Snoek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

02-11-2004 23:24

Nu de wintermaanden er weer aankomen, pak ik ook wel eens me snoek hengeltje uit de kast om te kijken of ik zo'n dikke rover de kant op kan krijgen,alleen het nadeel vind ik altijd dat ik elke keer weer opnieuw aasvisjes moet gaan vangen om ze verzolgens aan me haak te kunnen doen vaak kan ik er wel een paar vangen maar het gebeurt ook regelmatig dat ik me spullen weer kan in pakken omdat ik die beesies maar niet te pakken krijg.
Nu mijn vraag zijn ze ook in te vriezen??? zodat ik elke keer als ik ga vissen er een paar mee kan nemen.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

02-11-2004 23:41

Boilies vries je toch ook in nadat ze gedraaid zijn..?

Weet alleen niet of je moeder dat zo leuk vind 8)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-11-2004 08:50

Visjes zijn goed in te vriezen, ik heb het zelf weleens gedaan. Ik deed er toen gewoon een stel in een broodzak of boterham zak en invriezen maar. Werkt goed, vangt ook goed.
Er zijn volgens mij ook kant en klare (ingevroren) aasvisjes verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

03-11-2004 09:33

ik vries er aan het begin van de winter ook heel wat in... verpak ze apart in aluminium folie of vershoud folie(plastic), om te voorkomen dat ze aan elkaar vriezen. Voordat je ze gebruikt laten ontdooien, anders breken ze!
Blijven ze drijven? Is waarschijnlijk de zwemblaas nog gevult met lucht...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

03-11-2004 09:34

Zak spaanse sardientjes kopen bij een visboer. Prijzen verschillen nog weleens maar voor 7 euro heb je een zak vol vette sardientjes. Die naar mijn idee nog beter als aas vis werken voor het vangen van snoek!!

O ja de sardientjes liggen bij de visboer al in het vriesvak :wink:

Mvgr. Rene
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

03-11-2004 09:37

Raymond,

het sluit misschien niet helemaal aan bij je vraag, maar ik heb ook wel iets te zeggen hierover.

Ikzelf vis vaak de heel winter stevig door, omdat het in de winter allemaal wat meer energie kost om alles in die kou weer naar het water te slepen, ben ook ik af en toe met een spinhengl aan het water te vinden op zoek naar snoek (snoekbaars, baars). Bij deze visserij heb ik mij voorgenomen om vooral niet teveel materiaal mee te nemen. dat betekend dus dat ik ook mobiel kan blijven. Ik neem vaak alleen een hengel net (liefst inklapbaar) en een tasje mee. Omdat het nu niet zo'n gedoe is om weg te gaan is het ene leuke afwisseling op het karpervissen.

Misschien is dat ook wel wat voor jou!! (hoef je ook niet steeds weer aasvisjes te vangen :wink: )

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-11-2004 09:54

In de winter wil ik ook nog wel eens de polder of kanaal afstruinen opzoek naar een hongerige rover. 8)
Regelmatig naar de rivier bij een warmwatercentrale snoekbaars vissen geniet m'n grootste voorkeur in de winter.
En aasvisjes vangen kan, al heb ik vroeger heel veel succes gehad met bevroren sardien van een cm of 10(rijmt :lol: )....Apart invriezen, bevroren aan een takeltje en dit statisch of onder een dobber vissen!
Werkt perfect!! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

04-11-2004 09:47

Invriezen van aasvissen gaat perfect.

Zelf goede ervaringen met Makrelen ook groter dan 10 soms wel 30 a 35 cm. De grotere exemplaren gewoon in 2en snijden en takelen, probeer ook eens een zeildobber dit werkt erg goed :D .

succes,

Marvin
Reinder van Lune

04-11-2004 11:15

Met snoekbaarzen kan je ook aardige snoeken vangen:

http://www.totalfishing.nl/Roofvis/dode ... jkever.asp
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

08-11-2004 21:48

Hahah dat laatse van die snoek met snoekbaars is een mooi verhaal, zijn ogen waren tocg duidelijk groter dan z'n maag.
ps. Ik vind het zelf ook niet erg om met me spinhengeltje op pad te gaan alleen vang ik geen snoek met kunst aas enkelt baars(dit doe ik in de herfst ook regelmatig). en als ik met dood aas vis wil de snoek(baars) opeens wel bijten
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

09-11-2004 12:01

daar had ik het nou net over met me pa, dat ik dus een snoek had gezien toen ik naar school fietste, deze was gestikt in een hele vette brazem... :cry:
twas ook nog niet eens een klein beestje, ik gok tegen de 95 cm.
wel jammer maat stiekem wel mooi om te zien hoe groot aas ze pakken.
daarom ben ik ook nooit bang om met groot aas op snoek te vissen, geef mij maar een stevige jerkbait of een grote plug. volstaat prima :wink:
tevens vindt ik het struinen met de snoeklat een lekkere afwisseling van het tog wat statische karperen.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Plaats reactie