lieve mensen bedankt
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

26-12-2005 14:34

MIJN MOMENT in 2005 :

De weeksessies die ik heb gedaan met men maat in France.
Geen dikke vissen, geen gezaag ivm stekken etc, +40 hectares voor mij en men maat, midden in de natuur, kristalhelderwater , zonnig weer, goede bbq en beestig goed geamuseerd dat waren mijn momenten
Greets Gino
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

26-12-2005 14:37

Oja nog eentje van mij:

Ik kan uren bij witvissers op de achtergrond zitten te kijken, dus ook midden augustus dit jaar. Die visser in kwestie ving een aantal gigantische zeelten, Ik zat lekker mee te kijken naar de zenuwachtige aanbeetjes die hij kreeg toen ik ineens een rugvin zag met kort daarachter een gigantische staart. Was een dikke metersnoek, heb mn verrekijker gepakt en heb hem zeker 150 meter kunnen volgen door langs het kanaaltje mee te lopen. De vis in qwestie draaide af in een ondiepe zijvaart en toen was ik hem kwijt. Wel zag ik daar een groepje van 5 karpers liggen alle schubs en alle (volgens mij) 20+. hartslag in mijn keel!
Voor mij een gigantisch leuke sessie, zonder hengels zeg maar...

En ik begrijp je maar al te goed Douwe!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-12-2005 14:44

Leuk om te lezen wat een ieder het afgelopen jaar het meeste bij stond.

Het behalen van mijn rijbewijs begin dit jaar deed mij zoveel goeds. Nu kon ik eindelijk zelf op pad gaan en zelf gaan zoeken en aankloten.
En de vissen die dat rijbewijs met zich meebracht was subliem. Helemaal top! Nu al begonnen aan mn tweede auto :) Altijd gewild. En nu toch gebeurd: eigen autootje!

En daarnaast was het wel de jeugd begeleiden met het viskamp in Belgie.
Zoveel jongens tevreden de hand schudden na een week. Zien aan die knapen dat het hartstikke gewaardeerd werd en dat ze er écht wat van hebben geleerd. Kicke toch!

Coldplay in Arnhem was inderdaad meesterlijk. Om 's avonds uit dat Arnhem te tuffen was alleen een probleem. God, wat een chaos!

Zo, en nu naar de waterkant.
Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-12-2005 15:27

Het mooiste moment van dit jaar was op 15 december jl toen ik m'n pasgeboren zoon in m'n armen hield.

Qua vissen een heel goed seizoen gehad, zowel als het gaat om gezellige sessies met vismaten als wanneer het gaat om vangsten van mooie vissen op de rivier en genieten van succes op zowel nieuwe als vertrouwde stekken.

Toch die ene vis in de eerste week van oktober, die m'n unster weer eens ouderwets liet kraken en een scheur in m'n schepnet achterliet. Dat ik daar eenzaam in het donker weer eens keihard YES naar de zwijgende overkant brulde. Met 36 pond 2 ons weer een ouderwetse Nederlandse rivierbeul.
Dat was naast die twee andere wildwaterdertigers toch wel het moment van 2005!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-12-2005 15:56

mijn moment in 2005 duurt al een maand of 8....... :-?

In ieder geval heb ik een hoop geleerd en in dat leerproces staat de keuze mijn zoon op te voeden, boven het verdienen van bergen poen, toch met stip op nummer één.

Als het thuis maar lekker loopt, dan komt de rest vanzelf.

uch......

Mitsz
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

26-12-2005 17:07

Het jaar 2005 was een jaar met goede en slachte tijden, wat visserij betreft liep het allemaal niet zo soepel, veel andere bezigheden in het voorjaar.

Na een tijd van slechte vangsten en het einde van mijn relatie kwam er ineens mijn 1ste 30er naar boven! Dat was wel een lichtpuntje, vooral omdat het een erg mooie vis was, leek wel of ie mij kwam troosten.

Daarna ben ik fanatiek gaan vissen en heb in het najaar toch nog leuke vissen gevangen en veel plezier gehad samen met mijn vismaten. Vooral samen gaan vissen en dan samen resultaat behalen geeft mij veel voldoening.
beetje bij beetje
Rene de vries

26-12-2005 18:37

het jaar 2005 was er 1 met zeer veel ups en downs.... en ik moet zeggen dat Mitz hele wijze woorden spreekt.... (als het htuis maar goed loopt)..... ik heb dus zo een samengesteld gezin.... vrouw met 2 kinderen en ik heb er ook 2 rondhuppelen..... en nr 1 van mij heeft haar kont tegen de krip gegooid kon niet wennen aan de nieuwe situatie.... en ik was niet in staat om het tij te keren (het was ruzie op ruzie op ruzie)..... ze woont nu bij haar moeder.... en het voelt als falen.

Maar vergeleken bij het gezin (hier een paar postings boven) die een kindje is verloren is het niets.....
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-12-2005 18:47

martijn dikken schreef:Dit jaar was voor mij en mijn vriendin zeer aangrijpend. Een jaar wat het allermooiste bracht, een lieve mooie dochter, die groeide als kool, die lachte met haar hele gezicht. Die me zulke mooie licht blauw kijkers aankeek, was op een dag niet meer. Ze heeft heel kort en vol liefde geleeft. de momenten dat ze gecrased op mijn buik uit lag te buiken van haar flesje en ik lekker Rex Hunt keek, zal ik voor eeuwig koesteren.

De uitvaart en de mensen die ze allemaal geraakt heeft zijn onvoorstelbaar mooi. We hebben zoveel steun van familie, vrienden, CarpteamEnschede en kennissen, dat ik me afvraag of ik en mijn Fritha, het zonder hun allemaal ooit gered hadden.

Het blijft maar komen, de steun, het onbegrip het medeleven. We zijn ontroerd en sterken aan. Amelie zal altijd leven in onze harten en blijven dansen en vissen met haar schepnetje, die ik haar meegegeven heb naar de andere zijde.

Mensen heb je naasten lief. Ik wens iedereen het allerbeste en dat ze zich realiseren wat het allerbelangrijkste is in het leven.

Ik las dat Kwint niet veel verder was dan ons. Hou die boy nog maar eens even stevig vast voor me. Want niets is zo dierbaar en zo puur als een kind.

Mensen, lieve mensen bedankt


Martijn,

Sterkte ermee, voor zover je daar iets aan hebt. Ik hoop nooit in jou schoenen te hoeven staan (wil er eigenlijk ook niet aan denken dat 1 van mijn dochters ...).
Zo zie je maar weer hoe betrekkkelijk het leven is, geniet van elk moment!

Nogmaals sterkte ermee.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

26-12-2005 19:37

Het mooiste dit jaar van mij is toch mijn eerste 30iger vangen en een goudkarper vangen :lol:
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

26-12-2005 23:22

bedankt jongens
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-12-2005 23:31

M'n trouwen op 10 juni en de huwelijksreis erna naar Rhodos. :lol:

Qua vissen was het niet byzonder, 9 vissen boven de 14 kilo waarvan er maar 1 over de 15 kilo ging!!

Ik weet het, maar toch..... :-?

Gelukkig is er altijd morgen nog, of overmorgen. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

27-12-2005 08:35

Beregezellige sessie op Der met enkele topvissen

Trouwen op 24 Juni... nooit gedacht dat het me zoveel zou doen... :D De seks wordt er echt beter op he Bertil :wink:

Toen op huwelijksreis naar hellevoetsluis. Daar ving mn vrouwtjuh d'r eerste karper op de pen...

Martin
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-12-2005 21:31

Menno Blok schreef:Komt me heel bekent voor van dat park Herwin :wink: Ik sliep daar ook nooit erg op mijn gemak. Toch heeft het wel wat zo'n strak gemaaid gazonnetje langs de rivier :-)


Menno/Herwin,

Komt mij zeer bekend voor. Wij hebben zowel in een parkje geslapen met glad gazonnetje, als bij een brug, die ook als pleisterplaats gebruikt werd door al het uitschot van deze stad... Misschien zaten we alledrie wel vlak bij mekaar :) who knows?

Eddy, leuk toch, beetje provoceren? Ik wou ook 'ns een andere lading geven aan dat pissende poppetje. Maak er gerust een met een Golden shower voor het Twentse ros. Ik an het hebben, althans van jou......:D

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

27-12-2005 22:34

Niet nodig sjoerd, ik kan het ook hebben (ondanks de gvd 3-2 nederlaag in a'dam). Een beetje gezonde rivaliteit moet kunnen toch :wink: ?!

Sorry maar weer voor het off topic gehalte!

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

28-12-2005 03:48

Martijn,
Ik wens jou en je vriendin ook het allerbeste toe en heel veel sterkte natuurlijk............

_____

Dieptepunt:M'n vriendin die me verliet na meer als 6 jaar !

Hoogtepunt:Dat ze gelukkig ook weer terug kwam/is !

Wat het vissen betreft heb ik vele mooie momenten gekend in 2005:Elke keer weer de plezier die ik met het uitoefenen van m'n hobby beleven mag en daarbij kwam er wederom weer een nieuw pr dit jaar.

Ook mindere mooie momenten natuurlijk waaronder:Het lossen van een vis die zich al bijna 3 jaar mijn targetvis mag noemen,en een klote ervaring met een controleur.
_____

Dieptepunt:Ajax!

Hoogtepunt:Ook dat is weer op de goede weg! (Eddy 8) )
En de overgang van Klaas Jan niet te vergeten natuurlijk :)

Mvg...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-12-2005 12:04

Hoogtepunt in mijn visserij: Het vangen van de eerste vis op mijn huidige thuiswater na 7 nachten blanken. Dat vergeet ik nooit meer, midden in de nacht in mijn onderbroek tot aan mijn middel in het water staan te drillen.
Dieptepunt: Het begraven van mijn target, nu een jaar geleden, galmde nog even stevig na.

Dieptepunt buiten mijn visserij: voor de tweede keer blijven zitten, daardoor niet alleen mijn kans op een vwo diploma, maar ook mijn rijbewijs mislopen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-12-2005 13:39

martijn Dikken,

ik las je bericht gisteren. ik zat te zoeken naar woorden om een reactie te geven.... ik weet het nog steeds niet. ik zal het denk ik volgend jaar nog niet weten....

mijn moment in 2005? de geboorte van mijn zoontje Mick in april ( nu bijna 9 maand oud), ik las je bericht martijn, keek naar mijn zoon en werd stil, heel stil. ik denk dat zoiets je zo hard raakt dat je zoals mij geen reactie kunt geven.

sterkte...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-12-2005 15:31

Martijn & Fritha,
Heel veel succes met het verwerken van dit verlies, ook al vraag me ik me af of je zoiets ooit kunt verwerken. Keek net als Mark naar mijn zoontje (14 maand) en kan me geen voorstelling maken van het verdriet wat je overkomt en hoe je dit zou moeten oppakken.

reactie kon ik niet achterblijven, de juiste woorden zal ik wel nooit vinden maar vergeet niet:
Achter elke traan gaat een glimlach
van herinnering schuil.......

met vriendelijke groet,
Eveline, Peter en Lars
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

29-12-2005 01:19

Nieuw hoogte punt is.... mijn broertje heeft een dochtertje gekregen, Jade. Het eerste klein klein en klein kind haar nicht waar ze zo mooi mee kon gaan spelen is niet meer. Ik kan amper genieten. Ik kan niet slapen. Ik zag zijn dochter in de zelfde plastic ziekenhuis wieg liggen als waar onze Amelie op het laatst ook in lag. Mijn broertje had de zelfde flash back bij deze plactic bak, als ik.
Ik lees hier mooie woorden, ik laat ze door mijn hoofd duizelen. ze dreunen nu na. Ik mis me dochter. ik mis het nichtje. Het had zo mooi kunnen zijn met amper een half jaar er tussen. Twee grietjes, kwebbelend met nibbit's en sinas voor de TV....

Dank je voor jullie steun.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
jan van kranenburg

29-12-2005 02:34

Martijn,

Kan niet de goede woorden vinden.
Maar je begrijpt me wel, denk ik.

Je bent 31 jaar jong, en hebt nog veel voor je.

Duim en bid voor je.