Het mysterie ontrafeld Beet deel 2

Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

02-12-2004 15:24

Welk mysterie dan Rene?
Voor mij in iedergeval geen mysterie opgelost.. voor jou wel?
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

02-12-2004 15:42

ontrafeld is wat anders dan oplossen .het mysterie is voor een ieder verschillend .doelstelling is laten zien hoe de karpers reageren op aas rigs lijnen etc dmv onderwaterbeelden .
de een leert er wat van en voor sommige is het allemaal oude koek ,je kan helaas niet iedereen tevreden stellen, immers de een is verder met de hobby dan andere,verdiept zich er meer in etc etc.
ondanks mijn ervaring vind ik het erg intressante beelden en kan en haal er mijn voordeel uit.
alleen opmerkingen over muziek mysterie etc vind ik niet op zijn plaats je kan immers nooit een ieder tevreden stellen maar het is makkelijk om anderen hun werk af te kraken maar probeer het eerst maar eens zelf .
piet vlot
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-07-2004 19:03

02-12-2004 20:48

ja renee,het is inderdaad wel makkelijk om die dvd af te kraken.
we leven in nederland en als je kop boven het maaiveld steekt...............
zoveel mensen zoveel meningen! :roll:

ik denk dat er best wel voor de gemiddelde karpervisser iets uit te leren
valt,ik denk dan vooral aan de aaspresatie,popup en liggende boilie combineren(snowman) dat was toch goed te zien dat die eerder gepakt werdt dan een gewone liggende boilie.............
dat is toch iets wat ik volgend jaar zelf wil gaan toepassen in mij visserij.

maar aan de diverse postingen te zien heb iedereen het mysterie al op
gelost................
ben bang dat ik niet zo hogeschoolvisser ben :(
ik vraag me elke keer weer af na afloop van een sessie ............als ik nou dat of dat gedaan had dan was er misschien wel meer vis op de kant
gekomen.

ik vraag me af......stel ik heb het mysterie ontraffeld en ik vang me elke
keer helemaal scheel,vind ik dan me hobby nog zo leuk?
ik denk het niet,als het zo makkelijk wordt dan is mij mysterie opgelost

en voor het mysterie ga ik nog steeds vissen,op jacht naar me onbekende mysterieuze vriend.

nee,voor mij hoeft het niet opgelost te worden!

ik ben gelukkig zo :D
en dat is toch waar je voor gaat vissen ,geluk vinden aan de waterkant.

ik wens iedereen veel geluk toe op zijn zoektocht naar zijn

mysterie. :wink:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-12-2004 08:09

Piet en Rene,

Ik zie het niet zozeer als afkraken, maar als feedback, dat kan zowel positief als negatief zijn. Ik denk dat je ieders mening daarin moet respecteren. Tevens denk ik dat je met een titel als "Het mysterie ontrafeld" erg hoge verwachtingen schept en de lat voor jezelf hoog legt. Als voor sommige mensen de DVD niet blijkt te brengen wat ze ervan verwacht hadden hoeft het zeker nog geen slechte DVD te zijn, maar hij valt toch tegen.

Zelf heb ik alleen deel één gezien welke werd aangekondigd met de mededeling dat er ongelofelijk veel beeldmateriaal was van karpers onder water. Mijn verwachting was hoog, wat ik helaas niet heb teruggezien op de DVD. Deel twee schijnt stukken beter te zijn, dan is de feedback op deel één toch nuttig geweest en hebben jullie daar je voordeel mee kunnen doen?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

04-12-2004 00:13

heb pas onlangs deel 1 gezien van de DVD van beet. zitten leuke beelden bij, maar vond het niveau een beetje teveel beet en een beetje te weinig karper, als julie begrijpen wat ik bedoel. deel 2 zit ik momenteel op te wachten en hoop toch echt wat meer gedragingan van de vis op een voerplek met haak te zien, en het dedrag bij de opname van het haakaas. dit zijn toch echt de dingen die interessant zijn. wat dat betreft heb ik meer gehad aan deel 1 van de korda DVD.
al met al was ik over een aantal zaken dusdanig verbaasd dat ik op een aatal vlakken zeker vernieuwde ideeen heb opgedaan en hoop dan ook van de vervolgen nog wat meer te leren
groetjes Da Fox
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

05-01-2005 17:07

Hallo,

Ligt de dvd inmiddels al in de winkels? Zo ja, waar?

Groet
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

05-01-2005 20:00

[quote="marcel van den berg"]deel 2 is een mooie dvd zeer veel onderwater beelden ,maar ik mis hoe de karper reageerd op de verschillende rigs die het water in gaan. je ziet de rigs in het water vallen en dat is het dan ,dus wat is er dan ontrafelt[/quote]

Uhm, bijvoorbeeld dat alle fabeltjes over onzichtbare onderlijnen bullshit zijn?
Ramon Luttikholt
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-06-2003 02:00
Locatie: Goor

13-03-2005 10:41

Heren,

Misschien kunnen we deze topic gebruiken om juist kritiek te leveren? Wie weet kunnen ze er dan wat mee doen. Ik heb de dvd's ook bekeken en moet eerlijjk zeggen dat ik niet hard heb gelachen, maar wel lang. Met alle respect voor de genomen moeite en dank voor de onderwaterbeelden. Maar wat bewijst dat er 2 karpers op een bepaalde rig wordt gevangen? Waarom in vredesnaam zo'n voerplek? Wat hebben ze ontdekt over de trekroutes van de karper (en dit is dus ook de letterlijke vraag van Gerwin van de OVB)? Waarom lieten ze niet zien welke rigs "Houdini" (wat is een naam toch snel geboren) nog meer wist te omzeilen? Maar goed, als je het slijm van tijgernootjes weet te filteren mag je ook best een naam dragen. Hoe kort kan een onderlijn zijn? Hoe lang kun je je hair maken? Of wordt dit bewaart voor deel 3? Mais en tijgernoten natuurlijk voedsel? Heb nog nooit met mijn onderlijn vast gezeten aan een maisplant. Was het niet anders geweest als ze die "bowlies" in 10 of 12 mm hadden gevist en dan wel graag in de zelfde hoeveelheden? Hoe durf je conclusies te trekken en openbaar te maken als de situatie zo vertroebeld is?

Met afwachtende groet,
Ramon
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-03-2005 11:32

Zie deel 3 :wink:

Ze zitten juist te wachten op dit soort opmerkingen zodat ze weer stof hebben om toe te
passen in deel 3.
Waarschijnlijk kan men dit zelf niet bedenken en zit men stiekem op dit forum...om ideeen op te doen

gr Harnold