De Registry setting om je IE sneller te maken is een bekende. Bij vele breedbandportalen word deze key aangeboden (o.a.
http://www.troublesathome.nl) Er zijn zelfs meerdere instellingen mogelijk om het geheel helemaal te finetunen.
Browsers als Firefox en Mozilla etc. gebruik ik niet. Vervuilen alleen maar mijn systeem

Ben het wel eens dat Microsoft eindelijk eens met tabbladen moet gaan werken in IE. Dat is wel het minste wat ze kunnen aanpassen.
Tja dat Start issue, je kunt het met bepaalde tweaks aanpassen. Kun je je eigen naam erin zetten of zo.. Voor de liefhebber zullen we maar zeggen.
De vertraging in Internetten en Mail heb ik zelf met name ervaren na de installatie van SP2. In Outlook (via Exchange) lijkt het alsof mailtjes vertraagd binnen komen. dit heeft te maken met een autrefresh van Outlook op poort x die door de firewall vanMs wordt tegengehouden. Pas als je het handmatig doet dan lukt het wel. Oplossing hierin is, Outlook toevoegen aan de programmalijst van je MS firewall. Internetten met SP2 gaat verder goed, alleen duurt het iets langer om na het opstraten de 1e pagina te laten zien. Bij het uitschakelen van de Firewall is dit probleem nagenoeg over. Ik ben dan ook van mening dat je beter een eigen firewalle kunt nemen en die van MS uitschakelen.
Groet Pascal