3 hengels

Plaats reactie
Gebruikersavatar
san pierkhan
Berichten: 36
Lid geworden op: 11-04-2005 14:39
Locatie: BEUNINGEN

16-08-2005 11:46

Harnold Kikkert schreef:Tjonge tjonge, wat hebben we hier toch een rechtertjes zitten.

Iedereen steekt natuurlijk keurig zijn hand uit op de fiets bij het afslaan, iedereen heeft de verlichting op de fiets voor elkaar, we rijden nooit te hard in de auto, lopen en fietsen altijd keurig aan de juiste zijde, iedereen scheidt keurig het afval.

Ja ja, we zijn goed bezig met zijn allen, de wereld ziet er hier in Nederland al een stuk beter uit.

Ik vis nooit met 3 hengels daar waar ik betrapt kan worden...

gr Harnold



Perfect uitgelegd Harnold.....

Ook ik kijk waar ik wel of niet met 3 hengels kan vissen, en als ik er wel mijn voordeel mee kan doen of niet.
Op sommige plassen neem ik gewoon het risico van een bekeuring, dat zijn dan inderdaad waters waar ik dan mijn kansen vergroot voor een mooie vis.
Als ik dan een bekeuring krijg, betaal ik dat dan ook zonder te zeuren.
Dat is gewoon het risico van het vak.

En voordat de oudere vissers weer beginnen met dat dit een slecht voorbeeld is voor de jeugd, ik weet zeker dat iedereen wel eens met 3 hengels heeft gevist, (de oudere vissers)
Later...
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

16-08-2005 12:07

Rudi van Vliet schreef:
Bart ik vind je houding heel dom en verontrustend dat zoveel mensen het met je eens zijn.

Natuurmonumenten schermt die gebieden niet alleen af voor de visserij .. maar ook voor de natuur daarom heen. als jij met je platte voeten alle beplanting en dergelijke lattrapt waar hun de moeite voor doen om het juist te laten groeien zie ik niet in wat daar goed aan is.
Tevens zijn er dieren daar die rust nodig hebben aangezien er steeds minder plekjes in nederland zijn waar die dieren heenkunnen door onze bouwzucht ... Dieren leven vaak snachts door dat het dan rustiger is en minder gevaren zijn voor hun.

Door mensen als jij worden de maatregelen steeds strenger.
Mensen die regels breken krijgen nog meer regels.

Ik zou het werk van die milieuorganisaties maar eens wat meer waarderen en de controlerende instanties ook.
Misschien zou je eens iemand moeten kennen die wat meer verstand van de natuur heeft als dat jij doet voorkomen.

Slechte voorbeelden hier mensen ik schaam me ervoor als karpervisser..
En dat zelfs van Moderators.

Geen wonder dat overal de regels strenger worden .. zometeen worden die gebieden omheint en dan niemand er meer bij .. ook overdag niet....
hebje dan je doel bereikt?


Rudi, ik snap wel waar je het over hebt, maar tussen natuurgebieden en gebieden die onder beheer vallen van een natuurorganisatie zit volgens mij wel een klein verschil. Als je kijkt naar beide wateren die ik eerder in de discussie aanhaalde dan ligt het ene water tegen een woonwijk, met een asfalt pad eromheen dat vrij toegangkelijk is voor jan en alleman en het andere water naast een evenemententerrein en natuurzwembad wat ook vrij toegankelijk is voor iedereen en volop gebruikt wordt als fietsroute (tegenwoordig trouwens weer onder beheer van de locale visclub). Het is niet zo dat ik midden in nationaal park de hoge veluwe zit te vissen. Niet te min mag (mocht) je er niet vissen en is dit dus verboden, door dit wel te doen breek je de wet, daar heb je gelijk in. Maar als je de specifieke situatie in midden limburg niet kent, dan moet je er in ook niet over oordelen.

Ik heb al met veel mensen gesproken in de loop der jaren van zowel natuurorganisaties als controlerende instanties, en daar is goed mee te praten hoor. Zij snappen ook precies wat de serieuze visser drijft en waarom ze in die situatie ervoor kiezen om de wet te negeren. Die wetten zijn er in princiepe ook niet voor die serieuzere vissers, maar voor die andere groep die dus echt lak heeft aan openbare orde en van hun visplaats een openbare vuilstort maken. Dat zijn de groepen waar het om te doen is bij de controlerende instanties. Maar omdat er in Nederland niet gediscrimineerd mag worden en iedereen volgens de wet gelijk behandeld dient te worden, moeten zij tijdens hun controle ook de serieuze mensen voorzien van dat leuke gele bonnetje. Het nachtvissen is er nu al enige tijd af op de maasplassen en dit komt echt niet door die serieuze vissers, maar zij worden wel gedupeerd door die andere groep.

Maar goed, ga er me ook niet al te druk over maken, gewoon omdat ik mijn eigen ding doe, of je daar nu vrede mee kan hebben of niet. Heb dit jaar enkel op verenigingswateren in Brabant gevist, waar in de meeste gevallen het nachtvissen gedoogd is en op 1 water zelfs het vissen met 3 hengels. Relaxed vissen, dat wel, maar toch niet zo mooi als Limland, dus daar ben ik volgend jaar zeker weer te vinden.

"Goedenavond Mr. Coolen, fijn u weer te zien..." :wink:
mvg

Bart van den Hurk
peter andrae

16-08-2005 14:37

Ja Bart daar heb je een punt de serieuse visser.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

16-08-2005 18:21

Dus ;

Wie zijn nu de "echte" heren in t karpervissen ??

A ; degene die zaken uithalen die niet zijn toegestaan en hier ook niet zeikerig doen over n prent .

B; degene die net doen als of ze nooit wat doen wat niet mag .

C; degene die nooit gaan vissen .


????????????
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-08-2005 20:04

Heel simpel ik ben een heer dus ik kies voor A.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

16-08-2005 21:11

Heel mooi Douwe :P
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-08-2005 21:48

Antwoord D : diegene die alles doen wat niet mag,dit nooit zeggen en ook nooit tegen de lamp lopen,en als ze dat wel doen zeggen ze er niks over.

Die was je vergeten Menno
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-08-2005 21:48

Ga zelf voor C trouwens,ik vis nooit 8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-08-2005 22:12

E bestaat ook nog Menno :roll:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

16-08-2005 22:43

Ja, het wordt weer BBQ weer morgen en overmorgen, nog niet te spreken over volgende week, de Hurzarensalade al klaar Wil :wink:

Zeg eens A Menno :D
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

16-08-2005 22:48

U valt alle af voor evt hulp paus :P


Niet schijnheilig genoeg :o
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

17-08-2005 09:15

Ik ging laatst een keer nacht vissen... Op een plek waarvan ik dacht dat het mocht.. Maar dat bleek kort geleden gewijzigt...Maar toen we daar de controle aan de tent hadden zij die jullie hebben het goed in oorde en jullie zijn heel stil want we hoorden jullie en zagen jullie niet dus blijf maar zitten en vooral vangze!!!!!
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

21-08-2005 20:07

Niet gehoord, niet gezien. toch gevonden

:roll:

gr Gerrit
johan carsouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: groningen

22-08-2005 02:13

nou hebben jullie het steeks over de derde hengel het mag niet maar nou heb ik een vraag voor jullie michien kunnen jullie mij helpen ik vis ook wel een met een derde hengel waar ik denk ik heb de ruimte er voor en anders niet maar nou is mijn vraag ik heb een grote vergunning van de nvvs en ik heb daar bij nog een andere visakte namelijkde grote visakte deze heb ik in plaats van de kleine visakte van ik geloof 9,90 euro mijn grote visakte kost mij voor een jaar 47,50 euro ik heb mij laten vertellen dat ik met deze grote visakte met drie hengels mag vissen dus dan neem ik toch aan dat het wel toegestaan is ik heb de grote visakte nou twee jaar in mijn bezit en nog nooit probleemen gehad is het nou wel toegestaan met drie hengels tevissen als je in het bezit bent van deze grote visakte
gr johan
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2005 06:30

Zo das een lange zin, de enige komma zat in 47,50.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2005 07:52

nee
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-08-2005 10:06

Johan, het nee van Klaas is het juiste antwoord. Het hebben van een Grote Visakte geeft je alleen maar recht op het vissen met 3 hengels in wateren waar de visrechthebbende (meestal een HSV dus) driehengel vergunningen uitgeeft en NERGENS anders. En HSV-en die 3 hengelvergunningen uitgeven, daar zijn er maar enkele van, zoals b.v. de AHV in Amsterdam en die doet dan nog maar alleen voor enkele van haar wateren.
Driehengel vergunningen moeten genummerd zijn en zijn voorzien van een stempel van de Kamer voor de Binnenvisserij. In jouw geval was het dus gewoon zonde om een Grote Visakte te kopen daar, zover ik weet, geen enkele HSV of federatie in Groningen of Drenthe of Friesland 3 hengel vergunningen uitgeeft.
johan carsouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: groningen

22-08-2005 12:08

Aart bedankt voor de informatie . dus volgent jaar maar weer een kleine visakte kopen
gr johan
Anne Hogenkamp

22-08-2005 12:36

wat ik de grootste onzin vind is dat je een bekeuring kunt krijgen voor slapen langs de o zo geloefde waterkant. Nederland is van ons allemaal toch? waarom zou je dan niet mogen slapen? grootse onzin lijkt me :-?
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

22-08-2005 15:56

en dat is het hem nou juist. Nederland is van ons allemaal :wink:
Hoe zou jij het vinden om s'ochtends naar school te gaan en er liggen 2 mannen voor je huis in de bosjes te ''slapen'' :lol:

En omdat Nederland van ons allemaal is zijn er regels gemaakt zodat de orde gehandhaaft blijft. Regels en wetten zijn zo gek nog niet.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

22-08-2005 17:44

Als je vist met drie hengels waar het niet mag en je hebt een grote visacte, dan wordt je alleen bekeurd voor het vissen zonder juiste vergunning. Dit scheelt ongeveer de helft van de prent.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2005 23:29

ene is eur 55 het andere ook
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

23-08-2005 00:34

wat ik de grootste onzin vind is dat je een bekeuring kunt krijgen voor slapen langs de o zo geloefde waterkant. Nederland is van ons allemaal toch? waarom zou je dan niet mogen slapen? grootse onzin lijkt me


In Scandinavie mag je (bijna) overal je tent opzetten. Da's pas goed geregeld. Als het daar kan moet het hier ook kunnen. Alhoewel de mensen daar wat netter met de natuur omgaan.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2005 08:20

Iwan,

Verhuizen dan zeker?

Wel muggenolie mee he?


Maar serieus: in principe is ook in Nederland van alles mogelijk. Ja ook plaatsen tenten.

Zoals je in de WOR kan lezen is er een ontheffing te verkrijgen. Daarnaast kan de burgemeester als hoofd politie opdracht geven wel of niet (extra) te controleren.

Goede verstandhouding HSV met gemeente is dan essentieel.
Zal wel weer afgezaagd klinken maar daar kan ook jij iets aan/mee doen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-08-2005 18:43

Dus oplossing is n burgemeester die karpervisser is ???

Meteen mezelf ff opgeven hier :P