3 hengels

Plaats reactie
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

11-08-2005 13:18

Ik vis zelf vrijveel op plekken waar je niet mag nachtvissen of ik vis tussen huizen en daar is de pieper weer verboden. Maar ik hou mij steel en veroorzaak geen overlast. Heb hier ook nog nooit een boete voor gekregen oid.

Ik vis graag met 3 hengels en dan zit me maat ook met 3 hengels. Samen 6. Als we worden gepakt zit hij of ik met 4 en de boete is sam sam.... je moet er ook wel een beetje slim mee omgaan natuurlijk!
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

11-08-2005 14:36

Kijk als ik dat nou had geweten... misschien kan dat nog in een bezwaarschrift...
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-08-2005 15:00

Marck de Jongh schreef:Vanochtend aan het einde van een 2-daagse sessie met 3 hengels, werden we dan ook gecontroleerd! €55, vanwege het in hebben liggen van de 3e hengel.



Is toch duidelijk. Je doet iets wat niet mag, en dat weet je maar al te goed.
Dan kan je nog zo'n opgeruimde stek hebben en met onthaakmat vissen of zonder weerhaak enz.
Je bent gewoon in overtreding.
Simpel toch?

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

11-08-2005 15:39

Hoi Luuk,

Even duidelijk: Ik ben me er volledig van bewust dat ik fout zat, en zal de boete dan ook gewoon betalen. Op het moment dat ik mijn 3e hengel in het water leg, weet ik dat ik het risico loop een boete van €55 te moeten betalen, en dit risico heb ik express en bewust genomen, omdat het opwoog tegen de meerdere vangsten. Ik zeg dus niet dat ik die boete onterecht heb gekregen! Ik wil alleen duidelijk maken dat de politie meer zou moeten controleren, en niet alleen op het in gebruik hebben van de 3e of zelfs 4e hengel, maar dan ook op het gebruik van een enkele haak, het achterlaten van rotzooi, enz enz.

Mvg, Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-08-2005 16:08

Marck,

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het belachelijk vond dat je een boete hebt gekregen omdat je met onthaakmat enz enz...

Is duidelijk nu...

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-08-2005 16:14

Marck, als jij en anderen graag met 3 hengels willen vissen is er maar één manier om dat legaal te maken.
Verzoek daaromtrent (liefst met zoveel mogelijk karpervissers) indienen bij de visrechthebbende (de HSV) en daarin vragen om dit mogelijk te willen maken. De HSV hoeft (mits hun leden daar ook in mee kunnen gaan) slechts een brief te schrijven en voorzover natuur- of belangen van beroepsvissers zich daartegen niet verzetten wordt dit normaal gesproken altijd ingewilligd. De HSV moet een bepaalde prijs gaan vragen voor een driehengelvergunning en kan die vergunningen alleen genummerd en voorzien van een stempel van de Kamer voor de Binnenvisserij uit gaan geven.
Zelf heb je dan daarnaast ook een Grote Visakte nodig, of dit zo zal blijven is nog de vraag gezien de op handen zijnde wijzigingen in de Visserijwet (nodig o.a. i.v.m. de fusie NVVS-OVB en een wijziging t.a.v. de huidige Sportvisakte.

Nogmaals wil ik er hier op wijzen dat zodra er een landelijke centrale registratie is gerealiseerd herhaaldelijke of grove overtredingen kunnen leiden tot intrekking van de vergunning en dat deze personen, in tegenstelling tot nu toe, dan ook geen lid van een andere HSV meer kunnen worden voor een bepaalde tijd of voorgoed.

Dit is geen 'gelul in de ruimte' maar zal over enige jaren een feit worden...
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

11-08-2005 16:56

En kijk, zo wil ik het horen! Dat registratiesysteem moet maar snel komen! Klinkt misschien dom dat ik dit zeg, maar zo kunnen de echte overtreders eindelijk eens gepakt worden. Ik zie mezelf niet als overtreder, omdat ik het slechts enkele malen per jaar doe, en niet altijd! Maar bedankt voor de tip Aart, ik zal er eens over bellen met de HSV! Het gaat om een karperput waar ik veel vis, en aangezien daar geen beroepsvisserij plaatsvind, en het langs de snelweg ligt, lijkt het me vrij logisch dat dit verzoek ingewilligd word!

MVG, Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-08-2005 18:16

Marck, dat landelijke registratiesysteem zal z'n tijd nodig hebben helaas. Is een hels karwei daar alle ca. 1000 HSV-en hiervoor hun ledengegevens moeten aanleveren, of zelf of via de federatie waar ze bij aangesloten zijn en dit dan op een bepaalde wijze verwerkt moet worden. Daarbij komt nog het probleem dat er aanzienlijk meer Sportvisakten verkocht worden dan er leden bij de HSV-en staan geregistreerd, ook daarop moet dus t.z.t. nog actie ondernomen worden. Het klinkt wellicht allemaal simpel maar dat is het beslist niet bij dergelijke aantallen.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

11-08-2005 18:44

Het klinkt alleen al lastig om al die gegevens te verzamelen! En dan moet je inderdaad nog een heel systeem maken van controle en toetsing enz! Daar gaat veel tijd in zitten! Maar ik hoop dat het komt, dat is wel beter...
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

12-08-2005 01:27

Ik vind een 3de hengels vaak ook heerlijk het vergroot de vangkansten....
Maar helaas mag het niet overal en dat ze er op controleren is heel normaal...
Maar zo lang er van die karpervissers zijn die met 3 hengels vissen en er niet mee kunnen zal het nog steeds verboden worden......
Helaas.......
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2005 03:00

Grappig eigenlijk hoe de meeste mensen hier denken dat die derde hengel veel meer vis opleverd. Natuurlijk zijn er situatie waarin ie de moeite waard is, maar sinds ik er mee gestopt ben ben ik op de meeste plekken alleen maar meer gaan vangen en ik mis mijn derde hengel dan ook totaal niet meer.
Sinds ik nog maar twee hengels gebruik ben ik veel allerter gaan vissen, ook overweg ik de stekken veel zorgvuldiger en waar ik met drie hengels meestal alles op één hengel ving krijg ik nu op een groeiend aantal plekken ook de tweede stok aan de praat, soms zelfs harder dan die eerste.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

12-08-2005 11:41

Tjsah het is maar hoe je het bekijkt. De sessie waar ik de boete kreeg, heb ik op alle hengels 2 vissen gevangen...dus ik vond het uiteindelijk wel het risico waard. Maar zoals Steef ook al zegt, zolang er mensen zijn die niet *echt* vissen met 3 hengels, moet er gecontroleerd blijven worden, en zo lopen wij dan wel *helaas* het risico om een boete te krijgen. Maar dat risico nemen we ook zelf dus daar ben je zelf verantwoordelijk voor toch?
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-08-2005 12:10

Het is allemaal wel leuk dat 3e hengel vissen, maar als het op heel veel plaatsen legaal wordt, duurt het echt niet lang meer voordat er een 4e hengel geheuren gaat komen....
Waat ligt de grens mannen??

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-08-2005 12:35

Marck de Jongh schreef:Even een update:

Vanochtend aan het einde van een 2-daagse sessie met 3 hengels, werden we dan ook gecontroleerd! €55, vanwege het in hebben liggen van de 3e hengel. Volgens de controleurs(een aardige en een norse man) werden we zo nog gematst... (het is maar wat je matsen noemt, maar goed) Onze stek is helemaal schoon, geen vuiltje te vinden(behalve de vuilniszak, maar die nemen we mee) er is geen bier te vinden, geen peukeresten en al zeker geen resten van drugs zoals op sommige stekken! Vervolgens vist er iemand met 5 hengels, gooit overal zijn rotsooi neer, die wij soms ook nog is op ruimen, en die krijgt geen boete... en kijk, dat vind ik wel oneerlijk! Ik heb het beste voor met de natuur, en vind de controles goed, maar niet goed genoeg! Ik vind dat er niet alleen maar gekeken moet worden naar het feit dat je een 3e hengel erin hebt liggen, maar ook hoe je vist, of je zorgt voor (geluids)overlast, enz! Ik vis met alle hengels hetzelfde, allemaal weerhaakloos, en met lijnen die zo visvriendelijk mogelijk zijn! Ik gebruik een onthaakmat, maak mijn handen nat voor ik de vis pak/verzorg, en sleur de vis niet binnen, maar dril de vis, en laat deze gaan als hij gaan wil! En de mensen die dat niet doen krijgen geen boete? Daar kan ik niet bij...

Groeten, een arme student :x alias Marck


Ik rij 150 km per uur waar je maar 100 mag,ik kan beter rijden als Jan met de pet die maar eens in de week meer als 10 km aan een stuk rijd,ik rij 100.000 km per jaar en heb nog nooit een ongeluk gehad,ik rij in een auto die met gemak 250km per uur kan en dan nog controleerbaar is.
Ik vind dat ze met een snelheids controle daar ook maar eens onderscheid in moeten maken,want ik kreeg een boete en de buurman reed vorige week op dezelfde weg ook 150 km maar is niet gecontroleerd en dus ook geen boete.

Lees dit eens Marck e dan nog eens je eiegen stuk,je vind dat stukje van mij belachelijk maar als je heel eerlijk bent wat vind je van je eiegen betoog?

Oja ik ben niet roomser als de paus,ook ik vis wel eens illegaal,alleen als ik daar een boete voor krijg lig ik niet te zeuren en accepteer ik dat ding.

Marck val jouw niet aan hoor want jij accepteerd ook je boete maar het is meer in het algemeen voor dat geneuzel dat er onderscheid gemaakt moet worden,er hoeft geen onderscheid gemaakt te worden,sommige regels zulllen wat verbeterd moeten worden en aan die zullen alle zich moeten houden.
Dit zal nooit maar dan ook nooit gebeuren daar er altijd wel iemand is die het niet eens is me de wet.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

12-08-2005 14:27

Ik ben voor 3 hengels , en wel hierom:

1 hengel onder de eigen kant
2 hengel in de midden
3 hengel aan de overkant

4 goed voor de winkelier

en nou nooit meer zeuren kindertjes.

gr harnold
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

12-08-2005 14:38

Harnold,

1 aan de eigen kant, 2 in het midden en 3 aan de overkant, dat zijn er toch 6 in totaal? :lol:

Rare lui die Drent'n...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

12-08-2005 14:49

Fout Mark,

1 en 2 is 3 en 3 x 3 = 9

Wel goed opgelet op school Mark?

Raar volk daar beneden de rivieren.

gr Rekenmeester Kikkert
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-08-2005 14:50

je bent me net voor Mark. hahaha
Ik zag het ook staan.
Bij mij ook geregeld 4 hengels hoor... Maar dan inclusief vriendin!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

12-08-2005 15:07

Luuk, dus jij kan ook al niet tellen.

Ennuh , loop niet te heulen met die viking , ik bedoel noorman.

gr Harnold
peter andrae

12-08-2005 16:27

:o Dus als je het enkele keren per jaar doet is het wel geoorloofd,wat een kul zeg waarvoor vis je met 3 hengels omdat je meer wilt vangen toch of sla ik de plank nou mis,denk het niet.

Jullie kunnen met allerlei excuusje,s komen maar sorry hoor je bent dan echt fout bezig en draagt zeker geen steentje bij aan het vissen,er zijn in Nederland wateren waar je met 3 hengels mag vissen okay daar staat een bedrag tegenover maar 2x een bekeuring voor 3 hengels ben je net zoveel kwijt als de vergunning kost.

Als je nou met 3 hengels wilt vissen dan zou ik als ik jullie was mij wat beter organiseren inplaats van dingen te verzinnen om het goed te lullen.

straks janken als er een verbod komt dan laten jullie je wel horen,of ondergaan jullie dit dan stilzwijgend.

112 euro voor een 5 tal wateren :wink:.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-08-2005 18:00

3 hengels is voor peppies. :lol:

Als je ze met 2 hengels niet kan vangen lukt het met 3 ook niet.

Ik ben roomser dan de paus, ik heb maar 2 hengels.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-08-2005 18:10

Wat mij soms werkelijk verbaast, is dat er nog steeds mensen zijn die
denken dat een 3de hengel altijd meer kansen opleverd. Oke, misschien
op groot water zodat je een groter oppervlak kan afvissen, maar op klei-
nere wateren is die 3de hengel vaak alleen maar nadelig. Denk aan: Lijn
dressuur. Hoe minder lijnen in het water op dergelijke wateren, hoe meer
de kans toeneemt op een aanbeet.
Niet dat ik nooit met 3 hengels vis, maar dan wil ik die derde stok wel zo
optimaal mogelijk gebruiken; zowel vistechnisch als tactisch. Anders heeft
een derde stok niet zoveel nut...

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

12-08-2005 19:59

[quote="Wil Jeurninck"][quote="Marck de Jongh"]

Lees dit eens Marck e dan nog eens je eiegen stuk,je vind dat stukje van mij belachelijk maar als je heel eerlijk bent wat vind je van je eiegen betoog?

Ik vind dat niet belachelijk! Sterker nog ik vind dat er onderscheid gemaakt moet gaan worden tussen mensen die kunnen rijden niet ;) en die kunne vissen en niet! Maar dat zal moeilijk gaan helaas:(

MVG en tight lines,

Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-08-2005 20:55

Marck, de visserijwet geldt voor iedereen dus ook voor jou. En jouw eigen mening doet daarbij niets ter zake.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

12-08-2005 21:06

Ik ook 1 maal dit jaar een boete voor een 3de hengel en er 2 keer onderuit geluld van ben maar de enigste hier bla bla bla enn een stuk of 4 keer goed opletten en snel binnen draaien. :lol: :lol: :lol:

groeten joris