Kon wel janken --- Zo moet het dus zeker niet !!!!

Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

01-08-2005 20:29

jaimy dijkhuizen schreef:maarja nu heb je die vissen overgezet naar groter water die bek zou lijkt mij nooit meer de ouwe worden toch??? of zit ik verkeerd maarja het kan in iedergeval hopelijk een beetje helen. maar bij die van dennis die mist bijna heel ze onder lip/kaak


Ik heb die vissen overgezet naar een groter open water,de reden voor mij was ze zaten op een kleine put waar ze blijkbaar veel te vaak zijn en werden gevangen.
Nu word de kans héél klein dat deze viskes ooit nog gehaakt worden, dat hadden ze in mijn oogjes wel verdient :wink:
Genezen doen die bekken nooit meer !
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Oscar de Waard
Berichten: 59
Lid geworden op: 26-07-2005 18:34
Contacteer:

01-08-2005 20:35

Ik kan ook zo'n water waar allemaal van die papegaaibekkarpers zwemmen gewoon te zielig voor woorden.
In belgie vossem tervuren een betaal water ik zal er nooit naar toe gaan als ik jullie was.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

02-08-2005 18:57

Goed initiatief Ruud,
Echt niet normaal man wat die vissen er uit zien!!!
Je weet hoe de meeste er over denken he , wat betreft vis overzetten maar mijn zegen heb je kerel :wink:
Ik zou zelfs nog een aantal keer terugkeren naar hetzelfde water en kijken of er dan nog meer van die stakkers gelandt willen worden,en die dan ook hun vrijheid terug geven in dat andere water!!!

En wat dat filmpje betreft:Dood zijn ze miss. wel beter af ook,echt abnormaal gewoon :evil:


mvg....
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

12-08-2005 00:53

ik krijg er de rillingen van als ik vissen zie die zo toegetakeld zijn.
Zo is er een water bij ons in de buurt waar het vol zit met de kleine karper, elke gek kan er een vis vangen maar ermee omgaan is een ander ding. Karpers van 40 cm aan de lijn optillen, het water in schoppen enz. Zo heb ik in dit water 1 keer gevist waarbij ik dit allemaal heb gezien en een vis had gevangen zonder ogen en kieuwdeksels. En elke vis had een misvormde bek, na een paar vissen ben ik weg gegaan.

Maar ook zo een speciale vis voor mij, het was de 2e vis van een ander water voor mij, de eerste keer dat ik hem ving schrok ik van zijn bek. Een papegaaiebek en een snee van 1,5 cm aan 1 kant.
Deze vis heb ik 11 keer gevangen op 3 verschillende wateren, ik had hem eens op een middag gevangen en nog geen uur erna had iemand anders hem gevangen maar hoe hij er toch mee omging, het was verschrikkelijk en dat heb ik laten merken ook.
Nu is deze vis al een tijdje overleden, Ik kwam van de sportschool terug en ging kijken bij iemand die zat te vissen, ik hoorde van hem dat er een vis dood was, hij vertelde dat die vis door 2 mannen een paar dagen ervoor was gevangen, hij had gezien dat ze kilo's boilies aan het voeren waren op die vijver die al overvoerd is en daarna hadden ze die vis aan de haak, ze hebben hem heel lang eraan laten hangen, de haak er niet uit krijgen en lopen trekken aan die haak en de vis meerdere keren op de stenen hebben laten vallen.

Hij vertelde het formaat van de vis, dus ik kreeg al twijfels van het zal toch niet. Ik ga in die hoek kijken, maar zijn kop lag onder het vuil, toen ik die vis onder het vuil uithaalde en hem goed bekeek kreeg ik helemaal de rillingen en zag dat hij het was. :(

Dan snap ik niet dat die mensen met een lach op de foto kunnen met een vis die het niet meer in zich heeft om er nog jaren rond te zwemmen.
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

13-08-2005 07:01

wat een awschuwelijke foto is dat. helaas ben ik dit soort bekkies (wel in mindere mate) tegengekomen op mijn eigen thuiswater. een bekend sierwatertje met veel grote karpers. omdat het algemeen bekend is dat er veel grote karpers zitten, komen er natuurlijk veel vissers om er een hengeltje uit te gooien. veel van die vissers zijn jochies van tussen de 12 en 16. nou wil ik niet zeggen dat ze allemaal slecht omgaan met vissen, maar soms zie je gewoon acties waarvan je denkt: is dat nou nodig? zomaar even een paar voorbeelden:
- vissen met zo weinig vislijn op je molen, dat de vis bij een redelijke run de lijn van je molen trekt.
- een landingsnet gebruiken dat bedoeld is voor witvis(brasem past er misschien net in)
- de karper niet laag boven de grond houden tijdens fotoshoot, het teruglopen etc
- niet dicht op je hengels zitten ( ze lopen gerust naar de overkant als een vriendje van hun een karper eraan heeft zitten)
- allemaal rotzooi achterlaten na het vissen
- geluidsoverlast

zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. ik denk dat er misschien meer aandacht besteed moet worden aan de jeugd. als ze op jonge leeftijd geleerd wordt hoe je om moet gaan met vissen, en viswater, dat er al veel schade beperkt kan worden. nou wil ik hier natuurlijk niet beweren dat ieder (jeugdige)visser zich misdraagt. maar als je al 1 van de 10 'aso's' bereikt, dan is dat al een progressie

en jullie hadden het op de vorige paginas over het afmaken van de vis als hij er zo erg aan toe is. hoe doe je dat dan? (niet dat ik het van plan ben, want ook al is een karper zo toegetakeld, dan zou ik de lef niet hebben om hem af te maken)
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

13-08-2005 12:52

Brian

Het afmaken van karper heb ik jaren geleden iemand zien doen, hij deed dat als volgt:
Een zware pijp op de kop slaan,blijkbaar als je hem goed raakt dan is ie op slag dood :-?
Alleen dat ging bij hem dus nie zoals hij zij vis spartelde flink na, tijdens het spartelen ging de vis in een vuilniszak :o
Dit is overigens al een goeie 10 jaar terug dat het gebeurt is.
Ik moet er niet aan denken maar die kerel die nam hem mee om op te eten.

gr Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

13-08-2005 13:04

Ruud

Nou, ik weet het niet hoor, maar een karper is toch niet te vreten? Als je een snoekbaars eet, dat kan ik wel begrijpen. Heb me laten vertellen dat dat de beste smakende zoetwatervis van ons land is. Forel en zalm hebben we hier niet, of misschien weinig, dus die tellen we niet mee.

Maar ik neem aan dat niet iedere karpervisser zo een stalen buis bij zich heeft. Beetje zonde om het met je zaklamp te doen

:D
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

13-08-2005 13:31

Ik vind zoiezo zonde van de karper om hem af te maken, en idd ik heb me ook laten vertellen dat karper niet smaakt.
Maar voor sommige mensen zou het een delicatesse zijn :o
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-08-2005 13:53

Karper werd gekweekt als consumptievis. Hoe haalden ze het in hun hoofd. :D

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2005 22:22

Alleen al in Duitsland wordt al meer dan 10 miljoen kg karper gekweekt per jaar als consumptievis...
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

13-08-2005 23:57

Aart Lokhorst schreef:Alleen al in Duitsland wordt al meer dan 10 miljoen kg karper gekweekt per jaar als consumptievis...


Wouw dat zijn idd heel wat kilotjes :o
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-08-2005 00:34

Ruud, feitelijk bestaat er natuurlijk ook geen enkel verschil tussen het kweken van paling of karper of het fokken van kippen of varkens etc. bedoeld voor consumptie.
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

14-08-2005 00:53

Ruud de gouw schreef:
jaimy dijkhuizen schreef:maarja nu heb je die vissen overgezet naar groter water die bek zou lijkt mij nooit meer de ouwe worden toch??? of zit ik verkeerd maarja het kan in iedergeval hopelijk een beetje helen. maar bij die van dennis die mist bijna heel ze onder lip/kaak


Ik heb die vissen overgezet naar een groter open water,de reden voor mij was ze zaten op een kleine put waar ze blijkbaar veel te vaak zijn en werden gevangen.
Nu word de kans héél klein dat deze viskes ooit nog gehaakt worden, dat hadden ze in mijn oogjes wel verdient :wink:
Genezen doen die bekken nooit meer !


Je hebt er goed aangedaan vind ik,wat een vreslijk gezicht is het,krijg er kippenvel van als ik die foto's zie......
veel runs toegewenst....
Gebruikersavatar
pascal huijnen
Berichten: 71
Lid geworden op: 04-07-2005 23:26
Locatie: Den Helder
Contacteer:

14-08-2005 02:25

De "karperplaag" in Australie komt ook uit zoiets voort, de Engelsen hebben ze meegenomen, samen met konijnen om daar te kweken voor consumptie, en kijk nu hoe snel deze diersoorten zich hebben verspreid door Australie.
erwin morren
Berichten: 81
Lid geworden op: 08-06-2005 14:34
Locatie: nijkerk

18-08-2005 23:37

Ruud,

Jeeee!!
Dat is echt mis!

Ik had het ook op vakantie in belgié.
Ik schrok me kapot!!
Ik lande een prachtige schub karper,zo mooi!!
En ik leg hem op de onthaak mat :o
De kieuw was afgebroken van de kaak een gat zo groot!!
Echt zonde.
Maar het is met heel veel vissen zo de bek aan gort!

Het lijkt wel of ze de vis afdrille oke hij is moe slip dicht takelen!
Kan toch niet..

maar wat verander je er aan jammer dat ik geen foto's heb om te laten zien..

mvg...erwin
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

21-08-2005 01:01

Ik had nog verschrikkelijke foto's gezien van een vis met een misvormde kop. bij visdagen 2005, en dan 21/22 mei.

http://members.home.nl/markkroon/index.htm
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

05-10-2005 01:06

Afbeelding


Mvg...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-10-2005 06:44

Goeie reclame voor onze sport mannen.

Als we "te veel" van dit soort foto's plaatsen geef je de groenen wel lekker munitie om mee te schieten.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-10-2005 08:59

Ik kan wel janken van binnen als ik die vissen zo zie.

Dit is echt weer ene moment waarbij ik mezelf afvraag waarom ik nou eigenlijk vis.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-10-2005 11:22

Foto is al wat jaartjes oud maar ook met de baarddraad in de bek ziet de vis er gezond uit de bek was helemaal uitgescheurd en ook helemaal hersteld.

.

Afbeelding
Vissen is een hobby, geen religie!
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

17-10-2005 19:23

triest zeg al die bekken, degene die zulke dingen op zijn geweten heeft moeten ze ook ff een haak in zijn bek prikken en dan ook ff sleuren tot zijn bek er zo uit ziet misschien dat ze het dan eens leren
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

17-10-2005 19:32

Wij dragen hier aan bij hoor.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

17-10-2005 19:54

daar heb je helemaal gelijk in, aad!
elke keer als zo'n vis een haak in zijn bek krijgt vormt er zich een wondje(en ook bij weerhaakloos) en dat geneesd langzaam maar bij dit soort gevallen heeft het er gewoon mee te maken dat zo'n vis vaak gehaakt word! en dan krijgt het geen of weinig tijd om te genezen en dan sterft het af.
tuurlijk is het zo dat grote haken meer schaden aanrichten, maar elke keer als we een vis haken beschadig je ook wat! en daar doen we allemaal aan mee.

grtz
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-10-2005 22:50

Afbeelding
Afbeelding
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-10-2005 23:03

Bij deze wil ik graag alle HUFTERS bedanken die direkt en indirekt meewerken aan het VERMINKEN van karpers zoals bovenstaande !!!!

Deze vis is helaas geen uitzondering(zie eerder geplaatste foto)op een (te) bekend Amsterdams water.

Helaas trekt deze plas de meest GROTE en ACHTERLIJKE imbecielen die ons karperwereldje kent.
Mensen die willens en wetens BLIJVEN vissen tegen obstakels waarbij de kans op verspelen bijna 100% is !
Maar goed,gewoon een nieuw onderlijntje en loodje en wie weet heb je bij de volgende meer geluk..... :evil:

Even wat voorbeelden van wat er zich op dat water afspeelt:

Mensen die 200 tot 500 meter uitroeien om vervolgens te vissen tegen betonnen paaltjes met daarachter open water.

Mensen die op korte afstand tegen betonnen schoeiingen vissen waar de vissen onderdoor kunnen zwemmen en waarbij het grootste deel wordt verspeeld tijdens het grootste deel van het jaar)waarin de vissen op hun sterkst zijn.

Mensen die bovenstaande martel en moordpartijen uitvoeren mbv gevlochten lijnen waarmee je een NZH bus kunt slepen en soms zelfs stalen lijnen :evil: :o
Wel eens voorgesteld wat voor vreselijke snijwonden dat teweeg kan brengen op de flank van een vis.

Even wat voorbeeldjes van kortegeleden en gisteren.

Een paar jongens vissen op een bekende ``verspeelstek`` en krijgen zo´n 70 runs.
Alleen jammer dat ze er nog geen 10 op de kant krijgen......

Gisteren zie ik een of andere INBECIEL zijn lijn)en minimaal 500 tot 600 meter uitroeien tege obstakels aan :o

Ook `leuk`om te zien overigens dat iemand gisteren een snoek van om en nabij 100 cm te pletter laat vallen op de bodem van de boot tijdens het fotograferen.
Eenmaal raden hoe het met snoekemans is afgelopen... :cry:

Met hoofdschuddende groet,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !