KIJK NAAR HET NIEUWS!!!

Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2005 09:41

Klaas,

Het is ook niet de oplossing die ik voorsta om allemaal volgens de sharia te gaan leven. Hoe weet jij trouwens dat ik zusters heb??? :)

Ik ben blij dat de VN zich inzetten voor de vrijheid en de democratie in de wereld, de gebeurtenissen in o.a. Engeland zijn n hoge prijs die daarvoor betaald wordt. Overwaaien zal vrees ik niet gebeuren, nog verder escaleren ligt eerder voor de hand ben ik bang.

Gr.

Paul
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

08-07-2005 11:29

Hoi,

Jan van Kranenburg start zijn verhaal met: Eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in.
Dit geldt ook voor mij.
Schrik soms van een aantal reacties die hier worden gegeven.
Enkelen scheren alle Moslims over één kam .. nogal dom en kortzichtig gedacht .. of noem het maar racistisch..
Voor alle duidelijkheid het volgende. Ik ben al jaren getrouwd met een Turkse vrouw .. een moslim dus. Zij keurt net als mij extremisme af!
Verder heb ik nogal een grote Turkse familie ( kreeg ik cadeau). Niemand, maar dan ook niemand binnen mijn familie heeft ook maar enig begrip voor wat er nu weer in Londen is voorgevallen. Een ieder keurt dit ernstig af. Ook kom ik vele keren per jaar in Turkije en neem van mij aan: Geen enkele Turk die ik ken kan zich voorstellen dat dit uit de naam van de Islam gebeurt. Ook niet de vele slachtoffers die destijds bij de aanslagen in Instanbul om het leven kwamen ( allemaal Moslims dus)
Ik zal niet verder reageren op dit onderwerp.
Ik wens een aantal van jullie wijsheid toe, maar dat zal niet meevallen als je het IQ hebt van een visstick ( niet van Iglo).
Gelukkig is dit de minderheid!
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

08-07-2005 12:05

iemand zei hier iets,over dat te veel verschillende rassen en culteren creeert oorlog,dat steun ik volkomen.In sommige geloven is het wat extremer als andere,ik zeg het je eerlijk,ik woon in amsterdam en als ik daar van die vrouwen zie in hoofddoeken en sluiers,denk ik ook;wat the fuck is dit allemaal.De discriminatie gaat toch onbewust heen en weer.Er is bijna geen communicatie onder elkaar,dus daarom heb ik ook geen zin om me aan te passen aan de islam,door al die verscillende geloven,kan het niet anders,dat er wrijving komt
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2005 12:08

Rinus,

Onbewust scheer jij ook alle Turkse mensen over 1 kam. Er zijn genoeg niet moslims onder de Turken.

Denk dat dat 1 kam scheren mens eigen is?

Wat denk ik het grote verschil tussen Nederland en Groot Brittanie is is de samenhorigheid van de Britten. Alle Britten zijn Brits en daarnaast christen, moslim, jood, hindoe of weet ik veel. Misschien is dat er ooit ingeslagen, maar NU is dat het bindmiddel.


MVG

Klaas
killian de bruijne

08-07-2005 12:11

en ja tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar 9 van de 10 wel, tuurlijk weet ik dat ze niet allemaal zo zijn ken ze zelf ook.

er is alleen 1 probleem, men wil niet inzien dat als alqaida een aanslag pleegt, zoals op 11 sept het in a.dam west een feest is. waar ik me vreselijk aan stoor. verder word ik er ook ziek van als ik al die mensen hier in amsterdam met van die tafelkleden over hun heen zien lopen. zeggen dat het voor hun geloof is maar als ze naar school gaan dat ding op de hoek aantrekken, turks of marokaans gaan lopen brabbelen. als zijnde een soort erkenning, en als ze naar huis gaan op de hoek weer uit trekken. HOEZO ''HET IS VOOR HET GELOOF'' ?>?

OOK STOOR IK ME ER VRESELIJK AAN dat al die mensen die hier soms al 30 jaar zijn, 20 jaar lang op een uitkering zitten niks te doen. en geeen woord nederlands kunnen spreken



verder nog veeel meer maar dit was wel waar ik me het meeste aan stoor en kwaad maaak

groete
Laatst gewijzigd door killian de bruijne op 08-07-2005 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

08-07-2005 12:13

amen
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

08-07-2005 12:13

Rinus,

Met het woord minderheid kom je precies tot de essentie van het hele verhaal. De mensen die dit hier roepen zijn een minderheid, de rechts extremisten in onze samenleving is een minderheid, de radicale moslims die deze aanslagen weer op hun geweten hebben is een minderheid.

Deze minderheden (skins, radicale moslims) proberen een tweespalt te bewerkstelligen binnen de samenleving. De radicale moslims noemen de gewone 'echte' moslims ook niet voor niets 'chocolate muslims'. Wat eigenlijk gelijk staat aan nep moslim, geen echte dus.

Het jammere van het hele verhaal is dat er een grote groep is die alle moslims over 1 kam scheren. We zien er allemaal hetzelfde uit, behalve soms huidskleur, moet ik iemand dan ook de banden van de auto lek gaan steken omdat hij een witte heeft en ik een zwarte? Nu zullen mensen wel weer roepen dat dat totaal iets anders is. O'ja waarom dan? Het gaat om kleur en religie.
Laat die bovenkamer es werken en denk eens fatsoenlijk na.

Eigenlijk moeten de westerse landen de handen ineen slaan met de moslim landen maar of dit er ooit in zit?!

Laten we hopen dat het niet verder escaleert.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

08-07-2005 12:14

Hee Killian..een beetje dimmen he!
Komt vrij rasistisch over dit... :wink:
Dat je er zo over denkt moet je zelf weten...maar kan je beter voor je houden denk ik...
FCG, Trots van het Noorden!
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

08-07-2005 12:17

onbevangen zielen...zit iig. niet veel nuance in maarja. :-?
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-07-2005 12:18

ik woon ook in amsterdam, nou bijna dan.(grensgevalletje)
ik heb 4 jaar in oost gewerkt en 2 jaar in osdorp gewoond tegenover H.S.Osdorp.

ik voelde me soms op het osdorperplein ook als een englishman in new york.

toch vind ik dat iedereen lekker moet geloven wat ie wil, ik vind alleen dat je het niemand moet opdringen ,of slecht over mensen denkt die niet geloven.ik vind ook ,dat als het problemen geeft dat je het lekker voor jezelf moet houden en thuis je dingetjes doet.dan heeft ook niemand er last van.

ik vind het wel belachelijk als niet gelovigen zich moeten gaan aanpassen aan gelovigen, want gelovigen kiezen ervoor om te geloven en niet gelovigen ,willen dat dus niet, dus als ik in de tuin werk op zondag moet er ook niemand gaan zeiken.

en als ik met een meisje op straat sta te tongen , dan moet er ook niemand zeiken.

als iedereen nou lekker op zichzelf let en mensen met andere ideen in hun waarde laat,dan is er al een groot deel opgelost hier.

@ killian,

als ik iemand zie juichen voor het feit,dat er mensen op een brute wijze van het leven beroofd zijn,dan twijfel ik niet en sla die gene zo hard op zn bek zodat ik spontaan begin te juichen.(mensen die dat doen hebben geen fatsoen en respect) en tegen zo iemand zeg ik ook gerust dat zn moeder hem verwekt heeft door met een varken te neuken( pardon my french)

in andere woorden wie goed doet, goed ontmoet, en vice verca.
ik kan geen respect opbrengen voor dat soort kereltjes.bah!
Laatst gewijzigd door michel Tja op 08-07-2005 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
killian de bruijne

08-07-2005 12:20

[quote="robbin kremer"]Hee Killian..een beetje dimmen he!
Komt vrij rasistisch over dit... :wink:
Dat je er zo over denkt moet je zelf weten...maar kan je beter voor je houden denk ik...[/quote]

het berust op waarheden, ik heb dit zelf gezien, en dat stukje over die school maak ik iedere dag mee!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

08-07-2005 12:20

in sommige stukken steun ik hem ook niet,maar wat ik wel moet toegeven,dat ie in sommige dingen wel gelijk heb.Misschien moeten we toch maar tot de conclusie komen,dat de integratie volledig mislukt is in nederland,hoe komt dat? Had de overheid misschien maar niet zo makkelijk moeten zijn
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-07-2005 12:42

@ lindsey,

ik ben het ook eens over het feit dat de intergratie enigzins mislukt is.

we leven hier tenslotte toch in nederland ,en nederland heeft een rijke historie die niet verloren moet gaan, het heet hier ook niet multiland.
iedereen die hier komt moet zich aanpassen,want je kan in iran ook niet topless gaan zonnen.of jatten. probleem is in dat soort landen zijn de regels een stuk strenger en hier zit je misschien 6 tot 8 jaar voor moord, en dan krijg je hoeren, werk, drugs noem maar op ,sommige gedetineerden die zijn rijker als ze vrij komen dan het moment wanneer ze vast gezet worden.

als je in saoudi arabie steelt hakken ze je hand eraf. logisch dat die mensen zich rot lachen om die straffen hier, maar om alles strenger te maken schiet ook niet op, daar lijden de goeie mensen weer onder.

het zal naar mijn idee altijd een probleem blijven tot de dag dat dit echt een politie staat is geworden met straffen zoals de doodstraf enzo.

maar ja ,dan loop je straks door rood licht en dan zit je een jaar.

wie weet er een oplossing ? ik niet. alleen proberen samen/naast elkaar te leven,maar er zullen altijd mensen blijven die het verpesten voor de rest.

aan de andere kant ,kijk naar belgie ,daar heb je geen allochtonen die de taal niet beheersen, althans ik ben er nog geen 1 tegengekomen , een goed intergratie beleid is misschien wel de oplossing, maar dan zal die Verdonck toch echt met betere dingen moeten komen ,dan dat iedereen die hier komt het volkslied uit zn hoofd moet kennen.
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

09-07-2005 07:10

zo lang ik maar mooi aan t water zit
doen ze maar wat ze willen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-07-2005 08:26

maar om alles strenger te maken schiet ook niet op, daar lijden de goeie mensen weer onder.


Michel,

kun je dat eens uitleggen? De goeie mensen zijn toch de mensen, die helemaal niet crimineel zijn toch? Wat zal er met hen gebeuren als de straffen strenger worden?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

09-07-2005 08:44

Scherp Mitsz :wink:
FCG, Trots van het Noorden!
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

09-07-2005 09:12

Eerst waren er de kruistochten
Toen gingen we het christendom uitleggen in Afiika
Hadden we Afrika maar met rust gelaten de laatste paar honderd jaar die hadden er zelf wel uitgekomen nu sterven er miljoenen.
Nu dan de moslim landen
De Dollar regeert de wereld. Olie is het sleutelwoord geworden.
Amerka kan financieel niet zonder oorlog of het nu een "gewone"oorlog is of een war on terrorisme
De halve economie drijft op olie en wapens.
Globalisering heeft zo ze n gevolgen
Met de uitvinding van vliegtuigen en grote boten die ons over de hele wereld laten reizen is alles in een stroomversnelling gekomen die nu in een draaikolk veranderd en ons steeds sneller naar beneden trekt
Een paar weken vissen in franrijk of een weekend in de florida keys
is geen probleem tegenwoordig.
Daarvoor betalen we wel de prijs.
Mijn respect gaat uit naar een ieder die gedreven door armoede een bestaan probeert op te bouwen in eem ander land. Probeer het zelf maar eens.

gr Gerrit
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-07-2005 09:22

Can't we all just get along?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-07-2005 09:53

nope...
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

09-07-2005 10:00

Het officiele aantal doden staat inmiddels al op 49. Er zijn ook vermisten. Voor hun leven wordt gevreesd. Was vorig jaar nog op het Liverpool Street station.
Achteraf is het uiteraard een enge gedachte. Echt heel triest deze aanslagen. De grote vraag is: Hoe herkent men een terrorist? Nee, die kun je niet aan zijn/haar(?) uiterlijk herkennen. Want lang niet alle moslims zijn terroristen!!
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-07-2005 10:02

Jongens : Europa is net een dierentuin met dit verschil dat de juiste dieren bij elkaar in de savanne staan.Giraf, gnoe's, herten etc
Zet een slang bij een muis en ja die muis wordt opgevreten. Vreemd hè?
Volgens mij zitten de krokodillen alleen in hun verblijf, Vreemd hè?
Neen beste mensen, het gaat om tolerantie zoals in de savanne. De juiste mensen bij de juiste mensen.
Deze mensen gaan werkelijk over lijken omdat ze de kanslozen van de werled zijn , in hun optoek. Maar dit is een misvatting. Helaas de imams(radicale) vertellen dit soort zwakzinnige mensen dat ze het kapitalistische westen moeten aanvallen. Mijn vraag is dan : wat doe je hier dan?
Een dozijn maagden ligt in het verschiet(lijkt mij ook wel wat overigens, als ze maar boven de 18 zijn) als men zichzelf opblaast en een aantal ongelovigen meeneemt.
Imams in het nederlands laten preken en controleren die preken.
Connecties met dit soort terreurgroepen: oppakken en terug naar land van herkomst.
Zero tolerantie
Wet op privacy : bull

gr Harnold
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

09-07-2005 10:43

Mooi gezegd Harnold :wink:
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

09-07-2005 11:12

http://www.aboujahjah.nl/jihad.htm kijk is ff op deze site,scroll helemaal naar beneden en klik op hier! dan kan je zien wat een schorum hier in nederland loopt
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-07-2005 13:48

Een open deur:

Helaas wordt door veel moslims de jihad dus op een verkeerde geinterpreteerd.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

09-07-2005 17:45

De mensheid is helemaal niet zo'n leuke diersoort.


En dan Harnold zijn "dierentuin" betoog...

Khep ooit ergens het navolgende opgevangen:
"De mens is de enige diersoort die in staat is zichzelf te vernietigen".......

Laten we hopen dat het mijn/onze tijd wel zal duren, want een oplossing zie ik niet, jullie?

Met zeer verdrietige groet,