lekker veel roken met n sessie!

Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

14-02-2005 19:43

Toon,

Of het nu wel of geen ziekte is. Ik denk dat niemand ervoor kiest om ver-
slaaft te raken... :roll:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-02-2005 19:46

Sjon,

Je hebt dat biertjuh DIK verdiend! :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Rolf Kerkhof
Berichten: 36
Lid geworden op: 14-02-2005 20:28
Locatie: pochendam

14-02-2005 21:20

Als je ff niet vangt ga je meer roken,als je gevangen hebt ga je roken,een nare verslaving is het toch!helaas,en goedkoop is het zekers niet! :x
Mooi werk!!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-02-2005 22:08

Dingen als minderen en afbouwen zijn allemaal smoesjes.
Als je wil dat doe je het, en ook 'ik wil het 100% zelf doen' is onzin want er zijn goede methodes en je bent bang dat die werken en dat wil je niet.

Ik heb meer dan 5 jaar gerookt en ben nu 3 jaar gestopt. Ik heb een accupunctuur behandeling gehad onder het mom baad het niet dan schaadt het ook niet en het bevalt me prima zonder sigaretten.

Ik dacht in het begin dat ik het roken tijdens vissen en uitgaan enorm zou missen. De eerste maanden even, maar ik mis het nu totaal niet meer.
En hoewel ik geen verstokte roker ben die al 30 jaar rookte weet ik zeker dat anderen het ook kunnen.

Mijn opa was er wel zoeen en is zeer ernstig ziek geworden door het roken en hij is wel gestopt. Door het lezen van een boek.
Het boek lezen van 'Alan Carr' schijnt geweldig te helpen. Deze legt op een heel vrijblijvende manier uit wat verslaving inhoudt en wat sigaretten met je doen. Ik was zelf al gestopt maar het schijnt een openbaring te zijn!

Succes aan alle stoppers.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Marc Hoge
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Contacteer:

14-02-2005 22:59

Ik ben 3,5 jaar geleden gestopt. Gewoon van het ene op het andere moment. Ik rookte een pakje per dag. Lichamelijk vond ik het niet moeilijk. Geestelijk in het begin wel, maar dan voornamelijk op sommige momenten vooral tijdens het vissen en na het eten. Maar dat zijn maar korte momenten, die in de loop van de tijd steeds minder vaak voorkomen. Nu ben ik er volledig af en ben blij dat ik het volgehouden heb.

Groeten,
Marc
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

14-02-2005 23:36

ik doe geen laffe pogingen meer om te stoppen...binnen mijn sociale leven en binnen de zaken wordt er te veel gerookt om te stoppen...plus dat ik er nog niet aan toe ben :wink:
tijdens het vissen vink een peukje wel lekker, maar dan hoort er wel een beugeltje bij :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-02-2005 06:26

Oke we zijn het schijnbaar redelijk eens met zijn allen.

Stoppen doe je cold turkey.
Stoppen doe je als jij je tax hebt gehad
Stoppen doe je als je een eye opener krijgt
Stoppen doe je alleen

De mensen die gestopt zijn met hulpmiddelen zijn voor de gek gehouden die waren ook zonder hulp wel gestopt.

Als je stopt, mijd dan geen plekken die je in de verleiding zouden kunnen brengen mannen, ooit kom je toch in die situatie waardoor je dan een veel hardere klap krijgt! en waarschijlijk wel weer gaat roken, Zoek de stress juist op en kijk maar eens wat het sigaretje jou zou brengen.

Nicotine is geen stressverminderaar, maar maakt het juist erger ..... denk daar maar eens over na :lol:

En nee, ik ben nog niet zo ver en rook nog heel even verder.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

15-02-2005 10:23

Marc Schrikkema schreef:Oke we zijn het schijnbaar redelijk eens met zijn allen.

Stoppen doe je cold turkey.
Stoppen doe je als jij je tax hebt gehad
Stoppen doe je als je een eye opener krijgt
Stoppen doe je alleen

De mensen die gestopt zijn met hulpmiddelen zijn voor de gek gehouden die waren ook zonder hulp wel gestopt.

Als je stopt, mijd dan geen plekken die je in de verleiding zouden kunnen brengen mannen, ooit kom je toch in die situatie waardoor je dan een veel hardere klap krijgt! en waarschijlijk wel weer gaat roken, Zoek de stress juist op en kijk maar eens wat het sigaretje jou zou brengen.

Nicotine is geen stressverminderaar, maar maakt het juist erger ..... denk daar maar eens over na :lol:

En nee, ik ben nog niet zo ver en rook nog heel even verder.

Greets Marc


Allen Car geeft in zijn boek alle antwoorden zonder af te schrikken. Gaan we allemaal het boek halen en gezamelijk stoppen?

Zorg dat je geen traumatische ervaringen oploopt als je het boek net uit hebt :cry:

Voor mij ook weer tijd dus om te stoppen met deze achterlijke gezondheidsslopende pokkeverslaving :P

Gr,

BB

P.s. blij dat iemand hier erover begonnen is. Weitjens is ons voorgegaan.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-02-2005 14:07

7 weken, 2 dozen pleisters en 2 kilo verder, kan ik uit ervaring mee delen, dat stoppen met roken kut is. Iedereen die zegt, dat het wel meevalt heeft of nog nooit gerookt of lult gewoon uit zijn nek.

Maar dat geeft allemaal nix. Wie eraan toe is en gemotiveerd is kan het niet-roken gemakkelijk volhouden, ook in ruimtes waar veel gerookt wordt.


http://www.goodfeeling.nl/default.htm


MVG

klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-02-2005 15:26

Ik rook niet, ik rook alleen als ik aan het vissen ben (ook niet altijd) of met vissen bezig ben, bijv. naar een beurs ga of een vergadering heb voor de vereniging.

Kan zo stoppen hoor als ik echt zou willen, ben ook niet echt verslaafd geweest ooit al rook ik op deze manier wel al meer dan 10 jaar

succes met stoppen iig wie ook maar stoppen wil
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-02-2005 15:41

hahahahahaha...


Lachen Lexus. Ik rookte ook niet./ OK de laatste 30 jaar alleen

- bij de koffie
- na de koffie
- bij bier
- na bier
- in de pauze
- na de pauze
- voor sex
- 2 minuten later weer


nog geen baal sghag per dag. Om nu te zeggen da'k rookte neuh. Alleen puur natuur. (vrij naar K en de B bergbeken en zo.)

MVG

Klaas
jacco noordermeer

15-02-2005 15:41

dus lexus je rookt (bijna)continu
:wink:





klaas volhouden hoor!!!!

ik moest het helaas na 3 weken opgeven :oops:
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

15-02-2005 15:59

mijn pa rookte pakje shag per DAG. Hij wilde eerst afkicken door elke 10 minuten een sigaret te nemen :-? (hij voer, dus het was lekker goedkoop)!! Dat werkte uiteraart niet.
Op gegeven moment heeft ie alles (letterlijk) overboord gegooid en kon hij dus gewoon niet meer roken.(zijn vrienden aan boord gaven hem niets) Echt cold turkey dus, sinds dat moment rookt hij niet meer. Dat is toch zeker 30 jaar tot 40 jaar geleden denk ik.
Als je echt wilt moet het lukken lijkt mij.
Ik drink zelf inmiddels al tijdje geen alcohol meer, en dat als student :o Ik heb er totaal geen problemen mee, en eigenlijk ook niet gehad. Enige is dat ik nu wel erg veel cola drink, deze verslaving is stuk erger. Van de alcohol was ik in een week af, die cola probeer ik al tijden te minderen, maar het lukt me gewoon niet. :oops:
Mijn vrienden verklaren me nog steeds voor gek en alle avonden halen ze continu bier ipv cola voor me. Bessteld zo veel makkelijker he 14 bier ipv 13 bier en een cola. Ook op gratis zuipen avonden is het lastig, maar zoals eerder gezegd als je echt wilt kun je meer dan je denkt.

Mvg Anton Eckhardt
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

15-02-2005 17:00

En wat is jou beweegreden om geen bier meer te drinken als ik vragen mag?

MVG Stefan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-02-2005 19:00

ok moet toegeven dat ik elke dag met vissen bezig ben...

o en sex doe ik niet aan, dalijk raak ik nog verslaafd
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-02-2005 23:23

Mannen,
stoppen ansich is niet zo moeilijk zeker niet als je erachter staat voor jezelf.
het gestopt blijven is des te linker, ben meer dan een jaar gestopt geweest toen ik met maten op stap voor de gezelligheid een aantal sigaartjes mee ging roken.

Dacht dat wil wel, m`n maat kon het ook met als verschil dat hij ook nooit gerookt heeft alleen bij het stappen een sigaar. Sindsdien rook ik weer 8)

maar binnekort zal ik weer een poging wagen, thuis rook ik in ieder geval niet in binnen maar in de garage.(vrouw en kind zijn belangrijker dan mijn verslaving)

met naar de garage aftaaiende groet wink:
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-02-2005 06:26

Heb eens een poging gedaan ....

Na ongeveer een weekje wilde mijn vrouw van me scheiden, mijn kids ontliepen mij en wilde ik iemand vermoorden omdat ik mijn tankdop er niet afkreeg en iemand mij heel wijs vroeg "Lukt t niet" .......... toen wist ik het, eerst maar eens naar binnen om een peuk te halen voor ik daad bij woord voegde.

Ik was er (nog) niet aan toe blijkbaar, ooit ja ooit komt er weer een poging dat zal ook de keer zijn dat ik echt stop alleen beloof ik niets over het wanneer.

Klaas, Hang in there my friend just hang in there!!!!!!

Voor alle mannen, en vrouwen die het al wel gelukt is "I Salut you!"

Gr Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

16-02-2005 17:07

Vooral dat ik veel vocht drink op een avond. Als je dit alleen al in bier moet drinken :roll: Verder heb ik totaal gen alcohol nodig om een leuke avond te hebben. Nou moet je niet zeggen dat jij dat ook niet hebt, ik wil niemand tegen zijn benen schoppen, maar het is een feit dat veel mensen geen leuke avond kunnen hebben zonder alcohol. Luister maar eens goed om je heen, ow vanavond mooi gratis zuipen, ow lekker dronken worden vanavond. Ik vermaak me prima zo en ben zowiezo zo gek als een deur, als ik daar ook nog eens alcohol ga drinken ben ik helemaal niet meer te stoppen. Denk trouwens dat ik tegenwoordig juist lamlendig van word ipv actiever, misschien wel goed idee om weer te drinken. Word ik wat rustiger, en slaap misschien wat meer. Zoveel cola is namelijk ook niet goed, die caffeïne he.
Waarom ik niet meer af en toe een biertje pak krijg ik vaak te horen, nou precieus om dezelfde reden als waarom je niet af en toe een sigaretje moet pakken denk ik. Je gaat dan vanzelf weer meer drinken, verder mis ik het ook niet erg. In de zomer een lekker wit biertje ofzo, of een cola-safari, maar ja of helemaal niets of alles he. :)

Mvg Anton Eckhardt
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

16-02-2005 19:39

Klaas, stoppen met roken is kut, en geheel niet makkelijk!

Maar naar mate de jaren vorderen wordt de drang minder.
Heb er nog wel eens zin in. Na 30 jaarroken zal het nog moeilijker zijn.

Succes!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

17-02-2005 11:48

ja ik heb het na 2 jaar ook geprobeerd steeds minderen en op een gegeven moment niet proberen te roken, maar het lukt gewoon niet. ik verveel me altijd en dan denk je maar" k rook wel ff een shaggie" en dat blijft zich herhalen dus ja..
keihard de geksteeeeeee
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-02-2005 12:34

Toen ik vorig voorjaar mijn PB verbeterde, en de vis in de zak had zitten, heb ik bijna een half pakje achtereen weg gerookt, zittend op de onthaakmat, kijkend naar de vis in de zak (in het water).

Desalniettemin probeer ik het toch echt te minderen, want mijn conditie is echt waardeloos op het moment.

Zij die echt willen stoppen lukt het ook, een maat van me heeft 10 jaar gerookt, en is van de ene op de andere dag gestopt zonder een enkel probleem.

Groeten,
Stefan
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

17-02-2005 17:05

Ik ben ook fanatiek smokert en zeker met vissuh....Op een n8je vissuh gaat er wel bijna een pakje zware vannelle doorheen....Een keer geprobeerd te stoppen maar toen bijna me vismaatjuh het licht uit se ogen geslagen voor een sjekkie......Buiten het vissen rook ik nu wel stukken minder maar onder het vissuh mag ik graag stoomboot spelen...Waar ik me overgens wel aan kan ergeren zijn rokende vissers die al hun peuken ma van hun af flikkeren en als je dan volgende dag langs hun stek komt is het net een peuken stortplaats.....
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

17-02-2005 18:18

Marc Schrikkema schreef:Heb eens een poging gedaan ....

Na ongeveer een weekje wilde mijn vrouw van me scheiden, mijn kids ontliepen mij en wilde ik iemand vermoorden omdat ik mijn tankdop er niet afkreeg en iemand mij heel wijs vroeg "Lukt t niet" .......... toen wist ik het, eerst maar eens naar binnen om een peuk te halen voor ik daad bij woord voegde.

Ik was er (nog) niet aan toe blijkbaar, ooit ja ooit komt er weer een poging dat zal ook de keer zijn dat ik echt stop alleen beloof ik niets over het wanneer.

Klaas, Hang in there my friend just hang in there!!!!!!

Voor alle mannen, en vrouwen die het al wel gelukt is "I Salut you!"

Gr Marc


Hehe...., heel bekend verhaal.
Ook ik rook (teveel) en heb een paar keer de poging gewaagd om te stoppen.
Echter 3 jaar geleden heb ik het eens geprobeert met het toenmalige wondermiddel "Zyban "
Alleen op doktersrecept verkrijgbaar!! (Toen had ik eigenlijk al genoeg moeten weten)
Deze pillen slik je een paar weken terwijl je stevig door blijft roken, vervolgens stop je en blijf je de pillen slikken.
Probleem is echter dat die pillen origineel als anti-depressiva zijn ontwikkelt en dat de bijwerking ervan is dat je makkelijk van het roken zou kunnen afkomen.
Neem van mij aan dat als je geen anti-depressiva nodig hebt je dit beter niet kan nemen. (en dat is een behoorlijk under-statement!!)
Ik werd idd. niet depressief maar ernstig agressief van die rommel en mijn vrouw heeft uiteindelijk wijselijk de stekker uit dit project getrokken.
En na zes weken rookte ik weer als nooit tevoren, maar ik had nog wel een gelukkig huwelijk. (nog steeds trouwens ;) )


Net als Marc, eens waag ik die poging weer maar dan op eigen kracht!

En Klaas, Klasse.... Hou vol !!

MC