Gaarne Uw mening en reactie's Heren??

brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

23-09-2002 23:49

Sorry Tim,

Maar ik vind het taalgebruik van Wilko geen goed wapen. Het is juist een goed wapen als je van iets moeilijks iets makkelijks kan maken (zonder informatie verlies natuurlijk) en niet van iets makkelijks iets moeilijks maken zoals Wilko doet. En over de kwaliteiten van HPE heb ik ook weinigs goeds te melden. De manier van reageren is vaak heel kinderachtig en onzinnig en ik ben niet de enige met deze mening.

Met duidelijke groet,

Brad
Jason Hewitt
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Hoogstraten

24-09-2002 00:29

Het is toch wel opvallend dat Wilco een nieuwe discussie begint over een reeds zoveel besproken item, natuurlijk als je weet dat je hier van de overgrote meerderheid gelijk krijgt, is het nogal narcistisch om hierin nog maar eens gelijk proberen te halen. Ja Wilco je hebt gelijk waar het betaalwaters betreft en dit gelijk heb je nu al wel zat gekregen, ook al begrijpt geen zinnig mens je gramaticaal totaal foute posings. Of moet ik zeggen iedereen begrijpt wat je wil zeggen maar iedereen die ook maar wat verstand heeft van de nederlandse taal, krijgt kriebels van afgerijzen al men deze 'dichterlijke vrijheid' leest. Ik besef net als iedereen, dat je van jezef vind dat je de Nederlandse taal perfect beheerst maar sory hoor het is alsof een Marokaan probeert te bewijzen dat hij toch wel Nederlands kan.
Tracht eens te begrijpen dat je hier niet met zulke zever moet afkomen, we willen iets bijleren over onze gezamelijke hobby, karpervissen en Uw prozaïsche belachelijkheden intereseren niemand. Lees maar eens na wat voor fouten (ook in mijn postings) gemaakt worden, waar niemand over valt, dus wees gerust al Uw zever intereseert niemand. Trouwens als U toch meent dat U de Nederlandse taal zo goed beheerst, wil ik wel even een bloemlezing van al Uw fouten posten. Oh ja ik heb ook fouten geschreven, ik heb immer niet de pretentie perfect te zijn. Please Wilco ga vissen en stop Uw nonsens
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-09-2002 04:21

Beste Wilco,

Regelmatig heb ik de behoefte gehad om te reageren op deze enorme ego-trip.

I kill people :razz:

Jij op jouw leeftijd en met jouw ervaring zou iets beter moeten luisteren/lezen ipv zulke onzinige antwoorden te geven......


I kill people for money :razz:

Jij hoeft niet met u aangesproken te worden...is that a statement?

But you are my friend :razz:

En dan ben je ook nog ongevoelig voor kritiek of complimenten.....lol

And i kill Wilco for a lot of money...... :razz:
(doe het ook gratis)

Waar komt deze arrogantie opeens vandaan!

Heb een hoop postings van jou gelezen ook op het "oude" web maar ben een beetje beduust over dit "verhaal".

Met onbergrijpende groet, MB

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-09-24 04:22 ]</font>
Hans-Peter van Ee

24-09-2002 09:38

Brad (Jeroen)

Ik kan niets anders doen dan toegeven dat jij gelijk hebt.
Vooral jouw argumenten wat betreft het plaatsen van onzin zijn steekhoudend.
Helaas zal dit de laatste keer zijn dat ik aandacht zal schenken aan een posting van jouw hand.
En ik weet het, te kinderachtig voor woorden.

met vomiterende groet

HPE
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

24-09-2002 10:16

Dan zal ik maar veel gaan posten zodat jij niet meer reageert HPE hahahaha!!!! Geintje hoor:D
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-09-2002 11:40

hehehe! dit bedoelde ik nou!!


hap hap hap!!

met genietende groet

Tim Boelema
Wilko Bloem

24-09-2002 11:52

Men.Hewitt
Waar begin ik volgens U een veelbesproken discussie item? Weet U eigenlijk wel, waar het hier officieel over behoort te gaan Men.Hewitt? En wat Uw "persoonlijke" mening aangaat betreffende mijn schrijfstijl, boeit mij totaal niet! Net zo min als Uw manier van schrijven, en Uw zogenaamde kennis wat betreft Nederlands, maak U zelf niet zo belachelijk Men. Hewitt! Ik denk dat U hier veel mensen mee verveelt op het board!
Met humoristische groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

24-09-2002 13:28

Beste Wilko,

Volgens mij verveel JIJ de mensen met die schrijfstijl. En waarom doe je het eigenlijk? Ik zie het nut er echt niet van in!

Brad
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-09-2002 13:40

hysterische reacties? ik denk dat je toen de discussies niet goed gelezen hebt wilko...
het waren onbegrijpelijke dingen die daar besproken werden en veel mensen reageerden zoals ik. Dat is ook de reden dat ik me daar nauwelijks meer vertoef... 't was op die manier gewoon niet leuk meer.

En wat maakt het nu uit hoe iemand vist en wat zijn doel in de visserij is?

Laat anderen lekker vissen en reageren zonder er zo dom op in te gaan...

EIND BERICHT EN DISCUSSIE VOOR MIJ
Frank
Wilko Bloem

24-09-2002 21:10

Voorlopig Men Reve, is iedere reactie, of geventileerde meningsuiting van U, off topic! Weet U eigenlijk wel wat het officiële onderwerp is of was, in deze topic? Of ligt de prioriteit in deze topic
geheel anders voor U, misschien wel.......verveling? Goede raad mijnerzijds, open zelf een topic. Wat komt U hier eigenlijk doen, alleen zeuren over mijn schrijfstijl, en wat U daar van denkt en vindt, en meer van die off topic flauwekul?

Het boeit mij voor geen meter, wat een ander van mij vind, of hoe deze over mij denkt! En trouwens, U wilde van de privé mail optie geen gebruik maken, U zocht blijkbaar publiciteit.......waarom? Mag ik U er op wijzen dat het van weinig "innerlijke beschaving" getuigt, waar U mee bezig bent in de openbaarheid van dit medium!

Nu weet ik wel dat er veel off topic reacties zijn binnen gekomen, en waar ik dan maar, een passend reactie opgaf! Overigens met veel plezier hoor, omdat men toch wel een relativerende posting deed! En ondanks dat deze niets te maken had, met het item van deze rubriek, ga ik daar toch flexibel mee om. Geen probleem, ik geef er dan ook zeker geen kritiek op. Behalve wanneer men erg persoonlijk gaat worden, want dan ga ik schoffelen!

Dan moet ik "helaas" constateren dat er jonge mensen zijn, die aan een geheugen stoornis lijden. En hun "gebrek" op een ander trachten te projecteren, leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in. En het maakt wel degelijk uit, hoe iemand vist men Avezaat, vriendelijk of onvriendelijk? Bij het laatste een trap voor de genitaliën! Maar ja als men het verschil tussen goed en kwaad niet herkend, hoef je nooit een schop uit te delen. Weet U wat pas dom is je kop in het zand steken, en deze topic blijven vervuilen, en maar door blijven gaan en je geestelijke beperkingen niet in willen zien. Ja Heren ik weet het........droevig!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

24-09-2002 21:27

1 vraagje Wilko.

"Dan moet ik "helaas" constateren dat er jonge mensen zijn, die aan een geheugen stoornis lijden. En hun "gebrek" op een ander trachten te projecteren, leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in".

Wat bedoel je hiermee? Over welk gebrek heb je het? Volgens mij ben jij een klein beetje zelfingenomen! Het is inderdaad gewoon een ego trip die je hier probeert neer te zetten en sorry als ik dat gewoon belachelijk vind. Velen op dit board denken er net zo over en misschien moet je daar eens over gaan nadenken!

Greetz,

Brad
Hans-Peter van Ee

24-09-2002 21:57

Heren

Wilko spreekt over goed en slecht betaalwater, maar waar ligt de grens??

Laatst sprak ik mijn 'ouwe' maatje Mark , was net terug van du Der.
Eer ik de kans kreeg te informeren of hij genoten had, stak hij al van wal.
Hans zei hij tegen me jij moet eens wat schrijven over de stekken zeven, acht, negen, tien en elf op Cornée.

Volgens Mark liggen deze stekken vol met obstakels in de vorm van boomstronken.
Door deze stronken loopt een wirwar van schuurbestendige voorslagen.
Aangezien men tegenwoordig met goed werkende zelfhaak-systemen vist, is het niet ondenkbaar dat er hier de vissen een langzame en wrede dood zijn gestorven.

Mark heeft de visgids Patrick Monin er op aangesproken, haalde slechts zijn schouders op en glimlachte met Euro-tekens in zijn ogen.

Du Der is volgens ingewijden een betrouwbaar betaalwater en de prijs valt mee, 200 Euro van zaterdag tot zaterdag.
Wel zult u een Carte du Peche (nachtvis- en bootvergunning) moeten kopen die 125 Euro kost.

Als ik dit soort feiten allemaal zo overdenk dan zakt mij de visbroek af (inclusief neopreen-onderbroek).

Weet men eigenlijk wel wat men daar aan het doen is, en waar men naar zoekt??
Een paar veertigers?? Is dat zo belangrijk??
Is men dan een betere visser??
Nee, men is een Blind, denkt niet meer in het juiste Perspectief en ziet door de boomstronken het bos niet meer.
Ze moesten jullie fotoboekje's verbranden er kleeft Bloed aan...

En nu krijg ik straks vast 'de happy few' van du Der op mijn dak, maar helaas het zijn slechts woorden geen daden.

Daden zijn moeilijk te verwezelijken hier op dit board, maar wat dacht men van een minuut stilte, in naam van alle karpers die in handen vallen van commerciële criminelen.

Wat dacht men van 3 oktober 2002 om 20.00 uur....

met herdenkende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2002 22:55

Precies John,

De verantwoording ligt bij de visser om zo te vissen dat hij de karper veilig kan landen. Het probleem is dat er karpervissers zijn die onervaren of gewoon onverschillig zijn. En dat is een veel algemener probleem.

Groeten, Kees
Wilko Bloem

25-09-2002 10:01

Men Reeve:
De "laatste alinea" sprak ik min of meer in meervoud! Goed dat U dat aanhaalt, het had "enkelvoud" moeten zijn, dus op de persoon die ik in mijn laatste alinea ook aanhaalde! Deze suggereerde min of meer dat ik niet goed gelezen zou hebben! Ik heb een gedeelte van die discussie uit mijn bestand gecheckt, het blijkt dat ik het bij het juiste eind heb. Dus ik laat mij geen knollen voor citroenen verkopen. Als ik het fout had geen probleem, dan had ik mijn excuus aangeboden daar zit ik echt niet mee!
M.v.g Wilko

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

25-09-2002 10:38

Liever een 25 ponder uit dan drie 30 ers uit een betaal!

Jongens er zullen vast enkele betaalwateren goede of betere betaalwateren zijn. Maar ik hoor veel te veel negatieve dingen, ook van mensen die er geweest zijn en die zweren dat ze nooit en te nimmer nog een betaal bezoeken.

En wees nou toch eens eerlijk: Jongens die nog nooit boven de 22 pond zijn uitgekomen komen na 5 dagen betaald frankrijk vissen terug met foto's van 6 verschillende dertigers en een 40 plusser. Ja sorry hoor maar dan klopt er toch iets niet helemaal! Die vissen zijn er dus gewoon op een illegale manier opgezet. De vissen zijn vaak al half verminkt door de vele vele vangsten en de onkunde van de vissers.

Triest triest triest.

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2002 11:12

Tim,

Het probleem is niet de onderkenning dat er kantekeningen gemaakt kunnen worden bij de betaalwatervisserij. Het probleem is dat dit niet uniek is voor betaalwater. Ik ben blij dat ik in het Noord Hollandse op het open water karpers kan vangen die onbeschadigd zijn. Ook grote vissen die mogelijk nooit gevangen zijn. In dat zelfde Noord Hollandse kan ik echter ook grote karpers gaan vangen op druk bevist water die beschadigd zijn door eerdere vangst. In sommige delen van Nederland is men zelfs bijna volledig aangewezen op dit soort water. Mijn dilemma is dat de genoemde problemen zich niet beperken tot betaalwater alleen! Alle betaalwateren uitbannen zal dus niet de hele oplossing zijn.

Hg. Kees
Wilko Bloem

25-09-2002 11:25

John Kalishoek, een vraag?
Doordat er op een bet-water ook een beheerder verantwoordelijk is, voor wat zich daar afspeelt [zijn bet-water]! Zou je toch mogen verwachten dat er wat regelgeving is betreffende de "gebruikte" lijnen, waar men mee zit te vissen, is daar überhaupt een regelgeving?

Je zei dat Du der in het verleden geen bet-water was. Dus er werd toen ook niet, met het bestand gemanipuleerd...... of wel? En omdat het nu "misschien" wel het geval is, weet men wat er zwemt, hoeveel, hoe groot, en hoe zwaar?

Ik wil hier alleen maar mee zeggen, dat de sport vissende "dichtheid" op Du Der als bet-water waarschijnlijk veel groter is geworden, sinds het een bet-water betreft [dus ook het risico] van vast zwemmers in obstakels! En dan blijft men maar gewoon door vissen, op deze top/zwaar beviste locatie's goed of fout?

Dus als ik het goed begrijp....... wanneer een beheerder op zo'n water niet aan regelgeving doet, kan de karper het schudden! En is een karperleven dus afhankelijk van de willekeur, en "kennis" van een ieder die daar een karper tracht te takelen? Wat....de door jou genoemde vis veilige systemen betreft, 100 %.met jou eens. John!

Mijn inziens, als daar zo geconcentreerd gevist word, zou het niet verkeerd zijn als "beheerder" daar iets aan te doen c.q. de obstakels! Gemanipuleerde grote vissen uitzetten op zo'n groot aaquarium trekt massa's vissers dus ook problemen voor de karper in lijn breuk, vast zwemmers enz.
Met vis vriendelijke groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Hans-Peter van Ee

25-09-2002 19:20

John

Op du Der mag men wel met een voorslag vissen maar niet met een gevlochten hoofdlijn....

met onverstoorbare groet

HPE
Hans-Peter van Ee

25-09-2002 20:00

John

Op de home-page van Fisherman-Holidays staat het zo omschreven in het regelement.
Kijk een ieder moet doen waar hij zalig van wordt maar ik zou op zo'n kansloze stek niet eens willen vissen.
Maar de gemiddelde du Der visser wil daar wel vissen, hun drijfveer waarom is bekend...

met kansrijke groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-09-25 20:02 ]</font>
Hans-Peter van Ee

25-09-2002 20:29

John

Het gaat om de mentaliteit die er heerst onder de meeste karpervissers.
Veel karpervissers weten niet eens hoe ze een voorslag of gevlochten lijn moeten gebruiken.

De mannen die als eerste naar Frankrijk gingen waren stuk voor stuk ervaren vissers.
Tegenwoordig gaan er velen die in Nederland nog nooit een fatsoenlijke vis hebben kunnen vangen.
Nee, in twintig jaar tijd is er zoveel veranderd en of het er allemaal beter op geworden is, dat betwijfel ik ten zeerste.

met betrekkelijke groet

HPE
Hans-Peter van Ee

25-09-2002 23:35

John

Dit is wat er letterlijk staat over du Der op http://www.fishermanholidays.com :

U dient voor het vissen op Du Der in het bezit te zijn van een veilige boot, die voorzien is van 2 roeispanen, een waterhoos en voor elke inzittende een reddingsvest. Er mag ‘s nachts niet gevaren worden. Fisherman Holidays en de U.F.A.P.P.M.A. « Les Pêcheurs du Lac du Der » zijn niet verantwoordelijk voor ongelukken.

Reglement: 4 hengels per visser, haken met of zonder weerhaak, grote onthakingsmat, aparte weegzak, groene tenten, geen gevlochten hoofdlijn, voorslag mag, geen bewaarzakken overdag, honden aan de lijn.

met misleidende groet

HPE
Wilko Bloem

26-09-2002 12:52

Hallo John:
Bedankt voor jou duidelijke uitleg, krijg de in druk dat er dus wel degelijk regels zijn, maar geen controles op die zelfde regelgeving. En dat de karpers aldaar, levens afhankelijk zijn, van hoe groot de bekwaamheid, en de toegepaste kennis, van de geen die achter de stokken zit!
Daar word ik niet echt vrolijk van, naar mijn gevoel staat en valt alles bij de gratie van een vrijmoedige schatting mijnerzijds, 50%.die denken dat ze karpervisser zijn. En dan het overige percentage die pas echt weet waar Abraham de mosterd vandaan haalt?
Met relativerende groet Wilko.

I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Wilko Bloem

27-09-2002 11:21

Voor John en Hans
Citaat:
Volgens Mark liggen deze stekken vol met obstakels in de vorm van boomstronken.
Door deze stronken loopt een wirwar van [ "schuurbestendige" ]voorslagen.
Aangezien men tegenwoordig met goed werkende zelfhaak-systemen vist, is het niet ondenkbaar dat er hier de vissen een langzame en wrede dood zijn gestorven.

Even hierop verder filosoferend Heren, zou het eigenlijk geen verplichting behoren te zijn als men met "schuurbestendige" lijnen vist? Dat men dan ook,met een "weerhaakloze" haak gaat vissen? Dat als een karper zich vast mocht zwemmen, deze zich dan toch nog makkelijk kan bevrijden, van deze haak?

Persoonlijk heb ik nooit gevist met voorslagen, en heb het er niet zo op. Ondanks dat ik veel in de polder aan obstakel visserij gedaan hebt, met normaal nylon. Ter preventie had ik wel een
paar meter plastic tube op mijn zeer dunne hoofdlijn geregen, om bij het eerste schot tussen de obstakels gevrijwaard te zijn van lijn breuk c.q. doorschuren, meestal werkte dat ruimschoots en meer dan voldoende!Is dat misschien een goede suggestie Heren?

Afzwaaier mijnerzijds:
Het werkte zelfs zo goed dat ik deze plastic tube op rollen van 100 meter, in 3 verschillende diameters heb aan geschaft bij de electr. groothandel ik gebruikte het materiaal ook wel, in combinatie met de Rotary rig omdat je min of meer toch een heel rare belasting krijgt op je hoofdlijn, doordat je onder lijntje aan de zijkant haaks van de tube bevindt dus je hoofdlijn!

Er waren nog wel eens wat aanpassingen via kralen warteltjes enz. maar die boorde ik dan op met lasbranderboortjes, en de doorstekers gebruikte ik om weer rubbertjes ergens op te ge-leiden en te persen, stukje huisvlijt alla Wilko.

Met nieuwsgierige groet, Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-09-27 11:23 ]</font>
Wilko Bloem

27-09-2002 12:27

Ik heb mijn tube meestal centraal door het lood, op de tube geregen, en dan aan weerszijde af gezekerd met een kleinstukje rubber of siliconenslang 5cm voor het einde van de tube zit mijn lood, dan eventueel een kraaltje dan het warteltje en dan de rig! En dan gebruik ik nood zakelijker wijze kalibertjes, pas pennen c.q. gladde doorstekers van lasbranders met spuug om het op de tube te krijgen strakke boel!

Als ik vast wil vissen, vervang ik de kraal voor een stukje rubber wat ik over de wartel heen schuif en het andere eindje schuif ik dan over de tube. En controleer daarna of het makkelijk los wil, door het zaakje op zijn kop te houden aan de haak vast.

En maak daarna wat schok bewegingen, en dan moet het makkelijk los kunnen schieten! Ik boor en verander ook wel, om aan passingen te verrichten, voor het geen wat mij positief voor ogen staat in mijn visserij. Het houd wel in, dat ik met veel slangetjes hetzij rubber of siliconen
kralen kortom teveel rommel om op te noemen, en voor mijn doel gebruik en misbruik!
Met humoristische groet Wilko
PS EXTRA LOODJE GEBRUIK IK NIET!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-09-27 12:29 ]</font>
Wilko Bloem

27-09-2002 15:37

Nu John misschien bedenk jij je wel ondertussen, ik laat in het midden of Du Der deugt of niet? Persoonlijk lijkt het mij niets, eerlijk gezegd te veel vissers, genummerde stekken, en te veel drukte, het is naar mijn gevoel niet echt, maar pure kitsch! En dan nog al die fireline onder water waar men een circustent van kan brijen, nee ik snap niet wat je er in ziet? En dan moet je daar nog voor betalen ook!
Met vrijblijvend en onbetaalde groet, Wilko.