toeval of wat??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

09-12-2005 16:10

ik wilde net een bepaald nummer van 'Karper' via Internet bestellen toen me het volgende opviel: op 1 cover na (nummer 29) worden alle cover-vissen op 'dezelfde' manier vastgehouden, d.w.z. de kop van de vis in de rechterhand van de vanger. Dat zijn dus 30 cover-vissen die op deze manier worden vastgehouden en maar eentje andersom...

Nu vraag ik mij af....is dit toeval?? Misschien spiegelt de redactie bepaalde coverfoto's (als dat zo is, waarom eigenlijk?)? Misschien zijn alle vangers rechtshandig, maar dat zou ook niet uit moeten maken lijkt mij... Misschien is bij vrijwel elke vis de (voor de vis gezien) linkerflank veel mooier/gaver dan de rechterflank...onzin natuurlijk! Of al die vangers kunnen de vis maar op 1 manier vasthouden, wat wederom onzin is!

Bij een mooie vis laat ik bijna altijd beide flanken fotograferen. Ik heb in ieder geval geen voorkeursgreep ofzo (kop is linker- of rechterhand, maakt mij niet uit). Houden sommigen van jullie wel een karper altijd op een bepaalde manier vast en zo ja, waarom?

Ok, een wat vergezocht en misschien onzinnig topic (vandaar koffietafelpraat), maar ik moet toch wat in deze koude en donkere tijd (waarbij mn visspullen op zo'n 150 km afstand van mij verwijderd zijn :cry: )

Groeten (en voor de die hards die momenteel bezig zijn, vang ze!)

Bas
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

09-12-2005 16:18

Karper 29 kop links
Karper 28 geen karper op de voorpagina
Karper 15 geen karper op de voorpagina

De rest wel, toeval ? nee denk het niet waarom ? vinden ze leuk ? bepaald imago ? herkenninspunt ? wie zal het zeggen ?
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

09-12-2005 16:40

Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

09-12-2005 16:50

Goed gevonden Gerrit! Daar had ik zelf niet aan gedacht! Of het daadwerkelijk echt verschil uitmaakt...?? Misschien bij de eerste oogopslag wel. Bij echte bestudering van een foto/vis zal het weinig uitmaken denk ik....de vis blijft precies even groot. Ik zal daar wel wat vaker op letten!

Groet
Bas
Plaats reactie