Boot die door je lijn heen vaart

Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

20-05-2005 15:43

Joris Kroes schreef:Ik raak ook wel eens lijnen kwijt.. Ik vis aan een kanaal waar veel grote boten varen, maar vis toch naar de overkant.. 's Nachts komen hier geen boten langs en vissen naar de overkant loont echt... Het stomme is dus, zo af en toe wordt ik 's morgen wakker door een gierende optonic en het ronkende geluid van een boot, jammer, lijnen kwijt... maargoed, het gaat ook vaak genoeg goed....


Je kan ook je lijnen recht onder je eigen kant leggen je moest eens weten hoe vaak ik een karper gehaakt heb op 2 meter onder de top :D
Dit gebeurde wel altijd als ik lag te pitte in de avond uurtjes maak je dan toch teveel herrie 8)
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

20-05-2005 17:37

Weet het, maar ervaring [logboekjes :) ] heeft uitgewezen dat de overkant VEEEL effectiever is... Vis trouwens vaak nog wel met 1 hengel aan eigen kant :)
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

20-05-2005 20:26

Zou de overkant dan niet de eigen kant kunnen zijn??? :roll: :roll: :roll:

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2005 00:52

De overkant is de kant waar het gras altijd groener is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-05-2005 09:20

Maar het is wel weer fijn als de overkant ook de rustige kant is. Zo een kant waar niemand kan komen. :roll:
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

21-05-2005 11:31

De overkant is de kant waar geen weg langsheen loopt... Scheelt me te veel kilometers om er naartoe te fietsen.. Het zal daar ook wel rustiger zijn, aangezien het verkeer er niet langs komt + dat daar een aantal andere aantrekkelijk onderwaterbeestjes leven :)
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-05-2005 08:31

Beste Mourad,

Wie is hier nu beter van geworden?
Jij omdat die man met z'n bootje een vastloper kreeg?
Die man vaart heus niet met opzet door je lijnen volgens mij.

Als je een bootje aan ziet komen en die reageert niet op je (ongetwijfeld) vriendelijke verzoek om wat afstand te bewaren dan doe je toch je toppen zover mogelijk onderwater of je haalt snel in? Ik zou mn lijnen niet kwijt willen raken. Of beter nog, als je weet dat er bootjes varen dan zorg je dat je lijnen over de bodem lopen zodat ze niet opgepikt kunnen worden. Zo zou ik het doen (heb ik het in het verleden ook gedaan).


Groeten,

Paul
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-05-2005 16:39

Joris Kroes schreef:De overkant is de kant waar geen weg langsheen loopt... Scheelt me te veel kilometers om er naartoe te fietsen.. Het zal daar ook wel rustiger zijn, aangezien het verkeer er niet langs komt + dat daar een aantal andere aantrekkelijk onderwaterbeestjes leven :)


Grappig, ik neem aan dat we het over hetzelfde kanaal hebben, aangezien er hier in de buurt niet zo veel zijn. Ik vang de meeste vissen onder eigen kant, dan wel een eindje naar de zijkant gegooit, recht onder de top vind ik nogal lastig, elke dril verstoord dan de stek.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

24-05-2005 16:51

Beste Mourad,

Schaf jezelf gewoon wat toplood aan moet je kijken hoeveel ellende dat scheelt! Die kerel lacht erom dat hij even staat te pulken.

Ik vis al meer dan 11 jaar op de rivier en ik kan je verzekeren dat er bere veel pleziervaart is en over kanoers maar te zwijgen en zelden maar dan ook hoogstzelden (of het moet een gigantisch vrachtschip zijn wat ik niet zie aankomen) worden mijn lijnen gepakt..

Maar waar botenverkeer is geld....toplood!

grtz
HnZ
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

24-05-2005 22:55

Niet overal kan toplood helpen.
Ik zat van het weekend hier in de buurt op een water te vissen waar erg veel pleziervaart is.
Uiteraard vis ik dan met toplood.
Om een uur of elf `s avonds kwam er een bootje echt letterlijk nog geen halve meter uit de kant richting mij stek gevaren.
Ik ben een stuk vooruit naar het bootje gelopen en ze rustig gevraagd of ze ietsjes verder uit de kant konden varen omdat ze anders de toppen van mij hengels af vaarden.
nadat ik dit had gevraagd begonnen ze mij uit te lachen en gingen nog net iets dichter onder de kant varen.
Ik ben razendsnel terug naar mn hengels gelopen maar had geen tijd meer deze te "evacueren" en de .....lijers in de boot hadden intussen al 1 hengel de t...s in gevaren en allebei de lijnen te pakken.
Tegen dit soort mensen is dus echt niets te doen en ben op dat moment ook helemaal ontploft en heb ze echt heeeeeeeeelemaal kapot gescholden, waarna ze nog even leuk duidelijk maakten `snachts terug te komen om mijn en mn 2 maten dr lijnen nog even te pakken en we moesten volgens hun ook nog oppassen dat ze de kant niet opkwamen.
Nou, ze hadden best mogen komen op dat moment.... de tering wat was ik opgefokt.

Moraal van dit verhaal; ook toploodjes en toppen onderwater helpen niet als er mensen expres je lijnen komen opvaren( en die mensen zijn er zeker).


Fp
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

24-05-2005 23:05

ja irritant is dat, van die grappenmakers..5 oz lood in ze nek, kijken of ie dan nog praat ^^
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-05-2005 07:57

Ferdy,

Aangifte gedaan??
Moedwillige vernieling en bedreiging.
je hebt 2 getuigen (je maten) en de kapotte hengel .

Gewoon doen en aansprakelijk stellen voor de schade.
Waarschijnlijk zijn die gasten te stom om het ooit te leren maar probeer het maar.

GR.

Paul