Targetvissen,bah!!

Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

27-06-2005 08:59

Heren,

Wat betreft het target vissen. Zelf heb ik wel een *Target* dat gaat om een spiegel van 27 pond die ik 3 jaar geleden eerder had gevangen. Nu hoorde ik dat hij 2 weken geleden was gevangen. Maar dat boeit me echt helemaal niks. Ik gun die ander ook zijn vissen. En ik denk en zeg ook echt niet als ik een andere vis vang van *Goh alweer die* Zelf had ik wel al een mooie 30+ gevangen.

Ook al vang ik die spiegel niet dan komt hij vanzelf ooit wel een keer! of anders niet das dan jammer!

Maar goed ieder zijn ding!

Sommige mensen wegen misschien in engelse ponden, ik ken er hier ook 1tje uit mijn omgeving, maar ze zeggen dat er natuurlijk niet bij.

en het boeit me geen fuck wat een ander vangt

met vriendelijke groet Patrick
Laatst gewijzigd door Patrick van Leur op 27-06-2005 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

27-06-2005 10:40

Lindsey,

Waar maak je je eigenlijk druk om ? , dat Phil bij jou in de buurt komt vissen ????


Nee ik denk dat hij zo diep niet zal zinken, met die zelfde afstand naar t zuiden kom je meer biggen tegen dan koeien :wink:


Ps ben n kerel en vis ook eens n jaar op die manier, kan je meemaken of t allemaal zo makkelijk is.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

27-06-2005 10:46

Trouwens :


Ik denk ook dat Phil niet zo moeilijk doet over n dwars steuntje.

Hij zou m gewoon kopen en lekker gaan vissen.

Toch misschien n ding om ff over na te denken.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

27-06-2005 11:51

oh wat heerlijk dit soort reacties,dit wilde ik dus bereiken,ik wou weten hoe anderen er tegen over staan,de laatste antwoorden zijn wel heel zwak.Kom is met een tegendeel en niet met stop met vissen,of waar maak je je druk om,jullie begrijpen dus totaal niet wat ik wil uitleggen.En als je het niet begrijpt geef je van dit soort antwoorden,kan het je dus niet kwalijk nemen
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-06-2005 11:59

Beste Lindsey,
Ik begrijp prima wat je uit wilt leggen maar je begrijp mijn reactie niet.
Het interesseert me gewoon weg niet meer en wil me om dit soort zaken in het geheel niet meer druk maken. Het negatieve deel in de karpervisserij is steeds sterker naar voren gekomen, in het begin maakte ik me hier heel erg druk over. Er zijn voor mij zaken in het leven die een stuk boeiender en belangrijker zijn.

Ga nu m`n zoon zijn fruithap geven :wink:
gegroet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2005 12:18

ik zou gewoon lekker gaan vissen en schijt hebben aan een ieder.

ik viste vroeger voor mezelf en voor mn rust en voor de hobby.(doe ik nog steeds)

een mooie en dikke vis vangen is altijd top!

maar toen ik me verder ging verdiepen in dit wereldje , werd mijn beeld alsmaar slechter, ik kreeg opeens zelfs een hekel aan de meeste karpervissers alleen al om de manier hoe triest sommige zijn.

ik hoef 2/3 deel niet eens te kennen en zij hoeven mij ook nooit iets te vragen.ik ben zelf nog nooit op de sloterplas geweest.en hoe ik hoor hoe het er soms aan toe gaat tussen vissers onderling, dan wil ik er niet eens naar toe. ik ga wel lekker bij mij in de buurt zitten als enige visser op het water.

toch zou ik een keer ook op wateren willen zitten waar je wat grotere vissen kan vangen , echter zal ik pas gaan als het sneeuwt of zo,al is het om irritaties te voorkomen.

ik ben het wel eens met het feit dat een groot deel van de vissers een stelletje egotrippers zijn.en ze denken dat bepaalde vissen/stekken en dergelijk van hun zijn.

nou, aan mij hebben ze een slechte als ik ooit een dikke vis op de plas vang , moeten ze niet bij mij komen ouwehoeren dat ik hun target voor hun neus weggevangen heb.

dan kunnen ze van mij de Tering genieten.! het water is van iedereen de vissen zijn er voor iedereen.

ik zelf vis voor mn rust en ik ben ook niet iemand die gezellig een "praatje"gaat maken, want sinds ik de andere kant van dit wereldje ken vertrouw ik niemand meer in de visserij , alleen mn eigen maten!

de meeste vissers hebben toch van die "wijze"babbels die grotendeels bullshit zijn.laatst zat ik te vissen,ik ging weg en 2 vissers die er ook zaten begonnen een praatje te maken ze schenen van een hengelsport zaak te zijn hier in amsterdam, nou goed advies kan je vergeten.alleen maar van die zogenaamde lollige opmerkingen en zogenaamde adviezen waar je geen donder aan hebt.

van je medevissers moet je het maar hebben he! :-?

zoals al eerder vermeld, ik heb schijt aan die mensen ,en ik doe mijn ding, en niemand die mij daarvan weerhoudt.


gr,

michel
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-06-2005 12:18

Waarom maken jullie je allemaal zo druk om de Phil Cottenier. Daar ging het niet eens om, het was gewoon een voorbeeld. Wel bij de les blijven.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

27-06-2005 12:29

Lindsey,

Even analyseren.

het woord target heeft bij een een vieze nasmaak in de mond,dan zie ik TE fanatieke vissers,die kostte wat kost die vis proberen te belagen,zodat het een obsessie word.
Wie of wat is een te fanatieke visser? De mate van fanatisme verschilt per persoon. Sommige mensen kiezen bewust voor hun visserij. Misschien wel een beetje obsessief in onze ogen, maar de persoon in kwestie moet doen waar hij zichzelf lekker bij voelt.

Maakt niet uit wat het kost,vaak gaat het ten koste van het gezin,werk,sociale contacten(heb het allemaal meegemaakt) en waar brengt het je,je bent zielsblij dat je hem heb en er kan weer een water uit je boek geschrapt worden.Want zo gaat het wel vaak,(de target is meestal de zwaarste,want daar word je voor geprezen en niet voor een mooie van 20 pond,want die tellen niet meer).
Kosten nog moeite worden gespaard, als je iets doet doe het dan goed. Halfgebakken werk hou ik persoonlijk niet van dus als je ergens voor staat dan moet je er ook voor de volle 100% achter staan en er voor gaan.
Dat het ten koste van het gezin gaat is heel jammer, maar ook weer een persoonlijke keuze (ik zou het er niet voor over hebben), maar de teugels worden natuurlijk wel wat losser gelaten door de wederhelft van het gezin. Daar kun je niet alleen de visser de schuld van geven. En daar komt nog eens bij dat veel echte targetvissers ook nog vrijgezel (bewust) zijn, dus wie heeft er dan last van?
Dat de targetvisser dolblij is als hij zijn target (doel) gevangen heeft is natuurlijk normaal, juist die ene vis van dat water afhalen (je moet het leuk vinden, ik heb er geen associatie mee) en dan is daar de ontlading. Is ook weer een persoonlijk iets, daar kun je niet iemand op afrekenen toch?? En geloof me de echte targetvisser is heus wel blij met de vissen die hij vangt maar hij gaat bewust voor die ene (of paar) vis (sen) en dan zal de blijdschap groter zijn.
En wie zegt trouwens dat de targetvisser geprezen wil worden, er zijn genoeg targetvissers die nog nooit in de media gestaan hebben, willen die ook geprezen worden? En de targetvissers die wel in de belangstelling staan denk je dat die er op staan te wachten om door jou geprezen te worden? Denk het niet!


Kijk maar is hoe mensen gemaakt worden door bekende andere bekende vissers,de druk is zo hoog,want ze moeten presteren.Als ze niks vangen is het een peppie.
Vind ik een beetje een rare zin, snap eigenlijk niet wat bekende vissers hiermee te maken hebben, ik proef hier iets anders uit, maar dat terzijde. En dat peppie achtige komt niet alleen voor bij targetvisserij. Ken ook genoeg andere mensen die iemand direct een peppie noemen. Onzin dus.

Ik heb vissers zien komen en gaan,sommige stoppen,omdat ze gemaakt zijn door bekende en stoppen omdat ze falen,omdat ze hun target niet halen.
Vind het knap dat je al zo extreem veel mensen hebt zien komen en gaan op een leeftijd van 19 jaar, ben zelf 31 en ik kan er niet op zo’n manier over praten. Tuurlijk komen en gaan er vissers, en dat blijf je houden. Maar vind het een beetje een overtrokken reactie.


Klinkt allemaal leuk bekend zijn en voor een team vissen,of voor mainline of nash vissen,want hoe kom je daar? precies,schrijven en contacten hebben en mekaar een veer in de reet steken.Om je even uit de droom te helpen, niet iedere bekende karpervisser is een targetvisser hoor! Schrijven vind ik ook weer een persoonlijk iets, en dat heeft niets te maken met elkaar een veer in de kont steken, volgens mij heb je nog niet geheel door hoe het wereldje in elkaar steekt. Maar das ook weer mijn persoonlijke bescheiden mening.
Hoe je daar komt lindsey? Gewoon vissen vangen. Maar hier proef ik weer precies hetzelfde als wat ik hierboven ook als zei. Je praat ondertussen meer over bekende en gesponsorde mannen dan over mannen die op targets vissen. Misschien een punt hier?!



Ik vind het gewoon jammer,dat door dat specimen hunting alle vissport voorbij gaat.
Daar zijn we eigenlijk als karpervisser allemaal toch mee bezig?


Tegenwoordig moet je scoren en dan lopen ze met hoge borst op zwolle rond en geven een lezing,ik vind karpervissen een beetje te commercieel worden allemaal en het is aan jezelf of je daar aan meedoet,
Wie zegt dat je moet scoren? Dat leg jij jezelf op. Er is nog nooit iemand geweest die mij dingen opgelegd hebben in mijn visserij. Daar ben je zelf bij en dat laat je toe of niet. Je vist voor je eigen plezier en laat je niet leiden door anderen. Krijg een beetje het idee dat jij je op dit moment wel laat leiden door dingen binnen de visserij waar je je eigenlijk helemaal niet mee bezig moet houden. Maar ja das ook weer een persoonlijke keuze.

maar als je op de sloterplas loopt en een jochie van 16 vangt daar een spiegel van 22 pond en pleurt hem zo terug,omdat het geen dertiger is(dat stond in de boeken!! zei hij,1 op de 5 is een dertiger),waar draait het allemaal nog om,blijkbaar niet om het vissen en het vangen,je moet scoren en veel mensen zijn daar gevoelig voor,ik denk hiermee een gevoelig onderwerp te hebben aangekaart,ben benieuwd naar de reacties.
Bovenstaand stukje van de sloterplas dat vind je in heel nederland terug. Kun je daar een targetvisser de schuld van geven? Schumacher rijd 300 op het circuit, dat doe ik toch ook niet op de snelweg?! Het is net waar je je door laat leiden. De jongere generatie leest dat soort dingen idd en willen dat ook, zulke vissers hebben niet alle beginstadia doorlopen van de hengelsport. Dat is jammer en ik denk dat je daarom ook een hele hoop misloopt in je visserij, onder andere het onderdeel genieten van de natuur en respect daarvoor tonen.
Als je de jeugd binnen de KSN bekijkt met die leeftijd dan zie ik toch hele andere vissers van die leeftijd dan die jij net beschrijft. In de samenleving heb je overal en altijd rotte appels. Je kunt niet alles over 1 kam scheren.
En de targetvisserij staat hier mijns inziens volledig buiten.


Ben zelf ook geen targetvisser, eerlijk gezegd zou ik dat op dit moment ook niet kunnen opbrengen.
Laat een ieder lekker doen waar hij/zij zin in heeft zonder hem/haar daarop te veroordelen.



Ben benieuwt naar de reacties. Ook van jou lindsey.

Gegroet
E.
Laatst gewijzigd door Eddy Norder op 27-06-2005 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-06-2005 12:37

Lindsey,targetvisserij op zich is geheel onschuldig en gewoon een tak van karpervissen zoals penvissen of oppervlakte vissen dat ook zijn.

Obsessie voor targetvissen is geheel ander punt,alles en iedereen moet wijken voor jouw dadendrang,geen gezond iets als je mij vraagt maar het blijft de keus van de targetvisser.

Echter wil ik er wel duidelijk de kantekening bij zetten dat niet alleen onder targetvissers personen zitten die geheel geobserdeerd zijn door hun target maar dit fenomeen komt ook voor bij "gewone" karpervissers,je veroordeling tenopzichte van targetvissers is dus niet helemaal op zijn plaats.
Ik heb huwelijken kapot zien gaan,mensen financieel ten gronde zien gaan alleen om de karpervisserij,en het betrof geen targetvissers.

Over de randgevallen die nogal wat verpesten voor iedereen door alles te doen voor een vis wat niet door de beugel kan kun je moeilijk de rest ook voor veroordelen.

Neem de niet vissend mens,hij beschouwd ons allen ook niet als normaal dat wij bij nacht en ontij gaan vissen,niks vangen en toch gelukkig weer naar huis gaan,uren en dagen maken voor 1 vis,probeer dat eens uit te leggen aan een niet visser en oordeel dan nog eens over targetvissers.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-06-2005 12:40

Maar daar kiezen die targetvissers helemaal zelf voor. Dat hun al die ontberingen willen doorstaan, is hun keuze. Daar hoeven ze niet targetvissers niet mee lastig te vallen, die hebben hun eigen beleving van visserij.
jan van kranenburg

27-06-2005 13:03

Mitsz,

Beetje off topic, maar wie beweert dat, en
welke bewijzen zijn daarvoor?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2005 13:14

Jan,

misschien is het wel een vraag aan mitsz, maar ik was vorig jaar een week op de poel.

ongv. 50 meter verderop zaten hagenezen, jongeren ze waren zelfs op de scooter gekomen vanuit den haag.

die gasten zaten alleen maar pillen te eten , de hele nacht herrie te maken, kwamen ze een praatje maken ,kwamen er alleen maar termen uit als "kanker gek" en zo.

in de ochtend,lagen er bergen met blikjes bier NAAST !!! de vuilnisbak.ruzien met honden eigenaars.

nog steeds strak van de pillen gingen ze in de ochtend weg.

ik heb geen oog dichtgedaan,rambo mes op mn buik. en knuppel aan mn broek.alleen zo kon in nog een beetje slapen.

en niet alle hagenzen over 1 kam scheren zeker mee eens.

er zijn ook genoeg serieuze hagenezen die hier in de buurt vissen.

maar er zitten er een paar galbakken tussen.en die verpesten het voor ons hier ja!

vandaar dat er in Den haag op veel plekken niet meer nacht gevist mag worden.

maar het is niet zo dat het komt door hagenzen, maar ook door amsterdammers ,amstelveners.en weet ik veel wie allemaal,door mensen die hun hobby niet serieus nemen.en dat is een triest geval, waar de "goeie"vissers uiteindelijk de dupe van zijn!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-06-2005 13:24

Jan,

ik vroeg je dus het nog een keer te lezen. Dit is blijkbaar lastig. Ik zal daarom de topicstarter nog eens citeren:

leuk om alle reacties is allemaal te lezen en te concluderen dat het om het vissen draait,en terecht.Denk dat er idd maar een handvol zijn die doorgeslagen zijn en willen pronken op de voorpagina van de karper/karperwereld.In het blad zie je toch vaak alleen maar biggen,als je die vangt is het allemaal mooi meegenomen,ik baal er echt niet van hoor,als ik een big vang.Maar het moet niet ten koste gaan van de sport,vroeger op de oostoever op de sloterplas was het altijd goed vangen,totdat er een bepaalde groep het verklote(in dit geval hagenezen),resultaat;mag niet meer nacht gevist worden,op de amstelveense poel is het nu ook heel streng,er werd 500 meter uitgevaren(in dit geval hagenezen) en mensen die erom heen woonde werden het onmogelijk gemaakt om hun honden nog uit te laten,we hebben zo een mooie sport,maar hoe lang nog overal??


IK heb niets met de Sloterplas, de Amstelveense Poel en niets met Hagenezen. Ook wil ik over deze drie niet verder discussieren in deze topic (zoals ik al aangaf!!). Het gaat nl over targetvissen......

met vriendelijke zucht

Mitsz
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

27-06-2005 13:40

Wil :


Zullen we samen gaan targetvissen ???? op paling :P


Jij de hengel en ik de emmer ?


Daar hebben we nog wat aan :wink:


Sorry voor de off topic , maar die wat zich er aan stoord kijkt maar ff uit t raam.

Gr :wink:


Ps ipv emmer kan ik ook de rookoven meenemen.



En wij maar klagen dat we geen tijd hebben he , voor deze onzin dus weer wel :-?



Enne mitsz : wij hebben niks met paling
jan van kranenburg

27-06-2005 14:00

Dank je, Michel.

Meen nu wel te weten in welke richting de wind waait.

Mitsz,

Niet zo irri zijn; had natuurlijk alles gelezen; vandaar mijn vraag.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2005 14:17

Jan,

het verschilt nogal deze week wat de wind betreft:


Windrichting NO O W W W
Windkracht (bft) 3 3 3 3 3

wat bedoel jij dan precies met die opmerking, ik kan het niet goed interpreteren.

iig,bedoelde ik het niet ten nadele van onze Hageneze vrienden!


gr,

michel
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-06-2005 14:28

Heren,

Targetvissen is niet specifiek een bepaalde vis vangen vindt ik.
Tegenwoordig jagen de targetvissers op een beplaade vis. Ik heb ook een target maar dat is een algemene target.......Niet een bepaalde vis met een naam!

Mijn streven is dat ik karper wil vangen op zeer moelijke stekken. Het formaat of iets doet er niet echt toe, natuurlijk het liefst de dikste :P Terwijl anderen zitten te blanken wil ik vangen....
Als ik aan een deel water sta wil ik op een bepaalde manier vis op de kant krijgen, dit hou ik vol totdat ik dat heb behaald. Afgelopen 3 weken heb ik 200 uur gevist, mijn resultaat was bagger. Afgelopen week ben ik niet weg geweest maar ik ben wel bezig met het vissen. In de vorm van observeren en voeren. Tactieken bedenken etc.
Eindresultaat?? Een TARGET behalen!! Ik haal mijn voldoening uit door de lat hoger te leggen en te slagen. En ik geef toe; het zit me niet mee dit jaar, daardoor bijt ik me vast in mijn plan!!

Het specifieke vissen op een genaamde karper is ook best leuk maar is onmogelijk in mijn visserij lijkt het. Op het kanaal zwemmen de vissen op een stuk van een tig aantal kilometers. De kans dat je ooit je target vangt is dan ook zeer klein. Dat vindt ik weer té moeilijk. :wink:

Ieder z'n ding en ik geniet van mijn ding in de visserij. En dat is overal waar het om draait. En wat ik er voor over heb? M'n maandsalaris, m'n sociale contacten. Is Koen weer vissen?? Jazeker!
Het gezeur dat ik anderen weinig zie boeit me niet, ik doe mijn ding hoeveel dat ook kost!Inmiddels kennen ze me al en laten ze het voor wat het is. :) En dat is maar goed ook.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

27-06-2005 15:18

Ik denk dat je moeilijk Cottenier kunt verwijten dat ie de media opzoekt.Bij mijn weten heeft ie hoop en al eens 2 artikelen geschreven in de karper en dan nog niet om te pronken met zijn vangsten maar met 2 leerrijke artikels en dat deed ie dan nog laat ons zeggen onder een beetje druk van Nash.En dat ie veel vist ,jah hij is gewoon bezeten en tis het enige wat ie heeft zeker in zijn leven .Wat moet ie thuis tussen 4 muren zitten doen,hij heeft geen lief ,geen vrouw ,geen ouders meer.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-06-2005 16:21

target = doel

iedereen die gaat vissen en een vis wil vangen heeft een doel = visvangen. dus zijn diot allemaal targetvissers.

Degene die NIET gaat vissen om een vis te vangen

A) liegt dat ie barst
B) jokt
C) is er alleen als excuus, zuipen of zo


Waarom nu eens niet iedereen in zijn waarde laten hoe deze mens zijn geleving wil beleven?


1 ding afspreken:

Wees niets of niemand tot last.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-06-2005 16:31

Er zijn ook mensen die gewoon gaan vissen om in de natuur te zijn, even uit de sleur te zijn.
Ze nemen de hengel(s) mee en als ze een visje vangen, is dat mooi meegenomen. Ze gaan niet vissen met als doel om een vis te vangen. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2005 16:32

als ik op een water kom, en er zijn 3 stekken waarvan er 1 (in het midden) vrij is.

ik pak mn spullen uit,komen van beide kanten 2 mannetjes mij vertellen dat ik weg moet,met de reden dat die stek waar ik wou zitten altijd bezet is door 1 en dezelfde man.

ik vraag die mensen , waar is die man dan die er altijd zit?

zeggen ze: die is er vandaag niet.
nou,ik haal mn schouders op en zeg, dan heeft hij morgen weer een kans toch.en wil verder uitpakken.

worden die 2 opeens pislink.je en je moet weg want wij zitten hier altijd.

ikzeg: ik zie geen bordjes staan en ik zie geen eigendomsakte,dus ik mag hier vissen.

opeens kreeg ik het gevoel zelf een target te zijn.schiet niet op dacht ik ,en ben maar een rustig plekje op gaan zoeken.

die mensen hun zin.en ik zat lekker rustig.

maar door dit soort mensen wordt wel de hele visserij verpest!

of het nou met target vissen te maken heeft of niet. ik moest dit even kwijt!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

27-06-2005 16:37

ik hoopte zo een soort discussie te krijgen als nu en als ik het fout heb mogen jullie mij ook genadeloos onderuit halen,sommige mensen reageerde niet en als je een gevoelig onderwerp naar voren haalt,zijn ze er ineens.Wou weten hoe de target visserij hier leeft onder ons,iedereen moet lekker visser hou hij nu vist,ik wil niks veranderen!!! In amsterdam zie je een hoop bekende vissers,zo zie je marc schuringa in amstelveen,ff naar de sloterplas en dan zie je piet vogel en gerard schaaf(niet samen!!!) met de pen op een zijtak van de plas.Je ziet dan een hele meut erachter aan rennen,die ook willen scoren,omdat hun voorbeeld dat ook doet.Ik denk dat er gewoon verschillende groepen karpervissers zijn;die praktijken wat er in belgie heeft afgespeeld met die dikke schub,die even later boven dreef met een stuk of wat onderlijnen en markers achter ze flikker,ben gewoon bang dat dat soort rituelen hier ook komen.Sla maar een paar ouwe karperwerelden open,voor de rest iedereen veel plezier in ze hobby!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-06-2005 16:39

daarom kun je er maar beter erg stil over zijn Lindsey.

Inmiddels heb zelfs ik zin om naar de Sloterplas te gaan........
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2005 16:52

ik niet :-?

misschien met de kerst als iedereen naast de boom zit.of dat het voor de meeste te koud is.

ik spreek nu ook voor mezelf die zogenoemde "bekende" personen boeien mij 0,0.

als ik een dikke vis wil vangen wil ik dat volledig zelf doen, zonder hulp.zonder stekkenpezen.
zonder aapies kijken.

ik neem zelfs tegenwoordig een bordje mee met vissen die zet ik op mn bankstick en daar staat op : gelieve geen commentaar geven! en die staat achter mij!

dat is voor de hardlopers,hondenuitlaters en wandelfiguren die elke keer weer als ik een vis dril moeten zeggen: aaaah wat groot ,aaah wat zielig.

gewoon BEK HOUWE ! die mensen.

ik kan niet wachten tot ik een mooie kajuitboot heb,dan zie je helemaal niemand als ik een run/vis heb.

ik verlang naar die dag! :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-06-2005 16:55

Ja precies, daar erger ik me ook dood aan.
Ik heb sowieso al een pesthekel als er mensen komen kijken als ik zit te vissen, ik kan daar niet tegen. En dan altijd dat gezeik erbij: wat zielig, wat groot, zwemt dat hier, wat ga je ermee doen, laat je hem wel weer zwemmen.
Ik haat dat zo erg. Maar of zo'n bordje helpt, betwijfel ik. Volgens mij komen er juist meer mensen op af.