2 Hengels onder 15? ik snap het niet meer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

24-07-2005 11:02

ik snap niks vvan die tabbeletjes op al die sites met wat voor vergunning of acte je nodig hebt. ik wil bij tuindorp gaan vissen maar ben 16. maar als ik nou mn buurjongetje van 13 meeneem, en zeg dat hij met mijn 2 hengels vist, kan de politie je niks maken want hij is jonger dan 15. maar heeft hij dan een acte of vergunning nodig? ik snap er niks meer van, openbaar vaarwater, gesloten vaarwater, binnenwater? het is gewoon een vijver in de stad.
Second Place, First Loser
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

24-07-2005 11:20

Ik snapte er toen ik begin inderdaad ook weinig het is ook niet altijd even duidelijk.

Maar wat je buurjongen betreft heeft hij als hij gaat vissen met 2 hengels een vergunning en sporvisakte nodig. Hij heeft namelijk alleen geen sportvisakte nodig(onder de 15) als hij met 1 hengel vist met de aangewezen aansoorten in openbare vaarwateren. Ga je met 2 hengels vissen dan dan heb je altijd een sportvisakte EN een vergunning nodig ongeacht waar je vist; openbaar vaarwater, gesloten vaarwater of binnenwater. Stel dat die buurjongen nou alleen met 1 hengel gaat vissen dan heeft hij alleen een vergunning nodig voor die vijver.

Hoop dat je hier wat aan hebt,
Henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2005 12:19

Héél goed Henny.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-07-2005 20:31

Hoi Jurg,
Zie dat je in Hengelo woont, dus als je de tuindorpvijver hier bedoeld ligt het iets ingewikkelder dan Henny zegt.
Door een erg kinderachtig spel van gemeente en omwonenden is er bij de tuindorpvijver een vrij uitzonderlijke situatie ontstaan. Je mag er vissen vanaf 14, maar op de bordjes rond de vijver staat geen artikelnummer. In de praktijk betekend dit dat de politie je alleen kan wegsturen, je krijgt er dus geen bekeuring voor. Ik hoor ook al een tijdje van jongens die daar vissen dat er vrijwel nooit meer iemand wordt weggestuurd. Het beste kan je van 's morgens heel vroeg (uur of vijf) tot een uur of 9 à 10 zitten, dan is de kans dat je politie op bezoek krijgt heel klein. Één ding: Het is daar moeilijk, maar probeer je te verstoppen en zet je optonics heeeeel zacht of liever nog niet aan!

Wat die vergunningen betreft, openbaar vaarwater is water waar de beroepsscheepvaart regelmatig gebruik van maakt, het twentekanaal bijvoorbeeld. Al het andere water is geen openbaar vaarwater. Als je niet in openbaar vaarwater vist heb je altijd een vergunning nodig, als je ouder dan 15 bent ook een sportvisacte. Als je met twee hengels en/of met kunstaas of dood aas vist heb je ALTIJD een akte en vergunning nodig.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie