Witvissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

23-06-2005 20:10

Ik vis ook graag op witvis, en ik zou graag een zeelt willen vangen. Tijdens het karperen nog nooit gehad (even afkloppen :lol: )

Ik wil met een karperhengel gaan vissen met de method in combinatie met 10mm boilies. Wat is nou belangrijk als je er mee vist? moet de haak in de voerbol of niet?? Wat voor rig moet ik gebruiken? Is het lokvoer belangrijk of kan ik gewoon een witvis voertje maken

Ik heb dan nog 1 hengel over. Hoe moet ik daarmee zeelt vangen (aas, soort dobber)
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

23-06-2005 20:39

Peter.

Voor de zeelt zal ik met een hengel tussen of tegen de pompen bladen gaan vissen met een dikke worm er aan.

Ik vang meer zeelt met palingen op de worm als met karperen op de boillie.

Groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

23-06-2005 22:01

Zou tegen de avond gaan vissen met de pen. tegen pompebladen,rietkragen, overhangende bomen enz. Als aas zou is mais in combinatie met een springertje nemen. En dan in het begin weinig voeren met mais, maar zodra je aasbelletjes ziet, het voeren iets opschroeven. Meestal voer ik in het begin zeer verpreid niet te veel, na een half uurtje komen er meestal kleine aasbelletjes op de stek, die kleine aasbelletjes zijn meestal zeelten. Als ik die aasbellen zie ga ik wat meer en frequenter voeren.
Werkt bij mij zeer goed, binnen 2 uur +-6 zeelten is vaker regel dan uitzondering, als ze goed op het aas zitten misschien nog wel meer. Misschien nog een leuke 'bijvangst' een karpertje ofzo. Wel zou ik een licht hengeltje gebruiken. Sommige zeelten zijn echte krachtpasters, mooi om met een licht hengeltje te vissen, ze hebben echter niet zo'n uithoudingsvermogen als karpers. Het zijn meer 'sprinters' dan 'langeafstandlopers' :wink: Zou er wel ongeveer 25/100ste nylon nemen, om ze weg te kunnen houden bij obstakels.




Mvg Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

29-06-2005 11:53

Het is me gelukt om een zeelt te vangen (45cm). Ik heb hem gevangen met de karperhengel in combinatie met ''the method''. iK gebruikte een kleine haak en kortere hair waar ik drie maiskorrels opdeed.

Met de pen een paar flinke ruisvoorns tot 26cm. Voorderest vaak missgeslagen :(
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Plaats reactie