En nu ben ik echt pissig

Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

25-01-2005 21:37

ik heb de discussie gevolgd maar het is inderdaad krom maar wel slim bedacht van die advocaat. dit zullen ze wel aanpassen hoor.

over het kabinet ; wat valt daar nou over te zeggen. we kiezen iedere vier jaar een nieuw kabinet en zodra deze geinstaleerd zijn, zijn alle mooie beloftes als sneeuw voor de zon verdwenen. zo is het elke keer weer. bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen enz. ze doen wat ze willen daar in den haag. als de burgers ontevreden zijn [ kijk maar naar het pensiongebeuren ] spreken ze gewoon wat af met de vakbonden. burgers tevreden, vakbonden tevreden en het kabinet. die paar stakingen hebben dan wel wat gekost maar dat halen ze wel terug met een belasting verhoging.
waar gaat dit nou eigenlijk nou over??????
democratisch?????? ja tot een bepaalde grens, als we deze overschrijden dan grijpen ze in.

later ronald 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-01-2005 22:59

De volgende keer bij Impact ook maar eens n bonnetje vragen.


Je weet nooit of t nog eens van pas komt. :P
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-01-2005 00:01

Dit gevoel heb ik:

De rijken gaan financieel niks achteruit, en bij de "minder bedeelden" word
het geld weg geplukt....! :evil: :-?
Wat een raar kabinet zeg, bah..... :evil:

Die Gerrit Zalm is de grootste leider, en niet Balkenende zoals velen denken.
Zalm is gewoon een "koele boekhouder", als het geld maar in het laadje zit;
hoe je d'r aan komt maakt niet uit....! :evil: :evil:

groetjes Benny
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2005 00:16

Soms zijn karpervissers net gewone mensen :lol: links, rechts en alles er tussenin. Eerlijk gezegd zie ik niks in die politieke 'poespas' op dit board, het lost niets op en draagt ook nergens toe bij. Niemand van de genoemden in de politiek zal dit hier lezen...
Ieder politiek figuur heeft inmiddels een e-mail adres en m.i. is het dan ook veel beter je mening, grief e.d. naar henzelf te mailen.
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

26-01-2005 01:19

Ik zal maar niet schrijven wat ik op dit moment van Nederland vind.
Krijg waarschijnlijk een in ip ban voor het leven. :evil:
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

26-01-2005 09:40

Het lost inderdaad niks op Aart, neemt niet weg dat dit een koffietafelpraat is en dat je best eens mag discusieren, zolang het er normaal aan toe gaat.
En Benny, inderdaad Zalm is een (soms te) kouwe, maar moet ook vaak wel.
Wat wou je dan, Sp of groenlinks in financien ofzo. Gaan de minderbedeelden er inderdaad even op vooruit, en gaan we daarna met zijn allen naar de knoppen.
Gelukkig ben je ook in Nederland nog steeds verantwoordelijk voor je eigen succes (in wat voor zin dan ook) (mensen die door ziektes ellende enzo worden getroffen buitengesloten), maar in dit land lopen te veel mensen rond die overal commentaar op hebben zonder zich zelf eens af te vragen wat ze zelf nou presteren.


Richard
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-01-2005 09:54

Richard,

Ze doen voorkomen, alsof er bezuinigd moet worden...! Ik geloof er geen
snars van! :wink: Tenminste niet in die mate, die zij ons doen geloven....!

Als je naar landen om ons heen kijkt, valt het qua financien met Nederland
nog wel mee....
Nederland pakt het qua arbeid, gewoon niet goed aan. Hier gebeuren nog
veel dingen met de "hand", terwijl heel veel van die dingen met een machine
gedaan kunnen worden. Dan is productie groter, en men heeft minder per-
soneel nodig en er is winst. Laten ze daar dan maar de tekort komingen gaan
uithalen. :wink:

Tot slot: Wel eens aan mensen gedacht, die van een uitkering moeten leven?
Nou deze regering houd hier totaal geen rekening mee, en laat mensen
liever barsten....

groetjes Benny :roll:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-01-2005 10:03

Oke aangezien de discussie als zinloos is betiteld zal ik ook nog maar een duit in het zakje doen :oops:

Uiteraard snap ik dat ministers een grotere verantwoordelijkheid hebben doordat wij zo stom zijn geweest een papierschuiver als hoogste baas te benoemen.

Maar ik ben blij dat Donner geen karper visser is, met zijn nieuwe wetje waarin hij de monopolistische macht heeft iemand op wazige gronden (geen sterke verdenking nodig) de toegang tot bepaalde gebieden te ontzeggen. Het zal wat zijn zeg, mocht hij een keer mijn karperwatertje ontdekken .... geheid dat ik er dan niet meer van hem mocht vissen :wink:

Laat degene die zich zo opwond over de pluk ze wetgeving en vooral de stupiditeit hiervan dan nu ook eens de barricaden opgaan. Dat zie ik jullie niet doen denk ik zomaar, maar wel weer achteraf (zodra het jezelf treft) gaan piepen.

Nog zo'n leuke:

Anti terrorisme wetgeving die een tijdje geleden is aangenomen ....

Vroeger, toen alles nog normaal was, kon je alleen op zware verdenking opgepakt worden. Je moest daarna binnen een gestelde tijd (meen iets van 2-3 dagen) voorgeleid worden aan de rechtercommisaris. Had men geen echte aanklacht, reden voor verdere detentie dan mocht je weer de straat op.

Tegenwoordig mogen ze op basis van de nieuwe wet je 9 maanden vasthouden zonder voorgeleiding ................ geeft te denken nietwaar?

Uiteraard heeft men plechtig belooft dit alleen te doen met mensen die van terrorisme verdacht zijn, alleen wie bepaalt dat? Ze hebben vergeten hier een toetsing aan ten grondslag te leggen, uiteraard kan die achteraf maar wat is er dan met jou als per ongeluk voor terrorist aangziene persoon gebeurd? Baan weg / Gezin naar de knoppen etc etc etc etc ..... tuurlijk heb je dan recht op de dagvergoeding, maar daar koop je niets voor he. Je CV heeft een gat van 9 maanden waarvan je moet zeggen dat je in hechtenis bent geweest maar wegens gebrek aan bewijs bent vrijgelaten. Dit klinkt mooi, maar gebrek aan bewijs zegt niet meer dan dat ze de zaak niet rond kregen en NIET dat jij onschuldig bent.

Naja .... genoeg hierover ......


Sucses met het vissen allemaal :lol: :lol: :lol:

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-01-2005 10:16

Zie dit is pas politiek, binnenkort karpervissen in Duitsland 8)
http://www.nieuws.nl/bericht/5/53470

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

26-01-2005 10:22

Kees Ouwehand schreef:Ikzelf krijg de laaste tijd een beetje moeite met de berichtgeving in de media en het gemis van een kritische blik daarop bij het publiek. Dat verontrust mij nou veel meer.


Hier maak ik me dus ook zorgen om. De media vergroot bepaalde zaken teveel uit, zoals bijvoorbeeld "het gevaar van de Islam", "de problemen bij Marokkanen", etc, etc. Dit is namelijk het nieuws dat verkoopt, dus dat krijgen we te zien. Bepaalde zaken worden hierdoor uitvergroot.

En wij Nederlanders lijken maar niet te zien dat de media helemaal niet objectief zijn... :cry:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-01-2005 11:06

Douwe,

Dat is nog eens goed nieuws, wie weet snappen de karpers door de taalbarriere opeens ook niet meer dat een boilie nog steeds gevaar opleverd. :wink:

Zo zie je maar weer he, dat je met een beetje fantasie een feit, althans een feit zoals wij die kennen, weer als fictie de geschiedenis in kan jagen. Dezelfde man zal ook wel weer dingen geroepen hebben dat de holocaust ook alleen maar propaganda van de Amerikaanskis was :evil:

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-01-2005 13:14

Kritiek op dit, kritiek op dat, klagen over dit, klagen over dat.
Wel eens afgevraagd wat heb ik zelf gedaan om de wereld te verbeteren. :oops:
Veel kritiek die ik tegen kom daar kan je niets me, voor de opsteller lost het op het moment iets op? :evil:
Op langer termijn loop je de kans alles in een negatieve spiraal te trekken. Kritiek en mogelijke oplossingen aandragen, zelf de handen uit de mouwen steken die insteek mis ik hier. Een kleine minderheid heeft in Nederland (niet door eigen schuld) rede om te klagen.
Veelal mensen die echter niet klagen, mijn gedachten gaan uit naar die mensen. Zeker niet naar de klagers en kankeraars die ik hier op het board tegen kom.

Erkennen dat zaken verkeerd lopen zijn feiten waar je niet om heen kunt. De wijze waarop het hier gebeurd daar heb ik wel wat kritiek op maar dat hadden vele van jullie al begrepen.

Peter
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-01-2005 14:54

Peter,ik ben degene die deze topic gestart heeft en nog steeds ben ik pist over het feit dat zoiets mogelijk is.

Heeft niks met de handen uit de mouwen steken of wat dan ook te maken,is gewoon een vaststelling van een feit dat de crimineel veel te veel een hand boven het hoofd word gehouden,bewust of onbewust.

Iedereen kan gaan roepen wat ie wil maar als je heel eerlijk tegen jezelf bent zul je moeten toegeven dat deze wet behoorlijk krom is.

Zal ook blij zijn als ie aangepast is.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

26-01-2005 15:39

Wil ik kan me je boosheid goed voorstellen , wat dacht je van het extra betalen van 10 euro aan stroom voor de ilegale stroomaftappende wietverbouwers? Het wordt steeds gekker in dit land , maak het dagelijks van zeer dichtbij mee.

Met verontruste groet : Bouke
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-01-2005 15:46

Nou Wil krom is deze wet niet direct maar er zit een schoonheidsfoutje in die erg slimme, terzake zeer kundige personen weten te MISbruiken.
Aanpassen die handel en wel zo snel mogelijk.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-01-2005 17:25

Hoi Wil

Dat ergeren kon ik me in eerste instantie voorstellen, de overtrokken reacties (in mijn :roll: ) op de andere pagina was voor mij rede om te reageren.

Maar waar hier de schuld ligt, regering, ambtenaren, bewust of onbewust? Handige advocaten die de mazen in de wet zoeken. Een overheid die hier niet in zou grijpen dat is veel erger. Voorbeeld van die crimineel kwam bij mij ook erg dom over. Weet niet wat de achter liggende gedachte was om dit zo te regelen.
Die zijn voor de media ook niet interessant dat zou ik wel willen weten, dan kan men wat genuanceerder en niet verhit reageren.

MVG,
Peter
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

26-01-2005 18:06

Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe onderwerpen van het een in het ander lopen.

Ook dit is een afspiegeling van de discussie,s in het normale leven van iedereen.
Ik betrap me zelf er ook op dat in een discussie ik er andere dingen bij haal dan waar de discussie eigelijk over begon.
maar zie duidelijk weer eens in deze topic terug dat ik daar niet de enige in bent.. :D

Een ieder bedankt voor dit inzicht voor mij.

Nu wel even on-topic.
Iemand haald aan dat hij ze derde hengel ect ect wou gaan claimen bij eventuele bekeuring.

Helaas zullen ze als je dus kosten wil verhalen ook je hengel in beslag moeten nemen...even als de rotpot waar deze op ligt.
En mischien nog wel de auto waarmee je naar de waterkant reed..

enzo gaan we maar verder en dieper op de zaak in.

Het triesten van dit verhaal is dat je dus dat je wel verdienste moet maken of trachten met je misdrijf..

Dus om terug te komen met die derde hengel mits je drie gebruikt om je gevangen karpers te gaan verkopen aan bijvoorbeeld de plaatselijks chinees zou het verhaal anders moeten worden.

Dan wordt de overtreden in eens zeker op dit board met andere ogen bekeken.
Want dan wordt dat vissen met die derde hengel ineens een zeer groot misdrijf.

Zo zie jemaar hoe je dingen kan opblazen en ook laten keren.

Fijn iemand vond een maas in de wet.
Daar zijn altijd een paar profiteurs van.
(ik ben niet heilig...ik rij ook grijs)

Maar er moet een maas gedicht worden door de regering.
Ze zijn daar erg goed in...(Hebben veel van ons onder vonden reeds).
Dus denk ik dat ze het hier ook niet zullen laten.

Enigste wat ik maar kan hopen is dat het snel weer warm weer wordt,
Zodat we weer een relativeer moment kunnen hebben aan de waterkant.

Niet dat mijn bijdragen goed zal doen voor Nederland...maar ik zij met meerderen.

Groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.