Nash foto

Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

24-05-2005 23:14

Lexus Cuyten schreef:In een karperwereld staan er een aantal vissen door Nashtesters gevangen, precies dezelfde armen, ik vind dat gewoon jammer. Je kan ook gewoon de foto wat dichterbij nemen dan zie je de vis even groot alleen is het hoofdje van de visser iets groter.. De vis staat er even duidelijk op lijkt mij.grtn


Wat een droevige over één kam scheren oordeel zeg... pfff... ik heb geen zin om hem of ons te gaan verdedigen want wat jij vindt maakt mij niet uit.. Echter om nu even alle Nash Fieldtesters over 1 kam te scheren gaat mij veel te ver... ik zou zo niet durven oordelen over mijn collega vissers..

Ten eerste.. die achterlijke foto;s waren van Franse vissers!!!!!!!!!! Totaal wat anders als Nederlandse vissers.. en ten tweede dacht je echt dat ze opdracht krijgen die vissen naar voren te houden of zo?
Ten tweede: Ieder houdt de vis vas zoals hij of zij dat wil en maakt voor mij part met 28mm foto;s of met 70mm wat kan mij dat schelen..

Ps.. noem aub even het nummer van de KW waar die Nash mannen instonden.. ik kan ze nergens vinden...?

Ps2.. doet me wel goed dat velen toch verder kijken dan hun neus lang is.. of je het mooi vind of niet.. klasse heren!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-05-2005 00:09

niet seuren of discuseren deze vis is een beaty moeten we tegenwoordig ook al fotograaf wezen hou eens op dit is afgunst ten top hier een site 15 kilo vis visser lelijk karper lelijk maar wel tevreden met foto en de vis en dat is waar een hobby voor is http://www.hoopopgeluk.tk (grootste karper 2004)
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

25-05-2005 07:50

Hoi Arjen,
Loopt weer lekker zo te zien, is je gegund man.
Je pr. nog gebroken, doe onze Hagenees met hond de groeten.

Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 25-05-2005 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2005 08:26

Je kan allemaal zeuren wat je wilt.

Lenzen kleiner dan 50mm is groothoek. Hoe kleiner de lens hoe afzichtelijker de foto.

De vis nog een keer de lens induwen helpt niet.

Alle vissen zijn mooi,. Ik vind dat je eigenlijk de vs tekort doet door hem groter te willen laten lijken.

Tja en waar de grens ligt? Deze is al opgeschoven richting 35 mm lens.

Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, ik ook en ik vind dit soort foto's afzichtelijk. En dat valt deze bewuste foto nog mee.


http://members.chello.nl/tmarapengopie/bigcarps.htm

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

25-05-2005 08:53

Had hem al gezien Arjan, maar mooie vis :wink:

De gebruikte lens is het probleem nog niet zo hoor bij deze foto, tenminste wat sommigen er dan niet mooi aan vinden, maar de positie van de fotograaf. Deze kan het fototoestel beter iets hoger houden dan het midden van de vis, dit zorgt ervoor dat het hoofd er helemaal opstaat, de hander wat wegvallen onder de vis en het geheel veel natuurlijker overkomt dan dat het zo doet. Let er maar eens op, gewoon een halve meter boven het midden van de vis doet wonderen voor het perspectief van de foto.

Oh, persoonlijk, grote vissen mogen ook groot zijn op de foto, maar twintigers die dertigers lijken en dertigers die eruitzien als een veertiger hoeft voor mij persoonlijk niet. Maar ik vul de foto wel met vis en knip zelf ook op 35. Misschien dat mijn formaat ook het geheel wel wat meer terug in proporties brengt.

Ach, Lexus, je moet je ook niet druk maken daarover, heeft weinig zin. Aan de waterkant moet je deze tijd van het jaar zitten... :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-05-2005 09:12

Hoi,

even klein stukje nog, heb al genoeg stof doen opwaaien..

Het viel mij gewoon op dat de vis opvallend ver naar voren gehouden was, dat dit nou toevallig een Nashfieldtester is kon ik ook pas weten nadat ik mijn muisplijltje op de foto had gezet.. Hij staat op de voorpagina, dus als ik daar iets over wil zeggen mag dat toch?


Bertil

heb geen zin om het op te zoeken, maar je weet wel wat ik bedoel ;)


Bart

Vis mijn armen van m'n lijf, en dat komt niet door de manier waarop ik foto's maak

groetjes Heren
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-05-2005 09:19

Stefan Slechten je hebt PB
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

25-05-2005 09:37

Heren,

Wat een drukte allemaal, er zijn een aantal jongens die er naar mijn idee een goede kijk op hebben. Ik zit nml. gewoon op mijn hurken en laat mijn ellebogen rusten op mijn knieen....

Verder heeft Bart een goed punt; de fotograaf had de foto iets hoger moeten nemen, dan waren de verhoudingen veel beter over gekomen. Moet wel zeggen dat de fotgraaf nog nooit met mijn camera gefotograveerd had of misschien had hij het wel koud eind maart :wink:

Verder bedankt voor alle positieve en negatieve kritiek (zolang jullie hem maar onderbouwen). Persoonlijk zeg ik ook niet dat het mijn mooiste foto is, gelukkig verschijnen er binnekort nog een aantal foto's van mijn persoontje. Natuurlijk is iedereen dan weer vrij om te reageren......

Gr Arjen
Gebruikersavatar
Remon de Zeeuw
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2005 21:33
Locatie: brandwijk

25-05-2005 21:05

ik geef toe dat Arjen zijn fotografie ook niet mijn stijl zou zijn maar voor de vissen die hij vangt en de moeite en tijd die hij er in steekt kan je niets anders dan respect hebben voor deze pik.
Doe het maar een na om in deze periode van het jaar al een imposante rij met 30+ en 40+ vissen op naam te hebben staan als bij Arjen het geval is.
Daar kan menig visser incl ik alleen maar van dromen

Ga zo door pik.....
laat je niet tot ziekelijk gedrag mee slepen in je hobby
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

25-05-2005 21:20

Ik vind het een prachtige vis.
Met de aren naar voren...
Ik vind dat je het zelf moet weten, het gaat er uiteindelijk toch om dat je hem gevangen hebt. Als je dat zelf weet is het genoeg, dan maakt het niet uit wat anderen denken over je foto.
Of niet dan?... :wink:

mvgroetjes
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-05-2005 09:53

Remon,

Weet wat de stijl is van Arjen, het probleem is dat je in veel gevallen van de fotograaf afhankelijk bent die bepaald uiteindelijk de uitkomst wat er op komt te staan.
Zeker als je met wat zwaardere vissen aan de slag bent, je weet dit als geen ander.

Groet,
Peter
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

30-05-2005 10:54

Pik,

Dit soort commentaar is inherent aan het wereldje. Of je nu schrijft of foto's in de publiciteit brengt, men staat altijd klaar om kritiek te geven. Trek het je dus vooral niet aan en ga lekker door zo. Je bent goed bezig.

Ciao,
Ray

PS
Hoe was het gisteravond?
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

30-05-2005 16:15

Ik snap al helemaal niet dat er uberhaupt nog maar met 1 woord of foto over Nash wordt gerept op KW-online.
We weten toch allemaal hoe fout deze 'meneer' is!?

En KW-Online pretendeert zo fel tegen alles wat maar naar betaalwater ruikt te zijn, beetje dubbele moraal in mijn ogen!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

30-05-2005 21:43

hoi,

ik snap niet helemaal wat hier het probleem is...
iemand is succesvol, gaat vol voor zijn hobby...en wordt opgemerkt door een producent...
nou...dan zou je wel gek zijn om niet je voordeel ermee te doen...
spaart je een hoop geld en kopzorgen uit...
vindt niks mis met die foto...ken arjan niet persoonlijk maar weet wel dat hij 100% gaat voor zijn visserij...
van mij mogen die armen nog wel 20 cm langer worden... :wink:

gewoon lekker blijven doen waar je goed in bent...
gr roy
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

31-05-2005 01:09

Ik blijf toch echt bij 1 mening:

de vis op de foto is gevangen door Arjen, als hij deze zo goed mogelijk op de foto wilt zetten is dat toch geen enkel probleem?

Iedere smaak verschilt, persoonlijk vind ik ook dat je een foto van de vis maakt met jou ERBIJ, dus niet andersom. Daar gaat het toch om heren?
Van mij mag de vis best groot uitvallen hoor, dan staat hij er goed op, en wat heb je aan al het groen (of andere objecten) op de foto?

Je vist voor je plezier en voor de vangsten, en er zijn altijd wel mensen die iets op "jouw stijl" hebben aan te merken, vergeet dat lekker. Vis voor jezelf!

Of een vis van 42pond nu groot of klein lijkt op de foto, hij blijft 42pond...
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

31-05-2005 13:05

Is gewoon een bak van een vis. Beetje jammer dat er altijd ophef over gemaakt wordt over hoe groot de vis lijkt, is van vele factoren afhankelijk, Lens, fotograaf, postuur van de vanger ,bouw van de vis enz. Iedereen heeft zijn eigen stijl. Beste is gewoon om het gewicht van de vangst erbij te zetten en het niet aan de fantasie van de (minder volwassen) toeschouwer over te laten. Arjan, Alvast gefeliciteerd met je geslaagde seizoen , zulke resultaten komen er niet zonder erg veel inzet en fanatisme .
Laatst gewijzigd door Jan Jongen op 31-05-2005 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-05-2005 13:44

robbin kremer schreef:Moet je ze wel vangen..... :wink:


Ach, je kan aardig oevenen met een paar flinke zakken nash ballen :roll:

Maar goed, het is idd een mooie vis.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-06-2005 00:41

BESTE BOARDERS,

Waarom maakt altijd ierdereen zo'n probleem over foto's.
Ik en mijn vismaat hebben vorige week 14 vissen gevangen.
Beide hebben we onze pr verbroken mijn maat ving een schub van 33 pnd
ik zelf ving een schub van 32 pnd, je had het comentaar eens moeten horen van de andere boarders over de foto's (of waren ze jaloers)
Jullie houden de vis teveel voor je uit, wij vinden het belangrijk dat de vis goed tot zijn recht komt wanneer je hem naar voren haalt in de foto.
Wat is er berlangrijker de vis of de visser en zijn omgeving op de foto...?
Respect voor een ieder zijn wijze van fotograveren maar lieg niet over het gewicht van een vis.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die zeggen van joh mooie vissen!!!

Laterrzzz en vangse allemaal :lol:
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

01-06-2005 12:02

Foto op de cover van de nieuwe KW is ook schitterend Arjen!

blijf lekker vangen en fotograferen, ziet er allemaal schitterend uit.

een vd hurk seizoen zullen we het maar noemen? :P
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

01-06-2005 16:30

:lol: , als hij zo doorgaat in overtreffende trap... :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

01-06-2005 17:12

Boeiend zeg hoe een vis op de foto staat. Een ieder vist volgens mij voor zichzelf en niet voor een ander, dat word tenminste altijd gepretendeerd. Dus maak je ook foto's naar eigen inzicht, en dus niet voor een ander. Je hoeft toch niet een ander te plezieren, toch alleen jezelf?? Of zie ik dit verkeerd.

Iig een super mooie vis arjen. Gefeliciteerd.


Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

08-06-2005 13:01

Sorry hier kan ik wat nijdig over worden..

Het is een prima plaat op de cover met een ontzettende prachtvis. Er is werkelijk niks mis met die foto en de vis komt op een natuurlijke wijze naar voren dus niks geen genep met lange armen en breedhoeklenzen, een bak van een karper om trots op te zijn!

Amen..
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-06-2005 14:23

De vis is inmiddels niet meer te zien, moet zeggen dat de vis op de cover (waar jij het nu ook over heb) er schitterend op staan, was trouwens ook niet mijn bedoeling er zoveel ophef over te maken

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.