vissen doden

sebastiaan swalef
Berichten: 34
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: lelystad

04-08-2002 16:42

vissers opgelet...

ik woon in lelystad en heb gisteren even een nachtje op het kanaal doorgebracht, 3 mooie vissen geland, maar ik kreeg bezoek.

op het kaneel zitten de laatste weken een groep duitsers te vissen, en sindsdien vindt ik ineens erg veel schubben langs de kant.

gisteren kwamen ze met 16 man!!!!!! 4 hele gezinnen op de plek waar ik zat, ze wilden vissen maar ik denk dat ik een aantal van onze geschubde vrienden heb gered van een bbq of iets in die richting.

zijn deze mensen nou gek of zijn er op dit forum ook vissers die dit probleem kennen.
de pest is dat ze hun vergunningen hebben, maar kun je tegen dit soort zaken nou niets doen???

bedroefende groet,
bas
sebastiaan swalef
Berichten: 34
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: lelystad

04-08-2002 19:40

:smile:
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

04-08-2002 19:44

kheb ook al es iemand karper zien dooddoen aan de waterkant :cry:
maar dat is al 5 jaar geleden ,
moest ik mense het nu zien doen , haal ik m'n base ball bad boven , en ga ik vriendelijk de man / vrouw begroeten :grin:
( lol )
neen ,maar kzou wel een woordje wisselen hoor

MVG
carpie

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miguel moens op 2002-08-04 20:00 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2002 20:02

Het is niet verboden Miguel, dus laat de knuppel maar thuis. Een verbod kan je wel in de vergunning opnemen. Dat moet je dan bij je HSV opbrengen.

Kees
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

04-08-2002 20:23

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 15-10-2004 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nick van duuren
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Rotterdam-Zuid

04-08-2002 20:52

he,


Ik snap het niet zo goed, zijn die duitsers dan echt mannen met spullen?... rod pod, piepers, ('Karpervissers'?)

Of echt gewoon mongolen met b.v. een boothengel en 60/100.

Als ze in duitseland alles dat ze vangen dood maken en opeten dan zullen we ze wel meer gaan zien aan onze tot nu toe relatief duitserloze oevers. (Daar zal de vistand immers gestaag afnemen)

In dit geval zou ik graag een sniper onder mijn verrekijker hebben!! Ik ben niet te beroerd om in de voetsporen van mijn opa te volgen en dit volk nogmaals terug de grens over te drijven..(jagen)

Vergeef me mijn felheid maar dit gaat mij echt te ver (40+ op de BBQ) :0

bezorgde groet,

Nick
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

04-08-2002 21:19

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 15-10-2004 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

05-08-2002 00:20

Het lijkt gvd wel de ver van m,n bedshow maar
ook hier in de buurt meegemaakt.Het was altijd weer een verassing wat we bij aankomst zouden aantreffen.We vonden meestal wel een brandplek,en niet ver van deze vonden we de schubben dus de karpers werden gvd nog aan de kant opgevreten.Nu weet ik dat
deze DL-ers er niet meer komen omdat ze een keer zijn aangegeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2002 08:48

Henk,

Kampvuren zijn verboden, dus daar kun je ze wel op pakken. Maar dan krijg je weer het verhaal dat het gezag andere prioriteiten heeft. Blijft toch nog over dat, als we het anders willen, we ons misnoegen beter bij de HSV'en kunnen uiten dan het om te zetten in machteloze agressie tegen die buitenlanders. In dat laatste geval trek je toch altijd aan het kortste eind.

Wat denk je van: nachtvissen verboden omdat lokale vissers toeristen molesteerden.

Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-08-2002 08:56

Kees, het in bezit hebben van een karper is door de v.m. Federatie Groningen (nu federatie Grningen-Drente) reeds geruime tijd geleden verboden in de provincie Groningen. Reden hiervoor was dat bepaalde 'groeperingen' ook de uitgezette spiegeltjes meenamen om op te eten en zoiets kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2002 09:46

Tja, dubbel fout dus. Volop reden tot aangifte, of nu weer de falende overheid? En dan wel "kamperende" vissers wegsturen.

Het is natuurlijk wel zo dat, als de wetgever strakker op de naleving van de wet gaat toezien, wij ook exact de regeltjes moeten gaan naleven. Het is allemaal wat dubbel?

Kees
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-08-2002 11:20

Aart,

Niet helemaal correct. In Groningen is nog een bepaalde vorm van "wedstrijdvissen" in gebruik die ook een bedreiging zou vormen voor de spiegels. Vandaar dat het in bezit hebben van karper verboden is.

Groeten,

Mark
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

05-08-2002 15:53

heeee sebas,
ff vraagje; wanneer zat jij aan het kanaal?
en waar? de vaart langs de woonboten?
of zat je op de lage vaart?
vanavond en morgen zit ik 2 nachten tussen de woonboten, en ik zal wel laten weten wat ik gevangen heb :smile: ........als ik wat vang :razz:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-08-2002 20:48

Mark, dat was de reden destijds volgens Sjoerd Schoonhoven, jou ook niet onbekend. Wellicht heeft hij toen bewust over de door jou aangehaalde reden gezwegen, omdat hij zelf ook niet 'vies' van dat soort 'wedstrijden' was.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-08-2002 09:09

Aart,

Helemaal correct!

Mark
sebastiaan swalef
Berichten: 34
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: lelystad

06-08-2002 09:15

robbert,

ik zat op het kanaal richting dronten.

sterke vissen daar.

wat ik niet begrijp is dat er voor bijna alle vissen een minimum lengte is, maar niet voor onze geschubte vriend.

sebas
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

07-08-2002 00:16

Moi mien jong
Aart,bij mij is nog een watertje(baggerputten!)in handen van staadsbosbeheer
en word onderhouden door de visclub aldaar.
Bij de entree aldaar staat een bord met regelementen,en daarop vermeld staat nog steeds dat je in het bezit MAG zijn van tenminste 1 karper!!!!!
Ik weet dus echt niet tot hoeverre zich dit strekt,heb jij evt mer info?
Maar goed,dan nog is het in dit wereldje behoorlijk aan het veranderen.Ik kom op de genoemde plek zo af en toe nog eens vissen,en de meeste vissen zijn nog in goeie
staat net als de karpervissers die de afgelopen tijd wel ver gaan reizen voor een karper!!
Maar waar ik heen wilde ,er zitten ook van die "oaltjes" die al aardig op leeftijd zijn
en die vroeger de baggerputten hebben zien graven.Nu krijg je van die prachtige verhalen te horen van vroeger en twee uur later verdwijnt er een karpertje in de fietstas,gevangen aan zo,n bamboetje.
Ik heb respect voor deze garde van vroeger
en het zal me dan ook wijnig deeren(laat me het niet te vaak zien!!!!!!!!!)

Op 2002-08-05 08:56, schreef Aart Lokhorst:
Kees, het in bezit hebben van een karper is door de v.m. Federatie Groningen (nu federatie Grningen-Drente) reeds geruime tijd geleden verboden in de provincie Groningen. Reden hiervoor was dat bepaalde 'groeperingen' ook de uitgezette spiegeltjes meenamen om op te eten en zoiets kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-08-2002 09:43

Beste Henk, die visclub daar zal dus de visrechten hebben gepacht van Staatsbosbeheer. Zij kunnen als visrechthebbende de reglementen aanpassen. Waarschijnlijk zit dit putje niet in het water dat bij de federatie Groningen-drente is ingebracht.
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

07-08-2002 13:22

let op heren (en evt dames)

dit zijn in het algemeen geen duitsers, maar vooral polen, russen joegoeslaven (sorry voor de spelling) en andere oostblokkers

hier kom je geregeld duitsers tegen die ook op een 'normale'manier op karper vissen.

ander nadeel van de overheid is dat de oostblokkers hier heen komen, beginnen met vissen, BBQ-en, stuk in de kloten zuipen met de hele fam. en als de politie komt en ze een bekeuring krijgen het volgende zich voordoet:
1) contant betalen van de boete kunnen ze niet, hebben toevallig net een nieuwe golf VR6 gekocht of een audi A6. noem maar op.
2) geld gaan pinnen, kunnen ze niet hebben ja een stuk in de kloten.

op dit moment kan de politie twee dingen doen.
1 hele fam in de cel zetten en de rest van de avond het daarvoor benodigde papierwerk invullen.
2 op hoop van zegen een boete naar hun thuis adres opsturen en hopen dat ze ooit betalen.

groeten van marcel
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

08-08-2002 00:45

De zogenaamde DL-ers waar ik al op gereageerd had,waren nml.russen die werkzaam waren in DL-erland.Maar wat ik nog niet wist is dat ze ook parkieten bij zich hadden
want boven in de top van hun hengel hadden ze zo,n parkietenbelletje hangen.
Op zich heb ik niks tegen op deze gasten
(wodka met hun gedronken op de dag van de arbeid!)Maar bij hun staat de karper gewoon
hoog op het menulijstje en dat zal hier in NL-erland vroeger ook wel niet anders zijn geweest(oaldjes!)Het is gewoon de tijd waar in we nu leven met andere waarden en andere normen maar voor hun is de tijd op sommige punten gewoon blijfen hangen!!!!!
Wel eens in het oostblok geweest?
Ik wel mn.Polen en als je ziet wat voor karpers ze daar de strot hebben doorgesneden!
Je krijgt echt tranen in je ogen.De Pl-ers willen straks toch bij de EU ,nou ik houd m,n hard vast waar dat heengaat met onze karpers.(o.a met het oog op de genetisch gamanipuleerde soorten die "mischien"ons lanje al wel binnen zij geloodst)
O ja ,nog een mooie!!!
Met kerstdagen naar Polen,ik aangekomen bij kennissen ik denk even in bad.Zit de hele badkuip vol met levende karpers die met kerstdagen werden verorberd!!!
Maar goed voor hun heeft het ook weer een religieuze waarde,en who the fuck are we who
would or even could change that!!!!!!!!!!!!!
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

08-08-2002 00:55

Dus als ik het goed begrijp dan bepaald de visclub de gesteld regels in overleg met staatsbosbeheer die het waarschijnlijk erger vind dat er een bepaald vogeltje toevallig niet in hun bos wil schijten en dat de karpers op den duur!!!!wel weer worden
aangevuld!(zal dit dan door de OVB gebeuren?)
Want dan zouden wij met onze normen en waarden niets beter zijn dan onze O-blokkers!!!

Henk.
Op 2002-08-07 09:43, schreef Aart Lokhorst:
Beste Henk, die visclub daar zal dus de visrechten hebben gepacht van Staatsbosbeheer. Zij kunnen als visrechthebbende de reglementen aanpassen. Waarschijnlijk zit dit putje niet in het water dat bij de federatie Groningen-drente is ingebracht.
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-08-2002 09:30

Niks in overleg met Staatsbosbeheer. Het is aan de visrechthebbende om bepaalde regels al of niet in hun vergunning op te nemen, de HSV of 'visclub' dus. Een andere zaak is het, als b.v. de eigenaar van een water in het visrechtcontract met een HSV bepaald heeft dat er niet 's nachts mag worden gevist, in dat geval heeft de HSV zich hieraan maar te houden, gezien de contractbepalingen.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

08-08-2002 13:23

Hallo allemaal!
Over iets zots gesproken....
Hier bij mij in de buurt is een ven waar je, volgens de vergunning, gevangen karper NIET terug mag zetten (alsook brasem) Dit komt omdat het sinds enige jaren is overgenomen doore Natuur Monumenten. Zij beweren dat Karper en brasem niet in dat water thuishoren, zouden geen inheemse vissen zijn!
Sorry, ik ben zeker geen raccist maar de man van NM die me dit vertelde had duidelijk een hindoestaanse komaf!!!!!!!
Heb hem dit trouwens maar niet verteld....
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-08-2002 14:21

Vreemd verhaal Rob. B.v. de Nieuwkoopse plassen is ook van Natuur Monumenten en daar worden door de HSV die de visrechten daar heeft van NM ieder jaar nog spiegeltjes uitgezet. Wie heeft die reglementen daar bij jullie dan opgesteld? Wie is de visrechthebbende daar?
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

09-08-2002 13:01

De Sportvisser ui Oisterwijk.(vereniging)