zwaar hè..

Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-02-2005 09:40

Eens / Oneens ....
Wel of geen goede correcte maten / gewichten .....
Wel of geen onthaakmat zichtbaar ..... of zelfs aanwezig .....

Het blijven vissies die we vangen mannen het is niet opeens een religie aan het worden lijkt mij!

Wat maakt het in vredesnaam uit? Ik vang ook zo heel af en toe een vissie. Bij mijn beste weten zijn het allemaal wilde jongens / meiskes die ik vang en die zijn steviger dan de uitgezette beesten waardoor het gewicht ook iets hoger kan uitvallen. Spiermassa is toch zwaarder dan vetmassa?

Anyway, dit jaar ving ik nog geen vissies :evil: en kan ik dus alleen maar met bewondering kijken naar de mensen die er wel een weten te landen.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

27-02-2005 10:03

Goed goed heren,

achteraf gezien had ik deze topic beter niet moeten starten... Net als Peter wil ik deze jongen best feliciteren met zn vangst, en ik hoop ook dat hij er nog veel mag vangen. Bij mezelf denk ik dan wel....graag wel met de juiste gegevens erbij. Mensen die het lef hebben om vissen wat zwaarder te maken zijn wat mij betreft verkeerd bezig, maar goed, ik zal het voortaan voor mezelf houden....mijn fout!!

Ik wil graag nog wel reageren op wat Kees zei:
[/quote]Ik geloof dat de redactie maar beter geen foto's meer kan plaasten waarop mensen staan met karpers.

Kunnen anderen wel eens aanstoot aan nemen. :-?

Kees, als ik iemand zie staan met een karper in zn handen, dan draait mn maag soms wel eens om ja!! Voorbeeld, een mooie vis van 25 jaar (ouder dan ikzelf!!) in de handen van een staand persoon.....oeps, die beweging had de 'visser' niet verwacht.....gevolgen zijn niet te overzien!! Een groot en onnodig risico dus! (En dit geld natuurlijk niet alleen voor grote oude karpers, voor alle vissen!).

En Toon: als jij een foto plaatst waarop geen onthaakmat te zien is dan wordt jij niet afgekamd hoor. Op de meeste foto's is geen onthaakmat te zien, ook bij mij niet, maar dat betekent idd niet dat er geen ligt. Lees goed, soms is het wél duidelijk dat er géén mat is gebruikt.

Excuses voor deze in de ogen van sommigen trieste topic,

Mvg,

Bas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-02-2005 10:14

Bas,

Er is op geen van de foto’s overtuigend aan te tonen dat de vanger rechtop staat of de mat ontbreekt. Bij het ontbreken van benen of een mat op de foto kun je alleen verdachtmakingen op basis van vermoedens uitspreken. En dat is een beetje de teneur aan het worden bij van alles en nog wat. Verdachtmakingen. Piet Vogel staat op de voorpagina. Ik zie geen mat en geen benen. Zou die dan…

Bah.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

27-02-2005 11:08

In de huisregels staat: "Foto's waarbij duidelijk is dat er geen onthaakmat aanwezig is."

Dat wil zeggen dat iedere foto waarbij de mat slechts NIET ZICHTBAAR is gewoon prima is. Het is werkelijk om te janken hoe sommigen mensen de moraalridder uit gaan hangen als er een foto staat waarop geen mat ZICHTBAAR is. Op driekwart van mijn foto's is het ding niet zichtbaar, je zou ze bijna niet meer durven plaatsen, want stel je voor dat karperspeurend Nederland er iets verdachts in ziet. Bah, wat een trieste toestand. Als iedereen nu eerst eens zo kunnen stoppen met dat oeverloze gezwets over het misschien wel ontbreken van een onthaakmat, heel graag, want ik -en met mij vele anderen- moeten er nog net niet van kotsen.

Wat het gewicht betreft? Jammer dat er deze dagen bijgeliegd moet worden om er ook een beetje bij te horen, maar het kan ook een typfout zijn.

m.v.g. Chris Noorlander
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

27-02-2005 11:13

Inderdaad,

Het zou mooi zijn als alle karpervissers zich aan de regels houden. Dus een mat en hurken enz..
Kan me echter voorstellen dat in het heetst van de strijd er wel eens wordt vergeten wat de regels zijn. Echter wanneer je de foto's bekijkt zie je bij de meeste dat ze genomen zijn op een relax moment.
Dan zou je dus makkelijk alles in het zicht kunnen leggen en er eens goed voor gaan zitten.
Misschien ..., ach laat maar, iedereen heeft hier een mening, en daar is nu juist een forum voor :wink:

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

27-02-2005 11:31

ik kan echt niet meer slapen zo erg vind ik het dat die jongen het verkeerde gewicht onder z'n foto heeft gezet! :roll:

laat die jongen toch, als het idd het verkeerde gewicht is wat maakt het jouw dan uit? vissen doe je niet voor gewichten vissen doe je voor de schoonheid van de natuur.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-02-2005 12:04

Bas Stevens schreef:Goed goed heren,
Mensen die het lef hebben om vissen wat zwaarder te maken zijn wat mij betreft verkeerd bezig, maar goed, ik zal het voortaan voor mezelf houden....mijn fout!!
Bas


Bas,
Het gaat hier niet om fouten das irrelevant, het gaat mij meer om discussie ansich die gevoerd word en de wijze waarop. Indien men vragen heeft of opmerkingen had men dit ook op een andere wijze aan de jongen zelf kunnen vragen i.p.v uit te gaan van vooroordelen. Wie weet is het een typefout zoals Chris vermeld hierboven ?

Om hier op door te gaan qua wichten, mensen mogen wat mij betreft dat lef hebben. Ze houden mij er niet mee voor de gek namelijk alleen zichzelf. Het is voor mijn persoontje namelijk totaal onbelangrijk hoeveel vissen en hoe groot andere mensen ze vangen. Vindt het wel leuk om te horen van mensen wat ze eventueel vangen en hoe men het jaar heeft beleefd dus ook de ups & downs etc en hoe tevreden men kan zijn na het vangen van een vis. Deze jongen stuurt de foto op en geeft hiermee aan blij te zijn met zijn vangst, wat mij betreft dus geen gewichtenvermelding mee bij ingestuurde foto`s dat zou pas een leuke huisregel zijn.

Ik vindt de beleving van het vissen van mensen dus belangrijker ook al begrijp ik soms de drijfveer niet, zie het tegenwoordig bij velen als het continu moeten presteren anders telt men niet meer mee. Dat soort vlees artikelen in welke context dan ook lees ook niet daar dit irrelevant is voor mij.

Ik vis om te vissen, dit geeft mij voldoening om 1 te zijn in de natuur en mijn ding te doen. Soms is het mijn uitlaapklep als ik het druk heb gehad.
Ik heb een aantal dvd`s van Chris Yates, of je nu met de pen vist of met de pieper, dit geeft voor mij de essentie aan.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-02-2005 12:45

Heren,

als jongens van welke leeftijd dan ook een karper vangen en er mee op de foto gaan omdat ze blij zijn is daar niets mis mee.
Dat ze niet weten dat een onthaakmat nodig is kan men hun niets verwijten . Daar ligt voor ons nog een taak. Misschien hebben ze geen geld om dergelijke bladen te kopen. Misschien hebben ze geen internet thuis. De gasten die op de foto staan hebben waarschijnlijk niet over hun "actie "nagedacht.
Vertel hun dat ze beter op de hurken kunnen gaan zitten als ze een foto maken dat mocht de karper een onverwachte beweging maken dat ze de vis snel onder controle hebben.


Gr Harnold
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

27-02-2005 13:19

Hoi,

["Toon Fokkema"zegt:] Als ik een foto plaats waarop geen onthaakmat te zien is, word ik dan ook afgekamd? Trieste boel hoor. Kwestie van tijd voordat het een onthaakmaat van een bepaald merk is. Weinig mensen die me nu nog begrijpen, en da's maar goed ook...[/einde citaat]

Hoezo das maar goed ook? Anders zou je misschien een boze reactie krijgen van mensen die zo'n mat (binnenkort) hebben? Ik heb een vermoeden waar je op doelt en dat is in ieder geval grote onzin.

Jeroen
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

27-02-2005 15:45

ik had het bij de foto ook al opgemerkt. Maar je kunt niet weten of het waar is, iedereen heeft er zijn eigen idee over. ik ook :wink: .
Maar een foto alleen op sturen als je de onthaakmat ziet vind ik niet nodig, alleen als de vis er uitziet of hij netjes is behandeld, en de mensen gehurkt of op hun knieën zitten dan vind ik het goed. Als ik het tenminste voor het zeggen zou hebben.

mvg

dion
Ismail Kocak
Berichten: 33
Lid geworden op: 14-07-2004 20:25
Locatie: De Meern
Contacteer:

27-02-2005 16:11

LEKKER GEZIJK en GEOUWEHOER om gewicht,mat,slechte foto,
HUISREGELS!!!!
RESPECT.

SLOT EROP :evil:
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

27-02-2005 16:27

Ismail Kocak schreef:LEKKER GEZIJK en GEOUWEHOER om gewicht,mat,slechte foto,
HUISREGELS!!!!
RESPECT.

SLOT EROP :evil:

lees de forumregels ook eens....
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-02-2005 16:27

Heren,

Dit schiet echt niet op! :cry:

Foto's die een ander niet aanstaan om wat voor reden dan ook, dan is het zijn probleem!
Een topic gaan openen omdat Pietje er niet met z'n onthaakmat opstaat of nog gekker dat diegene niet eens is met het gewicht wat er bij de foto staat roept gelijk irritatie's op!
Als ik iedere dag kon zeggen wat ik denk over iets of iemand dan was ik er allang niet meer geweest.
In deze gevallen is het slimmer om je mond te houden, en in dit geval om GEEN topic op te starten.Ben je ergens niet mee eens dan is het in veel gevallen verstandiger een PBtje te sturen naar diegene.

Stel dat Matthew het gewicht een paar ponden erbij verzint, dan houdt hij zichzelf voor de gek. Er is een spreekwoord voor zoiets die de waarheid niet verteld; "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel".

Ik sluit de topic!
Vriendelijke groet,

Koen de Been