voetbal

Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-05-2005 17:54

Beste Michel,
Blijkbaar voel jij je aangesproken als ik een aantal zaken aangeef waarom ik geen voetbal kijk of volg. Misschien zegt dit meer over jou dan mij maar dit niet aan mij om te oordelen.

Als je spreekt over generaliseren dan heb je de strekking van mijn verhaal niet begrepen, ik spreek nergens jou naam uit volgens mij maar goed interpreteren van zaken is niet altijd even simpel en zoals ik het geplaatst heb zou je het zo op kunnen pakken. En ja kan me heel goed een aantal van je uitspraken herinneren, als je terug leest zul je zien dat ik hier nog ergens een aantal zaken aankaart. Je achtergrond kleur of religie doet voor mij in ieder geval niet ter zake, als je dit weet snap je ook donders goed dat je woonplaats voor mij al helemaal irrelevant is. Ik beoordeel mensen liever als persoon dan als meeloopprodukt.

Of je mij bekrompen vindt omdat ik niet in amsterdam woon prima heb ik vrede mee maar moet er wel om glimlachen maar misschien leg ik je dat nog wel eens uit. Qua visstek je komt maar deze kant op, mag je rustig op mijn plek vissen ook dat zal mij een worst wezen namelijk. Dat op sommige punten het karpervissen begint te lijken op het voetbalgeweld hierin moet ik je helaas gelijk geven, vraag me wel eens af hoe het komt.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-05-2005 18:35

Als iemand niet van voetbal houdt mij een zorg, ik geniet van mooie wedstrijden.
Ik zie trouw iedere week studio sport, volg WK, EK enz. en erger of vermaak me.
Als iemand de randverschijnselen als voorbeeld geeft en dat de reden noemt waarom hij er niet van houdt is net zoiets vissen veroordelen omdat je het arme beestje pijn doet.
Voor en tegenstanders worden het nooit eens, dus heel simpel niet met die personen in discussie gaan over iets waar ze niks van snappen.
Vissen zit in je zo zit ook sport in je, je kunt er niks aan doen het zij zo.
Meelopers zijn de ergsten in de hele maatschappij.
Ik heb op zeker geen hekel aan Ajax wel aan de arrogante houding van enkele over het paard getilde eeuwige talenten.
Mijn voorkeur? Ajax PSV, ik zou Heerenveen ook moeten noemen maar als Leeuwarder komt dat slecht mijn strot uit, ja ja ik ben ook een mens.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Anton Vogels
Berichten: 22
Lid geworden op: 11-02-2005 10:59
Locatie: Utrecht

06-05-2005 18:59

Hahaha Douwe jij komt nog tot meer clubs ikke niet verder als Utrecht 8)
http://www.impactproducts.nl goede service en heeeel goede boilies
Rene de vries

06-05-2005 19:25

Ik kom ook niet verder dan Utreg..... en begin steeds beter te snappe waarom we daar zo een hekel hebben aan Ajax.... wat een misplaatste trots over de rest van nederland en bekrompen...

Ik heb deze week ook genoten van Psv en vooral van Az.... maar het bewijs is echt geleverd dat het op topnivo wordt beslist op details.
Bij Psv keek van Bommel op de rand van de 16 naar de vrijstaande man...... zonder dat ie iets probeerde te ondernemen om die man te dekken.
Bij Az stond de immer geprezen Landzaat bij de corner de scorende speler te dekken, jammer en onbegrijpelijk dat ie 5 meter naar vooren ging om de bal te onderscheppen....

Maar ook dan is voetbal mooi... zeg toch zelf het was mooi om te zien winst/verlies het ene moment grote vreugde het andere dikke tranen..... dat onvoorspelbare maakt het wel zo leuk.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-05-2005 20:07

Douwe,
sport zit zeker in je net als vissen hierin ben ik het dan ook volkomen met je eens, maar houdt dit in dat je alle sporten leuk moet vinden ? De randverschijselen bij voetbal is 1 van de redenen waarom ik niet meer kijk, heb het er gewoon mee gehad. Er zijn meerdere factoren waarom deze tak van sport mij niet meer aanspreekt. Dus om nou te zeggen dat mensen niets snappen gaat me weer te ver :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

06-05-2005 20:09

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 30-11-2005 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-05-2005 20:38

Zeggen dat het beter is om niet in discussie te gaan en het dan toch doen is ook niet realistisch lijkt mij.
Het spelletje op zich heeft niks te maken met de randverschijnselen zoals die d......n laten zien.
Een randverschijnsel waar ik om moet lachen is een bericht in de krant van de nieuwe trainer de almachtige heer L van Gaal.
Het succes van AZ is niet te evenaren volgens deze goeroe van het Nederlandse voetbal.
Is dat een realistisch inzicht van de heer van Gaal, of stiekem toch indekgedrag?????????????

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Stephan Helmons
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2005 19:45
Locatie: Roosendaal

06-05-2005 22:10

Robbie Faber schreef:(Fc D.B. Had het zeker beter gedaan hahahaa.)


Aan de inzet zou het bij den bosch in ieder geval niet liggen :wink:

(ik hoop trouwens voor je dat den bosch niet degradeert :wink: , de graafschap mag er van mij uit, en Rbc en den bosch overleven de nacompetitie wel 8) )


(en over een jaar of 20/30 komt Rbc Rooosendaal ook nog wel eens zover)

Maar het is inderdaad wel spijtig, dat het bij sommige mensen niet meer om het spelletje zelf gaat maar meer om het geweld eromheen..
Fishing is life the rest just details!!
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

07-05-2005 14:44

pff
erg jammer dat het hierop uitdraait, stom geleuter
dan kan ik het ook niet meer laten
waarom zouden veel mensen het ajax toch misgunnen
er geeft hier iemand precies het voorbeeld
die het vermakelijk vond dat psv en az het niet haalde omdat zijn heldenclubje het niet kan

ik heb in ieder geval diep respect voor psv en az en met mijn groengele hard zal ik zondag nog flink de handen op elkaar zetten als az bij ons het veld op komt
er is eigenlijk maar 1 club waar ik dat niet voor zou doen .......
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

07-05-2005 14:49

Jack klein schreef:Weten ze daar ook een keer hoe Ajax zich al die keren gevoeld heeft.

Ik vind het goed voor ze, ik heb me stuk gelachen.

Als ze in Alkmaar niet het hele seizoen " helemaal niets in Amsterdam" zouden zingen ( wat ze trouwens overal doen ) dan had ik het dat schattige clubje nog gegund.

Nu lach ik dubbel zo hard, want wat hebben ze nou in Alkmaar?


respect van de meeste supporters van BIJNA elke andere club in dit land
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

07-05-2005 14:54

Stephan Helmons schreef:
Robbie Faber schreef:(Fc D.B. Had het zeker beter gedaan hahahaa.)


Aan de inzet zou het bij den bosch in ieder geval niet liggen :wink:

(ik hoop trouwens voor je dat den bosch niet degradeert :wink: , de graafschap mag er van mij uit, en Rbc en den bosch overleven de nacompetitie wel 8) )


(en over een jaar of 20/30 komt Rbc Rooosendaal ook nog wel eens zover)

Maar het is inderdaad wel spijtig, dat het bij sommige mensen niet meer om het spelletje zelf gaat maar meer om het geweld eromheen..


als t zo doorgaat hoeft rbc straks geeneens nacompetitie te spelen
bij den haag denken ze dat ze er niks meer voor hoeven te doen :S
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-05-2005 15:18

Boeruh !!!!!
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

07-05-2005 16:38

Voor de gene die morgen nog niks in de planning hebben staan en zin hebben in een feestje kom gerust langs op het stadhuisplein. :)

Heb op het moment weer wat meer zin in morgen maar dat was woensdag na de wedstrijd wel anders. Heb na afloop van de wedstrijd nog wel een uur in het stadion zitten balen en mun kop stond echt niet na de kampioenshuldiging. Na een 3 tal dagen, (o.a. een nachtsessie in geweest dus tijd genoeg gehad tot nadenken ivm geringe aantal beten) toch wel tot de conclusie gekomen dat we met PSV een prachtig seizoen hebben gedraaid en hopelijk kunnen we dit op 29 mei in Rotterdam afsluiten met nog een prijs. Op het moment dus vooral TROTS op psv.

Verder natuurlijk ook een topprestatie van AZ dit jaar. Ik gaf ze tegen Shaktar en Villareal al geen schijn van kans laat staan tegen Sporting. Wat blijkt, op een 30 tal seconde na staan ze in de finale. Kan toch raar gaan met voetbal, en dat is nu net het leuke ervan.

Hopende morgen veel boarders tegen te komen in de stad of in het stadion en dat het maar een mooi feest mag worden.
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

07-05-2005 17:19

Ik, als Ajaxied, vind het ook jammer voor zowel PSV als AZ dat ze niet door zijn, al moet ik er bij zeggen dat ik het van AZ erger vond. Dat heeft toch een beetje te maken met het feit dat zij zelden zo ver komen. En Co, Ajacied in hart en nieren, als trainer...
En wat Ajax betreft, wij volgend seizoen weer! :lol: :lol: :lol:

Mvg Ivan
Carpe diem...
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

08-05-2005 15:09

Waarom zingen ze in Alkmaar dan: " helemaal niets in Amsterdam" ipv " Helemaal niets in Rotterdam?

Je zou vanwege de geringe afstand tussen beide steden toch mogen verwachten dat ze in Alkmaar meer hebben met Amsterdam dan met Feyenoord, sterker nog, ik weet dat er een hele boel zogenaamde AZ supporters nu in de hout zitten omdat het daar 1 seizoen goed gaat die vroeger in de Arena zaten omdat AZ niks was.

Iedereen mag ons altijd uitlachen en als er dan 1 ajax-supporter ( ik ) terug lacht dan zijn we opeens allemaal arrogant.

Waarom zou ik het hun gunnen als ons niks gegund wordt?

Omdat ze uit nederland komen zeker? Boeit mij dat nou , ik ben voor ajax en als de rest verliest ga ik me daar niet klote door voelen.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-05-2005 17:44

Verwijder maar...
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 28-11-2005 03:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

08-05-2005 20:27

:oops: Ik ben voor AC MILAN en toch vind ik eht zielig voor PSV hunw aren gewoon de betere partij :(
En AZ nog erger. Maar dat zal me mentor morgen wel horen :wink: (Az fan)
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

08-05-2005 23:26

Jack klein schreef:Waarom zingen ze in Alkmaar dan: " helemaal niets in Amsterdam" ipv " Helemaal niets in Rotterdam?

Je zou vanwege de geringe afstand tussen beide steden toch mogen verwachten dat ze in Alkmaar meer hebben met Amsterdam dan met Feyenoord, sterker nog, ik weet dat er een hele boel zogenaamde AZ supporters nu in de hout zitten omdat het daar 1 seizoen goed gaat die vroeger in de Arena zaten omdat AZ niks was.

Iedereen mag ons altijd uitlachen en als er dan 1 ajax-supporter ( ik ) terug lacht dan zijn we opeens allemaal arrogant.

Waarom zou ik het hun gunnen als ons niks gegund wordt?

Omdat ze uit nederland komen zeker? Boeit mij dat nou , ik ben voor ajax en als de rest verliest ga ik me daar niet klote door voelen.


over de arena hangt gewoon een hele walm van arrogantie heen ;)
veel wat om de naam ajax geeft voelt ze eige een klasse apart
daar wordt je dan ook naar behandeld maar dan moet je ook niet gaan lopen zeuren
en wat betrefd die nepsupporters die az nu heb volgens jou
kon je beter niet roepen ;)
aangezien de arena daar namelijk voor 50% mee gevult wordt
dat soort mensen zijn namelijk voetbalfans (geen hart voor een bepaalde club) maar ajax spekt evengoed dr knip ermee dus daar mag jij die mensen ook dankbaar voor zijn
staat alleen zo slordig als bijv den haag op bezoek komt en het na 75 minuten nog 0-0 staat en het stadion gewoon al leegloopt dat is best sip :D

je zou een voorbeeld moeten nemen aan ivan die is in ieder geval erg sportief
en zelfs ik als fan van denhaag ken soms nog een lovend woord spreken over ajax
als een club iets verdiend heb ik er geen moeite mee t me strot uit te krijgen

was vandaag wel mooi om te zien dat henk timmer een zwak heb voor den haag die goals kregen we cadeau van de man met de handschoenen :D
jan van kranenburg

09-05-2005 02:48

In De Haag zingen we nu " Dankjwel AZ" :)
Reinder van Lune

09-05-2005 08:40

Jack klein schreef:Waarom zingen ze in Alkmaar dan: " helemaal niets in Amsterdam" ipv " Helemaal niets in Rotterdam?

Je zou vanwege de geringe afstand tussen beide steden toch mogen verwachten dat ze in Alkmaar meer hebben met Amsterdam dan met Feyenoord, sterker nog, ik weet dat er een hele boel zogenaamde AZ supporters nu in de hout zitten omdat het daar 1 seizoen goed gaat die vroeger in de Arena zaten omdat AZ niks was.

Iedereen mag ons altijd uitlachen en als er dan 1 ajax-supporter ( ik ) terug lacht dan zijn we opeens allemaal arrogant.

Waarom zou ik het hun gunnen als ons niks gegund wordt?

Omdat ze uit nederland komen zeker? Boeit mij dat nou , ik ben voor ajax en als de rest verliest ga ik me daar niet klote door voelen.


NSB'er !!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2005 08:55

volgens mijn zijn al die "moffen" vroeger via het oosten van het land binnen gelaten , dus ik zou voor dat soort uitspraken eerder bij je eigen familie kijken!
Reinder van Lune

09-05-2005 09:00

Een NSB'er is een landverrader, dat heeft weinig te maken met Duits bloed of iets dergelijks . . . Tja. . .
Reinder van Lune

09-05-2005 09:03

Als Hollandse voetballiefhebber kan ik niet begrijpen dat je je rot lacht als een Nederlandse club waar je geen supporter voor bent, uitgeschakeld wordt voor de Europa/Uefa cup. Dan ben je in mij ogen een landverrader !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2005 09:07

moet je voor de grap eens 5 seizoenen met ajax mee gaan ,uit/thuis buitenland en alles, dan denk je er wel anders over.
Reinder van Lune

09-05-2005 09:08

Hoezo ??