Kon wel janken --- Zo moet het dus zeker niet !!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-10-2005 13:52

Dennis van den Bogaert schreef:Hans,

Daarop kan ik alleen maar hetzelfde antwoord geven als eerder in deze topic.


"Ik ben van mening dat wannneer een karper nog in staat is om te eten,ik geen reden heb om hem dood te maken.
Zou het zo zijn dat ie erg vermagerd zou zijn en dus zou lijden zou ik het wellicht overwegen.

Want hoe erg het er ook uitziet,ik heb niet het recht om zo'n vis af te maken. "

Dennis

Dennis,
Blijkbaar is deze karper gek op karpervoer, of zou het kunnen zijn dat hij geen fijn natuurlijk voedsel meer tot zich kan nemen met zo'n misvormde bek?...wie zal het zeggen. :cry:
By the way...gedragregel nummer 4 op je sportvisakte vermeld het volgende: " zet een ernstig gewonde vis niet terug "
Het recht om de karper dood te maken heb je dus wel.
Jammer dat er in je fraaie serie vissen die je de laatste tijd hebt gevangen er toch weer een vis tussendoor zwemt met een lmisvormde bek.
hb
peter andrae

20-10-2005 15:57

We zijn in Amsterdam wat blij dat we zo goed in de karpers zitten alleen jammer dat er ook slagers in opleiding komen vissen :evil:.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

20-10-2005 16:54

peter andrae schreef:We zijn in Amsterdam wat blij dat we zo goed in de karpers zitten alleen jammer dat er ook slagers in opleiding komen vissen :evil:.


Hmmm, dat je het nog ''vissen'' durft te noemen. 1 dagje Bosbaan en ik ben genezen :x
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-10-2005 17:17

peter andrae schreef:We zijn in Amsterdam wat blij dat we zo goed in de karpers zitten alleen jammer dat er ook slagers in opleiding komen vissen :evil:.

Peter,
Bedoel je daar mij mee...of bedoel je die kwibussen die op een onverantwoorde manier vissen?
HB
peter andrae

21-10-2005 00:32

Niels :o zit jij dan vaak op de bosbaan heb bosbaan niet in mijn mond gehad of is dat het enige water in Amsterdam soms.


Hans het laatste bedoelde ik die kwibussen :wink:.
jan van kranenburg

21-10-2005 02:00

Probeer je frustratie te begrijpen, Dennis.

Maar toch blijf je vissen op dat water.
En dat begrijp ik dan weer NIET.

Met alle respect voor de mooie vissen die je toont.

Heb zelf na vele jaren weer wat substantieels kunnen vangen. 20 en 25 ponders.
Op een vakantiepark weliswaar, maar de Spiegels waren puntgaaf.
Heb me wel groen en geel ge-ergerd aan "witvissers" die met 08/100 soms 10 lijnen incl.haakjes in enkele uren "verspeelden".

Heb veel tijd besteed om aan die mensen duidelijk te maken dat je in een water met een redelijke bezetting aan karper, toch wel met een zwaardere lijn moet vissen. Bleek in de meeste gevallen een volslagen onbekendheid met het bestand te zijn.

Heb een volledige reserve spoel met 200 mtr. 28/100 uitgedeeld; alsmede tientallen haken.
Vrijwel iedereen volgde mijn betoog, en was tevreden.

Opvoeding langs de waterkant dus.

Kan dat niet onder "karpervissers"?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-10-2005 10:19

peter andrae schreef:

Hans het laatste bedoelde ik die kwibussen :wink:.


OK...duidelijk, dacht even dat je op mij doelde (slagers in opleiding versus doden van misvormde karper ).
HB
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-10-2005 10:35

Je iet genoeg rare dingen op en rond de plas...

Uitvaren naar obstakels, naar eilanden die 400 meter verder liggen, uitvaren op stekken waar de rozenbottels tot in de bodem staan...
Ja, je krijgt er je runs, maar je verspeeld er veel te veel vissen.

De obstakelstekken zijn mooie stekken om te vissen, alleen wel van november tot april, niet als de voissen op hun sterkst zijn en je 50% van de aanbeten verspeeld tussen de paaltjes...

Zo kan je uren doorgaan, maar puntje bijpaaltje blijft iedereen er vissen, is het er elke week druk en worden de bekken van die vissen er zeker niet beter op.

De vis die Dennis ahd gevangen is wel heel extreem, maar er zijn meer van dit soort vissen...
Moet je hem doodmaken...?? Geen diee. Feit is wel dat hij vaak gevangenz al worden, want met zo'n bek is hij wel overgeleverd aan de boilies die hij te pakken krijgt...

Natuurlijk voedsel uit de bodem zuigen zit er voor hem denk ik niet meer in...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-10-2005 10:44

Foto's op het board. Gaan we nominere:

paardenvijg van de weeg ofzo.

MVG

Klaas
peter andrae

21-10-2005 15:04

Vind dood maken wel erg ver gaan hoor ik zou het niet kunnen weet niet hoe dat met jullie zit t,is al erg genoeg dat het zover heeft moeten komen.


Marijn obstakselvissen kan onder bepaalde omstandigheden best alleen jij weet ook wel dat als je zo vist je contineu scherp moet zijn en dat gebeurt niet ze gaan doodleuk in hun tent liggen tegen de tijd dat ze uit hun bivvy zijn is het al te laat,of even lekker bij de buurtje,s staan lullen is ook een modetrend,zit mij soms toch al af te vragen wat sommige mensen met vissen hebben volgens mij niks.

Er zijn nog wel wat dingen op te noemen maar als iedereen op een normale manier zou gaan vissen dan hoeft het niet zover te komen dat de vissen er zo uit gaan zien,vraag mij af of die mensen er een schuldcomplex aan hebben overgehouden hoop het wel.


Hans ik had je een pb,tje gestuurd :wink:.


Klaas de vijg van de week,zat meer aan de klapper van de week te denken jij houd ze vast en ik geef ze een klap met een honkbal knuppel zo op het neusje en de bovenlip daarna gooien we ze in het water :wink:.


mvg peter.
peter andrae

21-10-2005 15:05

:o of ben ik nu weer te grof 8) :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 15:18

Nee, een priest zou tot de standaarduitrusting moeten behoren.
Of ben ik nu weer te grof?
Vissen is een hobby, geen religie!
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

21-10-2005 21:21

Heb wel eens op een camping een vis gevangen die was zo naar de knoppen dat deze allleen nog mais kon eten. een 15mm boelie zou er echt niet in gepast hebben. Ik heb hem twee keer gevangen en hier zat 2 jaar tussen dus hij of zij overleeft het wel maar, niet van harte
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
jan van kranenburg

22-10-2005 01:37

Iedereen kent 't begrip "Paardenkamp", voor oude dieren die daar nog een aantal prettige jaren mogen meemaken.

Realiseren van zoiets voor Karpers is een stuk moeilijker.
Maar waarom niet?
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

22-10-2005 10:21

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!godverdomme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik word ik zow boos om! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-10-2005 11:29

Ik merk het!

...barst maar los dan..
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

24-10-2005 11:45

Klaas van den Herik schreef:Nog 1 dan.

Wie zet zijn slip lichter als de vis onder de hengeltop komt?

Jij niet? Goed joh. Lijn aan de paal. slip afstellen en nooit meer aan komen. Perfect, volgens een bekende hengelauteur bouwer dan.


Alleen:

de werkelijke kracht op de haak op 20 meter is de helft dan die met 5 meter lijn uit. Daarnaast nog de weerstand door de houding van de hengel. Ofwel op 20 meter trek je een unster een kilo of 2. Op 5 meter loopt dat op tot 4. En dan is er qua soort hengel niet eens zoveel verschil.

MVG

Klaas


Ik stel mijn slip onder het drillen altijd lichter af zeker on de top dan gaat ie echt op licht, ik probeer dit dus ook aan velen uit te leggen maar ik krijg het ook niet aan de man dat de kracht onder de top veel groter is dan op 20 mtr :(
Ik moet na elke drill mijn slip opnieuw afstellen, daar blijft het allemaal soepeltjes door zullen we maar zeggen.

mvg
P.S. vind het echt triest zoveel foto's te zien van misvormde bekken, afmaken heeft geen zin in mijn ogen om de volgende redenen
1e ze leven nog steeds en eten ook nog steeds
2e als je ze afmaakt komen er weer andere vissen in aanmerking om misvormd te worden.
3e vind het niet aan mij een karper leven te beindigen, hoe goed je dan ook bent voor de vis, ben van de week op vakantie geweest naar Tenerife ( kakkerlakken in overvloed ) zag er eentje op zijn rug liggen en heb hem een duw gegeven met de schoen zodat ie weg kon lopen :o ziek of niet :roll:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-10-2005 17:43

Ruud de gouw schreef:[ ben van de week op vakantie geweest naar Tenerife ( kakkerlakken in overvloed ) zag er eentje op zijn rug liggen en heb hem een duw gegeven met de schoen zodat ie weg kon lopen :o ziek of niet :roll:

Tja.....Ruud, jij bent dan ook veel te goed voor deze wereld :wink:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

24-10-2005 19:16

peter andrae schreef:Niels :o zit jij dan vaak op de bosbaan heb bosbaan niet in mijn mond gehad of is dat het enige water in Amsterdam soms.


Aan de Bosbaan zul je mij zeker niet meer zien. Teveel mannen die zichzelf karpervisser noemen, omdat ze toevallig voor een paar ruggen aan Fox hebben staan. Omdat hier veel van de door jouw genoemde ''slagers in opleiding'' zitten te ''vissen'', ging ik er vanuit dat jij het over de Bosbaan hebt. Maar blijkbaar wordt er op meerdere wateren in Amsterdam zo ''gevist''. :cry:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

24-10-2005 21:58

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 28-11-2005 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

25-10-2005 00:05

Robbie Faber schreef::o Ruud, weer terug kerel :D

Hoessie ???



Mvg...


Jaja we benne er weer haha :D en voor de geinteresseerden de kakkerlak leeft nog :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

25-10-2005 00:57

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 28-11-2005 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
peter andrae

25-10-2005 05:37

Niels nee hoor dit speelt zich niet alleen op de baan af nou is de bosbaan wel heel erg hoor,maar ik zal geen stekken noemen maar kan je zeggen dat er ook op andere wateren mensen zitten te vissen die beter een andere hobby kunnen zoeken.

De foto,s van Dennis zeggen al meer als genoeg heb zelf ook op dit water al wat vissen gevangen met een flinke snee in de mondhoek gelukkig valt het nog mee maar ik vraag mij af hoelang dit nog gaat duren steeds meer mensen vinden hun plek aan deze wateren op zich niks mis mee maar wat ze doen om een knappe vis te vangen :roll:.

Laat die bosbaan vissers maar lekker op de baan zitten heb je er geen last van ook :wink:.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

25-10-2005 12:03

peter andrae schreef:Laat die bosbaan vissers maar lekker op de baan zitten heb je er geen last van ook :wink:.mvg peter.


Inderdaad, het is zielig voor de karpers daar, maar zolang al die prutsers daar blijven zitten, hebben wij er elders geen last van.

Hier wil ik overigens niet mee beweren dat het alleen maar turf is wat daar zit te vissen. Ik zag er ook (zelden) wel eens iemand met verstand van en passie voor het karpervissen.
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

13-11-2005 17:36

kijk deze bek dahn :evil:
een of andere mallot heeft nog nooit gehoort van onthaken.

[img]C:\Documents%20and%20Settings\Alfred%20H\Mijn%20documenten\Mijn%20afbeeldingen\hogenboomsesie[/img][/img][/url]
plassen zijn perfeckte viswateren,