Bestaat er ook Vissers humor?, vertel eens?

Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

08-12-2004 11:50

Loop ik door Leeuwarden en passeer daarbij het Wilhelminaplein. Zie ik daar een roeibootje met een visser er in op het plein zitten. Verbaasd maar toch nieuwsgierig loop ik naar de visser en vraag hoe de vangsten zijn. Waarop hij antwoord dat ze het vandaag niet doen. Omdat ik het niet kan laten me ermee te bemoeien zeg ik hem dat niets vangen ook wel logisch is: "u zit hier op een plein, op deze plek zit geen vis". Öh", zegt de man", waarbij hij zijn roeispanen vastpakt, "dan roei ik toch gewoon naar het volgende stekje".
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

08-12-2004 12:18

Vooruit, nog een aardige anekdote van vroeger. Ook in Friesland gebeurd. Ik trok er middenin de winter op uit om een beetje te gaan penvissen. Grote bijl mee, want overal lag al een flinke laag ijs.

Op een gegeven moment vind ik een leuk watertje, dus ik haal m'n bijl tevoorschijn om een wak te hakken. Net als ik voor de eerste keer wil uithalen hoor ik ineens van boven een stem galmen :

"ER ZIT HIER GEEN VIS!!!"

Dus ik kijk om me heen, maar ik zie niemand. Nou ja, ik zal het me wel verbeeld hebben, dus voor de tweede keer zwaai ik de bijl de lucht in, maar weer hoor ik een stem uit de hemel klinken :

"ER ZIT HIER GEEN VIS!!!"

Kolere, ik hoor het toch wel echt heel duidelijk... Dus ik kijk naar de hemel en roep "Bent u dat, God?"

Zegt ie "NEE KLOJO, IK BEN DE IJSMEESTER VAN THIALF".
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

08-12-2004 16:44

Het is hartje zomer....zo omstreeks half augustus ik zit zoals gewoonlijk te vissen.........hoor ik plotseling hulpgeroep.......een drenkeling ligt in het water te spartelen en verdwijnt onder water...........mijn maat trek zijn schoenen uit een springt in het water......snel zwemt hij naar de plek waar hij onder ging en duikt enkele malen........na een keer of drie komt hij boven met een man......snel trekt hij hem naar de kant en start mond-op-mond beademing!!!.......Na enkele minuten blazen loop ik ook maar eens erheen (stel je voor dat ik een run zou krijgen :lol: )......en zeg tegen mijn maat: Stop er maar mee, heeft geen zin meer!!.......Waarom vraagt hij..........Ik zeg: Je hebt de verkeerde, deze heeft zijn SCHAATSEN namelijk nog aan!!! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pier Boomstra
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-02-2004 21:53
Locatie: zwolle
Contacteer:

08-12-2004 19:44

Hans,

Wat dacht je van deze ooit schreef Groothuis in een van zijn boeken dat je in een boom moest klimmen om te gaan verkennen, wat nu als er geen bomen in de buurt staan. Daar is volgens mij de huishoudtrap voor uitgevonden.
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

11-12-2004 20:36

http://www.virtualbartender.beer.com/beer_usa.htm

commando's:
kick it
fight
party
shake your hair
love me
lick it
shake it
your number
play guitar
tattoo
kiss me
get me beer
get can
workout
jump
bend
spread
kiss
cushion
sleep
show boobs
strip
tits
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

12-12-2004 08:58

als je vismaat even weg is moet je je haak achter zijn visdraad hangen en een paar meter verder gaan staan. op een bepaald moment begin je op te draaien waardoor hij een fluiter van een run krijgt, als hij bijna daar is stop je even, als hij trug zit, draai je even en ga zo maar door :)
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Gebruikersavatar
pascal de bie
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-11-2004 17:16
Locatie: breda
Contacteer:

12-12-2004 09:22

he ruud,

Hoe is het nou?
Je zal wel denken wie is dat nu weer?.......hahaha

Maar we hadden het over vissershumor,op verzoek van marco .
Ik ging zaterdagochtend ff kijken bij aaron en marco en ja je weet het wel verhalen......


Ik heb er ook een ........

Zit ik te vissen op een plas waar ik niet de enigste was naast me zit een hele aardig jongen van een jaar of 25.Hij blijkt DOOF te zijn.Om een lang verhaal kort te maken ........

Ik wordt 's ochtends wakker en het is heel erg mistig ik loop een beetje rond me tent en loop richting de dove buurman ,als ik zijn tent nader hoor ik een slip lopen ,als ik bij de tent komt is de deur dicht is en een hengel gaat er als een gek vandoor......

Ik begin op de tent te slaan en probeer de jongen wakker te krijgen dat lukt niet ....trek de deur open .....lege slaapzak..... ik pak de hengel en sla aan en ik krijg contact en ondertussen sta ikom me heen te kijken of ik die gozer ergens zie maar het is zo mistig....

Op een gegeven moment zie ik op het water een lichtje op me afkomen .....je voelt hem al aan komen die gozer was zijn lijn aan het uitvaren hij had er net een gevangen......... :D



pascal
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

12-12-2004 09:50

Pascal,

Echt gebeurd?????

Trouwens, een dove karpervisser met Delkim's, is nooit grappig!!!! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

12-12-2004 18:54

Nou vooruit nog 1tje.
Ik zit op mijn stekie in de polder met een pennetje wat te pielen, op een gegeven moment " pennetje er uit, pennetje weg, pennetje er uit, pennetje weg" ik tik aan aan en bingo :D een boer ziet dat en komt naar mij toe en staat achter mij te mompelen " da's mooi jong :-? ik lande de vis een mooi schubje van een pond of 10 op het moment dat ik zeg hem terug tewillen zetten zegt die boer "aigenlijk 'is t moin vis, want t's moin land :o ja zeg ik mààr ik heb hem gevangen, t kan best moar hij is moin, t's moin land ik was niet van plan dat toe tegeven :evil: die boer kwam met een met het idee er een sportieve strijd van temaken een ieder mocht om beurten een klap of een schop of stomp uitdelen en wie het langste overeind bleef was de winnaar 8) we besloten dat ik begon, ik nam een aanloop en gaf hem een ongeloofelijke penaltie in zijn kruis (en dat met die dikke moonbootsen) die boer zakte naar de grond, na enige tijd kwam hij toch weer omhoog en met een vuur rooiekop kermde hij :oops: "dat het nu zijn beurt was" ik dacht even na, duwde hem die vis in zijn handen en zei "je hebt gelijk..... hij is van jou" :P pakte snel mijn spullen en verdween. :lol: > CN
Laatst gewijzigd door Cor Nannings op 12-12-2004 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-12-2004 19:18

goeie!! :D
Gebruikersavatar
pascal de bie
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-11-2004 17:16
Locatie: breda
Contacteer:

12-12-2004 21:48

cor ,

ben jij nou een vent?
:lol:





pascal
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

12-12-2004 22:17

Vier getrouwde mannen gaan vissen. Ze zitten gezellig in de boot, en klagen erover dat het toch zo moeilijk is om van hun vrouw te mogen gaan vissen. De eerste man zegt: "Ach, het is elke keer moeilijker.
Deze keer moest ik mijn vrouw beloven dat ik volgend weekend maar liefst alle kamers in het huis zal schilderen.
De tweede man zegt: "Dat is nog niets, ik moest mijn vrouw beloven dat ik de put zou graven voor de aanleg van een zwembad..."

De derde man zegt: "Jullie zijn er echt nog alletwee goedkoop vanaf gekomen!
Ik moest mijn vrouw beloven dat ik een keuken zou maken voor haar vol met speciale kasten, op maat gemaakt..."
De mannen gaan verder met vissen, tot hun frank valt: de vierde man heeft nog niets gezegd. "Wat heb jij dan moeten doen om vandaag met ons te mogen komen vissen?"

De vierde man antwoordt: "Jullie zijn toch niet echt snugger hoor. Ik heb niets moeten beloven. Gewoon slim zijn..."
"Hoedatzo?" willen de andere 3 weten.
"Wel, ik heb gewoon de wekker gezet op 4u30. Toen die afliep, drukte ik het alarm uit, gaf mijn vrouw een knuffel en zei:
"Vissen, of sex?" en zij zei: "Doe een warme trui aan..."
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-12-2004 23:07

pascal de bie schreef:he ruud,

Hoe is het nou?
Je zal wel denken wie is dat nu weer?.......hahaha

Maar we hadden het over vissershumor,op verzoek van marco .
Ik ging zaterdagochtend ff kijken bij aaron en marco en ja je weet het wel verhalen......


Ik heb er ook een ........

Zit ik te vissen op een plas waar ik niet de enigste was naast me zit een hele aardig jongen van een jaar of 25.Hij blijkt DOOF te zijn.Om een lang verhaal kort te maken ........

Ik wordt 's ochtends wakker en het is heel erg mistig ik loop een beetje rond me tent en loop richting de dove buurman ,als ik zijn tent nader hoor ik een slip lopen ,als ik bij de tent komt is de deur dicht is en een hengel gaat er als een gek vandoor......

Ik begin op de tent te slaan en probeer de jongen wakker te krijgen dat lukt niet ....trek de deur open .....lege slaapzak..... ik pak de hengel en sla aan en ik krijg contact en ondertussen sta ikom me heen te kijken of ik die gozer ergens zie maar het is zo mistig....

Op een gegeven moment zie ik op het water een lichtje op me afkomen .....je voelt hem al aan komen die gozer was zijn lijn aan het uitvaren hij had er net een gevangen......... :D



pascal


Hoi Pascal...een goeie !
Herken er veel in...ben nagenoeg zelf echt doof hahaha!
Vorig jaar in Frankrijk besloot ik al wadend mijn rigs te deponeren..voor de zekerheid mijn hoortoestellen uitgedaan (deze zijn niet zo waterbestendig! :wink: dus op dat moment harstikke doof)..had nogal wat toeschouwers aan de kant..en ze begrepen er niets van..bleek ik door mijn eigen lijn gelopen te zijn...en een herrie dat die foxen maakten hahaha!)
gr
Hans
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

13-12-2004 19:46

[quote="Cor Nannings"]Nou vooruit nog 1tje.
Ik zit op mijn stekie in de polder met een pennetje wat te pielen, op een gegeven moment " pennetje er uit, pennetje weg, pennetje er uit, pennetje weg" ik tik aan aan en bingo :D een boer ziet dat en komt naar mij toe en staat achter mij te mompelen " da's mooi jong :-? ik lande de vis een mooi schubje van een pond of 10 op het moment dat ik zeg hem terug tewillen zetten zegt die boer "aigenlijk 'is t moin vis, want t's moin land :o ja zeg ik mààr ik heb hem gevangen, t kan best moar hij is moin, t's moin land ik was niet van plan dat toe tegeven :evil: die boer kwam met een met het idee er een sportieve strijd van temaken een ieder mocht om beurten een klap of een schop of stomp uitdelen en wie het langste overeind bleef was de winnaar 8) we besloten dat ik begon, ik nam een aanloop en gaf hem een ongeloofelijke penaltie in zijn kruis (en dat met die dikke moonbootsen) die boer zakte naar de grond, na enige tijd kwam hij toch weer omhoog en met een vuur rooiekop kermde hij :oops: "dat het nu zijn beurt was" ik dacht even na, duwde hem die vis in zijn handen en zei "je hebt gelijk..... hij is van jou" :P pakte snel mijn spullen en verdween. :lol: > CN[/quote]

hmm...verander even je avatar, wil je?

Don't think that's funny...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-12-2004 09:46

Ik heb er ook nog 1... Een waarvoor ik me nu wel een beetje lullig voel maar goed...

2 jaar geleden ging ik vissen met mijn vismaat en een andere vriend.
Op de stek naast ons (50 meter evrderop) zaten mijn 2 buurjongens die ook mee wilden vissen..
Afijn, alles liep lekker, het was gezellig, we vingen 2 mooie vissen dus wat wil je nog meer...

's nachts toen die 2 buurjongens lagen te slapen ben ik de boot ik ingestapt en naar de stek naast ons gevaren.
Mijn maatje zette de pieper uit van 1 van de 2 buurjoingens, pakte de hengel en draaide het zaakje naar binnen.
Hij ga het lood aan mij en ik ben langs het riet gaan varen, een takke-eind weg, ver uit het zicht.
Daarna legde hij de hengel weer op de steunen, deed de pieper aan en een run van jewelste was het gevolg.
Mijn maatje was achter het riet gaan liggen en die 2 gastjes kwamen vol spanning de tent uit, pakte de 1e 2 hengels mis, en pas bij de 3e hengel dachten ze een vis te hebben...
Ik bleef maar roeien, dus die slip liep als een tierelier. Af en toe een paar flinke rukken gegeven en die jongen raakte in extase... Ze schreeuwden naar mij dat ze een vis hadden, de andere buurjongen sprintte naarr onze tent, maar er zat niemand...

Ik had het niet meer in die boot, ze schreeuden over een 30-er en weet ik veel wat nog meer.

Af en toe liet ik me in de boot richting stek slepen en dan ging ik weer ervandoor, zodat ze dachten dat de vis weer een run nam..

Niet veel later knipte ik de lijn stuk en ze stonden flink te balen. De een schld de ander uit voor sukkel en je kan niet drillen...

Niet veel later kwam ik met boot en al hun kant op vren en vroeg wat er was gebeurd...
Ik vertelde dat we naar de wc moesten en aan de overkant van het water is een restaurant, dus dat geloofde ze wel...
Afijn, ik heb me kostelijk vermaakt!!

2 weken later heb ik opgebiecht wat er werkelijk was gebeurd en ze waren op zijn zachtst gezegd... niet blij!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-12-2004 10:14

Ik kreeg van de week een DVD toegestuurd.
Heb een sessie in Engeland gevolgd waar een 44 ponder werd gevangen.
Aan het einde zaten matt H. en nog iemand een beetje te dollen.

Zaten ze met z'n tweeen op een stretcher langs het water en hadden ze het over luchtvervuiling.
Dat de ozon laag word aangetast en dat het steeds warmer wordt.
Gaat vervolgens langzaam de camera achteruit en hangt er een tros bananen in de boom :lol: ik vond hem goed :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

14-12-2004 12:39

een tijdje geleden zat ik op de brommer om te gaan voeren, tijdens die rit ga ik door een polder heen met wat boerderijen.

op een gegeven moment begint mijn brommer een beetje te stotteren, "nee he" benzine op was vergeten te tanken.

lopen is geen optie het is namelijk een behoorlijk end naar de pomp en besluit aan te bellen bij de eerste de beste boerderij, ik bel aan maar niemand doet open, das wel raar wand er brand behoorlijk licht.

na 2 of drie keer bellen ga ik even gluren, en zie 2 mensen. ik zie een vrouw die haar poes aan het knippen is, en een man met zijn piemel in de hand en met zijn andere in het aquarium.

wat raar zeg, maar besluit om maar een ander boerderij te proberen. die blijken wel gehoor te geven aan de bel en gelukkig hadden ze wl wat benzine, ik was wel niewschierig geworden over die buren van hem, en vraag aan hem wat voor buren hij heeft en leg het verhaal uit.

nou zegt die,het zijn doofstomme mensen.

doofstomme mensen??

ja doofstomme mensen, zei zegt mogen moet je het gras maaien, en hij zegt ja dikke lul ik ga moge vissen

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.spiegelkarper.tk
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

20-12-2004 12:13

Als mijn vismaat ligt te slapen, knip ik zijn lijnen door.

Haha!

Als ik andere vissers zie dan jat ik hun hengels, haha!

Als ze op mijn stek zitten gooi ik ze in het water, haha.





Nee vissershumor bestaat duidelijk niet.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-12-2004 12:21

Klopt je leeftijd wel? :roll:
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

20-12-2004 12:31

Nee sorry, ben laatst 26 geworden.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-12-2004 12:44

Dat maakt het nog een tikkeltje erger daar jou reactie helemaal nergens op slaat :evil:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-12-2004 12:54

ik vind het wel humor eigenlijk

er mist er eigenlijk 1 ,vangt mn vismaat een karper ,dan steel ik em en zet ik em over ,maar eerst een foto voor de eigen eer haha!

:roll: :roll: :roll:

ik zou niet alles zo serieus nemen aart.

zijn wel ergere dingen