Boa's

Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-08-2002 20:19

Daar zeg je precies waar het om gaat, het handhaven van de wet! De politie mag je huis toch ook niet doorzoeken zonder huiszoekingsbevel!?

Wanneer de politie reden heeft om mijn spullen te doorzoeken, verleen ik volledige, meewerking maar de politie staat erop dat de wet goed uitgevoerd wordt ( hoewel!? :razz: ), dus ik ook. 'T is meer een soort principekwestie vind ik...

Mvg, Sjoerd
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-08-2002 20:24

ik zie gewoon geen reden om te weigeren!

ik behandel ze met respect en krijg daar (meestal) ook respect voor terug!

Ennn als je devolgende keer dezelfde agent tegen komt dan is het meestal wel goed als je de keer te voren gewoon hebt meegewerkt!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-08-2002 20:30

Door de politie ( in ieder geval hier ) wordt je lang niet altijd met respect behandeld, en als karpervisser ook lang niet altijd. En als jongere ook niet. Da's gewoon een feit.
En dan vind ik het soms moeilijk om alles maar klakkeloos toe te staan. Als zij bijvoorbeeld veel problemen met jongeren hebben, of met allochtonen, moet je wel een hele knappe agent zijn, wil je opvatting over zo'n groep dan niet een beetje veranderen. En zo werkt dat bij mij ook tegenover de politie. Dat is gewoon zo...

Maar ik snap je wel, en als jij dat zo wildoen, dan heb ik daar helemaal niks op tegen. Zolang het niet tegen de wet is, is wat ik vind ook helemaal niet verkeerd.

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

28-08-2002 21:00

Beste Sjoerd,

Naar mijn weten in kun je 2 bekeuringen krijgen, omdat 1 er niet mag worden gevist, en 2 het eromheenliggende grondgebied niet mag worden betreden. Uit ervaring weet ik dat er in 9 van de 10 gevallen maar 1 bekeuring zal worden gegeven en dat is meestal de duurste. Sorry het zij zo. Het betreden van een verboden toegangs gebied is dan voor de hand liggend.

Maar!! ik sluit het niet uit dat je er 2 kan krijgen.

Helaas kan ik je geen update geven over de bedragen m.b.t deze omdat mijn boekje op het bureau licht en ik pas volgende week daar weer ben.

Met vriendelijke groet,

jordy
Jan de Snaijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-05-2002 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-08-2002 14:44

Beste Jordy,

Uit je reactie begrijp ik dat je je door mij wat onheus bejegend voelt. Ik geef toe, dat de opmerking over jou als 18-jarige politieambtenaar erg flauw was. Mijn excuses beste jonge collega, gefeliciteerd en veel succes in je verdere loopbaan toegewenst.

Omdat ik vond, dat deze discussie wat zijsporen op dreigde te gaan wilde ik gewoon alle bevoegdheden van opsporingsambtenaren voor de Visserijwet (dus ook de BOA's) nog eens op een rijtje zetten. Uiteraard ben ik daarbij wat in herhaling gevallen met punten, die jij al aangehaald had.

Na het lezen van de laatste reacties ben ik bang, dat er nog steeds lieden zijn die het niet gelezen hebben of niet (willen) snappen.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-08-2002 22:14

Ow, dan wacht ik wel tot je volgende week weer op het bureau bent geweest...

Alvast bedankt.

groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-08-2002 15:17

Of weet iemand anders misschien intussen de bedragen bij die 3 vragen...?
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-09-2002 22:54

Volgende week is inmiddels begonnen :grin:

Of weet iemand anders misschien de antwoorden?

groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-09-2002 17:22

Heren, een BOA aangesteld voor de controle visserij mag dus nooit je auto doorzoeken of te wel je visiteren.

Een politie ambtenaar mag dus wel visiteren mits er toestemming voor gegeven wordt door de HOVJ of de OVJ, er plaatselijk een zogenoemd ZERO TOLERANCE is uitgeroepen. Is dit laatste het geval dan mogen ze ten alle tijden je auto en bagage doorzoeken.

Bart.