Onbegrijpelijk......

Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

13-07-2005 03:32

@Gerrit

Zo zal het waarschijnlijk gegaan zijn ja, germ die oude stakker :cry:

Zeke rnie een arme oude stakker had ie maar batterijen moeten kopen ipv voer
Lage k*tstreek, erop ramme is dan nog het enige redmiddel :D :D en zoals faber al aangaf als ie ligt ff die bankstick ergens anders inporre en kijke of er nog beweging inzit.

Goed opgelost mijn zoon :P

Nee is natuurlijk kolder maar begrijp je frustratie zeker wel ja.
Ik denk dat ik pas weet wat ik doe als ik in zo'n situatie kom en daar heb ik nog geen ervaring mee.
Zal het zeker oplossen als het zich voordoet, want het slaat uiteraard nergens op :-?
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

13-07-2005 07:32

Had het laatst ook een keer bij ons op de plas. Die lullo kwam 10 meter naast me zitten en moest zijn lijn ook over die van mij gooien... Geprobeerd hem uit te leggen dat dit nooit de bedoeling kan zijn. Hij vond dat het prima kon en ik moest me niet druk maken.

Om problemen te voorkomen ben ik toen maar ergens anders gaan vissen. Als een paar maten van me langs waren gekomen (wat ze dus regelmatig doen), dan had'tie waarschijnlijk een poosje uit een slangetje moeten eten.. (Voor het gedrag van mijn vrienden ben ik niet aansprakelijk, dus ik heb hem maar een gunst gedaan door weg te gaan).

... Martin

PS
Misschien leest deze persoon uit Leiden met zn metalenbootje met kap het wel... loo#$#ser! Ja, ik ben WEL een sportieve visser.

Oh, wat kan ik hier kwaad om worden zeg, als ik er weer aan denk!
Willem Barnas

13-07-2005 09:16

Ach jongens,

Wat is het toch allemaal vreselijk gesteld met het karpervissen in Nederland... En wat kunnen we met z'n allen toch lekker roomser schrijven dan de paus en och och och, wat moeten we toch een respect hebben voor de oude mens, ook al verpest die je hele sessie, humeur, stek, luistert hij niet, reageert niet, begint te meppen, gaat verder met meppen...

Vooral rustig blijven en altijd in je achterhoofd houden dat als jij je niet inhoudt, het karpervissen bedreigt wordt met totale regulering á la van Mesdag-norm...

Kom op zeg, al die mensen die hier in deze topic mooi zitten te doen en vooral het beste voor hadden gehouden met de oude man op snorfiets, die liegen vierkant uit hun nekje. Niemand gaat mij wijsmaken dat hij/zij rustig en vrolijk was gebleven, maar die stoere praatjes van een Drennan pult en een 80-grammer, dat geloof ik dan ook weer niet en trouwens, dan moet je wel erg goed kunnen schieten om met zo'n lood iemand van dichtbij het leven uit te janken.

Al dat gelul over normen en waarden en al die mooidoenerij en dat heilige gezweef volgens de KSN-religie (ik ben ook lid hoor, rustig maar), de HSV-waarden en Greenpeace-normen... Zou houd je dus taboes in stand.

Niet dat een matpartijtje geoorloofd is aan de waterkant, maar je hoeft toch verdomme niet alles te pikken? En ga me niet vertellen wat zinloos geweld is want daar weet ik zelf alles van.................

Tot in de meest ruige, enge en pijnlijke details... :cry:

Lekker vissen jongens!
Wim :wink:

(Ja de borst is al nat...)
Willem Barnas

13-07-2005 09:18

En:

Wij als rechtgeaarde karpervissers dienen ons overal aan te houden, hebben gedragscodes zelfs, maar die andere vissers en mederecreanten? Wat mogen we daar van verwachten?!?!?!

Menthaliteitskwestie die je niet oplost met één of andere regel.

Mazzel,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-07-2005 10:28

Mooi geschreven Willem, dat is de realiteit.

En Jan, volgens ons nederlandse wettensysteem heb ik perfect gehandeld. Een ieder mag zich verdedigen en proportioneel geweld gebruiken. Aangezien ik hem niet met een banckstick van rvs voor z'n kanis heb geramt ben ik nog zeer royaal geweest door hem 1 klap ter verdediging te geven. Dat die kerel nu geen incasseringsvermogen had en gelijk plat ging wist ik ook niet.... Die kerel maakte zelf de keus, ikke niet.

En gat gelul over, hierdoor krijgen karpervissers een slechte naam. Pffff. Laat je zelf eens na kijken of zo!

Van sommige personen kan ik echt moedeloos worden...........
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-07-2005 10:32

En nieuwe stekkencode...???? Hahaha, Joel, denk jij dat ze vroeger als ze viste 5 meter naast een andere visser gingen zitten! Tuurlijk niet man, toen hadden ze een beter besef van normen en waarden dan nu. Heeft niks met een of andere stekkencode te maken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2005 17:53

Bart beetje tegenstrijdig vind je ook niet?
Wat zou jij doen als iemand met zijn tengels aan jou hengels zou komen?
Jij hebt je handen af te houden van de eigendommen van iemand anders, je kunt het wel verdraaien maar jij bent begonnen met fysiek te worden.
Hij mag zijn eigendommen verdedigen of ben jij die mening niet toegedaan?

Ik verdedig die kerel niet hoor kan je frustratie wel begrijpen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-07-2005 18:05

Ik heb z'n spullen inderdaad aangeraakt maar niet met het oogmerk het te stelen of vernielen "en dat wist die vent want ik had hem al meerdere malen aangesproken" dus wat valt er dan te verdedigen. Ik denk niet dat er een rechter in de wereld is die je voor een hengel indraaien van een ander zou veroordelen. Die vent begint te slaan :o dat noem ik fysiek worden. Zelfs toen heb ik hem niet terug geslagen maar in het water geduwd. Vond ik nog heel wat voor mij doen...... Er zijn tijden geweest dat ik iets radicaler gereageerd zou hebben, maar goed dat doet er niet terzake. Als hij dan uit het water komt begint met een banckstick op me te rammen...... tja, het houdt een keer op natuurlijk. Had ook wel een paar blauwe plekken op m'n linkerarm van het afweren.

Wie is er hier nou fysiek begonnen.......
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

13-07-2005 18:11

Een beetje visser komt gewoon ff vragen hoe je ligt zodat hij de andere kant op kan gooien en niet door je lijnen.

En die ouwe vent had die normen en waarde toch cker moeten kennen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2005 18:30

Bart ik begrijp je wel daar niet van maar wat zou jij doen als iemand jou hengels binnen zou draaien zonder jou toestemming?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-07-2005 19:08

Tja dat is een hele uitgebreide vraag Douwe,

Als iemand zonder enige rede aan mijn Hengels komt zou ik hem uiteraard even laten weten dat zoiets niet kan bij bartje blank.

De situatie die ik toen meemaakte was gewoon heel apart. Ik had zoiets nog nooit en te nimmer meegemaakt. Ook nooit aan gedacht dat er uberhaubt iemand in dit landje zou rondlopen met zo'n grote plaat voor z'n kop. Trouwens, ik snap het nog steeds niet........ Maar ik kom dan ook uit het Oosten des Lands, hier geven de mensen elkaar gewoon antwoord als er iets aan ze gevraagd wordt.

Gezien deze situatie vind ik het eigenlijk heel normaal dat ik zijn hengels ben gaan indraaien. Normaal gesproken sluit ik me helemaal bij je aan, je hoort gewoon met je handen van andermans spullen af te blijven. Maar nogmaals, deze hele situatie was alles behalve normaal.
jan van kranenburg

13-07-2005 23:24

Bart,

Je stelt volgens het "nederlandse wettensysteem" te hebben gehandeld.

Ik betwijfel dat ten zeerste.
Geen rechter in ons land zal je het recht geven andermans spullen aan te raken als die andere persoon 10 meter van je vandaan zit.
Let wel, ik begrijp volledig je ergenis, maar wat na het inhalen van die hengels gebeurde, heb je over jezelf afgeroepen.

Iemand in het water gooien is volstrekt verwerpelijk.
Op aktie volgt reaktie. Zou je moeten weten.

Betreurenswaardig optreden van je.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

13-07-2005 23:47

wat een ophef allemaal,tuurlijk worden er antwoorden gegeven,wat niet altijd nageleefd word(doet iedereen dat niet soms?).Elk individu reageert anders,ik zou gewoon rustig blijven zitten en kijken of die ouwe ook wat vangt.Vangt ie niks,dan doe je het goed en gaat ie ook slachten(veel vangen,voor ik green peace achter me heb),dan is het geen uitdaging en ga je verderop zitten,komt ie je dan achterna,tja-dan is het een ander verhaal,dan zou ik de volgende keer als ie weer komt en hij vangt er 1,stiekum een slot op ze brommer doen :P
Willem Barnas

13-07-2005 23:58

Oei oei oei,

Wat zijn we allemaal weer lekker eerlijk tegenover onszelf...

...maarnietheus...

"Je mag niet snoepjes pikken!"

Willem Barnas :wink:
jan van kranenburg

14-07-2005 01:40

Willem,

??????????????????????????????????

mvg

Jan
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

14-07-2005 02:45

Om het volgens de wet te spelen ben ik het helmaal met jan eens.
De man doet niets wat niet mag.


Maar om aan de oproep van het kabinet aan ons om meer te doen aan normen en waarden .
Dan staat dit nog al haaks op de wet.
Want volgens normale normen en waarden gaat de man niet zo dicht op hem zitten.

Ik heb het laatst nog een beetje aan de stok gehad met een wit visser.

Ik was een stek aan het bevoeren naast een brug pilaar.
En na 6 dagen voeren kom ik daar met me zoontje van 4 aan op de stek.


Nu zit daar 50 meter naast de stek een wit visser.
Ik me spulletjes uit pakken en netje even nar de man lopen om te zeggen dat ik tegen die pilaar aan ga liggen zodat ie weet hoe ik zit te vissen.

Zie ik dat de man met drie hengels vist..
1 maal vaste stok en 2 x met feeders.

Zegt de man tegen mij...jij gaat daar niet vissen want ik lig daar 25 meter vandaan.
De man lag dus met ze hengel helemaal dwars over de sloot.
Maar nog steeds 25 meter van de stek.

Dus ik de man rustig uitgelegt dat ik wel vond dat er voldoende afstand tussen zat en dat het niet fatsoenlijk was gelijk de halve sloot te claimen om dat hij daar met een derde hengel zonodig moest vissen.

De man was een vrij forse man..
En ik ben ook niet de kleinste.
Ik dus me hengeltjes ingegooid..komt die kerel van ze kanus...en loopt op ons af en beging met een heel scheld canon met alle ziekte,s er in die je maar kon bedenken, dat we beter maar konden vertrekken anders werdt ie boos.

Toen heb ik me spullen in gepakt.
Heb me zoontje naar huis gebracht.
Ben terug gegaan met me controleurs pas..
Ze derde hengel lag nog steeds in en meneer had niet eens de vergunning om te mogen vissen in dat water.
Meneer ging mij wederom weer bedreigen.
Dus ook de Politie er bij gehaald en aanklacht tegen de man gedaan wegen bedreiging.

Dit soort mensen heb je dus ook...
En die denken dat ze een water kunnen claimen zelf als je 50 meter van ze vandaan gaat zitten.

Vis ik dan met een hengel nog naar rechts buiten richting zijn hengel kan ik er zelfs nog wat bij bedenken.
Maar ook dit was het geval niet.
En de karpervissers hebben hier de naam van.

Dus de normen en waarden zijn bij veel mensen ver te zoeken de laatste tijd.
Ik was in dit geval met me zoontje en wil hem niet leren om agresief om te gaan met dit soort personen.
Maar je mag echt geloven van me dat me handen ook jeukten om die kerel niet voor ze radijs te slaan.

Want als mensen me gaan bedreigen dan vind ik dat je daad bij woord moet stellen.

Gelukkig was ik op dat moment wijzer.

En heb hierdoor weer een goede samen werking met de politie gehad.
Waardoor de verhouding tussen de karpervisser en de politie hier weer verbeterd.
En dat is denk ik ook noodzaak in deze tijd.

Dus ik denk dat ik in de situatie van bart ook was gaan opruimen.
Enkel al om de confrontatie niet te krijgen die bart heeft gehad met die man.

Maar vind de actie van bart door ze hengels binnen te draaien omdat de man geen sjoegen gaf op zijn vragen ook een nette oplossing.
Maar dat dat een reactie op zou wekken had je inderdaad ook kunnen weten.

Moeilijk verhaal.

Groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

14-07-2005 03:07

En als die man nu had gezecht "vis maar rustig tegen die pilaar"had je hem dan ook op zijn derde hengel gepakt?

gr Gerrit
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

14-07-2005 03:11

Dan had ik zeker de man er op geadtendeert dat die derde hengel niet mocht.
En als die die niet wenst in te draaien had ik zelf de politie gebeld...
Want ik was immer zelf aan het vissen en niet met controlle bezig.
Dit hou ik graag gescheiden van mekaar.

Maar hij had hem zeker binnen moeten draaien..en deed hij dit niet op de waarschuwing...dan de politie er op.

Groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

14-07-2005 03:32

Hoi Marcel

Misschien had je dat als eerste moeten doen

Het blijft moeilijk vissen met twee petten op

gr Gerrit
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

14-07-2005 15:47

Gerrit ook hier werk in mijn ogen..goed doet goed ontmoet.

Normaal ben ik helemaal geen strepen neef.
Ik waarschuw normaal iedereen en meestal wel 2 keer voor ik echt over ga op actie.
We zitten tenslotte allemaal te vissen voor de lol.
lijkt mij.

En elke situatie is anders.
Als ik met me zoontje ben controleer ik in principe nooit.
Neem aan dat je mischien weet hoe het werkt met een 4 jarige aan de waterkant.
Daar heb je meer je handen aan vol geloof me.

Vis ik dan met 2 petten op...zal best als je het zo wil zien.
Maar vind de aandacht richting me zoon op dat moment belangrijker dan controlle.

Toen ik naar de man liep met het verhaal dat ik tegen die brug ging vissen en de man had normaal gereageerd had ik wel tegen hem gezegt dat die 3e hengel uit den bose was.
Maar omdat de man gelijk begon met ze rare gedrag..dan geef ik daar geen aandacht meer aan.
loop immers met me zoontje en laat de kerel dan maar in ze sop gaar koken.

Ik had tenslotte me zoontje belooft te gaan vissen.
Die jongen leeft daar een week naar toe...heb helaas niet zoveel tijd om dat te kunnen doen.
Dus wil die kerel ook ons dagje niet laten vergallen.

Toen die met ze dreigenmenten en scheld partij langs was geweest was onze visdag toch al vergalt.
Heb eerst die kleine naar huis gebracht en ben daarna actie gaan ondernemen.

Als dit in jou ogen een verkeerde volgorde is..vind ik dat helemaal gescheten gerrit.
Alleen ik denk dat ik er op deze manier goed aan heb gedaan.

Als hij dit 5 jaar eerderhad gedaan (toen was ik nog wat meer losgeslagen) dan had hij dit anders mee gemaakt.
Ben blij dat ik veranderd ben en wijzere beslissingen kan nemen.

En jah verenigings controlleur ben je vrijwillig...het is geen aangenomen baan.
En dat splits ik altijd van mekaar.
Als ik ga controleren rij ik speciaal er voor naar het water.
Ga ik vissen wil ik rust....en geloof me dat creeer je niet met controlle.

groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-07-2005 15:53

Jan,

Op actie komt reactie, heb je helemaal gelijk in.

Actie: Hij gaat 10 meter naast me zitten. Reactie: Ik vraag beleefd wat hij aan het doen is, geen antwoord. Actie: ik vraag wederom wat hij van plan is. Helaas weer geen reaktie.

Actie: Hij gooit over mijn lijnen heen, Reactie: Ik draai zijn lijnen er weer uit.

Actie: hij begint te slaan, Reactie: ik duw hem van me af rechtstreeks het water in.

Actie: hij begint te slaan met een bankstick, Reactie: ik pof hem voor z'n harses.

Beste Jan, jij kunt het lezen hoe je wilt. Die kerel had absoluut geen recht om te slaan (en helemaal niet met een rvs bankstick) en vroeg zelf om dit verloop. Niet ik. Een beetje kort door de bocht van je. Helaas leven we al lang niet meer in een wereld waar iedereen respect voor elkaar had en ik ben zeker geen persoon die het pikkie gaat uithangen en plaats maakt voor een figuur die denkt dat die de hele wereld bezit.

Maar goed jan, jij bent goed in het analyseren en veroordelen van mijn optreden in die situatie, Hoe had jij dit aangepakt dan????
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-07-2005 16:21

als ik ga vissen , dan zorg ik op het moment dat ik ga uitpakken ,dat ik in alle rust zit te vissen. geen mensen die ook vissen binnen ongv. 200 meter.

komt er zo een debiel naast mij zitten en hij rot niet op , dan zou ik hetzelfde doen.(beetje respect voor de medevisser lijkt mij)
wil hij fysiek worden,dan pak ik mijn knuppeltje. en vraag hem nogmaals vriendelijk op te sodemieteren.
valt hij me aan, dan gebruik ik die knuppel.
komen er later vriendjes,dan pak ik mijn duikersmes.
ik val niemand lastig, ik zit rustig te vissen,als mensen mij beletten mijn hobby uit te oefenen, dan schroom ik ook niet geweld te gebruiken.ik ga dan ook wel weg bij de stek.is beide onze dag verpest.
en als ze mij neer willen schieten voor een stekkie , dan doen ze dat maar lekker.

P.S.jullie zullen wel denken , wapens wapens wapens, maar ik ga mn handen niet vuil maken aan zo een debiel , en ten tweede ik heb een hekel aan vechten , dus maak ik er dan het liefst zo snel mogelijk een einde aan.!

stelletje trieste gasten zijn er ook in de viswereld. :x
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-07-2005 17:17

Stoer, stoerder, stoerst het heeft allemaal al eens de reveu gepasseert.
Knuppeltje, duikersmes, aan het gevecht zo snel mogelijk een eind maken.
Ik zou zeggen schaf een hond aan doe hem een gordel om met explosieven stuur hem op de man/vrouw af laat de boel exploderen hoef je niet eens meer van je stoel af.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

14-07-2005 17:24

@Marcel Mos

Ik vind dat je juist hebt gehandelt !!
Heb zelf ook een zoontje van 3,5 en die vind vissen ook mooi en inderdaad je hebt je handen er vol aan langs het water, voor je het weet liggen ze erin en ben je te laat :roll:
Laat de rest maar kwekke ik begrijp je volkomen !!!!!!!

Gr Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

14-07-2005 17:31

Hahahahahah *lol*


Had die ouwe bok zijn Philips oorbellen niet thuis gelaten :wink: :lol:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)