Huisregel 2 q.

Plaats reactie
jan van kranenburg

25-05-2005 22:06

Mede n.a.v. een recent commentaar van Kees in de rubriek AANBOD moet me van 't hart dat ik een stricte toepasing van die regel niet bevoordelijk vind voor de inhoud van deze rubriek.

Voorheen werd hier door de mods anders over gedacht.

Je kon ahw de marktwaarde van de producten goed volgen. Tevens een aardig beeld krijgen over de kwalteit.

Eea liep idd wel eens uit de hand, maar dan kan m.i. beter in dergelijke gevallen worden ingegrepen dan regel 2q toepassen.

Wordt gortdroog op die manier. Jammer. :cry:

mvg

Jan
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

26-05-2005 00:18

volkomen mee eens Jan, zie ook niet het probleem in van dat onderhandelen kan zelfs wat levendiger worden op het board


Richard
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

26-05-2005 08:18

Heren, ook even verder lezen dan alleen 2q...

Al met al komen deze regeltjes er gewoon op neer dat je je gezond verstand moet gebruiken als je post. De beheerders van Carpboard Forums gaan ervan uit dat iedereen dit kan en dat we dus niet als politieagent op hoeven te treden.

Pascal
jan van kranenburg

27-05-2005 12:56

Ben het idd met Kees eens dat on het topic "unieke uitusting" eigenlijk geen plaats is voor commentaar op q2.

Maar zie nou zelf is. Zeker een uitrusting die de moeite waard is.
Nauwelijk commentaar. Waat geintjes en oproepen om PB.

Nog niet zo heel lang geleden klaagde een boarder dat in zijn Aanbod-
topic zoveel kritiek kwam.

Deze boarder kreeg toen o.a. een antwoord dat grofweg inhield dat indien je op dit forum iets aanbood je het risico van commentaar moet accepteren. Immers hier zitten de kenners! Ga anders maar naar
Marktplaats.

Heb ik 't nou mis als ik veronderstel dat sinds kort door de mods een ander beleid wordt gevoerd t.a.v. de huisregels; met name q2?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-05-2005 19:24

Tja Jan,

Wie moet er nu een antwoord of reactie geven?

Maar zie nou zelf is. Zeker een uitrusting die de moeite waard is.
Nauwelijks commentaar. Wat geintjes en oproepen om PB.


Wat had je verwacht. Dat iedereen de aanbieder complimentjes maakt? Ligt verder niet aan mij. Ik reageer niet zo heel veel op aanbiedingen.

Nog niet zo heel lang geleden klaagde een boarder dat in zijn Aanbod-
topic zoveel kritiek kwam.


Een understatement, meerdere aanbieders. En zo zijn er nog wel anderen die klagen.

Deze boarder kreeg toen o.a. een antwoord dat grofweg inhield dat indien je op dit forum iets aanbood je het risico van commentaar moet accepteren. Immers hier zitten de kenners! Ga anders maar naar Marktplaats.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb ik niet beweerd dat hier de kenners zitten. Voor de rest, adverteren op het board kan inderdaad commentaar opleveren. Daarom is die regel ook destijds ingevoerd.

Heb ik 't nou mis als ik veronderstel dat sinds kort door de mods een ander beleid wordt gevoerd t.a.v. de huisregels; met name q2?

Ja, dat heb je mis. Er is geen afspraak tussen de moderators hierover.

Zelf heb ik de afgelopen week waar nodig die regel wat strakker gehanteerd. Het werd mij wat al te bruin met het commentaar dat geleverd werd. Sommige commentaren raakte niet alleen regel 2q maar ook 2a, 2f en 2h. Geheel zinloos en het lost niets op. Tenminste niet op die manier.

Het ging overigens over meerdere topics, en ik greep in voordat het uit de hand liep. Wij krijgen namelijk wel eens commentaar dat we het eerst uit de hand laten lopen en dan pas ingrijpen. Ook was er ooit eens iemand die vond dat er teveel slotjes waren. Een slotje is typisch een maatregel die je naderhand toepast. Opschonen van een rubriek gaat namelijk per reactie en bij een langer lopend topic duurt dat een eeuwigheid. En reken maar dat er bij het doorlopen met deze reacties in die aanbiedingen er slotjes op waren gekomen.

Groet, Kees
jan van kranenburg

27-05-2005 21:27

Dank voor je uitleg, Kees.

Die opmerking over "kenners" kwam idd niet van jou, maar een mede-forumgebruiker.

Hopenlijk kun je teugels wat laten vieren en wat speel(discussie) ruimte
toestaan.

mvg

J
Plaats reactie