verzekering

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cliff Tophoven
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2005 19:13
Locatie: Wervershoof

10-09-2005 13:48

heeft iemand mischien zijn hengelspul verzekerd. ik zou graag weten of dit mogelijk is/ervaringen. gaat mij om de duurdere dingen zoals hengels, molens, rodpot, optonics, tent. zal bij mij ongeveer om een bedrag van 3000 € gaan ik hoor het graag van jullie.
liever een knol en lol, dan een blank van de bovenste plank
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

10-09-2005 13:50

Beste Cliff,

Hier zijn al verschillende topics over geweest. Via navigatie hierboven, kun je bij het zoekgedeelte uitkomen. Probeer het daar eens! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Cliff Tophoven
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2005 19:13
Locatie: Wervershoof

10-09-2005 13:52

ow ok ik zal kijken bedankt
liever een knol en lol, dan een blank van de bovenste plank
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

10-09-2005 13:54

Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-09-2005 15:11

Cliff, heb je een inboedel verzekering. Volgens mij ben je dan ook helemaal gedekt. Je moet wel de bonnetjes erbij kunnen aantonen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cliff Tophoven
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2005 19:13
Locatie: Wervershoof

10-09-2005 15:34

ook voor diefstal/schade aan de waterkant die hoe dan ook ontstaat ?
liever een knol en lol, dan een blank van de bovenste plank
Willem Barnas

10-09-2005 16:02

Hallo,

Ik heb hier weleens naar geïnformeerd bij mijn bank en bij de verzekeringsmaatschappij, maar na lang uitleggen hoe het spelletje werkt bleek dat ze me per ongeval maximaal honderdvijftig euro uit wilden keren. Dat hield in dat als er drie hengels geript worden ik voor dat geld nog niet eens één fatsoenlijke nieuwe heb...

Bovendien werd me ook verteld dat ik er natuurlijk niet bij moest gaan slapen, maar uiteraard op mijn spullen diende te letten!

"Je zet je spullen toch niet buiten om vervolgens te gaan slapen?!"

(Ja lulhannes, dat is mijn hobby)

Nu weet ik niet hoe het zit bij andere verzekeraars, maar er is mij door een insider (oudoom met heel wat jaartjes trouwe dienst) verteld dat er maar heel erg weinig maatschappijen zijn die onze spulletjes verzekeren willen/opnemen willen in een polis; te fraudegevoelig en twijfelachtig.

Zal moeilijk worden om een totale uitrusting (van enkele duizenden euro's) opgenomen te krijgen in een polis die dit volledig dekt.

Ajuus,
WB :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2005 16:11

Jeroen, dat geldt alleen maar als de spullen bij je thuis worden gestolen (en dan nog mits de ruimte afgesloten was en er moeten sporen van braak zijn).
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-09-2005 17:33

Een tijsje geleden las ik in het visblad een stukje over een nieuwe verzekering voor hengelsportmateriaal. Hoe het precies in elkaar stak weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat je 55 euro per jara aan premie zou betalen en dat ze maximaal 1000 euro per gelegenheid uitkeren.

Edit: Heb ff gezocht:
http://www.nvvs.org/main/index.asp?id=6010
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2005 17:50

Goed van jou Daaf! Maar ook hier blijft het zaak eerst alle polisvoorwaarden (inclusief de kleine lettertjes) goed te lezen. Maar al te vaak is in het verleden gebleken dat b.v. je hengels niet verzekerd waren als je in het tentje lag te slapen en meer dat soort zaken.
Wordt moeilijk voor karpervissers, eerst goed lezen :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-09-2005 19:06

Aart,

Dat valt altijd wel te regelen. Breekijzer tussen de deur, beetje wrikken en voilá. Ps een nieuw slot is niet zo duur. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-09-2005 21:20

Jeroen,

Is nu precies waarom bijv. de europeesche zijn recreatieverzekering niet meer van toepassing heeft op hengelspullen: malversatie, leugens en dus ordinaire diefstal.

Niet van de maatschappij, maar van mij als klant.
immers de mij. berkend de schade door.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-09-2005 21:38

Tsja, zo moet ik niks van junks en dealers hebben, toch betalen jij en ik aan hun hobby mee via de energierekening.
Vissen is een hobby, geen religie!
jan van kranenburg

11-09-2005 03:14

In open lucht uitgestalde en daar geripte hengelspullen, worden door geen enkele verzekering gedekt. :cry:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2005 09:20

Nou dat kon nog wel eens meevallen.
Ik zit alleen met een klein vraagje.
€ 1000,00 per gebeurtenis, tot 6 mnd oud, te bewijzen met factuur, 100 % daarna de dagwaarde, of is het dag waarde.
Wat is voor een verzekering een 10 jaar oude Schreiner enz. waard?
Ze worden soms wel aangeboden voor dezelfde prijs wat ze ooit nieuw kosten, of meer, maar voor een verzekering gelden andere regels.

Dan nog de zin - onbeheerd achterlaten ---- laat je iets onbeheerd achter als je ligt te slapen?
De heren houden zich aan de letterlijke vertaling van de woorden die ze gebruiken.

Onbeheerd betekend letterlijk - zonder toezicht - hoe kun je toezicht houden als je slaapt?

Hoe kun je het hard maken dat je wel toezicht had terwijl ze de boel weghaalden?

Vragen voor je er aan begint is beter lijkt mij.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

11-09-2005 09:35

RVS en Nationale Nederlanden hebben beiden een verzekering die de schade dekt, je moet wel bereidt zijn ervoor te willen betalen ongeveer 60€ per 1000€ waarde.
Dus als je beetje spul hebt van pak hem beet 10.000 € kost dat 600€ per jaar.
Deze dekt ook je schade,als je per ongeluk met je slaapdronken koppie je hengel kapot trapt.
Maar let op ook hier zijn kleine lettertjes,zoals Carbon hengels zijn uitgesloten om maar voorbeeld te noemen.
Dit is dus een andere verzekering dan je inboedel/brand verzekering die dekt wel bij je thuis,wel een proces verbaal overleggen aan verzekering en foto's en rekeningen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-07-2004 20:08
Locatie: Groningen

04-10-2005 19:33

Je kunt het nog steeds verzekeren. Dit noemt men een RecreActief Verzekering.
Gedekt is de Vrijetijdsuitrusting>

Tot vrijetijdsuitrusting behoort:
Foto, film en video
Omvat fotocamera’s, filmcamera’s en camcorders. Inclusief accessoires zoals flitsers en filters, losse objectieven, accupakken, speciale fototassen en -koffers.

Kampeeruitrusting en persoonlijke bagage
Omvat onder meer slaapzakken, slaapmatten, kookgerei, rugzakken en kampeerstoelen. Verder natuurlijk speciale kleding en schoeisel, een horloge, een verrekijker. Indien van toepassing ook een draagbare radio, tv of een muziekinstrument.

Sport- en hobbyuitrusting
Dit is uw overige uitrusting voor bijvoorbeeld duiken, bergbeklimmen, vissen, paardrijden, golfen, hang-gliden. Maar ook kleine vaartuigen zoals kano’s, roei- en rubberboten (mits zonder zeil of motor). Inclusief alle bijbehorende kleine (en vaak dure) accessoires.

Ik werk zelf in de buitendienst voor een assurantietussenpersoon en heb deze verzekeringen wel eens gesloten. Nooit klachten gehad over een slechte schadeafhandeling.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-10-2005 06:38

Peter,

Wel eens een claim voorbij zien komen van een visser?

Gr. Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-10-2005 17:20

Heb eens mijn licht opgestoken ......

De verzekeringen zoals genoemd door Peter zullen zelden tot nooit uitkeren. Reden is dat de spullen "onbeheerd" aan de waterkant staan. Een van de voorwaarden is, dat de spullen beheerd danwel achter slot + grendel staan.

Zo ook met je inboedel verzekering, die keert ook niet uit als je de spullen "onbeheerd" ergens laat staan. Echter er is een uitzondering!

De verzekering keert wel uit (inboedel) indien jij je spullen kwijtraakt door een bedreigende roof. Als je dus kan aantonen dat jij je tijdens de roof bedreigd voelde, dan zal de verzekering waar ik kontakt mee heb gehad uitkeren.

Wat is bedreigd voelen ..... tsja ruim begrip maar als jij in je tentje ligt en er komen boeven en die hoor jij je spullen meenemen en ze zeggen bijvoorbeeld "Als hij wakker wordt, slaan we hem" dan is dit zeer bedreigend. Sterker, als jij zonder dat ze iets zeggen het gevoel hebt als ik nu mijn tent uitkom dan ....... is al bedreiging genoeg.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen die 's nachts je spullen komen jatten zijn meestal niet onder de indruk als jij je tent uitkomt terwijl jij groene ijsbeer roept. Nee de mannen die het 's nachts durven zijn vaak ook de mannen die jou zonder pardon een extra gaatje geven (mes, steek, pijn).

Doe met bovenstaande je voordeel.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-07-2004 20:08
Locatie: Groningen

05-10-2005 19:32

Ik heb mij er vandaag ook nog even in verdiept. Verzekering werkt als volg.

Alles boven de €250,- aan waarde moet gespecificeerd worden doormiddel van nota,s
Bijvoorbeeld Fox micron RX digitaal blueset €800,-
Fox explorer €400,-
Zo laat je dus alles boven de €250,- vastleggen. Daarnaast kun je nog een bedrag van maximaal €2795,- zonder specificatie meeverzekeren. Let wel op dat je dit moet
kunnen aantonen. Bijvoorbeeld rodpod, molens, losse piepers enz.
Kosten zijn 2% van de gespecificeerde voorwerpen, en €67,50 voor het maximale bedrag van
€2795,- zonder specificatie.

Dus gespecificeerd €8000,-, maal 2% is €160,- per jaar. Daar komt eventueel nog €67,50 voor het niet gespecificeerde bedrag, maakt totaal €237,50 per jaar.
Is omgerekend €19,80 per maand.

Uitgangspunt van de verzekering is dat verlies, diefstal en schade gedekt is. Je moet echter niet nalatig zijn geweest ten aanzien van je spullen. In je tent met je neus op je spullen zitten wordt zeker niet beschouwd als nalatig.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

07-10-2005 14:00

Heb het er al eens met mijn pa over gehad(zit in de verzekeringen)
In het verleden had nationale nederlanden nog een verzekering die het wel dekte, maar deze bestaat niet meer omdat er veel te veel mee gerommelt werd.

Het enige wat je nu nog kan doen is als je word bestolen is je eigen schuurtje open breken want dan valt het gewoon onder je inboedel verzekering.



Valt bij deze de koevoet ook weer onder je standaard uitrusting
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-10-2005 16:52

Camiel ....

Lezen =lastig :lol: zie posting van Peter en van mij.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-10-2005 17:36

Mijn schoonmoeder is 89 jaar en weegt...110kg, hoe vindt je die? :roll: CN
Unicorn Carp Fisching
Plaats reactie