Roken

Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

29-09-2005 21:56

Zeg Marijn,

dat hele kunstje van stoppen met roken is niet zo moeilijk hoor.

Er is zo ongeveer maar één basis-principe waar je je aan moet houden:

stop nooit meer een brandende sigaret met het niet brandende uiteinde in je mond om deze omgekeerd uit te blazen

als dat enigzins lukt, ben je al een aardig eind op weg!



Zelf ben ik ook nog nooit gestopt, maar sinds een jaar of drie ben ik wel aan het uitvogelen hoe lang ik zonder een peuk zou kunnen.
Dit zoek ik uit volgens het beproefde trial en error - principe. Ik ben er nog niet achter hoe lang ik zonder zou kunnen, maar in ieder geval al meer dan 3 jaar.


"gewoon niet meer doen" is ook een goede instelling!



succes!



MVrGr;

WouteR StegginK

--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

29-09-2005 22:13

Ik heb net van m'n vriedin een boek geleend. De titel: Stoppen met roken door Allen Carr. Het heeft haar de eerste keer stoppen er 2 jaar afgehouden tot ze met mij kreeg :wink: Het schijnt echt te helpen, ik moet hem nog lezen. Zodra het boek uit is schijn je echt niet meer te willen roken en ook niet meer de behoefte te hebben. Je kan het altijd proberen. Als het je lukt hou je heel wat geld over voor je hobbie. Kan je paar leuke hengels van kopen op ten duur, en je leeft hopelijk wat langer en je ruikt ineens meer. Ik ga er ook vanaf, mijn vader heeft voor 3 maand terug er namelijk bijna het loodje door gelegd. Hij rookte al vanaf zijn 16 en is nu 63. Hij had blijkbaar een engeltje op z'n schouder. Het zit echt allemaal in je kop, ik zou op dit moment ook helemaal gek worden als ik zou moeten stoppen. Ik heb ook wel die nicotine pillen gehad, maar draag krijg je een zere strot van en je loopt in plaats van te roken die dingen te slikken, jeehee. Eerlijk gezegd zie ik er ook wel wat tegenop om 't boek te lezen, maar ik ga het wel doen. Toen ik nog niet rookte mocht ik ook graag hele dagen vissen, dus zonder sigaretten kan het ook.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-09-2005 22:25

Wouter,

Heel goede instelling...!!!

Gewoon geen peuk maar aanraken... Tjdens het voetbal kijken op de bank met een kouwe kletser gaat het wel jeuken, maar ja...

Gewoon niet doen!

Stoppen met roken doe je zonder boeken, nicothinepleisters, kauwgom of wat dan ook..

Ik heb nog 3 volle pakjes shag liggen... Maar die laat ik ook gewoon liggen totdat iemand ze in beslag neemt...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-09-2005 22:56

[quote="marijn ham"]Dennis,
Verder was het niks... Bij jullie??
quote]

We(en dan vooral mijn maat :D ) mochten niet klagen :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-09-2005 12:55

Gewoon het boek gaan lezen... wat heb je te verliezen?
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-09-2005 13:08

Effectieve vistijd...???
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-09-2005 14:19

Ik kan natuurlijk niemand dwingen he :D Je kan ook lezen onder het vissen :D Neem 1 ding van me aan, ik ben totaal geen zweverig type en had eerst ook de spot met het boek totdat ik ben gaan lezen... Heb nu 10 pagina's gehad en ik wil je best laten weten of het mij lukt aan het einde. Je verliest geen vriend maar krijgt er een veel betere voor terug. Ik neem aan dat iemand die 100 sigaretten !!!! per dag rookte wel enigzins verstand heeft over 't stoppen (dat deed de auteur). Maar ieder z'n eigen. Iig heel veel succes
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-09-2005 14:34

100 peuken per dag is wel heel erg veel, maar goed... Er zullen absoluut goede dingen instaan.

Ik verlies geen vriend hoor, alleen mijn beste maatje... :(

Zonder gekheid, nu de 6e dag...
Gister bij het voetbal weer veel trek gehad, maar vandaag de hele dag nog niet...

Vanavond heb ik een vergadering van de R-CBB met 3 notoire kettingrokers...

Als ik dan een kouwe kletser in mijn handen heb, en iedereen zit te paffen, dan gaat het eventjes moeilijk worden ben ik bang.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-09-2005 14:41

Ik werd bij 1 van mijn stoppogingen erg nerveus, normaal kon ik altijd wel uitslapen tot 11 uur, nou om 7 uur was ik standaard altijd wakker... Ik heb toen elke dag 1 peuk gerook en dat werden er 2 en dat 3 enz enz... Dus nu maar 't boek proberen... Mijn vriendin rookt zelf ook dus das wel lastig
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-09-2005 14:43

Mijn vrouw is vorig jaar gestopt, dus dat scheelt weer...

Zij kon altijd stoppen wanneer ze wilde, heel knap.
Heb zelf ook vaak genoeg geprobeerd te stoppen, maar ben nog nooit zove geweest als nu.

Al moet ik zeggen dat ik ook slecht slaap... Veel later val ik in slaap dan normaal en vroeg wakker.. Zelfs voor de wekker.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-09-2005 16:04

Ik mis wel de sex voor het roken.

Of was het andersom?



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-09-2005 16:06

Roken na de sex Klaas...

En dat met jouw avater...
Of is dat een teken dat je het zelf moet klaarspelen? :oops:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-09-2005 16:39

Het is met alle verslavingen zo, dat je ECHT WILT stoppen. Er is geen tus-
sen weg! Of je stopt of je gaat door!
Minderen met iets leid tot niets. Het gaat na verloop van tijd toch weer uit
de hand lopen.
Alle lichaamelijke klachten die je krijgt van het afkicken van iets, is zo'n
2 a 4 weken. Dan gaat het onrustige gevoel weg, geld voornamelijk voor
alcohol verslaving. Hoe ik dit weet? Omdat bij ons in de familie alcohol
verslaving voorkomt. Velen hebben een beeld van een drank verslaafde,
dat die zich niet wast, er vies uit ziet enz. MIS, volkomen mis! In alle la-
gen van de bevolking komt verslaving voor!
Ook weet ik dat stoppen met een verslaving, zeer tot zeer moeilijk is.
Sommigen denken er veel te makkelijk over... :wink:

groetjes Benny
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-09-2005 16:45

Marijn,

Ik rook zelf niet en nooit gedaan ook, maar ik heb weleens gehoord dat mensen die stoppen baat hebben bij een lollie in de mond! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

30-09-2005 17:06

ik ben begonnen met roken door het vissen maatje rookte en af en toe ook een shaggie draaien maarja heb vaak last me longen enzo en wil aan de ene kant ook stoppen maarja is zo lkker tijdens het vissen en maatjes die roken ook en vooral tijdens het vissen dan zit je daar tussen die rokers dan ga je vanzelf wel weer mee doen denk ik
Gerko Slotboom
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-07-2005 17:11
Locatie: Leerdam

01-10-2005 12:15

Hey Marijn,

Sterkte en het zal je lukken.

Groetjes Gerko
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

01-10-2005 14:14

ik ben rond deze tijd alweer 2 jaar geleden gestopt met roken
ik rookte zeker wel een pakje per dag

het is idd gewoon of wel stoppen, of niet
misschien dat ik in t begin enigzins moeite heb gehad
eerste 2 weken
daarna verdween de behoefte al snel
nu moet ik er al een hele tijd niks meer van hebben

scheelt me in ieder geval wel een hoop centen :)
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

01-10-2005 19:03

Oja Marijn (en anderen),

Een ander motiverend element in mijn "hoe-lang-kan-ik-zonder-peuken-test" is een afspraak die ik met mezelf heb gemaakt.

Namelijk, de laatste baal Javaanse driekwart die ik gekocht had, en waar er nog maar een stuk of vier uit gedraaid zijn, die heb ik nog steeds (jaja, "oons bunt zuunig").

Mocht ik ooit in een vlaag van verstandsverbijstering weer willen gaan roken, dan rook ik die baal het eerst op.
Mede doordat het "ape-haar" ook al drie jaar er ligt begin ik er (hopelijk) niet meer aan.

Dus als jij "met jezelf afspreekt" dat de eerste peuken die je weer gaat roken uit de laatste pakjes komen, is "de drempel" na langere tijd weer een flink stuk hoger!


MVrGr;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-10-2005 12:58

Das een goeie...

Ik heb alleen net mijn laatste 4 pakjes shag aan mijn zwager gegeven...
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

02-10-2005 21:30

Ik zou de pakjes maar terugvragen.


De pakjes shag kun je opbergen, om ze ooit (maar liever nooit) op te roken als je weer eens begint, en anders..... anders verkoop je ze toch! Die pröttel rook je zelf toch niet meer op....... toch?

Want rotzooi. dat is het, ik heb zelf een paar weekjes in een tabaksfabriek gewerkt, en er zat overal (waar de tabaksbladeren langskwamen) een dikke zwarte aanslag (die wij ook zouden opdampen...).

Als je jezelf gewoon voorhoudt "gewoon niet meer roken" dan is er niks aan de hand.
En ach, wat heb je er aan, het is lekker, ok, dat vind ik ook, maar het is zoooo slecht!! t'is slechter dan dat jij en ik ons tesamen kunnen voorstellen.

Welnu, edoch, mijn quotum voor educatieve praat voor deze week is weer opgebruikt, ik hoop dat het niet verspild is.

MVrGr;
WoutuH StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

06-10-2005 11:11

Heej Marijn,

Ik ben nu ook ongeveer 2 jaar gestopt van de één op de andere dag. Heb in totaal 6 jaar gerookt. Je moet gewoon vertrouwen in jezelf hebben en ik weet zeker dat je het kunt.

Waar een wil is, is een weg!!


Succes ermee
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-10-2005 12:31

toen ik een tijdje gestopt was met roken,ging ik elke keer als ik trek kreeg op een houtje bijten (tandenstoker) of een lollie. werkte bij mij prima.maar ik ben alleen maar meer gaan blowen door stoppen met roken, werd een beetje duur, dus ik ben maar weer begonnen met roken,dan blow ik ook weer wat minder 8)

ik heb zelf maar 1 echte verslaving ,en dat is karpervissen.

groete,

michel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-10-2005 17:44

Michel?

Hoe blow jij zonder te roken?

Volgens mij rookte jij nog gewoon maar noemde jij het blowen
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

07-10-2005 23:11

Arjen Dijkstra schreef:Ik heb net van m'n vriedin een boek geleend. De titel: Stoppen met roken door Allen Carr.


Die hadden wij ook, Totdat de hond em opvrat :lol:

Kan je hier niet een soort dagboekje bijhouden merijn? Dan weten we allemaal hou vervelend het is om te stoppen. Misschien dat dat de niet-rokers zal leren wel te roken! :roll:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-10-2005 09:27

Nu 2 weken gestopt...
Ik roggel zwart-bruine ellende de hele dag omhoog, en met zwart bedoel ik echt zwart
De teer komt lekker los.

Donderdag gezaalvoetbald en ik merkte wel degelijk verschil....

Na 3 sprintjes achter elkaar geen pijn in mijn longen, dat was lekker.

Ja, dagboekje.... Vandaag wordt moeilijk... Naar de waterkant en vissen maar! Normaal gesproken rook je dan in een 24 uurs sessie zo'n 40 peuken, dus ja... Dat gaat even lastig worden. Ben daar al 2 dagen mee bezig, dus Robin...

Nooit mee beginnen!
Ik heb nu 13 jaar gerookt... Het is wel mooi geweest!