wat kun je doen aan lastige honden

peter andrae

26-11-2005 17:13

Met honden is niks mis soms wel met de baasje,s :wink:,laatst denk ik wat kruipt daar dan was het een heel klein tekkeltje die bollie,s aan het opsporen was die ik had laten vallen het baasje liep door maar die tekkel zat die bollie,s lekker op te eten je zag hem zo kijken van gooi er nog ff wat op de grond,baasie maar fluiten die hond dacht je kan me hoela likken hahahaha heb er nog een paar gegeven 8),de baas kon wel wat training gebruiken die had zeker teveel bitterbal en fricandel bollie,s gegeten met mayonaise dip :lol:.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

26-11-2005 17:18

Haha Peter jij bent de verkeerde aan het voeren :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-11-2005 17:30

Marc Schrikkema schreef:Wat dachten jullie van gewoon overwicht vertonen?

Honden die mij lastig vallen, draaien zich binnen een paar seconden om en lopen weg, behalve diegenen die verstijfd van angst voor mij op hulp gaan staan te wachten.

Komaan mensen, t zijn maar honden. De gemiddelde hond hoef je alleen maar eens kwaad toe te spreken en ze kiezen het hazenpad en geloof mij, ze weten het nog hoor de volgende keer dat ze je zien.

Honden die grommen of erg aggressief zijn tegen mij, krijgt de baas 1 waarschuwing. Luisterd de baas niet heeft de hond een schop te pakken, ja de hond kan er niets aan doen maar is wel de kant die de klappen vangt hoor. Als de baas zijn hond niet opvoed dan neem ik die taak graag over.

Baasjes die hierop commentaar leveren, mogen kiezen van mij: Doorlopen en mond houden of ze krijgen ook een (verbaal) lesje hoe ga ik om met een hond.

Trouwens, als een hond mijn voeremmer leegvreet vertel ik de baasjes alijd dat ik die hond niet meer in de auto zou meenemen aangezien hij wel eens de hele auto onder zou kunnen schijten. Vaak lopen ze dan door, maar meestal komen ze ff terug om te vragen WAT er dan in de emmer zat. Dat is het moment om geheimzinnig te gaan doen en iets over schijterij, kotsperioden te gaan mompelen maar maak VOORAL duidelijk dat als ze voor de hond begon te vreten geen interesse hadden jij je niet geroepen voelt om het alsnog te vertellen.

De angst om hun hond zal ze voortaan iets beter op laten letten.

Honden die tegen mijn tent aan zeiken?

Tsja, ik zou de volgende keer een emmer meenemen en die op voorhand zelf volzeiken. Doet de hond het, dan wacht je tot het juiste gooi moment en flikker je de emmer maar over de hond hoor. Baasje boos .... ja .... maar ach de lol die jij hebt als die hond weer mee moet in de auto maakt veel goed.

Gr. Marc



Niet iedereen heeft even veel ervaring met honden Marc, du het is ook niet zo makkelijk dat te bedenken en een hond zo toe te spreken, zeker op zo'n moment, hoewel, in t nood kan een mens instinctief zeer effectief handelen... :)

goede tips.

vr gr sjoerd
peter andrae

26-11-2005 17:37

:oops: kweet het Ruud maar ja hij keek mij zo aan van aaaaahhhh gooi er nog een paar,dat beesie kon er best wel een paar gebruiken volgende keer neem ik een fricandelletje mee 8).
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

26-11-2005 17:49

Peter niet doen dan word ie nog langer... :P :wink:
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-11-2005 08:55

Sjoerd,

Idd niet iedereen heeft eenveel ervaring met honden, vandaar het stukkie tekst van mij. Juist het vertellen wat wel te doen, kan de minder ervaren mensen een handvat geven gewoon te doen alsof jij de baas bent.

Ik heb wel redelijk ervaring met honden, vandaar dat ik jullie gewoon wil helpen. Het is toch te gek voor worden als jullie je vissessie als minder leuk ervaren omdat er honden lopen?

Een hond door je lijn / omver lopen rotpod kan een keer, daar kan de baas niet altijd iets aan doen. Maar over je tent zeiken zou de baas iets over moeten zeggen, doet hij dat niet ...... dan moet jij dat maar doen!

Als mijn hond tegen iemand anders zijn eigendom aan wil zeiken dan is een "GHANDOR!" van mijn kant voldoende om hem te laten stoppen hoor.
Ik wil gewoon niet dat mijn hond overlast veroorzaakt, niet iedereen vind honden leuk dat heeft mijn hond maar te accepteren.

Als mijn hond naar iemand gromt dan krijgt hij van mij desnoods een schop, maar ik zeg er iig iets van. En ja die van mij een rotweiler / senner komt aardig imposant over maar wij laten niet toe dat hij imponeert!

Toen mijn hond aangevallen werdt door een Jack Russel deed hij zelfs niets terug, hij keek mij alleen maar aan met een vragende blik "Help baas" en dan moet je als baas ingrijpen om jouw hond te laten zien dat jij dit soort zaken heel goed zelf op kan lossen en hij dus niets hoeft te doen.

Een hond zal zijn baas volgen als de baas laat zien alles in de hand te hebben. Zodra een baas laat zien dat hij de situatie niet in de hand heeft zal de hond roedel gedrag gaan vertonen en de leider plaats innemen (lees grommen / voor de baas staan / bijten om zijn baas te beschermen)

Heerlijk binair zo'n hond ...... ik wel / geen leider en daar zit NIETS tussen in.

Mannen, probeer het gewoon eens en kijk wat er gebeurt. Als een hond iets doet wat jij niet wilt zeg er dan gewoon iets van. Liefst met een normaal stem volume maar wel duidelijk. Daarmee laat jij de hond zien dat jij zo ver boven hem staat dat jij niet eens hoeft te schreeuwen (grommen). Zodra de hond luistert zeg dan braaf! Daar doen ze het voor :lol:

Luistert hij niet en doet hij ook niets wat jij niet wilt negeer hem dan! Daarmee laat je hem zien dat jij zover boven hem staat dat je niet eens naar hem hoeft te kijken.

Moet wel zeggen dat ik als hondenbezitter dit altijd lastige onderwerpen vind omdat ik altijd heen en weer geslingerd word tussen gevoelens voor de hond of mijn gevoelens voor de medemens. Laten we eerlijk zijn ..... mensen kunnen ook erg achterlijk reageren op honden :oops:

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-11-2005 09:11

Jaja onze eigen martin gaus :lol:
Staan zeker bruikbare tips bij...
Die met die emmer met pis is zeker een goeie.
Hoe vaak wordt er niet gezegd "dat doet ie anders nooit" :evil:
Ik vind het persoonlijk alleen moeilijk om een andermans hond een schop te geven...
Marc ik wil jou wel eens een x zien als zo een hondenuitlaatservice voorbij komt. Het meerendeel schrikt wel van me met me werppijp. Ik neem ook een dreigende houding aan.. Er zit er alleen altijd 1 tussen die luisterd naar de naam "Scooby" en die probeerd tegen me in te gaan..
Slaan? Ik weet zeker dat hij me aan valt.
Martin HEEEEEEELP

Groetjes een dierenvriend :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-11-2005 09:27

Ruud,

Martin hier :lol:

Waarom heb jij je werppijp vast? Voor Scooby is dit waarschijnlijk een stok die jij geacht wordt weg te gooien. Scooby heeft ooit geleerd dat als hij gromt iemand een stok weggooit.

Als hij tegen je loopt te dreigen en jij doet niets leert hij dat jij iig lager in rang bent dan scooby en dat vind hij wel een prettig gevoel. Laat jij echter zien dat jij niet bang voor hem bent dan zal hij zelf redelijk snel inzien dat hij geen kans maakt op leiderschap dus geeft hij wel op. Er zijn natuurlijk altijd hufters die je echt eens de pan uit moet vegen om ze duidelijk te maken dat ze kansloos zijn he!

Wat ik schrijf gaat over "normale" honden en niet over verknipte rotzakken die nooit een opvoeding hebben gehad.

Ik moest zelf laatst ergens zijn waar 10! rotweielers losliepen. Hek ging open ik rij naar binnen, hel gaat weer dicht en tadaaa daar waren ze met zijn tienen en blaffen en grommen niet normaal meer.

Dan heb je de keuze je blijft veilig in je auto zitten en doet niets of je gaat toch maar naar buiten om dat te doen waar jij eigenlijk voor kwam.
Niet genoeg ervaring of durf? Blijf dan AUB zitten 10 honden hitsen elkaar op.

Ik ben uitgestapt en heb de leider een tik over zijn neus verkocht, waarop de leider meteen snapte dat er met mij niet te spotten viel en de rest ook afdroop. Als hun leider al geen kans maakt hoe zit t dan met ons denken ze dan.

Moeite met iemand anders zijn hond slaan?

Ik snap het wel hoor, maar je doet echt niemand hier een plezier mee. Als jij niets doet wat doet de hond dan bij de volgende? Jij leek al gevaarlijk en deed niets om te laten zien dat zijn gedrag niet door de beugel kan. De volgende kan, en ik zeg bewust KAN, wel eens een klein bijtje krijgen om te kijken hoever de hond kan gaan.

Honden vechten nagenoeg nooit! Bijten ook hoogstzelden omdat ze best snappen dat jij terug zal vechten en ze dus beschadigd kunnen raken. Laten zien dat jijniet wijkt is meestal wel genoeg.

Baasjes die zeggen dat hun hond gromt omdat ze bang zijn ..... zal best ..... blijft een gebrek aan opvoeding. Dat zijn ook de honden die thuis alles mogen en niet als hond behandeld worden. Ze zijn maar voor 1 ding bang en dat s hun plek in de roedel. Die willen ze behouden en daarmee basta. Komt die plek in het gedrang dan gaan ze actie ondernemen, net als wij zouden moeten doen als onze plek (boven aan) in het gedrang komt!

Probeer eens zonder werppijp de hond toe te spreken.

Geef trouwens geen commando's, tenzij jij bereid bent die commando's te laten opvolgen ook al moet je de hond pakken. Als jij zit zegt en hij doet t niet, jij doet niets dan bewijs jij dat jij niet boven hem staat. Als je niet durft door te pakken zeg dan liever niets :lol:

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-11-2005 09:38

Oh ergh ..... BTW.

Wees wel verstandig he ..... er zijn honden (dieren) die gewoon verknipt zijn en dan is het niet altijd handig om iets te doen :lol:

M.i. zouden die honden niet los moeten lopen maar tsja baasjes zien het dan mestal niet als probleem want er is nog nooit iets ergs gebeurt immers? .... ja wel eens een klein bijtje maar nooit echt gewonden.

Mocht een hond jou bijten, doe aangifte ..... mocht het dan wel een keertje iets meer uit de hand lopen, dan hebben ze meteen een case tegen de eigenaar.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-11-2005 13:38

@Marc

En hoe ga je om met honden die s'nachts op een afgesloten terrein zitten,Die grommen ook en willen je het liefst ook opeten :lol: :lol:
Ze zitten meestal bij autobedrijven :D :D :D :D :D :D :D :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-11-2005 13:45

Ruud,

Die negeer ik ook, van een veilige afstand dan he :lol:

Nogmaals er zijn verknipte honden, waar zelfs ik van denk ...... ergh ...... ff niet. Maar die lopen vaak ook niet langs het water, lees openbaar terrein.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-11-2005 13:52

Er niet naar kijken is denk ik het beste :D Overigens heb een paar jaar geleden op een bouw naast een zo'n autobedrijf gewerkt met hondenbewaking, elke avond kwam ik op die bouw en sprak dan aardige woordjes tegen die honden.
Na verloop van een 1-2 weken waren de honden blij als ze mij zagen aankomen, en kon ik deze ook gewoon over de kop aaien.
Echter ik betwijfel als ik daarna op hun terrein zou komen, of ze mij dan nog steeds als aardig zouden beschouwen :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-11-2005 15:59

Beste Martin Gaus,

Dankjewel voor uw uitgebreide bericht geving in het bericht hierboven staand.
Ik stond met mijn werpstok klaar om 1 van de vroeger zo lieve puppies een oplawaai te geven. Ze probeerde mij zeker weten te intimideren en in het bijzonder "Scooby" ( zelfs een scoobysnack hielp niet ). Elke hond liep door ( stuk of 12 ) nadat ik naar hun een dreigende houding aan nam. Voor het geval 1 van hun het maar in hun hoofd kon halen om hun zo vachtzachte pootje op te tillen in de buurd van mijn tent stond ik al klaar met meine stok 8) .
De kans om te pissen hebben ze niet gehad. Alleen die "Scooby" :cry: die vond mij niet zo erg lief.
Ik ben zelf opgegroeid met honden en heb nog steeds een hond. Maar 'Scooby" is een uitzondering op de regel. De recordvis onder de karpers maar dan op 4 poten en een bek vol met tanden zo scherp als die van een witte haai. Hij heeft wel wat weg van de hond van "The Mask".
Mijn volgende keer als ik ontmoeting met het vredeslievende beestje heb, zal ik een lekker slagroomtaartje voor hem meenemen. MET RATTEGIF :evil: :wink: .
Martin nogmaals bedankt voor de gouden tips. Ik ga mijn best doen.
Een slagroomtaartje op een combi d rig met een inviseble kabel eraan en 2 kilo lood, boven een met takken en een shimano tribal jas bedekte valkuil.....
Het komt goed!

Groetjes Ruud
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

28-11-2005 08:14

jacco noordermeer schreef:tipje van mij

koop zelf een boxer of bull mastiff

super lieve beesten alleen weten de andere honden bezitters dit lekker niet :lol:


He Jacco,

klopt als een bus... nu je het er toch over hebt, ik heb een bullmastiff teefje. Van het weekend in Italie geweest om te kijken bij een GOEDE fokker (nee, goede bm fokkers vind je niet in NL) voor een broer voor onze teef.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geef ze maar een schop als ze vervelend zijn.... ik sta niet voor de gevolgen in als ze zich bedreigt voelen, want dan kan het zo zijn dat.....

Martin
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

28-11-2005 17:39

[quote="Marco Zandvoort"]Woef! :evil: Grrrr.....hap weer een zooi boilies armer. :o :([/quote]

Gaat je 50 cent aan boilies, nu moet je die hond doden en de boilies uit zn maag halen....
mooie hond martin
jacco noordermeer

28-11-2005 18:22

hey martin pracht beesten man!!
zelf hebben wij een boxer reuf :wink:

mooi karakter hebben bijde rassen ,jammer dat vele angst krijgen van dit soort honden ze moesten eens weten :lol:

maar zoals jij al zij , maak ze niet kwaad want ook een boxer kan je heel wat wat aandoen :o :wink:
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

29-11-2005 20:51

Ik vind Leonbergers mooie honden wij hebben er zelf ook 2
de reutjes worden ongeveer 75-80 cm hoog
jacco noordermeer

29-11-2005 21:06

koen mijn schoonmoeder heeft er ook 1

die zou ik het liefst samen verzuipen :wink:

leonbergers zijn verschrikkelijk onbehouwen en lomp
maar wel lief
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

29-11-2005 21:10

Leonergers lomp... argh, kom nou.... haha..

Ja ik ken ze.... lomp en onbehouwen is een goede omschrijving. Een maat van me heeft er eentje..... :x

Martin
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-11-2005 21:22

Dit is onze trouwe viervoeter. Hij is nog niet meegeweest met vissen. Ik denk dat ie nog een beetje te ongeduldig is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-11-2005 21:53

T*ring dat lijkt mijn "scooby" wel uit mijn beschreven verhaal :o
Die hond volgt me overal! Moet niet gekker worden hahaha

Thnks Erwin haha Mooie hond...........


ruud
peter andrae

30-11-2005 14:42

yup Ruud visser ik zou alvast maar beginnen te rennen :lol:.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

01-12-2005 00:12

Dit is mijn doggie
Heeft al eens om 2 uur snachts aan de bak gemoeten toen er 2 grappenmakers me wilde beroven :wink:
Deze 2 kozen heel snel het hazenpad :D :D Heeft me zelfs een fiets van een opgelevert 8)

Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn ook gemaakt tijdens een van mijn sessies.
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2005 06:44

Ruud,

Als de hond op de foto "jouw" Scooby is dan ben jij maar een pluisje hoor!

Dat is een Rotje (koosnaampie voor zo'n schatje) en ik zie niet dat je daar bang / bedreigd door kan voelen hoor. Het lijkt me geen sloperijrotje dus komaan man gewoon lekker mee spelen.


Gr. M.

:lol: :lol: :lol:

P.S. Nee hoor, ik meen het echt maar rotweilers zijn juist hele zachte honden in tegenstelling tot hun onterechte naam. Natuurlijk heeft een rot wel eens iemand gebeten maar tsja een poedel ook wel eens nietwaar. Dit komt alleen niet breeduit in de krant, je wilt als "slachtoffer" natuurlijk niet voor lul staan door de krantekop "Ik werd gegerepen door een POEDEL" .......

Scooby = lief :wink:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)