Het gevoel van.....

Plaats reactie
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

19-07-2005 20:29

Dag mensen,

Aangezien wij hier in Koffietafel Praat zitten d8 ik , laat ik eens een leuk verhaaltje vertellen over mijn gevoel van karpervissen... Het is echt tijden geleden dat ik gevist heb en daar voel ik me niet goed bij... Nu werk ik 40 uur per week (als vakantiewerk), maar het geld heb ik niet echt nodig.. Het is meer om gewoon extra centen te hebben voor als ik strax aan mijn studie begin... Toch mis ik het heel erg...

Een tijd geleden heb ik weer eens gevist.. Prachtig, van het spullen pakken kreeg ik al een fijn gevoel.. Vissen is voor mij niet alleen een vis vangen of mijn hengels ingooien, het is 1 geheel... Als ik aankom begin ik ALTIJD als eerst met mijn hengels, die moeten perfect staan.. Ik hang altijd de slingers gelijk (ook de handvaten!), ik hang altijd de swingers op dezelfde hoogte (tenzij dit door omstandigheden echt niet mogelijk is), ik kijk er altijd naar als ik niets te doen heb.. Mijn ovaal moet mooi staan, het zaakje moet zijn opgeruimd en dan kan het genieten verder gaan... Heerlijk tijden lang dom niets doen... Lekker nadenken over dingen die niets met het dagelijks leven te maken hebben...

Het forum is voor mij een goede aansporing geweest om weer eens na te denken over het karpervissen en ik heb er echt weer zin in.. Het was nu eenmaal op de achtergrond gekomen door het schooljaar (examenjaar Atheneum) en nu heb ik er weer zin in.. Nog 1,5 week te gaan...

Maar om weer terug te komen op de het nachtje zitten een tijd terug, het was echt een heerlijk gevoel... Toen ik een run kreeg schrok ik me voor het eerst sinds tijden weer eens kapot. Het was een volle fluiter en ik heb eerst 2 a 3 seconden naar mijn hengel staan kijken, ik vond het prachtig en durfde eigenlijk niet eens aan te slaan.... Toch maar gedaan en een vis van 27 pond was het resultaat... Heerlijk....

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die van dit soort apparte dingen hebben bij het vissen? Zijn er meer mensen die speciaal op 'details' letten (zoals bij mij bijv. alle perfect moet staan)?
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

19-07-2005 20:46

dan ben je niet de enige!
Bij mij moet het als een huis staan en logies(niet dat me lijnen een scherpe bocht maken dat doe ik voor betere loop van de run).

ik heb kogelgewicht van me swinger altijd gelijk hangen en op een zelfde hoogte( iets boven horizontaal ). als er al maar een moddervlekje op me set zit dan zit ik al te poetsen :oops: .

en dan begin ik met de rest van de spullen. Me viskar in het zicht maar niet zo opvallend(begrijpen jullie het nog? :) ) en dan hang ik altijd aan me viskar de vuilniszak voor alle afval.

Ik moet voor mezelf gewoon geordend vissen anders ga ik me er kapot aan ergen! dus alles netjes zodat ik het makkelijk kan vinden en staat ook netter.

Gelukkig is me vismaat ook zo pietje precies want anders zou die aan mij ook zo kapot ergeren :lol:

Ik heb ook altijd me verkijker bij de hand om is soms ff te koekeloeren aan overkant of als ik iets naar mijn gevoel interessants zie.
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

19-07-2005 20:57

Als ik aankom begin ik ALTIJD als eerst met mijn hengels, die moeten perfect staan.. Ik hang altijd de slingers gelijk (ook de handvaten!), ik hang altijd de swingers op dezelfde hoogte (tenzij dit door omstandigheden echt niet mogelijk is), ik kijk er altijd naar als ik niets te doen heb.. Mijn ovaal moet mooi staan


Stel je voor dat er een karper boven het oppervlak uitkijkt en jouw spullen ziet staan en denkt: zijn linkerswinger hangt niet gelijk met de rechter.. zijn aas laat ik maar liggen:D:P
( grapje )
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

19-07-2005 20:58

het oog wil ook wat he!!!!!!1 :lol:
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

19-07-2005 21:04

Rick Van Derks schreef:Stel je voor dat er een karper boven het oppervlak uitkijkt en jouw spullen ziet staan en denkt: zijn linkerswinger hangt niet gelijk met de rechter.. zijn aas laat ik maar liggen:D:P
( grapje )


Denk dat 'het gevoel van....' genoeg zegt hier over.. Tis gewoon een gevoel, op die manier voelt het stukken beter en het geeft ook een goed gevoel om alles recht te hebben staan
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

19-07-2005 21:30

Ik ben ook wel van orde en netheid, ik chaos kan ik niet vissen, zijn misschien allemaal kleine dingetjes, maar uiteindelijk doet dat het hem wel.

met inwerpen ben ik ook heel nauwkeurig, hij zal en moet precies op de plek komen waar ik heen gooi.

Maar het uiteindelijke karpervissen draait om meer natuurlijk, gewoon het opgaan in de natuur en heerlijk kunnen zitten.

Ik ken genoeg stekken waar je veel vangt, alleen als ik me er niet "thuis" voel ga ik er nooit van mijn leven zitten. Dat is dan misschien ook weer een apart iets.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

19-07-2005 21:48

Bij mij gaat het vissen eigenlijk helemaal niet echt om de vissen die ik vang.. Indirect gaat het allemaal om dat gevoel dan lekker aan de waterkant zitten, je spulletjes opzetten.. Allerlei van dat soort dingen.. Tuurlijk, elke 'joekel' die ik vang verdubbelt dat gevoel nog eens....
Plaats reactie