wel eens geprobeert op ebay te verkopen!!

Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-02-2005 20:56

Ik ken enkele Zweedse veilingsites waar ze flink met mooie abu's strooien. Ze weten daar ook de prijzen wel. Vaak zijn ze zelfs een stuk duurder dan in de rest van Europa. Naar Zweden afreizen is de beste methode om een nieuw uniek exemplaar te kopen. Van de zomer gaan we weer met de Karsten in de kofferbak :D
gerrit koop

17-02-2005 21:09

Als ik wat wil kopen op ebay zorg ik er voor dat ik een eierwekker
erbij heb en ik bied pas in de laatste seconden om zo de anderen geen kans meer te geven eroverheen te gaan
Ook heeft het geen zin om ver vantevoren te bieden dat werkt alleen maar prijsopdrijvend
Ook verkoop ik regelmatig spullen op ebay engeland omdat dat nu eenaal beter gaat als in nederland.
Een hoop Ameriken zijn geneigd wel in andere engels sprekende landen te kopen en visaversa
Zo heb ik al spullen naar Amerika Engeland Australie en zelfs de Bahamas gestuurd. Op ongeveer 25 transacties nog nooit een probleem gehad

gr gerrit
gerrit koop

17-02-2005 21:36

nog wat tips

Vraag vantevoren de verzendkosten op(ask seller a question)en houdt
hier rekening mee met de totaal prijs
kijk even naar de feedbackscore van de verkoper als hij al veel verkiocht heeft en een score heeft van 100 procent zou het goed moeten zijn.
Kijk of hij naar jou land verstuurt als dat niet het geval is kun je dat ook
even vragen(ask seller a question)of hij het toch wil doen ,meestal zijn ze wel blij met extra bieders
Als je zelf wil verkopen zorg dan voor goede fotos en een goede omschrijving.
Vermeldt alle gebreken en beschadigingen om gezeur achteraf te vermijden.
Neem een paypal account daar kunnen mensen uit het buitenland jou snel mee betalen en zelf kun je er ook mee betalen(wel een credit card nodig)
Om de kosten wat te drukken laat ik het geld wat binnenkomt daar staan
en laat het niet omzetten naar euro zodat ik er later weer wat mee kan kopen op ebay of ergens anders waar ze paypal accepteren.
Zo heb ik er euros ponden en dollars opstaan
En tot slot koop in de zomer dan zijn de prijzen laag verkoop in de winter
dan zijn de prijzen juist ja

gr gerrit
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2005 21:46

He Bas...doe je wel een beetje zuinig met dat water!!!!!
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

17-02-2005 22:08

Gerrit je hebt het over ebay in b.v. Engeland of een ander land ter wereld waar je kijkt naar de aanbiedingen van ebay.
Vraag :Als ik iets zoek en ingelogd ben op ebay Nederland en intoets wat ik zoek en er niks vindt wat ik zoek en daarna wereldwijd zoeken invul is dat dan hetzelfde?? of moet ik me dan op de een of andere manier weer opnieuw inschrijven voor/bij een ander land?
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
gerrit koop

18-02-2005 07:11

Hoi

als je via ebay.nl naar wereldwijd gaat krijg je alleen de onderwerpen
die ook wereldwijd worden aangeboden,dus niet die dingen die in engeland lokaal worden aangeboden
Je kunt natuurlijk ook meteen naar ebay.co.uk gaan dan zie je alles wat daar wordt aangeboden
Ik weet alleen niet of je met een nederlandse account op ebay.co.uk kunt verkopen
Ik heb indertijd gelijk een engelse account aangemaakt het kan zijn dat je nu naar je eigen land wordt verwezen
De engelse ebay heeft als voordeel dat je een paar weken terug kunt kijken bij completed listings zodat je kunt zien wat er de laatste weken
verkocht is en voor hoeveel. volgens mij is dat in nederland nog niet
gr gerrit
gerrit koop

18-02-2005 07:18

p.s.

ben je op de home pagina van bijvoorbeeld ebay.co.uk vind je helemaal
onderaan alle landen, je hoeft ze alleen maar aan te klikken
voor de paginas die ik veel bezoek heb ik een snelkoppeling op mijn buroblad

gr g
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

18-02-2005 09:58

Oke Gerrit bedankt ik ga kijken.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-02-2005 11:44

Het leuke maar ook linke van eBay is dat competitie-element dat erin zit. Een veiling 'win' je dan ook. Ben weleens erg blij geweest dat ik in de laatste seconde werd overboden :oops: Daar zit je dan met je billen tegen elkaar geknepen achter je computer. Wou weten wat degeen met het hoogste bod nou had geboden. Tot tien keer toe ging het van: mwah nog 10 eurotjes erbij :roll:
jan van kranenburg

18-02-2005 12:13

Lekkages, Bas?
jacco noordermeer

18-02-2005 13:13

of met zn tweeen in bad :wink:
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-02-2005 14:04

De rest van het plaatje is gecensureerd :lol: