Is de koek dan echt bijna op...............

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-04-2005 17:44

Andre,

Wie aan de 'Fab Four' komt mogen ze van mij een van de eerste Dual pick upp's i. d. k... stouwen. Staat gelijk aan heiligschennis.

Benny,

Het enige goede dat Kiss ooit deed, ook al ten gronde. Tjee, tjee. Ik heb bijna met ze te doen!
You're absolutely right.

Theo,

Dat zal dan even wennen zijn straks, en helemaal al de eerstvolgende
UEFA- cup wedstrijd, als ze dat al halen. :wink:
Maar ik geef toe dat het afgelopen zondag aardig zal hebben geklonken. Al zal geen enkele supportersschaarte kunnen dingen naar de prachtige uitvoering van de Engelsen welke uitvoering op de LP (ik dacht Umma Gumma) van Pink Floyd staat .

Daaf,

Heb ik niet meegekregen. Van wie is dat origineel dan?
En Phil Collins met Phillip Bailey (Easy Lover) had ik idd. niet genoemd genoemd in het openingsbericht. Stond wel op m'n 'irri-lijstje'.

Caspar,

Under the bridge ook al. Ai, ai, ai. Vierendelen zou nog te mild zijn!

Anton,

Bedoel je A-Ha met die Zweedse groep? I.i.g. is Because the night
origineel van Patty Smith.
Aliën Antfarm was gewoon goed.
En persoonlijk vond ik het van Lenny wat tegenvallen om American woman te coveren.
'Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig' om Herman Finkers even te quoten.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-04-2005 18:28

Als wat meer jongentjes en meisjes eens wisten dat ze voor de helft naar nageaapte liedjes aan het luisteren zijn....

Het is dan misschien slecht gesteld met de hedendaagse (commerciele) muziek, maar er wordt ook nog een hoop goede muziek gemaakt. Gelukkig....
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-04-2005 18:53

John,

mee eens wat betreft de fab four! ben zelf groooote fan, speel dan ook (bass) in een min of meer metallica cover band en luister de hele dag niks anders, maar dat terzijde. beatallica is niet echt heel serieus bedoeld denk ik en ze coveren niet echt ze spelen 2 nummers door elkaar met een nieuwe (oke deels gejatte tekst) het is ook neit goed om echt naar te luisteren alleen als je even wilt lachen :P

ow btw vind je t erg dat wij metallica coveren :wink: :lol:

MVG André
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-04-2005 18:56

en wat te denken van Dream theater die het hele master of puppets album covert???? heiligschennis of wat?
Laatst gewijzigd door Andre Jacobs op 05-04-2005 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-04-2005 19:00

ow hahha bedenk me net hahaha dikke LOL :lol: volgens mij bedoel ik een andere fab four, maar goed ze zijn ook met zn vieren en voor mij heilig :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-04-2005 21:03

John,
Gezien de reacties, is de koek echt op..

Onderstaand tref je nog een 1218...hopelijk past het nog ergens!

http://static.marktplaats.nl/fotos/audi ... /28210.jpg
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-04-2005 21:50

Henk,

Met een litertje ooievaarskuitevet moet het gaan lukken.
En het lijkt er idd. op dat de koek bijna op is. Ik had eerlijkgezegd wel wat tegengas verwacht en er stilletjes op gehoopt.
Helaas lijken m'n sombere verwachtingen bewaarheid en is er weinig nieuws aan de horizon.
Of is er nog hoop?

Theo,

Het indrukwekkende 'you'll never walk alone'- gedeelte van Gerry and the Pacemakers op de Pink Floyd LP waar ik op doelde is van de beruchte Liverpool 'Kop side' en is te vinden op het nr. 'Fearless' dat op het Meddle- album staat.

André,

Bedoelde idd. de Liverpool 'Fab Four' waar er overigens nog maar Two van over zijn.
Heb wel veel respect voor het werk van Metallica waar diverse juweeltjes tussen zitten.
Kan me trouwens ook wel vinden in de motivatie van Jeroen dat het coveren door Dream Theater grotendeels uit respect naar Metallica is.
En kan ik me er tevens iets bij voorstellen als je daar je vraagtekens bij zet.

Groet,

John
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 05-04-2005 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

05-04-2005 22:00

[quote="Andre Jacobs"]en wat te denken van Dream theater die het hele master of puppets album covert???? heiligschennis of wat?[/quote]

nou moet ik zeggen dat dream theater dit album alleen heeft uitgebracht om te laten zien hoe groot hun respect is voor metallica.
ze zijn veel progressiever dan metallica zelf en hebben dit album geschreven omdat ze hen respect wouden tonen, dit is allesbehalve de hedendaagse covers als DO van heaven, om maar een voorbeeld te noemen :wink:
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

06-04-2005 10:33

als het goed gedaan wordt vind ik het geen probleem.
ook de oude rockers waren er niet vies van.
ook beinvloeden de muziekkanten elkaar.
dat geld voor alle genres en alle tijden.
groetjes koos.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-04-2005 10:52

Zelfs originelen zijn wel eens gejat.

2 april radio 1 Van 0.4.00 uur tot 0.6.00 uur een tweedelige special van KRO’s Dolce Vita getiteld “Hitmysterie”. Sommige liedjes worden gewoon geschreven, achter de piano. Maar er zijn van die liedjes waarbij het ontstaan in nevelen is gehuld.........Peter van Bruggen brengt in dit programma al die liedjes met een mysterieuze, bizarre of curieuze
ontstaansgeschiedenis. Werd “We shall overcome” geschreven door een blanke rechtse dominee? Ontmoette Sting zijn Roxanne ooit in de Parijse hoerenbuurt? Heeft Bob Dylan zijn “Blowing in the wind” gestolen van een arme student?
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

06-04-2005 11:36

John,

Even een kleine verbetering: A-Ha komt niet uit Zweden, maar uit Noorwe-
gen! :)
Ik vond trouwens "I Was Made For Loving You" van Kiss, trouwens helemaal
niet hun beste nummer! Goede nummers vond ik: Detroit Rock City, Black
Daimond, Love Gun en Watchin You.

groetjes Benny :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-04-2005 21:46

Klaas van den Herik schreef:beter goed gejat dan slecht (g)v(z)erzo(n)n(g)en


Danwel, beter met je fikken van afgebleven dan slecht gejat met als enig doel zelfverrijking.

Overigens is het (legaal?) coveren van complete songs natuurlijk niets nieuws.
Zelfs de 'rockers' van de 'fifties' en de grote (?) vernieuwers van de jaren 60, Beatles en Stones, maakten zich er in hun beginjaren schuldig aan.
Het verschil is echter dat het het destijds (veelal blues)songs betrof die niet erg bekend/populair bij het grote publiek waren. Aan de betreffende songs behoefde dan ook niet al te veel gesleuteld te worden zodat het van twee kanten werkte.
Ze hoefden er niet al te veel energie in te steken en lieten het origineel daarmee behoorlijk in tact zodat de fans van de 'originals' nog enigzins in hun waarde werden gelaten.
Iets dat je van het gros van de tegenwoordige wanproducten niet bepaald kunt zeggen.

Groet,

John

P.s. Benny, je hebt helemaal gelijk.
Wat A-Ha betreft dan! Ben nu wel benieuwd welke Zweedse groep Anton dan WEL bedoelde.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-04-2005 21:46

Hoe zit dat eigenlijk met Master of Puppets? Heeft Dream Theater dat gehele album gecoverd? Ik zie het namelijk niet op hun site staan, en ik ben het in de winkels ook nog niet ergens tegen gekomen.

Ik ben overigens een groot fan van Dream Theater, geweldige band! geweldige muziek!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-04-2005 23:16

jeroen,

klopt je hebt helemaal gelijk, maar goed k dacht sinds het toch over coveren ging. Bij dream theater gebeurt dit helemaal niet slecht integendeel zelfs. (sommigen zeggen ook wel beter?) het is geloof ik idd meer als tribute bedoeld. hun eigen nummers vind ik ook heel goed, neem bv voices 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-04-2005 23:31

Dagelijks komen er nog remasters uit van de originelen uit die jaren. Zal mij verwonderen of er ooit een remaster in de komende 30 jaar uitkomt van een cover. Denk het niet. Ook weinig meer te zien van die slechte covers van toen. En daar waren er ook nogal wat van. Eendagsvliegen die op de stroom meeliften en na enige tijd vanzelf zinken vanwege een te laag drijfvermogen. Ze waren er en zijn er nog steeds.

Overigens wordt er nog steeds goed nieuw materiaal uitgebracht in de voor mij nog pruimbare genres. Dus mij hoor je niet klagen over deze tijden. Voor de rest wil ik ook niet vervallen in de ernstige bezwaren van mijn ouders toen ik mijn eerste Pink Floyd album (a soucerful of secrets) op de Philips pick-up legde. Van mij mag het allemaal zolang ik mijn installatie er maar niet mee hoef te vervuilen. De luidsprekers zouden er maar naar gaan staan en met die dure interlinks weet je maar nooit wat er gebeurt.

Dus nee, de koek is echt niet op. Maar ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is wel goed zoeken. Maar naar mijn idee ben ikzelf ook wat kritischer.

Kees
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-04-2005 00:24

Eindelijk een klein vleugje witte rook.
Wat onder jouw 'pruimbare' genres valt zal in deze toch wel een redelijk belangrijk gegeven kunen zijn Kees.
De schare Doris Day fans, b.v. zal m.i. niet echt massaal vertegenwoordigd zijn alhier.

Overigens 'A Soucerful of secrets', en nog wel op een Phillips pick upp in de nabijheid van je ouders stond toen wel gelijk aan 'de goden verzoeken'.
Immers, als er IETS controversiëels was, was het DAT album wel, waar Syd Barret op het hoogtepunt van zijn (ego)trip zat/lag/doolde/dwaalde/zweefde.

Moet wel toegeven dat Floyd toen toch wel enigzins 'aan de weg begon te timmeren'.
Wat een kut- uitdrukking trouwens, neem je te veel van het e.o.a. tot je wordt je gelijk bestempeld als gerespecteerd 'aan de weg timmeraar'.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-04-2005 12:30

Laat ik het zo zeggen:
Coveren is wat mij betreft niks mis mee, als het maar niet bedoeld is als makkelijk zakken vullen.
Voor beginnende bands is het niet meer dan logisch om covers te spelen, je eigen nummers schrijven is zeker niet makkelijk en zal je moeten leren. Op dit soort dingen veroordeel ik ze niet, waar ik problemen mee heb is vooral het fenomeen neem een oude plaat, zet er een beat onder en vangen maar.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-04-2005 12:59

John,

Komt er nog nieuw werk uit van mevrouw Day? Niks van gehoord sinds 1955.

Mijn voorkeur gaat inderdaad nog uit naar muziek die opgebouwd is uit een samenstelling van harmonische klanken. Maar dat vind je nog in meer repertoire. Zelfs bij mannen als DJ Tiësto. Hoewel niet het genre waar ik erg warm van loop. Maar mijn belangstelling is breed, en toch zal mijn smaak hier niet massaal vertegenwoordigd zijn. Dat achtervolgt mij al sinds mijn tienerjaren. In de tijd die jij nu waarschijnlijk roemt was dat niet anders. Ik meen dat iets wat ze toen soul muziek noemden heel erg populair was. Niet veel soeps, maar er wordt nu nog steeds hoogdravend over gedaan.

Als je het moet hebben van wat er op de radio gedraaid wordt, dan schiet het inderdaad niks op. Maar dat was ooit ook niet anders. Heel even met de eerste piraten. Je bent jong en je wilt wat. Maar dat verzande ook snel in de bekende populaire brei.

Smaken verschillen. Overigens wordt Beethoven al heel lang zeer succesvol gecoverd.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

07-04-2005 13:05

Kees,

Bijvoorbeeld door Joe Satriani 8)
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

07-04-2005 13:30

John Pannekoek schreef:
Theo,
Het indrukwekkende 'you'll never walk alone'- gedeelte van Gerry and the Pacemakers op de Pink Floyd LP waar ik op doelde is van de beruchte Liverpool 'Kop side' en is te vinden op het nr. 'Fearless' dat op het Meddle- album staat.


John


John,
ik ken het. Heb Meddle zelf. Draai nog altijd elpees. Mijn kinderen verslijten me voor gek als die ouwe (1,96 mtr en 116 kg) weer op zijn buik voor de kast ligt waar zijn draaitafel (Dual) kant en klaar staat opgeborgen om zijn muziek te draaien. Overdags heb ik altijd Arrow rock aanstaan. Dat is mijn muziek . Nu ik dit typ hoor ik de Stones met Street fightin' men. Af en tioe vind ik het wel leuk om in zo'n verbasterde cover een van mijn vroegere favo's te herkennen. Ga ik gegarandeerd weer op zoek tussen mijn platen naar het origineel.

Overigens ben ik het met je eens dat de UEFA-cup lastig voor ons wordt. Zal wel weer CL worden na afgelopen zondag. :D :D
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

07-04-2005 15:41

Ben het er helemaal mee eens dat coveren voor eigen zak slecht is, maar als tribute to vind ik het helemaal niet slecht.
neem nou de nummers die stevie ray vaughan gecovered heeft van hendrix, prachtnummers geworden, maar die waren niet bedoeld als eigen zakkenvullers meen ik.
nee, als je de cd van master of puppets van Dream Theater wilt dan moet je of op ebay zoeken of naar ytsejam records , daar zul je ze ongetwijfeld tegenkomen.
ben zelf ook een groot fan van dream theater en ga ook zeker naar het arrow rock festival in lichtenvoorde om ze daar te bewonderen :lol:
jammer alleen vind ik dat labrie live niet zuiver is, daarom moet ik het meer hebben van de instrumedly's :wink:
vind het wel heel jammer dat de meeste mensen bij mij op school wel naar die nep-covers, zogenaamde hitjes luisteren, dat is toch geen styl, en al helemaal geen muziek meer te noemen, kansloos, maar ja wat doe je eraan?
schijnbaar niks, en eerlijk gezegd lig ik er ook niet wakker van.

de groeten,

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

07-04-2005 16:15

ik had ook allerlei plannen waaronder het aroow rock festival te bezoeken. ook u2 en fields of rock wou ik graag heen. toen kreeg ik echter een ongeluk met mijn auto (niet mijn schuld!) en ging al dat geld richting een nieuwe auto :cry:. gunstige bijzaak ik heb nu een mooiere auto maar goed die kaartjes kan ik niet meer betalen. gelukkig had ik voor die tijd al kaartjes voor queen gekocht 8). Overigens heb ik wel enkele van de metallica covers à la dream theater kunnen downloaden (filmpje en mp3).

MVG André
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-04-2005 22:20

Kees,

Geduld man, geduld. Je bent tenslotte karpervisser of niet!
Trouwens....harmonische klanken, breed, achtervolgd. Wordt nu toch echt tijd dat je een tipje van de sluier oplicht. Of ligt het ietwat TE gevoelig?

Ik roem overigens geen enkele tijd specifiek hoor.
Persoonlijk vond ik soul in de sixties ook niet echt iets bijzonders en het loze geschreeuw van de heer Brown, om maar een zijstraat te noemen, niet bijster hartverwarmend.
In de tachtiger jaren ben ik deze stroom echter WEL erg gaan waarderen (misschien een belangrijk gegeven in deze kwestie) aangezien het inderdaad op de een of andere manier je ziel raakt.


Ik had graag argumenten gehoord van mensen die menen dat de koek nog niet helemaal, danwel helemaal nog niet op is!

Theo,

Op de zaak heb ik niks over de zender te vertellen. Bepalen de gastjes, en ik ben er niet rouwig om. Blijf ik op de hoogte.
Bij het vissen idd Arrow. Behalve op zaterdagradioeensportavond.
Lekker Feyenoord luisteren.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-04-2005 23:15

Ha die John,

Ach, wat is dat met smaak? Zodra je erover begint moet je jezelf al gauw gaan verdedigen.

Ik ben op zoek naar de beide albums van Joni Mitchell waar Jaco Pastorius op meespeelt. Op behoorlijk vinyl. Ook heb ik de recente CD's van Marianne Faithfull en Leonard Cohen. Kun je nagaan hoever ik achterloop.

Maar als je ervan houdt. Ik heb weekelijks spreadsheets met releases op vinyl. Hiervan komt met regelmaat wat van op mijn Thorens:

http://www.simplyvinyl.com/products.asp?catid=3

Voor het nieuwere werk? De spreadsheets zijn er ook voor CD. Kijk bij Rick:

http://home.tiscali.nl/ricksrecords/mailinglist.html

Hiervan komt ook met regelmaat iets op de CD speler:

http://hifi.nl/subrubriekr.php?sub=5

Wel wat doorbladeren want er staat van alles tussen.

Dus eigenlijk zeg ik, zoek het voor jezelf maar op. Maar met zoveel materiaal kan ik mij moeilijk voorstellen dat de koek bijna op is.

Groet, Kees
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-04-2005 16:12

Kees,

Faithfull en Cohen, mooie shit man! Heb van de schone Faithfull een paar weken geleden de special bij 'Vrije geluiden' van de VPRO op zondag gezien. Indrukwekkend. Onmogelijk om daarmee achter te lopen.
Dan loop ik zeker nog achter jou door het nu pas tot me nemen van de gehele "Figaro" opera van Mozart. Behoorlijk pakketje hóór!

Jaco Pastorius zegt me niet zoveel behalve dat ie ooit iets heeft gedaan met Weather Report of zo.
Zo, pareren maar!

De links die je geeft zien er idd. aardig uit maar vallen wat mij betreft over het algemeen niet werkelijk onder de hedendaagse populaire muziek.
Heeft muziekkrant OOR ook zo'n site?
Jammer dat ik niet de mogelijkheid heb om bepaalde muziekbestandjes te downen om ze te kunnen beluisteren.
Ik stop er sowieso de laatste tijd minder energie in. Vooroordeel?

Overigens doelde ik met het coveren van Supertramp op 'Give a litlle bit' door de Goo Goo doll's en dus niet 'Breakfast in America'. Excuses.
Groet,

John