Gaarne Uw mening en reactie's Heren??

Wilko Bloem

27-09-2002 17:19

Bedankt voor je uitleg John, maar dat is niets voor mij hoor, ik hou van pionieren! In plaats van zo'n betaalde safari dierentuin trip. En in Nederland ben ik nog lang niet uitgevist, laat staan dat ik weet wat er op mijn favoriete watertje rondzwemt? dat duurt nog wel een paarhonderd jaar eer ik misschien weet wat daar allemaal rondzwemt.... John!
Met diervriendelijk vangende groeten, Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-09-2002 01:11

Mannen, een deel van deze discussie begrijp ik niet. Met maximaal 60 vissers 's nachts op 4800 ha.(en dat in een bepaalde periode van het jaar) is Du Der niet te vergelijken met een doorsnee B-water. Vroeger zaten er 's nachts veel en veel meer te vissen. Voor de vissen is het er dus gewoon een stuk beter en rustiger op geworden.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-09-2002 20:19

ai 80 ha per visser das wel heel erg dicht op elkaar :smile:

met vangende groet
Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-10-2002 02:46

beste wilko,
safaritrip? enige ervaring op du der? je praat hier wel over een binnenzee van 4800 Hectare.
Ik deel de mening van Aart hierin vandaar mijn vorige post.

dit is niet de 1ste de beste dressuurput al la la hore of enige ander betaalwater.

de reden dat het uberhaupt een betaalwater geworden is ligt niet aan de uitbaters van het meer maar aan het gedrag van sommige mensen die zich karpervissers durven te noemen.

let op mn woorden meren als cassien worden in de toekomst net zo en gelijk hebben ze zolang er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen kan ik ze geen ongelijk geven.

dat er nog voldoende meren zijn die niet door de grote mass worden bevist daarin heb je gelijk, dat je wilt pioneren gelijk heb je doen pak ook mn onbekendere meren mee.

zeker de meren waar je niet mag nachtvissen kunnen boeinde resultaten opleveren maar.

Ik begrijp uit jou topic dat alle vissen op du der bekend zijn, moet zeggen dan ben je beter dan jomanda want zulke uitspraken zul je mij niet horen zeggen over zo`n inmens water.

met vriendelijke groet,
Peter
Wilko Bloem

03-10-2002 10:25

Beste Peter:
Ik heb helemaal geen ervaring op bet-water laat dat duidelijk zijn! Ik heb ook helemaal niets met bet-water het zij goed of het zij slecht. Zo gauw men mij "duur bet-stekken" aan gaat wijzen, en hoe ik moet gaan vissen! Heeft dat mijn inziens niets met pionier geest te maken, en ik ben van mening, dat karpervissen juist pionieren behoort te zijn! Mijn woorden dat alle vissen bekend zouden zijn op Du Der Peter? Ben mij niet bewust dat ik dat ergens neer heb gezet, trouwens lijkt mij erg sterk, ik ben er helemaal niet bekend, en dat zal wel altijd zo blijven.

Het enigste wat ik ooit beweerd heb, dat ik wel bij mijn eigen watertje blijf hier in Nederland, daar zal het bestand nooit bekend van worden, nog niet eens in tweehonderd jaar! In mijn optiek is bet-water vissen dus gewoon een safari park visserij, het zij met een verantwoord of onverantwoord bestand, of positieve beweegredenen! Als men er überhaupt een bet-water van heeft gemaakt, om welke redenen dan ook, het zij ter preventie van karpervandalen, en de natuurlijke omstandig heden daar voor beschermd, is niets mis mee.
Met vriendelijke groet ,Wilko.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-10-2002 19:58

Hoi wilko, thx voor je snelle reactie,
de reply die je mij geeft stel ik zeker op prijs, ik denk dat ik je bericht op enige punten verkeerd heb geinterpreteerd, ik heb het gedeelte over de bekendheid van het bestand verkeerd begrepen maar helaas dat kan gebeuren.

Ik grote lijnen ben ik het met je eens dat veel betaalwateren te druk zijn en zoals jij het noemt safaritrips zijn.

alleen vind ik niet dat je du der onder deze noemer kunt scharen.

natuurlijk zijn er genoeg etangs en/of meren waar je kunt pioneren & dit heeft ook zeker zijn charme :smile:

met sportieve groet,
Peter
Gebruikersavatar
johan hutchey
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-08-2002 02:00
Locatie: Heino

04-10-2002 22:15

Heren,

Ik heb met veel plezier alle berichten in deze topic gelezen...

HPE heeft gelijk...
work hard
rock hard
eat hard
sleep hard
wear glasses if you need them
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-10-2002 23:31

Natuurlijk Johan,

Maar Hans-Peter en anderen hebben dat punt allang gezet hoor. Vele topics eerder op meerdere discussie boarden.

En nu verder? Alle betaalwateren in Europa sluiten? De karpervissers met al te veel competitiezucht uitbannen, inclusief de Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen…? En als dan alles afgebroken is, gaan we dan weer opbouwen tot een karpervisserij die lijkt op die van 30 jaar geleden?

Waar ik moeite mee heb is de negatieve klank van de dialoog, maar daarmee ben ik geen voorstander geworden van wat men hier onder betaalwater verstaat. Dacht je dat ik het verschil niet zie tussen nu en 30 jaar geleden? Er gaat alleen te weinig constructiefs uit van die negatieve dialoog. Bovendien leidt het af van andere problemen die je met alleen het lobbyen tegen Franse betaalwateren en hun bevissers niet oplost.

Dus liever het "Nee, tenzij…" van de KSN, de acties van Echo en Camou tegen illegale export, de inspanningen voor het behoud van de schubvisrechten etc., dan het boycotten van FH en het melaats verklaren van karpervissers die wel eens naar een betaalwater gaan.

Overigens ging het zo nu en dan best wel redelijk onder dit topic.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-10-2002 11:07

Hans-Peter,

Ook daar zit een kern van waarheid in. Het motief om naar een betaalwater te gaan bestaat ongetwijfeld voor een groot deel uit de behoefte grote karper te vangen. Dit is nou eenmaal een niet te ontkennen onderdeel van de karpervisserij. Het vraagt de realiteitszin van de ervaren karpervisser om dit element tot de juiste proporties te relativeren. En sommigen zullen dat nooit leren.

Ook zijn er vissen uit de rivieren overgezet naar betaalwateren. Maar omdat nu te projecteren op alles geeft weer een heel onnauwkeurig beeld van de vele grote vissen die wel van kwekerijen afkomstig zijn. Sommige Franse wateren bieden nu eenmaal veel groeipotentie voor de karper.

Helaas is dat overzetten van grote karper uit de rivieren een interne Franse aangelegenheid. Zolang de Fransen dit zelf normaal vinden doe je er weinig aan. Gelukkig is daarin ook wel iets aan het veranderen onder druk de karperorganisaties en de Franse karpervissers.

Kortom niet alles is zo negatief als het soms wordt weergegeven, maar het zal nog wel de nodige inspanningen vergen om tot een duurzame karpervisserij te komen, in Frankrijk maar ook in Nederland.

Groeten, Kees