overplaatsn vissen het gebeurt helaas:(

Plaats reactie
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

21-10-2005 20:28

hallo
wat kunnen de lokalen karper vissers doen tegen het over zetten van de top vissen naar een ander water?
we weten wie dit doet maar wat moeten wij dan doen hem kapot slaan wat mij het meest oplucht of gewoon de politie belle of iemand anders?
graag zou ik willen weten wat ik moet doen met deze gek.
alvast bedankt jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-10-2005 20:44

Kapotslaan natuurlijk niet, al maakt de woede een hoop los als je mooie vissen uit je water verdwijnen. Want als er geen meeneemverbot geldt en de karpers zijn boven de minimum lengte doen die gasten niet eens iets strafbaars. Ik zou het met het bestuur van je HSV er eens over hebben, meldt het ook bij de BOA en andere controlleur(s), van de vereniging zelf. Je zou het bij de politie kunnen proberen, denk alleen niet dat zij hier veel op uit doen. Door de visvereniging en controlleurs op de hoogte te stellen bereik je hopelijk dat er meer/effectievere controle aan het water plaatsvindt. Hou zelf ook zoveel mogelijk een oogje in het zijl.

Als je weet waar de vissen naartoe zijn gegaan, vang je ze daar maar weer weg! :wink:
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

21-10-2005 20:48

hey bedankt voor je reactie maar denk niet dat er meer word gecontroleerd laatst is een boa in opleiding gestopt omdat zijn bus werd beklad met k****er boa en zijn banden zijn toen ook lek gestoken.
sins dien is er geen controlen of wat dan ook uit gevoert een maat van mij vist het hele jaar al met 3 hengels!
zo goed is de controlen dus maar is dat alles wat ik kan doen er aan?
mee neem verbod geld hier in omtreken wel.
mvg JAime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 20:54

Persoonlijk zou ik ze dan eens bezoeken met wat figuren die ook wel trek hebben in een verzetje.

Pas maar op met die zielige figuren voor je het weet bekladden ze jou ook als ze dit lezen.
.
Meeneemverbod is een overtreding op iets wat ingesteld is door de HSV daar hoort de melding dus ook naartoe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-10-2005 21:04

Ja dat meeneemverbod werkt in je voordeel. Meldt het bij de vereniging. Kan nooit kwaad.
Als er verder door boa of weet ik veel wie niets aan (kan) worden gedaan lijkt me Douwe's suggestie wel een goeie. Maar het kan van kwaad tot erger gaan daarna. Van actie komt reactie...
Hopelijk ben je van het tuig af, maar als je pech hebt dus niet.
En dan wederom de vraag is het dat waard, net als bij diefstal van je spullen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 21:08

Rick die suggestie betreft alleen als het mij als controleur zou overkomen.
Op dat moment ben je alleen ik zou dus gewoon terug komen als voorbijganger.
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

21-10-2005 23:45

Vissers krijgen bij ons een centraal HSV telefoonnummer wat dan ze kunnen bellen. Twee man gaan er naar toe elke visser heeft straks (bij ons nu al) op zijn papieren een codenummer staan dat te herleiden is met zijn eigen naam. Wordt zo een stuk makkelijker personen aan te pakken die zich niet aan de regels houden. Krijgen we in 2007 een vispas te grote van een betaalpas en een centrale registratie is het nog makkelijker om van uit Sportvisserij Nederland hopenlijk zaken aan te pakken.

Peter
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

21-10-2005 23:59

Jongens hartelijk bedankt en door dit soort viguren is het n8 vissen verboden hiero helaas maar ik ga der een melding van maken.
en over mij pakken na dit ericht zou nie voor komen denk ik wanter zijn een twintig tal karper vissers kei kwaad op die kerol en eb de nummers van die gastem :lol:
groeten jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

24-10-2005 01:56

rick,

in het geval van meenemen van vis boven de maximum maat.
in een vergunning staat er dan meestal nog bij vermeld dat elke vis die wordt meegenomen direkt gedood dient te worden. wat ook wel eens vermeld staat is dat het niet is toegestaan om vissen mee te nemen om deze elders weer uit te zetten
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-10-2005 10:20

Ah okee. Is me nooit zo opgevallen. Dus dan is het meenemen van karpers, hoe dan ook verboden!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

24-10-2005 11:03

nacht vissen is niet alleen verboden door het overplaatsen van de vissen die worden gevangen.
het is ook de troep die menig karpervisser/witvisser achterlaten.
voorbeeld.
ik ga voor één nachtje wegen je neemt wat spulletjes mee voor s,morgens een ontbijtje te maken.
ik doe het in een zakje en deponeer het netjes thuis in de kliko,of een openbare vuilnisbak.als ze er nog zijn.
maar ik kom met een komozak vol met bierblikken thuis en andere rotzooi.ik neem het mee zodat die stek open blijft.
en ik weet dit heeft niets te maken met vis overzetten.
maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat niet alleen door de vissen over te zetten de stekken worden gesloten.maar ook de troep,herrie noem maar op.daardoor worden ook de stekken gesloten
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-10-2005 12:27

Klopt, daar heb je gelijk in. Maar het zijn ook weleens niet-vissende lui die aan de waterkant er een zooitje van maken en overlast veroorzaken. Waardoor het voor de (nacht)vissers verpest wordt.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

24-10-2005 12:55

klopt ,daar heb je ook gelijk in
Plaats reactie