wie kan me op weg helpen ???

Plaats reactie
wim berenbroek
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-10-2004 17:13

26-11-2004 19:37

hallo mede karpervissers ,

misschien een hele domme vraag maar goed aangezien ik niet verder kom is dit mischien wel de weg naar het succes :D
kunnen jullie me op weg helpen .?

ik ben nu al een poosje bezig op een circuitwater maar kom niet veel verder heb tot nu toe zes vissen gevangen
en heb zo`n 4 dagen voor een vis moeten doen

even ter info >>>

WATER : 3 hect
DIEPTE : bijna overal 2 meter , ik heb een paar plaatsen gevonden waar het kleine stukjes 2,5 a 3 mtr is
BESTAND : goed maar een vis kunnen localiseren is niet te doen zowel overdag als snacht`s
DRUKTE : in het weekend druk tot zeer druk doordeweeks bijna niks !!!!
WAT WORD ER GEDAAN MET VOER : wat ik zo wijzer ben geworden is dat de vissers veelal voor voeren niet allemaal
er wordt dan gevist met readymades van monstercrab tot aarbei met eigengemaakte boillies vist er dat ik weet niemand
ONDERLIJN MATERIAAL : veelal standaard rigs een uitzondering daar gelaten


wat heb ik gedaan :

gevist met tijgernoten en boillies van martin sb scopex , monstercrab , aarbei 3 dagen voeren dan vissen. wat me opgeallen is is dat ik op me voerstek nooit vis zie springen of aasbellen waarkan nemen ! ik heb gevist met vele onderlijnen. standaard , stiff , combi
verders is me opgevallen dat ik me vissen die ik gevangen heb ving tussen 00.00 en 03.00 s`morgens en overdag niks


mischien ben ik een hoop vergeten te vermelden maar vraag het me dan even als je iets wilt weten


MvG,

wim
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-11-2004 19:52

vergeet om te beginnen het vissen in het weekend en probeer het door de weeks
de karper is ook niet gek.

maak eens een lekker voerbedje van hennep, is tenslotte weer eens iets anders dan tijgernoten en boilli's.

je kan ook proberen te vissen op stekken die een ander niet kan of wil bereiken.
het is mischien een boel gesleep met al je spullen door de rimboe maar er zijn er weinig die het doen.

en verder kijk is waar word gevoerd en of deze persoon die voerstek aanhoud of gewoon er een maar een keer gaat vissen.

als de persoon een paar dagen voert om alleen een keer een weekendje gaat vissen en geen plannen heeft om door te voeren en het weekend erop te gaan vissen zou ik het gewoon een dag later op die stek proberen.
Wat ik vaak genoeg heb gehad is dat ze in het weekend niets pakken van een bepaalde stek maar de maandag erop de stek helemaal leeg azen

succes
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

26-11-2004 20:26

hoi,

vissen onder in het kantje met slappe lijnen..
wil ook nog wel eens goed uitpakken...
gr roy
wim berenbroek
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-10-2004 17:13

26-11-2004 20:41

camiel ,

op plaatsen komen waar andere niet kunnen komen heb ik ook al aan zitten denken maar aangezien er maar op 1 zijde van het water gevist mag worden (vergeten te vermelden) en de boa`s die er rond lopen niet erg vriendelijke zijn en uiterst gedreven in het proberen te betrappen van karper vissers die iets verkeerds doen zie ik dit niet echt zitten

dat bedje van hennep heb ik nog niet geprobeerd het proberen waard

Roy,

heb ik ook al geprobeerd maar heeft tot nu toe ook niet geholpen

maar beide bedankt

Mvg

wim
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-11-2004 09:03

Vergeet om te beginnen de ready mades eens, er zitten stoffen in ( conservering) die de vis door de tijden heen heeft weten te mijden.
Ga vissen met vertrouwde freezers of nog beter maak ze zelf.
Begin er mee te voeren en het moeilijkste is, vis er nog niet mee, wacht tot het voorjaar je hoeft niet veel te voeren maar op een klein water moet het mogelijk zijn om meerdere plekken van weinig aas te voorzien.
Zoek zeker de kantstekken op want meestal zijn de vissers die ready,s gebruiken ook de vissers die het ook op afstand proberen om maar eens een steriotiep te gebruiken.

Het is een investering in de tijd maar als het goed gaat kun je ermee vooruit, je onderlijn is maar een onderdeel van je visserij en zeker niet heiligmakend.
Ik zeg met opzet voer op meerdere plekken om reden dat de plek waar je vist veel belangrijker is dan waarmee je vist.

Wees mobiel in je visserij maar ook in je gedachten :D
Ik begrijp ook dat dit antwoord meerdere vragen opwerpt maar daar is een forum ook voor.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

27-11-2004 15:14

je zei dat je op je voerstekken nog nooit vis hebt gelocaliseerd. Vind je die elders op het water wel? ga daar dan eens voeren. Merk je dat er dan ook geen vis meer zit na jou voercampagne, zou ik echt voor ander aas kiezen. Of misschien is het jout het dressuur van het voeren. Dus ga eens met singlehookbaits aan de gang.
Dat kan meer opeveren dan je denkt!! (al dan niet met popups)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

27-11-2004 22:25

Hoi wim

Wat je ook kunt uit proberen is met toplood vissen!
Het zou kunnen dat de vissen schuw zijn geworden van de lijnen waardoor ze de voerplek mijden! Als de lijn over de grond loopt, haal je mischien de twijfel weg bij de karpers als ze een voerplek vinden en ze merken geen lijnen op! kan verassend goed werken!

Probeer ook eens de single hookbait methode!

groeten jeroen
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

29-11-2004 11:56

Hey Wim,

Ook ik zal eens een singletje inzetten, ik zal dan een zelfgemaakte bol kiezen met een lekker laagje ongekookt boiliedeeg er omheen op de veelbeviste stekken.
Verder zou ik proberen met de wat meer standaard technieken toch de minder-beviste delen van het water op te zoeken, bijvoorbeeld op het midden als iedereen voor het kantje vist en omgedraaid.
Ook zal ik eens gaan kijken naar partikels, en dan vooral diegenen die door anderen het liefst niet worden gebruikt.
In ieder geval is het naar mijn idee het belangrijkst om op een zon veel mogelijk afwijkende manier te vissen t.o.v. de andere vissers aan het water.

Succes en MVG,

F.P.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

29-11-2004 12:10

Doe zit het met de overige vissen die er zwemmen. Veel brazem, winde, zeelt, voorn?
Word daar ook veel op gevist.
Je zou dat eventueel de metod kunnen proberen. Dat is soms ook zeer doeltreffent, maar dan ook weer instant vissen, en niet voorvoeren.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-11-2004 15:02

Wim,

Zomaar een aantal dingetjes die bij me naar boven komen...

Probeer eens met een pop-up te vissen op plaatsen waar niet gevist word.
Veelal zal de vis zich overdag terugtrekken naar de voor de vis veilige zones.
Ze zullen wel komen op de stekken die bevoerd worden, maar zullen uitermate voorzichtig te werk gaan met het sorteren van hun aas.
Ze zullen geen overhaaste en ondoordachte dingen doen. Ieder stukje aas word geinspecyteerd op gevoeligheid, enz.

Op de stekken waar niet of nauwelijks word gevist zal de vis eerder de fout in gaan.

Een andere mogelijkheid is om je eigen boiies te draaien, hiermee kan je lekker voorvoeren en de vis gewens raken met je boilies.
Maar voer dan niet o 1 stek, maar loop het water langs en voer overal een boilies of 2-3 met je pult (let op de BOA's)
Door zo verspreid te voeren zal de vis overal waar ze zwemmen jouw boilies tegenkomen waardoor ze redelijk vertrouwd raken hiermee en sneller de fout in zullen gaan.
Als je gaat vissen voer dan niks bij, hooguit een pva strng van 2-3 boilies, want dat zijn ze immers gewend.

Vissen met schuiflood, heb je dat al geprobeerd?
Wat je kan proberen is een rekker-rig i.c.m. zwaar lood, eenmaal geprikt dan is de vis gewoon de pineut en zullen ze niet snel meer los komen van de haak.

Een andere mogelijkheid is vissen met een aas waar niemand mee vist of heeft gevist op het water.
Met de door jou genoemde aassoorten zijn de meeste vissen al (een paar keer) gevangen, de kans dat ze weer in de fout gaan zal niet zo groot zijn.

Enkele voorbeelden:
Hazelnoten,
Pinda's,
Amandelen,
grillworst,

en ik kan nog wel even doorgaan, met deze aasssoorten wordt weinig/nooit gevist en de resulaten zijn enorm!

Probeer het is...

Succes!
Plaats reactie