wie heeft foto's van een aquarium met koi's ?

Plaats reactie
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

12-04-2005 22:04

hallo allemaal,

ik heb hier thuis een aquarium staan, en de vissen die er nu inzitten bevallen niet erg goed.

nu zijn we aan het overwegen er een paar kleine koitjes in te doen, maar we hebben geen idee hoe zo'n bak er dan uit komt te zien. (zowel qua vissen als qua inrichting)

dus nu de grote vraag:
wie o wie kan mij voorzien van een paar digitale plaatjes van aquaria met koi erin?
het mag je eigen aquarium zijn, van je buurman... wie dan ook...
en hoe meer verschillende (aquaria, inrichtingen, vissen) hoe beter.

ik gok zo dat er twee manieren zijn waarop ik de plaatjes onder ogen kan krijgen.
1 ik kan ze ergens online bekijken.
2 stuur me even een PB, dan geef ik je mijn emailadres en kun je ze toesturen.

alvast super bedankt allemaal
en vangse

p.s. mocht er iemand in groningen of directe omgeving zijn met een dergelijk aquarium waarnaar ik even zou kunnen komen kijken dan zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. (dit geld trouwens niet alleen voor een aquarium met koi's, maar voor ieder aquarium waarvan de gelukkige eigenaar van mening is dat ik er echt iets aan zou missen als ik het niet even kom bekijken, dit omdat we nog midden in het keuze proces zitten van het soort aquarium)
zomaar een vismoment:

Ik geniet van de serene rust die heerst tussen de langzaam wegtrekkende dampen van de ochtendschemering. Op een meter van mijn korst zie ik af en toe een karper door het wateroppervlak breken. De tijd lijkt stil te staan.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-04-2005 11:23

Ik kan je geen foto's van koiaquaria bezorgen, misschien op google te vinden of op koi.pagina.nl. Maar je zegt dat je nog niet helemaal zeker bent wat voor aquarium het wordt...
Besef wel dat de koi snel groeien en groot kunnen worden! Ze zullen, afhankelijk van het formaat van je bak, na een paar jaar te groot worden en dan moet je ze eruit halen. Vaak gebruiken koiliefhebbers met een koivijver een aquarium om jonge vis in op te kweken. Doordat je ze goed kunt bekijken door t glas kun je goed de groeiontwikkeling en kleurontwikkeling zien en zo een selectie van "toekomstvisjes" maken.
Over inrichting en vissenbestand: Koi vroeten in de bodem en zullen (los staande) planten los kunnen halen. verder hebben ze veel zwemruimte nodig en een goede filtering! Want karpers produceren nogal wat afval.
Het aantal vissen in een aquarium is aan de hand van de inhoud te bepalen. Voor tropische vissen geldt grofweg 1 cm vis per liter water (maximaal). Voor koudwater aquaria, dus ook koi, is dat 1 cm vis per 10 liter water. Dus zo kun je een beetje bepalen hoeveel je kwijt kunt in je bak.
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

14-04-2005 23:04

he
doe er niet teveel in ze rukken alle planten eruit en zetten alles op kop,
richt het zo in dat hetmakkelijk is schoon te maken.
die beesten van mij zijn net 15cm en de filter (voor vijvers kan het bijna niet bij houden).
maar je komt er van zelf achter.
ik begon ook met planten en takken enz.
maar nu ligt er alleen nog grind en stenen.
en self stenen verplaatsen ze. (je moet het zien om te geloven)
maar veelsuces en leer ervan

groeten jeroen
care 4 carp
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-04-2005 16:29

Er zijn mogelijkheden met planten die op stenen groeien, ik weet niet of die koud water (kamertemperatuur kunnen verdragen. Deze planten, Anubias en Javavaren, zetten hun wortels vast op stenen, hout enz. Wat betreft inrichting zo dat je het makkelijk schoon kunt maken: zorg dat je bodem van achterin je aquarium naar voren van hoog naar laag loopt. Dus je grind/zand/bodem achterin hoger dan voorin. Zo stroomt al het vuil automatisch naar de voorgrond, waar je het makkelijk schoon kunt maken. Dit soort dingen staan trouwens ook wel in aquariumboekjes of wellicht op internetsites.
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

15-04-2005 17:07

dank voor alle advies jongens... dat is zeker welkom.

waar ik op het moment echter de meeste behoefte aan heb is foto's van een aquarium met kois erin.

rick: ik heb jou reeds terug gePBd... ik wacht in spanning af.

jeroen: heb jij ook foto's van jou aquarium? als je die heb PB me dan even, ik ben namelijk erg benieuwd.

laters
zomaar een vismoment:

Ik geniet van de serene rust die heerst tussen de langzaam wegtrekkende dampen van de ochtendschemering. Op een meter van mijn korst zie ik af en toe een karper door het wateroppervlak breken. De tijd lijkt stil te staan.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-04-2005 13:14

Sorry Jelle, maar ik heb je PB (nog) niet ontvangen. Aan de datum te zien zal ie wel niet meer komen. :-? Dus je zou ff opnieuw moeten doen, of stuur ff een email naar rick_boerboom@hotmail.com
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-04-2005 22:07

Maar het is zeker te doen. :) Voor meer info, gebruik de zoekfunctie of stuur maar een PBtje.

vr gr Sjoerd
Plaats reactie