Automobiliste rijdt Amsterdamse tasjesrover dood

Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-01-2005 13:12

Hoi Robert,

Mooi geschreven !

Helaas leven vele andere mensen in een wereld waar ze niet met dit soort dingen te maken hebben.
Die denken dat het allemaal wel meevalt.
Die godverd*mme mensen voor rascisten uitmaken,zonder te weten hoe de vork in de steel zit :evil:
Ik stel voor dat sommige boarders eens een jaartje in een achterstandswijk komen wonen,en zich vervolgens eens een jaartje lekker laten terroriseren door groepen "vriendelijke mensen" !
Zich eens een jaartje buitenlander/verschoppeling laten voelen in eigen land.
Zich eens laten meemaken hoe het voelt als je al bang bent de verkeerde op een verkeerde manier aan te kijken,en daarmee de kans loopt FLINK de lul te zijn in de verdere tijd dat je in zo'n wijk woont.
Kijken of je na een jaartje ook niet vol gas geeft als er eentje voor je neus oversteekt !
OOk ik ga nooit meer stappen,nooit meer tijdens koopavond de stad in enz enz.
En dit idd alleen maar omdat hele groepen van deze "vriendelijk mensen met wellicht een slechte jeugd" continue proberen je uit te dagen en je vervolgens met 10 man in elkaar trappen.

Kijk,ook ik zeg niet dat elke buitenlander dood moet,maar er zijn werkelijk hele kuddes die van mij echt een voor een tegen de muur gezet mogen worden.....

Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 20-01-2005 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

20-01-2005 13:18

Pittige woordjes Stefan,

Ben het er helemaal mee eens, maar ik wil even het stukje van je benadrukken over het feit dat Nederland idd zo'n 30 jaar geleden mensen uit het buiteland heeft binnen gehaald om hier het vieze werk te mogen doen. Ik vind dat de mensen hier in Nederland daar eens wat vaker over mag nadenken inplaats van alles over 1 kamp heen te scheren. Ons bloed is allemaal rood, dat betekent dat we allemaal gelijk zijn aan elkaar!!

Jeffrey
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-01-2005 13:22

Over dat gelijk zijn he.
Alleen jammer dat hun daar anders over denken....

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

20-01-2005 13:25

Robert ik begrijp je frustratie, maar niet elke buitenlander is zo. Ok, ik zie ook vaak dat het bepaalde groepjes buitenlanders het voor anderen verpesten en ook ik erger me daaraan. Maar wat kan je daar uiteindelijk tegen doen??

Jeffrey
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-01-2005 13:28

Nou, je zou ook de komende jaren nog veel meer gastarbeiders het land binnen kunnen loodsen vanwege de vergrijzing....

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2005 13:29

Dennis,

je hebt enigzins zeker gelijk ,ik woonde in Osdorp en als ik donderdag met mn (ex)vriendin liep , dan stonden er groepjes, pssssst pssssssssst
naar je vriendin te doen ,en als je wat zei heb je gelijk stront aan de knikker

als er meisjes lopen en dan gaan ze ook van he. he , psssssst psssssst

en als het meisje niet omkijkt of reageert ,dan is het gelijk van: kapsones hoer ,hoer.

en als je in de metro staat dan komen ze naar je toe als ze alleen zijn in de trend van "meneer weet u misschien hoe laat het is ? "

:-? :-? :-? :-? :-? :-?
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

20-01-2005 13:43

In ieder geval mensen lastig vallen eerder strafbaar stellen. Straatverbod voor bepaalde mensen, gewoon gebieden waar ze niet meer mogen komen!

Hier in het noorden valt het nog redelijk mee met overlast, of althans ik merk er niet zoveel van gelukkig!

Goede opvoeding door ouders moet belangrijker worden....ouders die hier problemen mee hebben moeten hier ook voldoende hulp voor kunnen krijgen! En verder niet teveel mensen van bepaalde afkomst in de zelfde wijk toelaten mbt huisvesting. Marrokan of turken die omgaan met veelal "blanke nederlanders" bereiken over het algemeen meer heb ik het idee. Volgens mij zorgt het groepsgedrag en vaak ook de verveling ervoor dat je dingen gaat uitvinden om te doen en dat is te vaak nagatief!
Ze krijgen teveel negatieve voorbeelden... gaan in een wereldje om waar bijvoorbeeld stelen vrij normaal. Het kan voor die jongens ook heel moeilijk zijn om uit dat wereldtje te stappen.

Zo kunnen we uren doorgaan.......

Wat kun je hier individueel aan doen? misschien waar mogelijk niet te veel vooroordelen te hebben.
Probeer waar mogelijk met overlast veroorzakers te praten...mensen zelf laten nadenken over hun negatieve gedrag!

Mvg Ulco,
jan van kranenburg

20-01-2005 14:20

Ben het volledig eens met Tim en Stefan.

Het blijk toch maar weer eens overduidelijk dat sommige boarders zo'n
tragisch voorval aangrijpen om hun racistische gevoelens weer eens te kunnen etaleren.
Jammer dat dit board zich hiervoor leent.

Als ik beheerder zou zijn, was dit topic allang in zijn geheel verwijderd.

Tja, en als jullie willen weten of ik ook negatieve ervaringen heb?

Ja zeker. Straatroof; ca 4 jaar geleden. Met pistool bedreigd; toch verzet gepleegd. Gevolg: 3 gebroken ribben. En een boel spullen kwijt.

Daders waren twee, zoals in het verbaal kwam te staan, mannen van Noord-Afrikaanse afkomst.


Ben behandeld wegens straatangst. Toch heb ik er geen generaliserend negatief gevoel aan overgehouden t.o.v. onze allochtone bevolking.

Moet wel eens terugdenken aan mijn jeugd in de Haagse Schilderswijk.
Er waren daar straten waar je niet doorheen durfde uit angst om beroofd en/of in elkaar geslagen te worden.

Op mijn lagere school kwam meerdere malen voor dat een leerkracht door een boze vader mishandeld werd.

In dit geval gaat mijn medeleven uit naar de "daderes", maar ook naar de familie van de omgekomen jongeman.


mvg

Jan
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2005 15:04

quote {Het blijk toch maar weer eens overduidelijk dat sommige boarders zo'n
tragisch voorval aangrijpen om hun racistische gevoelens weer eens te kunnen etaleren.
Jammer dat dit board zich hiervoor leent. } quote


ik hoop niet dat je op mij doelt

en trouwens iedereen is rascist ,als jij een hekel aan tomaten hebt discrimineer je ook.

weet je wat meerdere noord afrikanen uit hun mond weten te krijgen,zelfs zo erg dat ze met dodenherdenking hakenkruisen op de muren schilderen. terwijl om de hoek de herdenking plaatsvind.
:-?

over respect gesproken :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-01-2005 15:13

Michel

Een beetje "respect" voor Jan zijn mening graag...

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

20-01-2005 15:41

Ik denk dat Jan totaal de verkeerde conclusie trekt... waarom alles meteen op rascisme gooien, dat vind ik pas echt dom om dat woord in je mond te nemen!
Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon cynisch zijn omdat meteen na de dood van deze jongen werd gezegd dat hij een hart van goud had en dat hij geen vlieg kwaad deed.
Als men zo over iemand praat die Tassen rooft en gewapende overvallen pleegt dan zakt je broek toch wel af.

Oproep aan iedereen: Als jullie deze topic open willen houden moeten jullie zelf zorgen dat je normale taal in je postings schrijft. Ik ben tegen het sluiten van zulke geladen topics, maar als de reacties te gek worden zit er helaas niks anders op.
Laatst gewijzigd door Bertil Wielink op 20-01-2005 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

20-01-2005 15:56

Joeri van der Schrier schreef:.......by the way: De familie van de vrouw die ali B. doodreed is ook niet meer zeker van hun leven.
Vrienden van Ali B. zinnen op wraak, is het niet op de vrouw dan wel op haar familie............


?? !!

:( :(
CarpeR Diem
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-01-2005 15:56

Bertil,

ook last van kuddegedrag?
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

20-01-2005 16:12

Stefan, lees het stuk eens goed.
Ik oordeel zelf niet..! Ik zeg alleen dat Jan wat voorbarige conclusies trekt.. en probeer dat uit te leggen...

Jammer dat jij zo een rare conclusie trekt.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

20-01-2005 16:19

Heren,

Wel eens van een kam gehoord?

Vind vele reacties hier rond uit triest.

Groet,
Frank
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

20-01-2005 16:19

Jan heeft het over sommige boarders. Hij generaliseert niet. Maar als ik reacties lees in de trant van: ze moeten er veel meer doodrijden ( of iets van die strekking) zakt mij de broek wel af.
Sommigen scheren alles met een bruin getinte huid gelijk over één kam.
Mogelijk omdat ze al een "vastgenestelde" mening hebben over deze bevolkingsgroepen.
Turken... Marokkanen .. worden allemaal over dezelfde kam geschoren.
Al eens op een landkaart gekeken ? ( Amsterdam -Marokko 2000km...
Marokko- Turkijke 4000 km) Wie woont dichterbij Noord- Afrika?
Achmed de Turk of jij Jan-Jaap Peter uit Broek op Waterland? ;>))
Ja, ik reageer misschien een fel.
Zou dat misschien komen omdat ik toevallig getrouwd ben met een Turkse?
Wie weet.....
Groetjes
Rinus
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

20-01-2005 16:36

Zucht en dan nog een paar maal.
Het is niet goed te praten wat er is gebeurd. Van beide kanten niet. Tuurlijk zijn alle ogen gericht op kwatta.
Jongens Rijskwijk viaduct zijn Nederlanders.
Jongens Alkmaar steken met mes 5 gewonden: Nederlanders (Vlakbij stekken aan het NH-kanaal)
Drugsbendes door de jaren heen (Nederlanders)
Heinekenontvoerders (Nederlanders)

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. De lik zit vol. Niet alleen met allochtonen, maar ook met nederlanders.

Denk na en kraam niet zo maar wat uit. Spiegel jezelf eens een keer.
Ben ik wel zo'n heilig boontje?

Zucht en nog een paar keer bij het afsluiten.

Gr. John
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

20-01-2005 16:38

Ok laat ik ook maar eens even mijn mening geven.

Eigen rechter spelen mag natuurlijk niet, maar ik denk dat als ze iets uit mijn auto hadden gejat dat ik precies hetzelfde had gedaan.
Alleen had ik zijn partner in crime ook geprobeerd te raken.

Het is toch niet meer normaal dat je zelfs in je eigen auto al niet meer veilig bent voor dat tuig.

Ik weet ook dat niet alle marokanen hetzelfde zijn, en allemaal stelen als de raven enz.
Wat alleen wel opvalt dat het wel heel vaak marokanen zijn die zulke geintjes uithalen.
En als ze met een groep zijn is het hek van de dam, niet alleen hier maar in het hele land.
Zie je wel aan de andere reacties.
O het was zo een goede jongen en hij had een hart van goud............
Nu een kist van hout en dan beginnen te zeuren.......

Als ze die mevrouw veroordelen vind ik het dikke bullshit.
Je handeld op dat moment in woede en denk niet meer rationeel na.
gewoon vrijlaten die hap.

Wel knap btw

een vrouw die achteruit een bewegend voorwerp weet te raken
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

20-01-2005 16:42

Na onderling overleg hebben we, na het nalezen van dit hele topic, besloten hem op slot te gooien.

De emotie overheerst te veel en ondanks dat dat mij niet vreemd is kunnen we dat niet toestaan. Er worden op deze manier teveel mensen gekwetst wat nooit de bedoeling kan zijn.

Graag geen nieuwe topic hierover openen!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.