KIJK NAAR HET NIEUWS!!!

killian de bruijne

10-07-2005 02:17

[quote="lindsey de boer"]http://www.aboujahjah.nl/jihad.htm kijk is ff op deze site,scroll helemaal naar beneden en klik op hier! dan kan je zien wat een schorum hier in nederland loopt[/quote]

zeeer schokkende aflevering!
komen dingen als dit naar voren:

-nl is heeft een vruchtbare bodem voor ronselaars die nieuwe strijders ronselen!

-nl treedt veeel te zacht op en doet overal maar een oogje dicht om de waarheid niet te kunnen zien!

-nl treed niet hard genoeg op!

-koffiehuizen, moskeen, belwinkels snackbars e.d. worden vaak geholpen met geld van de terroristen!

NOG VEEL MEER DINGEN KWAMEN NAAR VOREN
VOOR DE NEDERLANDSE REGERING! STEL JE NU GVD EENS NIET ZO SLAP OP EN KOM GVD EENS IN ACTIE. VOOR HET TELAAT IS

m.v.gr
killian
killian de bruijne

10-07-2005 02:25

[quote="Rinus Gaasbeek"]Hoi,

Jan van Kranenburg start zijn verhaal met: Eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in.
Dit geldt ook voor mij.
Schrik soms van een aantal reacties die hier worden gegeven.
Enkelen scheren alle Moslims over één kam .. nogal dom en kortzichtig gedacht .. of noem het maar racistisch..
Voor alle duidelijkheid het volgende. Ik ben al jaren getrouwd met een Turkse vrouw .. een moslim dus. Zij keurt net als mij extremisme af!
Verder heb ik nogal een grote Turkse familie ( kreeg ik cadeau). Niemand, maar dan ook niemand binnen mijn familie heeft ook maar enig begrip voor wat er nu weer in Londen is voorgevallen. Een ieder keurt dit ernstig af. Ook kom ik vele keren per jaar in Turkije en neem van mij aan: Geen enkele Turk die ik ken kan zich voorstellen dat dit uit de naam van de Islam gebeurt. Ook niet de vele slachtoffers die destijds bij de aanslagen in Instanbul om het leven kwamen ( allemaal Moslims dus)
Ik zal niet verder reageren op dit onderwerp.
Ik wens een aantal van jullie wijsheid toe, maar dat zal niet meevallen als je het IQ hebt van een visstick ( niet van Iglo).
Gelukkig is dit de minderheid!
Groetjes
Rinus[/quote]

tuurlijk zijn niet alle moslims zo.. wel vind ik dat je zelf ook eens die oogkleppen af doet, mensen die al 30 jaar in nederland wonen en geen woord nederlands kennen, vind jij dan dat dat hoort?

je vrouw zal ongetwijfelt nederlands spreken.. maar zie je dan niet dat er evengoed nog heeeeeeel erg veeeeeel mis is, ga dit aub niet ontkennen...

groete
killian de bruijne

10-07-2005 02:27

[quote="Jeroen Hof op't"]Triest, Triest, Triest....

Helaas staan wij als 3e op de lijst van aanslagen die zijn voorspeld, ik hou me hart vast...


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:[/quote]

wees niet bang, ze kunnen hier doen en laten zonder dat er iemand op let, jij gaat toch ook niet je eigen huis opblazen?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-07-2005 02:28

Killian,
even een ander verhaal, wie hebben die mensen hier toen der tijd heen gehaald ?

leuk nadenkertje toch :)
groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
killian de bruijne

10-07-2005 02:49

[quote="peter postema"]Killian,
even een ander verhaal, wie hebben die mensen hier toen der tijd heen gehaald ?

leuk nadenkertje toch :)
groet,
P[/quote]

de mannen zijn hier destijds heen gekomen om te werken, wc's schoon maken e.d.

ze zouden hier enkel tijdelijk komen, omdat ze t hier denk ik wel lekker hadden zijn ze gebleven, zou ik ook doen. dat is logisch

MAAAR dit wil niet zeggen dat je je niet een beeetje aan kan passen. denk aan nederlands praten.... t is logsch dat ze niet massaal haring staan te happen, dat kan ik wel begrijpen, geloof je in de islam ook goed.

maar ga niet als er vliegtuigen op amerika storten lopen feesten op straat! ga niet expres turks of marrokaans lopen praten als zijnde van zie mij ik ben buitenlander. praat gewoon nederlands!

groete
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2005 03:03

zit ook wel weer wat in Peter...

toch?

Volwassen reactie Killian, maar blijf opppassen voor ongepast nationalisme!

een vriendelijke groet,


Mitsz
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2005 03:05

drie peees......
killian de bruijne

10-07-2005 03:16

[quote="mitsz van der kamp"]zit ook wel weer wat in Peter...

toch?

Volwassen reactie Killian, maar blijf opppassen voor ongepast nationalisme!

een vriendelijke groet,


Mitsz[/quote]
hoi mitsz

t is maar hoe mensen het opvatten, het zijn enkel waarnemingen, geen gebrabbel en verzinselen!

verder wat bedoel je met 3 pees?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2005 03:20

drie peees was een spellllingfout.....

ik heb het over ongepast nationalisme................

mvg Mitsz
killian de bruijne

10-07-2005 03:25

check effe je inbox, had je pb gezonden...
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

10-07-2005 15:34

door de aflevering te bekijken zie je maar weer in wat voor land wij leven,met een regering die te soepel(of te laf is).Nu begrijp ik ook wel dat nederland bijna massaal nee hebben gestemd toen,laten ze eerst dit land is op poten zetten en minder aan anderen gaan denken.Het feit dat er van die extremistische figuren hier rondlopen,geeft me toch weer een extra afkeer tegen bepaalde mensen.Zoek jij de goeie er maar uit,vaak zie je niet wie de bad ones zijn,tuurlijk flikken wij ook dingen,maar als je jezelf in naam van ''iemand'' gaat opblazen en onschuldige mensen meeneemt in je actie,ben je echt dom of zo gebrainwashed,dat je een gevaar voor de samenleving bent.Dan is er maar 1 oplossing;uitroeien en kampen opstellen(net als in WO2) en die gasten levenslang opsluiten(en niet naar de zin maken),als ze lastig zijn,meteen korte metten maken.Zo willen ze het en zo zullen ze het dan maar krijgen ook,kortzichtig hoor ik sommige denken,neuhhh
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-07-2005 16:07

karperwereld.nl?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-07-2005 00:28

Killian,
goed over nagedacht en moet zeggen kan me er voor een deel wel in vinden, helas niet alles :wink:

Lindsey,
je reactie toont hoe jong je je bent en verder wil ik zeker op je laatste deel niet eens gaan, je bent net zo erg als die extremisten als je met dat soort denkbeelden rond loopt :(

gegroet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

11-07-2005 06:42

omdat ik vind dat degene die extremitische dingen flikken,goed aangepakt moeten worden? je zou een goeie zijn voor de regering in nederland
killian de bruijne

11-07-2005 13:15

naja laat ik het maar niet neerzetten, al die reacties die er op zouden gaan komen....
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-07-2005 13:53

lindsey de boer schreef:omdat ik vind dat degene die extremitische dingen flikken,goed aangepakt moeten worden? je zou een goeie zijn voor de regering in nederland


Ik quote even je tekst:
.Dan is er maar 1 oplossing;uitroeien en kampen opstellen(net als in WO2) en die gasten levenslang opsluiten(en niet naar de zin maken),als ze lastig zijn,meteen korte metten maken.

Dit gedeelte tekst zegt mij voldoende voor mij einde discussie met iemand die dit soort zaken er neer typt, mensen uitroeien is iets anders dan mensen strafrechtelijk aanpakken. Op het moment als je mensen gaat uitroeien ben jij geen haar beter.

mcg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

11-07-2005 23:37

in america is de doodstraf,das toch hetzelfde.Wanneer iemand zoiets flikt,meteen ophangen,misschien komt het er bij mij ff te cru uit,maar je weet wat ik bedoel.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

12-07-2005 00:09

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 01-12-2005 05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

12-07-2005 00:35

Het is gewoon een enorm probleem waar we nu mee moeten leven.

De vraag hoe het begonnen is en wie of waar de schuld ligt is niet relevant meer.
De vraag is wel hoe stoppen we deze oog om oog tand om tand acties.

Het moeilijkste is gewoon om nederland en europa of hoe wijd je het ook wil zien, te beveiligen tegen splintergroep actie,s.

Nederland heeft nu een tak (de hofstad groep aardig in kaart).
Maar dat is slechts 1 kleine groep.
Hoeveel lopen er nog meer rond in dit open land.
Ik heb best veel met deze zaken te maken.
Krijg ook regelmatig info over dit soort dingen ...maar ook daarbij zijn het vaak speculatie,s op een paar opgevangen gesprekken op wat voor manier dan ook.

We spelen daar zeker dan op in...want elke waarschuwing is er geen teveel voor ons.
Alleen blijkt het heel vaak loos alarm...en daar moet je niet makkelijk in worden...want tussen 1000 lose meldingen kan 1 rake zitten.

Dat er mischien wat in nederland gaat gebeuren is niet onwaarschijnlijk.
Moeten we hier bang voor zijn...
Ik ben het in ieder geval niet.

Maar hoop wel dat als ik slachtoffer ben van een aanslag dat ik en me gezinnetje dan in een keer mee gaan.

Moet er niet aan denken dat een van ons daardoor zou verliezen.

Vandaar nog steeds erg veel mede leven met de nabestaanden in engeland en elders van deze aanslagen.

Bij deze uit mijn naam ook Gecondoleerd.

Verder hoop ik dat we niet ons verstand verliezen.
Zeker mag er in nederland wel wat strenger worden gezocht en gespit.
Ook al verlies ik hierdoor zelf privici.
En de straffen mogen ook zeker wel omhoog.
mja....daar komt ook weer een hoop politiek bij kijken.
En schreeuwen lang de zijlijn dat het niet goed gaat is makkelijk...maar een weldegelijk oplossend alternatief leveren is een andere zaak.

Want bij z,n aanslag blaast de persoon die het doet meestal zichzelf ook op.
Die is dus niet meer te straffen...maar de organisatie die er achter zit zou in mijn ogen erg streng en hard aangepakt mogen worden.
Maar bewijs het medeplichtig zijn maar eens van z,n organisatie..

Al met al een moeilijke zaak.

Hou allemaal je ogen open en echte dingen die niet in de haak zijn herken je echt.
Melt dit dan ook gewoon bij de politie.
Ook hier bij geld liever 100 lose meldingen waardoor je mischien een aanslag kan vereidelen.

Vind dit ook geen onderwerp die hier op het karperforum hoor...maar nu die er toch is heb ik me zegje ook maar gedaan.

Verder niet te veel meer aan denken en gewoon vissen...
Anders krijg ik nooit vis op de kant.

Groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.